تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Monday 24 September 2007

دوشنبه 02/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخباردوشنبه:
احکام صادره برای دانشجویان دانشگاه اصفهان محکوم است
وجود دهها هزار دانش‌ آموز معتاد در ایران
گزارش یکی از کارگر ان کشتار گاه کرمانشاه در مورد وضعیت کشتارگاه در حاشیه اعتصاب
پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران کشتارگاه کرمانشاه
تجمع اعتراضی معلمان زن در مقابل سازمان آموزش و پرورش تهران
جان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در معرض خطر جدی است
حكم سه نفر از پارس‌آباد در ملاء عام اجرا شد
دعوت به جلسه سخنراني در شهر مونشن گلادباخ آلمان
شبی شاد با پناهجویان
فعاليتهاي گسترده و اجتماعي در دنيا بر عليه اسلام سياسي
مرز ایران با شمال عراق مسدود شد

........................................................................

احکام صادره برای دانشجویان دانشگاه اصفهان محکوم است
طی هفته های گذشته چندین نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه اصفهان به طرق مختلف مورد تعرض جمهوری اسلامی قرار گرفته اند. از جمله تعدادی از دانشجویان به دادگاه احضار شده و یا توسط کمیته انضباطی از تحصیل محروم شده اند.
همچنین ۳ تن از فعالین دانشجویی دانشگاه اصفهان به نامهای وحید شکوهی نیا- دانشجوی پزشکی، محمدحسن طالبی- دانشجوی پزشکی، محمدحسین جعفری- دانشجوی خبرنگاری، که برای پناهندگی از ترکیه به یونان رفته بودند ، به وسیله پلیس یونان دستگیر و در خطر دیپورت به ایران هستند .
رژیم اسلامی از تعطیلات تابستان استفاده کرده و در غیاب تجمعات دانشجویی احکام انضباطی برای آنها صادر کرده است. کسانی هم که از شکنجه گاههای جمهوری اسلامی برای حفظ جانشان به کشورهای دیگر فرار میکنند توسط دولتهای دیگر به آدمکشان رژیم تحویل داده میشوند.
سازمان جوانان کمونیست ضمن محکوم کردن احکام کمیته های انضباطی که در جهت سرکوب دانشجویان صورت می گیرد، و همینطور دیپورت دانشجویان پناهجو، اعلام میدارد که ایران محل امنی برای زندگی نیست و هیچ پناهجویی نباید به ایران باز گردانده شوند .
ما از دانشجویان دانشگاههای سراسر دنیا میخواهیم روز ۱۰ اکتبر، ۱۸ مهر روز جهانی علیه اعدام را به روز اعتراض به دستگیری ،شکنجه ،اعدام و آزار و اذیت دانشجویان و مردم ایران توسط حکومت ایران تبدیل کنند و از مبارزات مردم و دانشجویان در ایران حمایت کنند. جمهوری اسلامی نشان داده است در مقابل موج گسترده اعتراضات داخلی و بین المللی نمی تواند مقاومت کند. دانشجویان باید با تعطیل کردن کلاس های درس در این روز به احکام اعدام و سرکوبگری های جمهوری اسلامی اعتراض کنند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
۱ مهر ۸۶، ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۷
وجود دهها هزار دانش‌ آموز معتاد در ایران
جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري گفت: حدود 30 هزار دانش آموز معتاد در سيستم آموزش و پرورش وجود دارد كه بايد براي درمان آنان برنامه‌ريزي شود. محمد‌رضا جهاني كه با سايت پليس گفت‌و‌گو مي كرد در خصوص برنامه هاي ستاد در جهت جلوگيري از كاهش سن اعتياد در ميان دانش آموزان، گفت: در آموزش و پرورش چالش جدي براي اعتياد وجود دارد و آن كاهش 3/1 ميانگين سن اعتياد در سال است. وي افزود: چيزي در حدود 30 هزار دانش آموز معتاد در سيستم آموزش و پرورش وجود دارد كه بايد براي درمان آنان برنامه ريزي شود و از طرفي براي آينده اين جمعيت فعال كشور تحت پوشش برنامه هاي پيشگيرانه، در جهت جلوگيري از ابتلا به اعتياد آنان برنامه ريزي كرد.
خبرگزاری فارس
گزارش یکی از کارگر ان کشتار گاه کرمانشاه در مورد وضعیت کشتارگاه در حاشیه اعتصاب
اخیرا مسئولین بهداشت کرمانشاه، غیره بهداشتی بودن کشتارگاه صنعتی
بیستون را اعلام و تصمیم به جابه جائی کشتارگاه از بیستون به یک کشتارگاه
خصوصی در ماهیدشت گرفتند . در غیر بهد اشتی بودن کشتارگاه هیچ شکی
نسیت ، اصلا در مملکت ما بهداشت در هیچ موسسه غذائی وجود ندارد و
مسئولان هم هیچ وقت دلشان براي این مردم نسوخته و نمی سوزد . ولی چه
چیزي باعث شد که یکباره مجبور به این جه بجائی شدند که بخاطر آن ده ها
خانواده از نان خوردن افتاده و ص د ها کارگر بیکار می شوند !! ما فیا ي وابسته به
عوامل حکومتی که سال هاست چنگ بر ثروت و دارائی ملت ایران انداخته و هر
روز از روز پیش همه منابع و درآمد هاي این مردم را در اختیار خود و عوامل خائن
به مردم قرار داده و با بلعیدن همه این ثروت ها روز به روز فر به ت ر و در برابر،
کارگران و زحمتکشان این کشور فقیر تر و درمانده تر می شوند.
این بار به بهانه غیر بهداشتی بودن ولی فقط بخاطر سر پوش نهادن به بالا کشیدن
میلیارد ها تومان از بودجه ترمیم کشتارگاه صنعتی بیستون و همچنین انتقال این
کشتارگاه به یکی از کشتارگاه هاي خصوصی که آنهم نیز تحت لواي همین مافیا
ساخته و به خاطر این که درآامدي سر شار ان نیز جیب همین عوامل مافیا سرا
زیر شود انجام گرفته شد .
گوئی درو دیوارآن کشتارگاه را از آئینه ساخته و با قطعات آن از پیش رفته ترین
ماشین آلات صنعتی است !! در حالی که در کشتار گاه جدید همان آش است و
همان کاسه ؛ اصلا این آقایان کی تا حالا دلشان به حال مردم سوخته که حالا
بسوزد؟! در کشتارگاه بیستون در این قسمت که منتقل می شود حدود سیصد
کارگر سلاخ و غیره به کار مشغول بودند اما کار فرما ي جدید که او نیز از وابسته
هاي این ما فیا اقتصاد ي است اعلام نموده که در اینجا بیشتر از 30 نفر کارگر
احتیاج ندارد که آنهم قرار است از شهرستا ن دیگري استخدام شود . پس تکلیف
این همه کارگر که بیکار خواهند شد چه می شود ؟ این را باید مسئولان
بهداشتی و دیگر ارگانهاي دلسوز جواب دهند.
یکی ازکارگران کشتار گاه کرمانشاه
31/6/1386
کمیته هماهنگی براي ایجاد تشکل کارگري
پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران کشتارگاه کرمانشاه
اعتصاب سلاخان کشتارگاه کرمانشاه با اتحاد عمل وبا پا فشاري بر عدم اخراج با موفقیت شنبه 86/06/ 24 پایان یافت . خواست کارفرماي کشتارگاه کرمانشاه مبنی بر جا به جائی کشتارگاه کرمانشاه به کشتارگاه ماهیدشت که قرار بود فقط 30 نفر از سلاخان را در کشتارگاه جدید استخدام نماید مجبور شد در پی اعتصاب متحدانه 300 نفر را به استخدام در اورده و هیچکدام از کارگران اخراج نشود. هم اکنون تعداد 300 نفر در کشتارگاه ماهیدشت و مابقی درکشتارگاه قبلی مشغول به کار شدند.
کمیته هماهنگی براي ایجاد تشکل کارگري
1386/6/3۱
روزنه
تجمع اعتراضی معلمان زن در مقابل سازمان آموزش و پرورش تهران
روز آغاز مدارس مي توانست براي بسياري از معلمان زن مثل هر سال باشد، اگر با تقاضاي نقل و انتقال آنها موافقت مي شد. اما موافقت نکردن با درخواست معلمان زن، روز اول مهر را براي آنها تبديل به روزي متفاوت از هر سال کرد؛ «اين معلمان که اکثر آنها زن و متقاضي نقل و انتقال به مناطق آموزش و پرورش شهر تهران بودند، نسبت به موافقت نکردن سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با انتقال آنها يا تعويق در اعلام نتايج نقل و انتقالات شان اعتراض کردند.»اين معلمان که صبح ديروز در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند
اعتماد
جان زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت در معرض خطر جدی است
بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج روز شنبه 31 شهریور 1386 غروب زمانی که به دستور کارگزاران زندان از دادن غذای زندانیان سیاسی امتناع ورزیدند.آقای افشین بایمانی علت ندادن غذای زندانیان سیاسی را از آنها جویا شد. که توسط فردی بنام عباس احدزاده و 6 نفر دیگر مورد هجوم واقع گردید . آقای بایمانی در اثر این حملۀ گروهی که توسط کارگزاران زندان انجام گرفت از ناحیه صورت و بینی بشدت زخمی گردید.این دومین حملۀ است که به دستور سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی و تحت نظارت علی حاج کاظم رئیس زندان ، میرزائی و علی محمدی از معاونین زندان، شهبازی رئیس حفاظت اطلاعات زندان و محمد مغنیان رئیس بند 2 زندان که توسط عباس احدزاده و 6 نفر از مامورین زندان به اجرا گذاشته شد. حملات پی در پی علیه زندانیان سیاسی بیدفاع در بند آن هم در فواصل کوتاه حاکی از قصد غیر انسانی حذف فیزیکی آنها است.لازم به یادآوری است در روز دوشنبه 19 شهریور 1386 آقایان افشین بایمانی و بهروز جاوید طهرانی با وحشیانه ترین شیوه در بهداری زندان مورد حمله قرار گرفتند که در اثر آن حمله شکم آقای بایمانی بیش از 50 بخیه خورد. او هنوز از آثار آن زخم بهبود نیافته بود که دوباره مورد تهاجم قرار گرفت.در هر دو حمله ایشان از هر گونه امکانات درمانی محروم بودند. جان این زندانی سیاسی در معرض خطر جدی است. و تمام شواهد حاکی از قصد حذف فیزیکی او توسط کارگزاران زندان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
حكم سه نفر از پارس‌آباد در ملاء عام اجرا شد
حكم دويست و بيست و دو ضربه شلاق براي سه نفر از اراذل و اوباش شهرستان پارس‌آباد در ملاء عام اجرا شد. در شهرستان پارس‌آباد تعداد سه نفر در يكي از پارك‌ها توسط ماموران انتظامي دستگير و نهايتا در دادگستري پارس‌آباد هر كدام به تحمل 74 ضربه شلاق محكوم شدند كه حكم شلاق اين افراد در ملاء عام و در محل پارك به مرحله اجرا در آمد.
ایسنا
دعوت به جلسه سخنراني در شهر مونشن گلادباخ آلمان
در يک اطلاعيه مطبوعاتي برگزار کنندگان جلسه در رسانه هاي آلماني ميخوانيم:
براي يک جلسه مهم گروه کاري حقوق زنان و انتگراسيون در شهر مونشن گلادباخ آلمان از مينا احدي مسئول سازمان اکس مسلم و هماهنگ کننده کميته بين المللي عليه سنگسار دعوت کرده است که در روز ٢۴ ماه سپتامبر در محل Bis Zentrum سخنراني کند.
مينا احدي بر عليه سنگسار و اعدام مبارزات گسترده اي کرده و بهمين دليل در دنيا معروف است. مينا احدي در سخنراني خود درمورد رفتار غير انساني با زنان و قتلهاي ناموسي در مورد اعدامهاي کسترده و اعدام فعالين سياسي صحبت خواهد کرد.
گروه کاري زنان و انتگراسيون از مينا احدي دعوت به سخنراني کرده است چرا که بنظر ما فعاليتهاي او در دفاع از حقوق انساني، در دفاع از حقوق زنان، عليه قتل ناموسي و ختنه کردن زنان، عليه اعدام و سنگسار به همبستگي جهاني احتياج دارد.
زمان و مکان جلسه : روز ٢٤ سپتامبر ساعت ۸ شب BIS - Zentrum, Bismarckstr 97-99,
روزنه
شبی شاد با پناهجویان
با صدای گرم فرزین
جمعه 28 سپتامبر از ساعت 19 تا پاسی از شب
مکان:Framtidshuset واقع در Ångpannegatan 9A

غذا و نوشیدنی موجود است
ورود برای همگان آزاد است
برگزار کننده فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در گوتنبرگ
تلفن تماس: 0735733139

روزنه
فعاليتهاي گسترده و اجتماعي در دنيا بر عليه اسلام سياسي
تغيير در قوانين و ممنوعيت حجاب کودکان
بريتانيا:
1- سازمان اکس مسلم در انگليس و اسکانديناوي و هلند و آلمان، در دو ماه اخير ، منشا تاثيرات مهمي در دنياي سياست در دنيا بود.
يکبار ديگر ميليونها نفر در سراسر جهان، صداي انتقاد و اعتراض بر عليه اسلام سياسي، بر عليه دخالت مذاهب در دولت و آموزش و پرورش و بر عليه دو قطب تروريستي را شنيدند.
در انگليس سازمان اکس مسلم و دبير اين واحد مريم نمازي با دهها شبکه خبري مصاحبه کرده و در چندين جلسه سخنراني در دانشگاهها و مراکز عمومي شرکت کرد. سفر مريم نمازي به ايسلند و مصاحبات و سخنرانيهاي او در اين کشور، با موجي از سمپاتي و توجه در افکار عمومي مواجه شد. طوري که مريم را در خيابانها و مراکز عمومي مي شناختند و بارها مردم از او علنا تشکر کرد ه و براي او آرزوي موفقيت ميکردند. در يک مورد زني که مريم را در خيابان شناخته بود، گفته بود: شما همان قهرماني هستيد که از ايران آمده و در اينجا سخنراني ميکنيد.
مريم نمازي در رسانه هاي متعدي حضور داشت و مصاحبه ها و بحثهاي او در نقد اسلام سياسي و سازمانهاي اسلامي در شبکه راديويي بي بي سي و يا سي ان ان نمونه هايي از حضور اکس مسلم در دنيا بود.
http://maryamnamazie.blogspot.com/
http://www.youtube.com/watch?v=aM4upL4Gr4Y
http://www.islam-watch.org/MNamazie/Ex-Muslims-Council-of-Britain.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Maryam_Namazie
کنفرانس مطبوعاتي در هلند، امضا مانيفست لاهه، بعنوان سياست عمومي سازمانهاي اکس مسلم در اروپا
لاهه:
2 – روز ١١ سپتامبر در شهر لاهه به فراخوان کميته اکس مسلم هلند کنفراسن مطبوعاتي با شکوهي برگزار شد. در اين کنفرانس مريم نمازي، احسان جامي و مينا احدي سخنراني کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در اين کنفرانس بيش از هفتاد شبکه خبري حضور داشتند و خبر اين کنفرانس در همه رسانه هاي هلندي و در چندين شبکه خبري جهاني پخش شد.
در اين کنفرانس مانيفست ارائه شده از طرف سازمان اکس سملم در انگليس به عنوان مانيفست لاهه، به تصويب و امضا مسئولين اکس ملسم در همه کشورهاي اروپايي رسيد. رسيد و در عمل به عنوان راهنماي فعاليت اکس سملم در اروپا تصويب شد.
http://www.jesus.ch/index.php/D/article/476/39021/
کنفرانس در پارلمان اروپا روز ١٢ سپتامبر
3- روز ١٢ سپتامبر به دعوت کميسيون جدايي مذهب از دولت، اتحاديه اروپا مريم نمازي و مينا احدي در پارلمان اروپا سخنراني کردند. در اين جلسه در مورد دخالت مذاهب در دولت و آموزش و پرورش ، بحث شد و بررسي چگونگي اجراي کامل جدايي مذاهب از دولت بررسي شد. مينا احدي و مريم نمازي در مورد دخالت مسيحيت و مذاهب ديکر در اروپا صحبت کرده و از دخالت اسلام و اسلام سياسي در زندگي مردم در اروپا صحبت کرده و خواهان جدايي کامل همه مذاهب و ازجمله اسلام از دولت و آموزش پرورش شدند. در اين جلسه بيش از صد نفر از نمايندگان پارلمان و کارکنان اتحاديه اروپا حضور داشتند و نقد شديد ما از مماشات اتحاديه اروپا و دولتهاي غربي با اسلام سياسي و دفاع از نسبيت فرهنگي و غيره را شنيدند.در اين جلسه مريم نمازي و مينا احدي حواهان ممنوعيت حجاب کودکان و ممنوعيت تدريس مذهب در مدارس شدند. در اين جلسه يکي از نمايندگان پارلمان اروپا از آلمان اعلام کرد که روز ١١ سپتامبر در پارلمان اروپا ، کميسيوني که به امر و يا خواست ممنوعيت حجاب کودکان رسيدگي ميکند، جلسه داشته و اکثر نمايندگان پارلمان با ممنوعيت حجاب کودکان موافقند. الان بحث در مورد نحوه اجراي اين خواست است. بعد از اين جلسه يک کنفرانس مطبوعاتي در محل پارلمان اروپا برگزار شد که در آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
http://www.ksta.de/html/artikel/1190092542571.shtml
http://hpd-online.de/node/2610
١۷ سپتامبر جلسه در پارلمان اروپا با عنوان " شريعه در اروپا"
4- روز ١۷ سپتامبر به دعوت تعدادي از نمايندگان پارلمان از آلمان، کنفرانسي در محل پارلمان اروپا در مورد شريعه در اروپا برگزار شد. در اين کنفرانس چندين نفر سخنراني کردند.، از جمله مهين عليپور مسئول اکس مسلم در اسکانديناوي و مينا احدي از آلمان در اين کنفرانس سخنراني کردند. کنفرانس شريعه در اروپا به بررسي قوانين اسلامي و دخالت سازمانها ي اسلامي در زندگي مردم در اروپا و همچنين تقلاي اين سازمانها براي اجرا قوانين اسلامي در زندگي مردم فراري از کشورهاي اسلام زده صحبت شد. در اين کنفرانس مينا احدي و مهين عليپور به دخالت سازمانهاي اسلامي و هماهنگي و مماشات پارلمان اروپا با اين سازمانه انتقاد کرده و اعلام کردند که همه مذاهب بايد دستشان از زندگي مردم کوتاه شود. در اين کنفرانس ١۷۰ نفر از نمايندگان پارلمان اروپا حضور داشتند و رسانه ها بعد از اين کنفرانس گزارشات مفصلي در اين مورد نوشتند. از جمله در آلمان روزنامه کلنر شتات انتسايگه نوشت که اکس مسلم در اروپا خواهان جدايي کامل مذهب از دولت است و ميخواهد همه مذاهب از دولت و آموزش و پرورش جدا شوند. در ترکيه اين کنفرانس انعکاس مطبوعاتي زيادي داشت و راديو سراسري آلمان دويچه روندفونک بعد از کنفرانس با مينا احدي در مورد جدايي مذهب از دولت و نقد اکس ملسم از موقيت فعلي و دخالت مذهب درآموزش و پرورش مصاحبه مفصلي کرد که چندين بار از راديو سراسري آلمان پخش شد.
http://www.idw-online.de/pages/de/news223854
١۸ سپتامبر کنفرانس مطبوعاتي در استکهلم در دفاع از آزادي بيان
5- سازمان اکس مسلم در سوئد کنفرانسي را در شهر استکهلم در دفاع از آزادي بيان بهمراه اومانيستهاي سوئد سازمان داد. در اين کنفرانس لارش ويلکس هم سخنران بود. لارش کاريکاتوريستي است که القاعده و يکي از رهبران آن به اسم البغدادي او را تهديد به قتل کرده بود. لارش کاريکاتوري کشيده که باعث خشم سازمانهاي اسلامي و دولتهاي اسلامي شده و فرمان سر بريدن لارش را صادر کرده اند. اکس مسلم در سوئد، فورا با لارش تماس گرفته و از او دفاع کرد. کنفرانس روز ١۸ سپتمابنر با استقبال وسيعي در افکار عمومي و در بين مطبوعات مواجه شد. بيش از 40 شبکه خبري و خبرنگاران عکاسان و فيلمبرداران اين شبکه ها در اين کنفرانس حضور داشته و به انعکاس مطبوعاتي اين کنفرانس پرداختند. در اين کنفرانس چند نفر از اسلاميها نيز حضور داشته و با نمازخواندن و سر و صدا کردن در جلسه ميخواستند اغتشاش ايجاد کنند که با مخالفت مردم روبرو شدند و به بيرون سالن هدايت شدند.
http://www.bbc.co.uk/persian/worldnews/story/2007/09/070919_shr-caricaturist-sweden.shtml

http://www.vilks.net/

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_17129539.asp
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_17129547.asp

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=30929&a=342607
دعوت به يک جلسه سخنراني
6- در يک اطلاعيه مطبوعاتي برگزار کنندگان جلسه در رسانه هاي آلماني ميخوانيم:
براي يک جلسه مهم گروه کاري حقوق زنان و انتگراسيون در شهر مونشن گلادباخ آلمان از مينا احدي مسئول سازمان اکس مسلم و هماهنگ کننده کميته بين المللي عليه سنگسار دعوت کرده است که در روز ٢۴ ماه سپتامبر در محل Bis Zentrum سخنراني کند.
مينا احدي بر عليه سنگسار و اعدام مبارزات گسترده اي کرده و بهمين دليل در دنيا معروف است. مينا احدي در سخنراني خود درمورد رفتار غير انساني با زنان و قتلهاي ناموسي در مورد اعدامهاي کسترده و اعدام فعالين سياسي صحبت خواهد کرد.
گروه کاري زنان و انتگراسيون از مينا احدي دعوت به سخنراني کرده است چرا که بنظر ما فعاليتهاي او در دفاع از حقوق انساني، در دفاع از حقوق زنان، عليه قتل ناموسي و ختنه کردن زنان، عليه اعدام و سنگسار به همبستگي جهاني احتياج دارد. گروه کاري زنان و انتگراسيون
http://www.presse-service.de/data.cfm/static/675777.html
http://hpd-online.de/node/2768
http://www.teachersnews.net/te68/index.nsf/0/37EEEC5D51D263B4C12573460057AB9F?OpenDocument
جنبشي جهاني و گسترده عليه اسلام سياسي
روز ١١ سپتامبر در شهر لاهه هلند، کنفرانسي مطبوعاتي از طرف سازمان اکس مسلم در هلند فراخوان داده شده بود که حدود ۸۰ شبکه خبري و ژورناليست از سراسر جهان در اين کنفرانس مطبوعاتي حضور داشتند. مريم نمازي، احسان جامي و مينا احدي از مسئولين سازمان اکس مسلم در انگليس و هلند و آلمان در اين کنفرانس مطبوعاتي سخنراني کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در اين کنفرانس خبري مانيفست اروپايي اکس مسلم به امضا همه شبکه هاي اکس مسلم در اروپا رسيد که به اسم مانيفست لاهه از آن اسم ميبرند. اين مانيفست که قبلأ از طرف مريم نمازي رئيس سازمان اکس مسلم در انگليس منتشر شده بود به تصويب همه واحدهاي اين سازمان در سطح اروپا رسيد.
اين مانيفست در حضور خبرنگاران توسط مريم نمازي رئيس سازمان اکس مسلم بريتانيا، احسان جامي مسئول کميته اکس مسلم هلند و مينا احدي رپيس اکس مسلم آلمان و به نمايندگي از جانب سازمان اکس مسلم اسکانديناوي اين بيانيه را امضا کردند. گزارش و عکسهاي اين کنفرانس در سطح جهان وسيعأ مخابره و منتشر شده است.
روز کنفرانس و روز بعد از آن صدها روزنامه، خبرگزاري، تلويزيون، راديو و سايتهاي خبري گزارش اين کنفراس و اهداف آنرا منتشر کردند.
خبر اين کنفرانس مطبوعاتي و مباحثات مطرح در آن از طرف بسياري از رسانه هاي خبري جهاني و همچنين همه شبکه هاي خبري هلندي پخش شد و حرفها و انتقادات سخنرانان به اسلام و اسلام سياسي و راههاي مقابله با جنبش ارتجاعي اسلامي سياسي وسيعا منعکس شد. خبر اين کنفرانس از جمله در کشور ترکيه انعکاس مطبوعاتي گسترده اي داشت و مباحثات زيادي را در رسانه هاي آنجا دامن زده است.
اکنون ديگر جنبش عليه اسلام سياسي در اروپا يک جنبش مطرح و مورد توجه است. ميليونها نفر اسم سازمان اکس مسلم و اهداف و نظرات فعالين و رهبران آنرا در اروپا شنيده اند و با اين حرکت آشنا شده اند. دفاع از اين جنبش و پخش اخبار فعاليتهاي اين حرکت مهم باعث گسترش و پيشرفت جنبش سکولاريستي در اروپا شده است. بهمين دليل سازمان اکس مسلم در نظر دارد که در همين ماه سپتامبر در استکهلم و سپس در گوتنبرگ سوئد کنفرانسهايي را سازمان داده و در ماه نوامبر در شهر برلين آلمان کنفرانسي جهاني عليه اسلام سياسي در پيشبرد و بسط مباحثات و خواستهاي اين جنبش را سازماندهي کرده است.
- روز بعد از کنفرانس مينا احدي و مريم نمازي به دعوت کميسيون جدايي مذهب از دولت پارلمان اروپا در محل اين پارلمان در بروکسل براي نمايندگان کشورهاي مختلف اروپايي سخنراني کردند.
روز ١٢ سپتامبر مينا احدي و مريم نمازي به دعوت کميسيون جدايي مذهب از دولت در پارلمان اروپا به شهر بروکسل رفته و در يک کنفرانس مطبوعاتي و يک جلسه سخنراني در محل پارلمان اروپا شرکت کردند. مسئول اين بخش در پارلمان اروپا يک نماينده از کشور هلند است. وي از نمايندگان سازمان اکس مسلم در انگليس و هلند و آلمان دعوت کرده بود که در مورد انتقادات اين جريان به مسئله دخالت مذهب در دولت و آموزش و پرورش در اروپا و راه حل سازمان اکس مسلم براي جدايي کامل مذهب از دولت و آموزش و پرورش و دفاع از سکولاريسم سخنراني کنند. در اين جلسه مباحثات ارائه شده از طرف سحنرانان مورد توجه جدي اعضا پارلمان حاضر در جلسه و هيئت هايي از پارلمانهاي فرانسه، هلند و انگليس که براي شرکت در اين جلسه آمده بودند قرار گرفت. سپس در کنفرانس مطبوعاتي سخنرانان به سوالات خبرنگاران پاسح دادند.
در اين کنفرانس سخنرانان و ميزبانان اين کنفرانس در مورد ممنوعيت حجاب کودکان و ضرورت قانوني کردن و اعلام اين امر از سوي اتحاديه اروپا صحبت کردند و گفته شد که در جلسه روز ١١ سپتامبر در پارلمان اروپا موضوع ممنوعيت حجاب بررسي و نمايندگان زيادي از پارلمان آن را تاييد کرده اند. فعاليت براي جنبه رسمي و قانوني بخشيدن به آن ادامه دارد.
روز ١۷ سپتامبر مينا احدي و مهين عليپور مجددا به دعوت پارلمان اروپا به بروکسل رفته و در مورد قوانين اسلامي و شريعه در اروپا و راههاي مقابله با اسلام سياسي و قوانين شريعه سخنراني حواهند کرد.
از اول سپتامبر تا کنون علاوه بر کنفرانس مطبوعاتي لاهه دهها راديو، تلويزيون و روزنامه با مينا احدي، مريم نمازي، کريم شامحمدي، احسان جامي و آرزو توکر در نقد اسلام سياسي مصاحبه هاي زيادي را منتشر کرده اند.
۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷
روزنه
مرز ایران با شمال عراق مسدود شد
ایران این اقدام را در اعتراض به بازداشت یک مقام رسمی ایرانی در شمال عراق توسط نیروهای آمریکایی انجام داده است.استاندار کردستان ایران با تائید مسدود شدن گذرگاه های مرزی با شمال عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است که "ما امیدواریم مقام های عراقی هر چه سریع تر برای آزادی ایرانی بازداشت شده اقدام کنند."نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران نیز بسته شدن مرز ایران با منطقه کرد عراق را در گفتگو با خبرگزاری ایسنا تائید کرده است.با بسته شدن این گذرگاه های مرزی، ادامه تجارت و بازرگانی مرزی میان دو طرف به حداقل می رسد که این مساله برای کردستان عراق مشکل ایجاد می کند.
روزنه

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter