تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Saturday 22 September 2007

31/06/1386 شنبه

تبریک سازمان جوانان کمونیست بمناسبت بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و موج جدید اعتراضات
زندانی سیاسی آزاد باید گردد / ١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخبارشنبه:
به جنبش عظیم جهانی علیه اعدام به پیوندید!
18 مهر (10 اکتبر)در اعتراض به اعدام کلاس ها را تعطیل کنید!
تحویل 5 پناهجوی بازداشت شده ایرانی به دولت عراق
دادگاه معصومه ضياء آبان‌ماه برگزار مي‌شود
صدور قرار بازداشت موقت یک ماهه برای بازداشت شدگان 18 شهریورماه
دستگیری خانواده ها و شرکت کنندگان درمراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی
خلیل شالچی برای درمان بیماری های خود از زندان آزاد شد
جمعي از فعالان حقوق كودك توقف اجراي حكم اعدام افراد زير18سال را خواستار شدند
لايحه دو فوريتی دولت برای نظارت بر رسانه های اينترنتی
لايحه دو فوريتی دولت برای نظارت بر رسانه های اينترنتی

١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
تأکید آمریکا و فرانسه بر موضع واحد در برابر ایران
ایران به شبه نظامیان افغان، بمب می دهد

............................................................................


پیام حمید تقوائی بمناسبت آغاز سال تحصیلی
به جنبش عظیم جهانی علیه اعدام به پیوندید!
دانشجویان آزاده!
جنبش دانشجوئی همواره در پیشاپیش جامعه و جنبشهای اعتراضی مردم حرکت کرده است. امروز دانشگاه با برافراشتن پرچم آزادی و برابری و سوسیالیسم یک سنگر مستحکم اعتراض و نقد سوسیالیستی علیه کلیت نظام موجود است. باید این سنگر را با تمام قدرت حفظ کرد، و نبرد برای آزادی و سوسیالیسم را هر چه گسترده تر و فعالتر در کل جامعه به پیش برد.
در شرایط حاضر رویاروئی با موج سرکوبی که جمهوری اسلامی برپا کرده یکی از لحظات تعیین کننده این نبرد است. جمهوری اسلامی برای مرعوب کردن جامعه به سرکوب هر چه وسیعترو دستگیریها و اعدامهای جمعی روی آورده است اما نتوانسته است اعتراضات را خاموش کند. تلاشهای حکومت تا امروز با تعرض زندانیان سیاسی و تحرک نیروهای بین المللی در اعتراض به اعدامها روبرو شده است. این حرکت اعتراضی که تا همینجا دو روز همبستگی جهانی 9 اوت و 7 سپتامبر را فراخوانده است، اکنون به استقبال 10 اکتبر( 18 مهر) روز اعتراض جهانی علیه مجازات اعدام میرود. اولین اقدام جنبش دانشجوئی در سال تحصیلی جدید پیوستن فعال و گسترده به این حرکت است. دانشگاه میتواند در جنبش علیه مجازات اعدام نقش پیشرو و تعیین کننده ای ایفا کند. اعدام یکی از فجیع ترین بروزات بربریتی است که جنبش دانشجوئی در 16 آذر سال گذشته پرچم سوسیالیسم را در برابر آن به اهتزاز درآورد. بگذار شعارهائی چون "نه به اعدام"، "اعدام همه جا و در هر شرایطی ممنوع" و "اعدام قتل عدم دولتی است" در کنار "آزادی و برابری" و "سوسیالیسم یا بربریت" بر سردر دانشگاهها نوشته شود. بگذار 18 مهر امسال دانشگاهها یک سنگر قدرتمند جنبش جهانی علیه اعدام در جامعه ایران باشد.
دانشجویان، دانش آموزان، معلمان!
بازگشائی مدارس و دانشگاهها یک نیروی عظیم اعتراضی را مجتمع میکند و بمیدان میآورد. مبارزه معلمان برای منزلت و معیشت و مبارزه جوانان برای خلاصی فرهنگی و برخورداری از یک زندگی شاد و مدرن انسانی فریاد اعتراض اکثریت قریب به اتفاق جامعه را منعکس میکند. مبارزه شما جزئی از اعتراض انسانی کل جامعه علیه فقر، علیه بیحقوقی و تبعیض، علیه دخالت مذهب در دولت و در آموزش و پرورش، علیه آپارتاید جنسی و علیه اعدام و سرکوب است. جوانان و زنان و کارگران و اکثریت عظیم جامعه با شما هستند و از اعتراضات و مطالبات شما پشتیبانی میکنند. کارگران و سکولاریستها و آزادیخواهان جهان نیز با شما و در کنار شما هستند. با تمام قوا برای دفاع از حقوق انسانی خود و برای دفاع از انسانیت بمیدان بیائید و مردم آزادیخواه در ایران و جهان را به حمایت از اعتراضات خود فرابخوانید. در برابر نیروی عظیم تمدن و انسانیت هیچ قدرت ارتجاعی تاب مقاومت نخواهد داشت. پیروزی از آن ماست. در این تردیدی بخود راه ندهید.
حمید تقوائی دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
27 شهریور 86، 18 سپتامبر 2007

18 مهر (10 اکتبر)در اعتراض به اعدام کلاس ها را تعطیل کنید!
دانشجویان، دانش آموزان، معلمان و اساتید دانشگاه ها!
روز 10 اکتبر برابر با 18 مهر ماه روز جهانی علیه اعدام است. امسال سازمان ملل در مجمع عمومی خود طی قطعنامه ای از تمام دولتهایی که هنوز مبادرت به اعدام میکنند میخواهد تا مجازات اعدام را تعلیق نمایند. جمهوری اسلامی در پیشاپیش صف اعمال اعدام این قتل عمد دولتی، این جنایت سازمانیافته دولتی است. جمهوری اسلامی اعدام را به شنیع ترین و ضد انسانی ترین شکل چه بصورت سنگسار و چه بصورت اعدام در ملاء عام و یا نمایش اعدام های دسته جمعی در تلویزیون به اجرا در می آورد. جمهوری اسلامی همه کراهت و ضدبشری بودن مجازات اعدام را جلوی چشم جهان قرار داده است و در 10 اکتبر، 18 مهر مورد بازخواست همه آزادیخواهان جهان قرار خواهد گرفت. سازمان جوانان کمونیست شما همه دانشجویان، همه دانش آموزان و معلمان و استادان سراسر کشور را فرامیخواند تا به همراه بشریت معاصر مجازات اعدام و جنایات جمهوری اسلامی را بهر شکل که مناسب میدانید محکوم کنید. 10 اکتبر فرصت خوبی فراهم می آورد و ما همه شما را دعوت میکنیم تا بعنوان اعتراض به اعدام، کلاس های درس را در همه دانشگاه ها و مدارس و موسسات آموزشی کشور تعطیل کنید. بگذار همه دنیا بداند که مردم ایران مخالف اعدام است. بگذار همه دنیا صدای جامعه ایران که جمهوری اسلامی و اعدام و سنگسار را نمی خواهد با قدرت بشنود. بگذار با تعطیل کلاس ها اعلام کنیم که ما هم مثل باقی مردم دنیا خواهان توقف فوری اعدام هستیم و رای به الغاء آن میدهیم.
18 مهر، 10 اکتبر، علیه اعدام، کلاس ها تعطیل است!
گسترده باد مبارزه مردم جهان علیه اعدام!
پیروز باد مبارزه مردم ایران علیه اعدام و رژیم اعدام!
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوان کمونیست
14 سپتامبر 2007، 23 شهریور 1386

تحویل 5 پناهجوی بازداشت شده ایرانی به دولت عراق
پنج پناهجوی ایرانی بازداشت شده در ترکیه، به عراق تحویل داده شده اند.به گفته ی خانواده این افراد، پلیس ترکیه، 3 روز پیش بازداشت شدگان را به مقامات عراق تحویل داده است و آنها هم اکنون در اربیل به سر می برند.این 5 نفر پس از ورود به خاک عراق، به مدت 3 روز در بازداشت بوده اند.لازم به یادآوری است، علی عالم زاده، پژمان پیران، ابوالفضل آجرلو، علیرضا رنجبر ومجتبی وطن پور که به دلیل تحت تعقیب بودن از سوی دادگاه انقلاب از ایران خارج شده و در ترکیه به سر می بردند، حدود یک ماه پیش، از سوی پلیس ترکیه به دلایلی نامعلوم بازداشت شدند.هفته گذشته، جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا با تجمع در برابر کنسولگری ترکیه درلس آنجلس خواهان آزادی بازداشت شدگان شدند.همچنین از وضعیت سه فعال سابق دانشجویی که چندی پیش از سوی پلیس یونان بازداشت شده اند، اطلاعی در دست نیست. وحید شکوهی نیا- دانشجوی پزشکی، محمدحسن طالبی- دانشجوی پزشکی، محمدحسین جعفری- دانشجوی خبرنگاری ، افرادی هستند که پس از خروج از ایران به کشور ترکیه رفته و آز آنجا وارد خاک یونان شدند. هم اکنون نگرانی بسیاری در مورد احتمال استرداد این پناهجویان به دولت ایران وجود دارد.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
فريده غيرت : دادگاه معصومه ضياء آبان‌ماه برگزار مي‌شود
منتظر تصميم دادسرا در پرونده شادي صدر و محبوبه عباسقلي‌زاده هستيم
وكيل مدافع معصومه ضياء، شادي صدر، محبوبه عباسقلي‌زاده، علي پورسليمان و عليرضا هاشمي، آخرين وضعيت پرونده موكلانش را بيان كرد. فريده غيرت درباره‌ي پرونده معصومه ضياء، متهم پرونده تجمع جمعي از زنان در مقابل دادگاه انقلاب اظهار داشت: پرونده‌ي موكلم براي رسيدگي به اتهام اخلال در نظم عمومي از دادگاه انقلاب به دادگاه كيفري ارسال شده بود كه دادگاه كيفري نيز پرونده را براي رسيدگي به دادگاه انقلاب عودت داد. وي افزود: اين پرونده براي رسيدگي در شعبه‌ي 28 دادگاه انقلاب مطرح است و آبان‌ماه به اين پرونده رسيدگي مي‌شود. غيرت همچنين درباره‌ي پرونده‌ي شادي صدر و محبوبه عباسقلي‌زاده، ديگر متهمان پرونده تجمع مقابل دادگاه انقلاب با بيان اين كه پرونده موكلانش هنوز در دادسراست، گفت كه در اين دو پرونده منتظر تصميم دادسرا هستيم. وي همچنين خبر داد كه جلسه‌ي رسيدگي به اتهام علي پورسليمان، متهم به شركت در تجمع غيرقانوني كه قرار بود 18 شهريور ماه در شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب برگزار شود، به وقت ديگري موكول شد. غيرت با بيان اين كه دادگاه هفتم مهرماه را براي رسيدگي به اين پرونده تعيين كرده است، درباره‌ي پرونده‌ي عليرضا هاشمي، متهم به شركت در تجمع غيرقانوني نيز گفت كه پرونده وي در دادگاه تجديدنظر است.
ایسنا
صدور قرار بازداشت موقت یک ماهه برای بازداشت شدگان 18 شهریورماه
برای کلیه بازداشت شدگان روز 18 شهریور ماه، قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شده است.خواهر قاسم شیرزادیان که در جریان ورود مأموران اطلاعات به منزلش با آنان درگیری پیدا کرده بود، گفت: در مراجعه به دادگاه انقلاب، به وی اعلام کرده اند که برای برادرش و سایرین قرار بازداشت یک ماهه صادر شده است."خانواده عباس خرسندی نیز گفته اند که دادگاه انقلاب به آنان اعلام کرده ، خرسندی در سلول انفرادی بند 209 به سر می برد.مادر سپیده پورآقایی می گوید: "در دادگاه انقلاب به وی گفته اند، پس از اتمام تحقیقات به سپیده اجازه تماس با منزل را خواهند داد." وی با اعلام نگرانی از وضعیت دخترش، اضافه می کند: "مأمورانی که به منزل مراجعه کردند وسایل بسیاری را ضبط نمودند، از جمله کتب، دست نوشته ها، برگه ها و دفترچه های کمپین یک میلیون امضا، کیس کامپیوتر و .."عباس خرسندی، منصور فرجی، سپیده پورآقایی، قاسم شیرزادیان، میثم رودکی و بهرام راسخی فر، روز یکشنبه 18 شهریور ماه به طور همزمان بازداشت شدند.گفتنی است با وجود گذشت 13 روز از زمان بازداشت، دادگاه انقلاب تاکنون اتهامات این افراد را به خانواده هایشان اعلام نکرده است.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
دستگیری خانواده ها و شرکت کنندگان درمراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی
بنابه گزارشات رسیده تعداد اعضای خانواده های دستگیر شده قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 و شرکت کنندگان در نوزدهمين سالگرد این مراسم به 12 خانواده رسیده است .مامورین وزارت اطلاعات از روزهای 11 شهریور 1386 شروع به یورش بردن به منزل خانواده های قربانیان قتل عام زندانیان 1367 نمودند . این یورشها در ساعتهای بین 03:00 الی 05:00 صبح انجام می شد. یورشها وحشیانه و غیر انسانی بوده و از آنجائی که بعضی از خانواده ها دارای بچه های خردسال و یا افراد مسن که بعضی از آنها دارای ناراحتی قلبی هستند و باعث وحشت شدید کودکان و تشدید بیماری افراد مسن گردیده. مامورین وزارت اطلاعات وقتی که با اعتراضات همسایه ها مواجه می شدند در جواب آنها خودشان را از مامورین مبارزه با مواد مخدر معرفی می کردند.مامورین وزارت اطلاعات ابتدا تماتی اعضای خانواده را در یک اطاق جمع کرده و سپس تمامی خانه را مورد بازرسی خود قرار می دهند. بازرسیها بصورت پخش کردن ،پرتاب کردن و شکستن لوازم منزل همراه است. آنها پس از بازرسی و جمع آوری کامپیوترها ، دست نوشتها ، کتابها و حتی کتابهای درسی دانشجویان، سی دی، دست چک، پولهای نقد موجود در خانه که برای امرار معاش خانواده است و سایر لوازم شخصی را ضبط و همراه با افراد دستگیر شده با خود می برند.از آنجائی که در اکثر موارد سرپرست خانواده ها دستگیر شده اند و تمامی امکانات مالی خانواده را ضبط کرده اند سایر اعضای خانواده را در تنکنای مالی شدیدی قرار داده اند و بخصوص که در آستانۀ سال تحصیلی هستند فشار را بر خانواده ها را مضاعف کرده است. مامورین وزارت اطلاعات اعضای خانواده های دستگیر شده را تحت فشار قرار داده که دستگیری اعضای خانواده شان را نباید افشا کنند در غیر این صورت آنها را هم دستگیر خواهد کرد . دستگیر شدگان را به نقاط نا معلو می انتقال داده اند. مراجعات خانواده ها به دادگاه انقلاب و زندان اوین برای پیگیری وضعیت عزیزانشان و محل نگهداری آنها روزها بدون پاسخ باقی می ماند. آقای پیروز منصوری 47 ساله که در ساعت 05:00 صبح 11 شهریور 1386 با یورش به منزلش دستگیر و او را به نقطه نامعلومی منتقل کردند. مامورین وزارت اطلاعات کامپیوتر خودش و فرزند دانشجویش و سایر لوازم شخصی او را ضبط و با خود بردند. مامورین وزارت اطلاعات خانوادۀ آقای منصوری را تحت فشار قرار داده اند که دستگیری پدرشان را نباید اعلام کنند در غیر اینصورت با عواقب بدی مواجه خواهند شد.خانوادۀ آقای منصوری بارها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند.راسخ بازپرس شعبۀ 1 دادکاه آنقلاب که در حال حاضر پرونده آقای منصوری را در دست دارد او با برخوردی پرخاشگرانه و تهدید آمیز خطاب به خانوادۀ آقای منصوری چنین گفت:" که ما پدر شما را در نماز شب یا نمار جمعه دستگیر نکردیم، شما برای چی اینجا می آیید ؟ شما دیگه نباید به اینجا مراجعه کنید.لازم به یادآوری است که راسخ از پازپرسانی است که زیر نظر سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد کار می کند.او شخصا بازجوئی از دستگیر شدگان اخیر سندیکای شرکت واحد را به عهده داشت و همچنین قرار بازداشتها و دستور انتقال زندانیان سیاسی را به سلول انفرادی را با مشورت حسن زارع دهنوی انجام می دهد و همچنین خانواده های زندانیان سیاسی را مورد تهدید و تحت فشار قرار می دهد مامورین وزارت اطلاعات در یک اقدام غیر انسانی علیه این خانواده تمام امکانات مالی این خانواده را ضبط نموده و آنها را در تنگنای شدید مالی قرار داده .اسامی تعدادی از خانواده های دستگیر شده به قرار زیر می باشد:1- آقای علی سارمی 3- خانم طاهره سوداگری 4 – فرشید سوداگری5 – آقای محسن نادریتمامی زندانیان سیاسی فوق در بند مخوف 209 اوین که تحت نظارت وزارت اطلاعات است زندانی هستند.از زمان دستگیری تا به حال خانواده های آنها هیچگونه اطلاعی از وضعیت عزیزانشان ندارند.از آنجائی که این بند محل شکنجۀ روحی و جسمی زندانیان سیاسی است به منظور گرفتن اعترافات تلویزیونی است این مسئله باعث نگرانی شدید خانواده ها گردیده.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
خلیل شالچی برای درمان بیماری های خود از زندان آزاد شد
به نام آزادی
بنا بر گزارشات رسیده آقای خلیل شالچی از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین صبح امروز از زندان آزاد شد . آقای خلیل شالچی که به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین در زندان بسر می برد در پی تائید پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل شرایط زندان برای این زندانی صبح امروز جهت درمان بیماری های خود از زندان اوین آزاد شد . وی مدت ها از بیماری های مختلف پوستی و درد مفاصل و ... رنج می برد و مسئولین زندان علی رغم تائید پزشکی قانونی مبنی بر آزادی ایشان ، او را در زندان نگهداری کرده بودند.فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به سلامت سایر زندانیان سیاسی از جمله آقای عبدالرضا رجبی نیز اعلام نگرانی می کند و خواهان درمان این زندانی در بیمارستان می باشد.Human Rights Activists in Iran
جمعي از فعالان حقوق كودك توقف اجراي حكم اعدام افراد زير18سال را خواستار شدند
جمعي از فعالان حقوق كودك و وكلاي دادگستري در نامه‌اي به مجلس شوراي اسلامي و رييس قوه قضاييه، توقف اجراي احكام اعدام براي افراد زير 18 سال را تا زمان تصويب لايحه تشكيل دادگاه اطفال و نوجوانان خواستار شدند. به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين نامه با اشاره به سن مسووليت كيفري (براي دختران 9 سال و پسران 15 سال تمام قمري) و صدور احكام سنگين براي افراد زير 18 سال آمده است: طبق بند 5 ماده 6ميثاق حقوق مدني و سياسي و همچنين ماده 37 كنوانسيون حقوق كودك كه ايران ملزم به رعايت مقررات هر دوي آنهاست، صدور حكم اعدام براي افرادي كه در زمان ارتكاب جرم كمتر از 18 سال دارند، ممنوع است. در اين نامه با اشاره به اين كه "تصويب كليات لايحه تشكيل دادگاه اطفال و نوجوانان در سال گذشته، بارقه‌هاي اميدي را در دل طرفداران حقوق بشر ايجاد نمود" عنوان شده است: طولاني شدن روند تصويب لايحه مذكور و همچنين پاره‌اي از مفاد لايحه موصوف از جمله تفويض اختيار اجراي مقررات مربوط به حدود و قصاص در مورد اطفال زير 18 سال به قاضي دامنه نگراني‌هايي را ايجاد كرده است. نويسندگان اين نامه در ادامه با تاكيد بر اين‌كه هرگز دختر 9 ساله مانند افراد بزرگسال قادر به پيش بيني نتايج و تبعات اعمال خويش نيست، از قواي مقننه و قضاييه رسيدگي به اين موضوعات را خواسته و آورده‌اند كه رياست قوه قضاييه از صدور اجازه اجراي حكم اعدام و قصاص تا تعيين تكليف لايحه تشكيل دادگاه اطفال و نوجوانان خودداري كند.
پیک ایران
لايحه دو فوريتی دولت برای نظارت بر رسانه های اينترنتی

مجلس شورای اسلامی روز يکشنبه دو فوريت لايحه گسترش نظارت قانون مطبوعات بر رسانه‌های اينترنتی و خبرگزاری ها را بررسی می کند.به گفته حميدرضا حاجی بابايی، عضو هيئت رييسه مجلس شورای اسلامی، لايحه دوفوريتی الحاق يک تبصره به ماده يک اصلاحيه قانون مطبوعات مصوب ۱۳۷۹، روز يکشنبه در مجلس طرح و در صورت تصويب دو فوريت آن، شور دوم آن در جلسه روز سه شنبه مجلس بررسی می شود. آقای حاج بابايی با اشاره به اينکه در زمان تصويب قانون مطبوعات «خبرگزاری ها و رسانه های الکترونيکی وسعت امروزی را نداشتند»، گفت:« برای رفع اين ابهام و تصويب قانونی که بتواند همه رسانه‌های مجازی و الکترونيک و غيره را تحت پوشش حمايتی و نيز نظارتی قرار دهد، دولت لايحه‌ای را با قيد دو فوريت به مجلس ارائه کرده است».
رادیوفردا
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
تظاهرات، راهپیمایی،نمایشگاه عکس و ۔۔۔
زنان و مردان آزاده!
١٠ اکتبر برابر با ١٨ مهر روز جهانی علیه اعدام است. امسال قرار است مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را بگذراند و از همه دولت ها بخواهد که مجازات اعدام را به حالت تعلیق درآورند. ١٠ اکتبر تمام دنیا متوجه اعدام یعنی قتل عمد دولتی خواهد شد که هنوز در برخی کشورها از جمله ایران جریان دارد. جمهوری اسلامی که چه از نظر تعداد اعدام به نسبت جمعیت کشور و چه بخاطر اعدام در ملاء عام، رتبه اول را در جهان دارد، مورد اعتراض جهانی قرار خواهد گرفت. این فرصت را مغتنم شمریم و آنرا به یک نقطه عطف در پیشروی علیه اعدام و رژیم صدهزار اعدام تبدیل کنیم۔ همه شما را به شرکت در برنامه هایی که به این مناسبت برگزار میگردد، فرا میخوانیم.
سوئد- استکهلم
تظاهرات ونمایشگاه عکس ازجنایات جمهوری اسلامی ایران

زمان: چهارشنبه ١٠ اکتبر ۵ بعد از ظهر
مکان: مینت توریت (Mynttorget)
تلفن های تماس : منوچهر ماسوری 0046704917494، جمیل فرزان 0046703610279
سوئد- یوتبوری
تظاهرات و راهپیمایی

زمان: چهارشنبه ۱۰ اکتبر
محل تجمع: میدان گوستاو آدولف، ساعت ۱۷
ساعت حرکت: ۱۷:۳۰ به طرف Götaplatsen
کانادا – تورنتو
تظاهرات

زمان : چهار شنبه ١٠ اكتبر – ساعت ۴ بعد ازظهر
مكان: تورنتو - مقابل پارلمان آنتاریو Queen's Park
تلفن های تماس: میترا دانشی416-358-9600 و یدی محمودی416- 726-9321
فنلاند – تامپره
چادر و ميز اطلاعاتي و نمایشگاه عکس از جنایات جمهوری اسلامی ایران
سخنرانی عبدل گلپریان
زمان : جمعه ۵ اکتبر ساعت ۱۷ الی ۱۹
(Vuolteenkatu 15) : مکان
در مرکز شهر تامپره
چهار شنبه ۱۰ اکتبر از ساعت ۱۲ الی ۱۸ بعداظهر
آدرس محل : Keskustori
تلفن های تماس : عبدل گلپریان؛ 00385405758250 ،عمر معروفی؛00385409111190
آلمان – فرانکفورت
تجمع اعتراضی و آکسیون

چهارشنبه ۱۰ اکتبر ساعت از ساعت ۱ تا ۶بعد از ظهر
نمایشگاه عکس به همراه میز کتاب و چادر اطلاعاتی
۲۲ و۲۹ سپتامبر از ساعت ۱ تا ۶ بعد از ظهر
Frankfurt Stadtmitte
Zwischen Hauptwache und Alter Oper
Börsen Str. 1
تلفن های تماس : شهناز مرتب؛ 01729716227049 ، سعید ویسی؛ 17892525620049
آلمان – برمن
مارش اعتراضی و تجمع در مرکز شهر

چهارشنبه ۱۰ اکتبر از ساعت ۱۴ تا ۲۰
چادر و میزهای اطلاعاتی
شنبه ۲۲ سپتامبر از ساعت ۱۴ تا ۲۰
جمعه ۲۸ سپتامیر از ساعت ۱۴ تا ۲۰
شنبه ۶ اکتبر از ساعت ۱۴ تا ۲۰
آدرس محل Bahnhofplatz
۱۰ اکتبر مارش اعتراضی و تجمع در مرکز شهر برمن
تلفن های تماس : 0049172-4037035، سیامک مکی0049173-1637132 داریوش بیگی
آلمان – کلن
تجمع و پیکت اعتراضی

چهارشنبه ۱۰ اکتبر از ساعت ۱۶:۳۰
Domplatte در محل
مهین درویش روحانی 1778044790 0049 : تلفن تماس
نروژ- اسلو
غرفه اطلاعاتى و نمايشگاه عکس
مکان: مقابل پارلمان نروژ
زمان: شنبه ٦ اکتبر از ساعت ١٣ تا ١٧
0047-98 69 40 01 تلفن تماس: صابر رحیمی
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
سپتامبر ۲۰۰۷
تلفن تماس : خلیل کیوان 0046704158999

تأکید آمریکا و فرانسه بر موضع واحد در برابر ایران
وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، در یک کنفرانس خبری، بر ادامه روند دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه هسته ای ایران و 'موضع واحد' دو کشور در برابر ایران تأکید کردند.کاندولیزا رایس- وزیر امور خارجه آمریکا- و برنار کوشنر- وزیر امور خارجه فرانسه- روز جمعه (21 سپتامبر) همچنین بر در نظر گرفتن تحریم های بین المللی جدید علیه ایران تأکید کردند.خانم رایس در این کنفرانس خبر گفت: "فکر می کنم، در واقع، بین دیدگاه آمریکا و فرانسه درباره ایران و آنچه که جامعه بین المللی باید انجام دهد، هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد."وزیر امور خارجه آمریکا به طور دقیق نگفت که خواستار اعمال چه نوع مجازات هایی علیه ایران است.او با اشاره به مسدود شدن دارایی های برخی از اعضای حقیقی و حقوقی ایرانی و نیز ممنوعیت صدور ویزا به تعدادی از مقام های ایرانی گفت، راه هایی برای گسترش آن مجازات ها وجود دارد.روز جمعه همچنین نمایندگان پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، یعنی آمریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین، در کنار آلمان، در واشنگتن دیدار کردند تا درباره جزئیات قطعنامه جدید علیه ایران مذاکره کنند.شورای امنیت از سال گذشته میلادی دو قطعنامه حاوی تحریم های بین المللی را علیه ایران تصویب کرده است. وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک روز جمعه تاکید کرد، امیدوار است که قطعنامه جدید، دو قطعنامه پیشین که به گفته وی خیلی موثر نبوده را تقویت کند.برنار کوشنر اخیرا ایران را تهدیدی برای امنیت جهانی خواند و هشدار داد، جهان باید برای احتمال درگرفتن جنگ بر سر برنامه هسته ای ایران آماده باشد.آمریکا و فرانسه ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرده اند.ایران با رد این اتهام می گوید برنامه اتمی این کشور صلح آمیز است.
بی بی سی
ایران به شبه نظامیان افغان، بمب می دهد

يک فرمانده بلندپايه ارتش آمريکا روز جمعه، ۲۱ سپتامبر، ايران را به «تجهيز شبه نظاميان در افغانستان به بمب های قوی کنار جاده ای» متهم کرد.به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، دریادار ويليام فالون، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا که مسئولیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را به عهده دارد، گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران، اين نوع بمب های پيچيده و مرگبار را که در عراق مورد استفاده قرار گرفته اند، در اختيار شبه نظاميان افغان قرار می دهد.»وی افزود: «ايرانی ها آشکارا اين کمک مهلک را به آنان می کنند.»دریادار فالون در اين مصاحبه که در جريان سفر به افغانستان انجام داد، افزود: «ترديدی نيست که ماموران ايرانی در کمک رسانی به شورشيان دخالت دارند.»
رادیوفردا


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter