تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Friday 28 September 2007

جمعه 06/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخبارجمعه:
دادگاه تجديدنظر در مورد احكام انصاري ، جهاندار و درخشندي اعلام نظر كرد
وضعيت نگران کننده يک زندانی سياسی که در طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی تحت نام اراذل و اوباش دستگیر شده است
کارگران اخراجی خواهان بازگشت به تنها ممر زندگی خود یعنی به سر کارهای خود هستند!
کارگران کاغذسازی شوشتر به مبارزه ادامه میدهند
به همه سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و همه مردم آزادیخواه و انساندوست در سراسر جهان
بیش از دو هفته بی خبری از وضعیت سپیده پور آقایی فعال حقوق بشر
صدور حكم سنگسار برای زنی در مشهد
فراخوان تعدادي از زندانيان سياسي براي 10 اکتبر برابر با 18 مهر
نامه دانش آموزان در آلمان به سينا پايمرد در زندان اوين
پيام به مناسبت 10 اکتبر روز جهانی عليه اعدام
پیام به مردم و خانواده های زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام
گزارشی کوتاه از نمایشگاه بزرگ کتاب در گوتنبرگ
اطلاعیه در باره فتوای قتل گونتر والرف در آلمان
مردم ایران "آزاد ترین مردم دنیا" نیستند"! نامه سرگشاده گزارشگران بدون مرز به محمود احمدى نژاد
سخنان لی سی بولینگر ، رئیس دانشگاه کلمبیا
شركت بنتون که از نظر مد و لباس در دنيا مقام اول را دارد قصد دارد فروشگاههای زنجیره ای در ایران تاسیس کند
تشدید تحريم ايران تا ماه نوامبر به تعویق افتاد

................................................................................


دادگاه تجديدنظر در مورد احكام انصاري ، جهاندار و درخشندي اعلام نظر كرد
وكيل مدافع ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندي از اعلام نظر دادگاه تجديدنظر نسبت به احكام موكلانش خبر داد. محمدعلي دادخواه اظهار داشت: پيرو اعتراض به احكام صادره از سوي شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران در مورد كيوان انصاري، ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندي، پرونده آنان به دادگاه تجديدنظر ارجاع شد. وي گفت: براساس اعلام نظر دادگاه تجديدنظر احكام دادگاه بدوي ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندي تاييد و در مورد كيوان انصاري تخفيف داده شده است. دادگاه بدوي ابوالفضل جهاندار را به ‌٥/٢ سال حبس تعزيري، سعيد درخشندي را به ‌٣ سال و نيم حبس تعزيري و کيوان انصاري را به ‌٥/٤ سال حبس تعزيري محکوم كرده بود.
ایسنا
وضعيت نگران کننده يک زندانی سياسی که در طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی تحت نام اراذل و اوباش دستگیر شده است
بنا بر گزارشات رسیده از زندان اوین آقای میثم لطفی زندانی سیاسی سابق که در طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی تحت نام اراذل و اوباش دستگیر شده است در سلول انفرادی شماره 38 بند 240 تحت شرایط کاملا غیر انسانی نگهداری می شود.مادر میثم لطفی پس از افشای هویت فرزندش و اشاره به سابقه سیاسی وی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت و به همین بند منتقل شده است .میثم لطفی از زندانیان سیاسی و از معترضینی بوده است که در سال 78 در وقایع 18 تیر به یکسال زندان محکوم شد وی پس از تحمل شش ماه حبس از زندان آزاد شد .بند 240 زندان اوین متشکل از 4 طبقه سلول انفرادی می باشد و سابقا محل نگهداری زندانیان تنبهی که در زندان جرایمی را مرتکب میشدند بوده است ، ولی اخیرا به دلیل شدت سرکوب های اجتماعی و سیاسی از این بند علاوه بر مورد فوق جهت نگهداری زندانیان سیاسی همچون اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ، میثم لطفی ( زندانی سیاسی سابق ) ، افراد دو جنسیتی و غیره می باشد.لازم به ذکر است زندانیان دوجنسیتی به دلیل عدم برنامه ریزی مسئولین زندان در مورد این افراد به علت دوجنسه بودن در بند زنان و یا مردان نگهداری نمی شوند بلکه ایشان را در سلول های انفرادی بند 240 و در شرایط کاملا غیر انسانی نگهداری می کنند .
فعالان حقوق بشر در ایران
کارگران اخراجی خواهان بازگشت به تنها ممر زندگی خود یعنی به سر کارهای خود هستند!
٢٢ نفر از کارگران اخراجی نساجی کردستان با نشستن هر روزه در مقابل کارخانه خواهان بازگشت بکار هستندکارفرمای کارخانه نساجی کردستان از اول مهر ماه قرارداد 22 نفر از کارگران این کارخانه را تمدید نکرد. این کارگران که همه آنها بالای 10 سال سابقه کار دارند از اول مهر ماه تا کنون بطور مرتب به استانداری و اداره کار مراجعه کرده اند ولی هیچکس پاسخگوی آنها نبوده است، به همین دلیل آنها در چند روز گذشته تمام ساعات شیفت کاری خود را با پارچه نوشته ای جلوی درب کارخانه بسر برده اند و در طول این مدت هر از گاهی نیز توسط ماموران نیروی انتظامی مورد تهدید واقع شده اند.
کارفرما به کارگران اعلام کرده است کارخانه را خواهد فروخت و آخر آبان ماه نیز قرار داد تعداد دیگری ازکارگران را تمدید قرارداد نخواهد کرد. همچنین کارفرما اعلام نموده است تا 15 روز آینده سنوات کارگران را به ازای هر سال سابقه، سه ماه و نیم خواهد داد و پس از آن، به آنها هیچ حق و حقوقی داده نخواهد شد.
این کارگران در حالی از کار خود اخراج شده اند که بسیاری از آنها دچار بیمارهای ناشی از کار بوده و یکی از آنان به دلیل ابتلا به سرطان جهت شیمی درمانی قرار بود امروز به تهران منتقل شود.
اخراج کارگران نساجی کردستان آنهم در شرایطی که سنی از آنها گذشته و بسیاری از آنها به دلیل شرایط سخت کار به بیماریهای مختلفی مبتلا شده اند یک جنایت آشکار در حق انسانهایی است که سالها سود هنگفتی برای کارفرمای نساجی کردستان تولید کرده اند و امروزه باید تاوان پایین آمدن سود این کارخانه را، این کارگران با اخراج و قطع آخرین امیدشان برای گذران زندگی و زنده ماندن بپردازند. باید در مقابل این وضعیت ایستاد.
کارگران شاغل در نساجی کردستان
روزنه
اطلاعیه شماره ٣
کارگران کاغذسازی شوشتر به مبارزه ادامه میدهند

بنا به گزارش رسیده به حزب، صبح امروز چهارشنبه ٤ مهرماه کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر، طبق قرار قبلی درصدد گردآمدن در ترمینال شوشتر بودند تا دسته جمعی به مقابل استانداری خوزستان بروند و دست به اعتراض بزنند. نوروزی رئیس اداره کار و اموراجتماعی شوشتر که از شروع به تجمع کارگران خبردار شده بود در تماس با نمایندگان کارگران خبر داد که بدنبال تجمع روز قبل کارگران، جلسه ای اضطراری تشکیل شده و از اداره کار خواسته شده است که وضعیت شرکت کاغذ سازی کارون و مشکلات کارگران را منعکس نماید تا مورد رسیدگی قرار گیرد. نوروزی از کارگران خواست که تا حصول نتیجه صبر کنند و از تجمع جلوی استانداری خودداری کنند. کارگران با مهلت دادن به مسئولین علیرغم نارضایتی شدید موافقت کردند و به شهرستان اهواز نرفتند. اما تصمیم گرفتند در صورتی که پس از گزارش اداره کار نتیجه ای نگیرند، مجددا دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری بزنند.
همانگونه که در اطلاعیه های شماره یک و دو باطلاع رساندیم، شب گذشته حمید بهداروند و مهدی باقری از کارگران کاغذسازی، در اثر اصابت اسپری گاز فلفل بشدت دچار تنگی نفس و سوزش از ناحیه چشم شده بودند و شب سختی را گذراندند. کارگران میگویند استانداری قصد ندارد به مشکلات کارگران رسیدگی کند و قصد دارد با روش نظامی و سرکوب کارگران را مرعوب کند و از ادامه مبارزه بازدارد.
یکی از کارگران میگوید: "اگر مشکل ما در استان حل نشود با تجمع در جلوی بانک صنعت و معدن و یا مجلس شورای اسلامی در تهران به مبارزات خود ادامه خواهیم داد. ما خواهان بازگشت بکار و تضمین شغلی و پایان دادن به بلاتکلیفی، برخورداری از دفترچه بیمه تامین اجتماعی و دریافت حقوق شش ماه گذشته هستیم. این خواستها عادلانه است و ما تا تحقق آنها از مبارزه دست نمیکشیم".
حزب کمونیست کارگری از مطالبات بحق کارگران کاغذسازی شوشتر قاطعانه حمایت میکند و از همه کارگران و مردم شوشتر میخواهد یکپارچه از خواستهای عادلانه کارگران حمایت کنند و آنها را در مبارزه تنها نگذارند.
مرگ بر جمهوري اسلامی
آزادي برابري حكومت كارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٤ مهر ١٣٨٦، ٢٦ سپتامبر ٢٠٠٧

روزنه
به همه سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و همه مردم آزادیخواه و انساندوست در سراسر جهان:
ما امضا کنندگان زیر:
تعدادي از كارگران مجتمع هاي پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر
پتروشيمي مارون
پتروشيمي بندر امام
پتروشيمي كارون
پتروشيمي فن اوران
پتروشيمي اروند
پتروشيمي غدير
و پتروشيمي فجر
به مناسبت روز ١٠ اکتبر (١٨ مهرماه) روز جهانی علیه اعدام، اعلام میکنیم که:
١­ اعدام را عملی غیرانسانی میدانیم و خواهان لغو مجازات اعدام در ایران و همه جای دنیا هستیم.
٢­ خواهان لغو احکام اعدام محکومین به اعدام هستیم.
٣­ از همه مردم شرافتمند و آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم که به این حرکت بپیوندند و دولت هائی را که دست به اعدام میزنند محکوم کنند.
اعلام اين روز در قالب يك قطعنامه در مجمع عمومي سازمان ملل ، بازتاب اراده جهاني بشريت متمدن است كه موجب خوشحالي ما كارگران است . اين حركت جهاني ، بيانگر جهاني انساني است كه همه كارگران خواهان آن هستند ، جهاني بري از هرگونه ظلم و جور و تبعيض عليه انسان . مجازات اعدام ، قتل عمد دولتي است و ابزاري است در دست دولتها براي به بند كشيدن هر جه بيشتر اكثريت عظيم توليد كنندگان و خاموش نگهداشتن آنان . براي تحميل فقر و محروميت بر انان . لغو اين عمل ضد انساني از قوانين قضائي ، گامي است در جهت رسيدن به دنيائي بهتر .
دست همه فعالين عليه اعدام را ميفشاريم .
زنده باد اتحاد جهاني عليه اعدام
برچيده باد قتل عمد دولتي از قوانين قضائي
زنده باد بشريت متمدن
4/7/86

روزنه
بیش از دو هفته بی خبری از وضعیت سپیده پور آقایی فعال حقوق بشر
کانون زنان ایرانی: با گذشت دوهفته از دستگیری سپیده پورآقایی, روزنامه نگار و فعال حقوق بشرهنوز خبری از او در دسترس نیست.
18 شهریور ماه سپیده پورآقایی از سوی نیروهای اطلاعات بازداشت شد و با گذشت دو هفته از این بازداشت او هنوز تماسی باخانواده اش نداشته است.او که روزنامه نگار است, در کمیته گزارشگران حقوق بشر فعالیت می کند. او از داوطلبان جمع آوری امضا برای کمپین یک میلیون امضا در کرج نیز بوده است. سپیده روز 18 شهریور به طور همزمان با پنج فعال حقوق بشر دیگر بازداشت شد.
در پیگیری های خانواده های بازداشت شدگان به آنها اعلام کرده اند که برایشان قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شده است اما درباره علت بازداشت شان اطلاعی نداده اند.
به گزارش کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر مادر سپیده پورآقایی گفته است : "در دادگاه انقلاب به وی گفته اند، پس از اتمام تحقیقات به سپیده اجازه تماس با منزل را خواهند داد." وی با اعلام نگرانی از وضعیت دخترش می گوید: "مأمورانی که به منزل مراجعه کردند وسایل بسیاری از جمله کتب، دست نوشته ها، برگه ها و دفترچه های کمپین یک میلیون امضا، کیس کامپیوتر و ..را ضبط کردند."
گفته می شود که سپیده پور آقایی و دیگر فعالان حقوق بشر بازداشتی (منصور فرجی، عباس خرسندی، قاسم شیرزادیان، میثم رودکی، بهرام راسخی فر ) در بند 209 اوین نگهداری می شوند.
روزنه
صدور حكم سنگسار برای زنی در مشهد
زني كه با داشتن همسر و سه فرزند مرتكب اعمال خلاف شده بود، با رأي دادگاه به اعدام محكوم شد. در پي شكايت زني مبني بر اينكه فردي اقدام به تهديد و زورگيري از او كرده است، پرونده اي در دادگستري مشهد تشكيل و متهم نيز شناسايي و دستگير شد. برپايه اين خبر متهم به همراه پرونده در اختيار شعبه پنجم دادگاه كيفري خراسان رضوي قرار گرفت و گفت: شاكي با ميل و اراده خودش اقدام به ارتباط غيراخلاقي با وي كرده است. قضات شعبه پنجم دادگاه كيفري خراسان رضوي پس از چند جلسه رسيدگي به اين پرونده، متهم زن را به جرم زناي محصنه به رجم (سنگسار) محكوم كرد و متهم مرد نيز به تحمل صد ضربه تازيانه محكوم شد.
روزنامه قدس
فراخوان تعدادي از زندانيان سياسي براي 10 اکتبر برابر با 18 مهر
عدم پاسخگويي سران جمهوري اسلامي، ما را بر آن داشت که اعتراض ديگري نسبت به روند رو به افزايش اعدامهاي زندانيان سياسي داشته باشيم. در هفته گذشته سه تن از زندانيان سياسي در اهواز اعدام شدند. همانطور که هموطنان عزيز ميدانند محاکمات اين زندانيان پشت درهاي بسته و بدون نظارت نهادهاي مدني و حقوق بشري بوده است. از طرف ديگر فشار به زندانيان سياسي و خانواده هاي آنها در اهواز و کردستان طبق خبرهاي رسيده روز به روز بيشتر ميشود و بيم آن ميرود که تعداد ديگري از زندانيان سياسي بر اثر فشارها و شکنجه هاي روحي و روني به قتل برسند.
ما تعدادي از زندانيان سياسي ايران اعتراض خود را نسبت به نقض حقوق بشر و بازداشتهاي بي رويه دانشجويان، کارگران و اعدام زندانيان سياسي، بازداشت زنان مبارز و برابري طلب، شکنجه هاي زندانيان و تحت فشار قرار دادن خانواده هاي آنها و سرکوب نظامي معترضين ضد حکومتي اعلام ميداريم.
به نشانه اعتراض به اين سياستها ما تاريخ ١۸ مهر ماه دست به اعتصاب غذاي سياسي زده و از تمامي آحاد ملت ايران خواستار پيوستن به اعتراض در اين روز هستيم. همچنين از جامعه جهاني، مدافعان حقوق بشر و NGO ها و فعالين سياسي ميحواهيم که ما را حمايت کنند. ما از اتحاديه اروپا ميخواهيم به جهت تصويب و لغو و توقف احکام اعدامها و شکنجه ها در ايران اعتراض خود را مکتوب و به صورت بيانيه علني به سران رژيم اسلامي اعلام کنند.
ما خواستار آزادي بي قيد وشرط کليه زندانيان سياسي هستيم.
تعدادي از زندانيان سياسي زندانهاي:
رجايي شهر (گوهر دشت)، اوين، اصفهان، اهواز، بندرعباس، اروميه و سنندج
1- ناصر خير الهي
2- لطيف محمدي
3- مصطفي سليمي
4- محمد نيکبخت
5- روح الله کبيري
6- محمد بانپور
7- خالد هرداني
8- عبدلله سعيدي
9- عوده عفري
10- عدنان بيانات
11- محمد ابراهيمي
12- حسن خدررابي
13- علي مطوري زاده
14- امير شريفي
15- محمد مجيد منصوري
16- عبدلرضا نواصري
17- قاسم سلامت
18- محمد جعبه پور
19- مالک بني تميم
20- عدبلله سليماني
21- عليرضا عساکره
22- خلف خمسري
بازتکثير از: کميته بين المللي عليه اعدام
22 سپتامبر 2004
مينا احدي: 00491775692413
minaahadi@aol. com

در آستانه روز جهاني عليه اعدام
نامه دانش آموزان در آلمان به سينا پايمرد در زندان اوين

يک نمونه زيبا از اعلام همبستگي جوانان با سينا و جوانان محکوم به اعدام در ايران
نامه اعتراض به کنسولگري جمهوري اسلامي در هامبورگ
سيناپايمرد جوان در آستانه چوبه دار در زندان اوين است که سرگذشت او در رسانه هاي بين المللي و از جمله آلمان انعکاس گسترده اي داشت. براي نجات جان او از اعدام سازمانهاي متعددي فعاليت کرده و مردم بسياري به اين حکم اعتراض کرده اند. از جمله دانش آموزان مدرسه اي در هامبورگ در تعطيلات تابستاني دو ميتينگ اعتراضي در مقابل سفارتخانه رژيم اسلامي در هامبورگ سازمان داده و براي نجات جان سينا تلاش کردند.
در جريان اقدامات دو ماه اخير براي نجات جان سينا گفته شد که خانواده مقتول حاضر شده اند با گرفتن ديه، به لغو حکم اعدام سينا رضايت دهند. اخيرا خانواده مقتول اعلام کرده اند که خواهان اجراي حکم هستند.
جمهوري جنايت اسلامي مجددا در صدد تهيه کردن شرايط براي اجراي حکم سينا است. طي تماسي با وکلاي پرونده اعلام شد که تلاش براي نجات سينا در جريان است. کميته بين المللي عليه اعدام نامه اي از دانش آموزان دبيرستان کوروي دريافت کرده که براي سينا است. ما اين نامه را به دست سينا ميرسانيم و يکبار ديگر از همگان دعوت ميکنيم که به اعدام در ايران و بويژه اعدام نوجوانان اعتراض کنند. در روز ١۰ اکتبر متحدانه به ميدان بياييد و اعلام کنيد که اعدام بايد در همه جا ممنوع شود.
نامه دانش آموزان دبيرستان کوروي در هامبورگ
سيناي عزيز
نزدیك به ٨ هفته است كه از شرایط دشوار تو با خبر شده ایم. ما شاگردان كلاس یك مدرسه در هامبورگ از این خبر كمی قبل از تعطیلات تابستانی مطلع شدیم. اینكه جوانان در ایران اعدام میشوند بسیار وحشتناك است و به این دلیل تصمیم گرفتیم علیه حكم اعدام تو فعال شویم.
ما به سیاستمداران٬ روزنامه ها و كنسولگری جمهوری اسلامی ایران نامه نوشتیم و همچنین این خبر را بین فامیل و آشنایانمان پخش كریم تا هر كاری از ما برمیاید برای تو انجام دهیم.
ابتدا به نظر میامد كه این كار ساده ای نیست چرا كه یك تظاهرات در مقابل كنسولگری فایده ای نداشت و روز ٢٧ ژویئه نزدیكتر میشد. احساس ما كه كاری نمیشود كرد هر روز شدیدتر میشد. مظمئنا ما نمیتوانیم تصور كنیم كه این شرایط برای تو چقدر سخت و تحملش چقدر دشوار است.
سپس خبر خوب را بعد از دو تظاهرات شنیدیم كه كه حكم اعدام تو لغو شده است و خانواده مقتول دیه را قبول كرده اند. احساس خوبی داشتیم كه توانستیم به هدفمان برسیم. اما ظاهرا همه این تلاشها بیهوده بوده و ما نمیدانیم چطور به تو بگوییم كه چقدر متاسفیم كه كار زیادی فعلا برای تو نمیتوانیم انجام دهیم. اما ما از تلاش باز نخواهیم ایستاد و سعی خودمان را خواهیم كرد.
ما به خانواده تو ارج میگذاریم كه حاضرند همه موجودیشان را برای آزادی تو بدهند. ما چنین خانواده ای مانند خانواده تو را برای هر انسانی آرزو میكنیم. ما امیدورایم كه آنها به تو امید و جرات بیشتری بدهند كه همچنان با نیروی بیشتر برای زندگیت مبارزه كنی
اجازه نده در این شرایط دشوار ناامیدت كنند و تسلیم نشو!
با درودهای صمیمانه فراوان از طرف كلاسمان در هامبورگ
در ادامه نامه اعتراضي اين دانش آموزان به کنسولگري جمهوري اسلامي در هامبورگ را ملاحظه ميکنيد.
از مدرسه كوروی اشتراسه و آدرس
Corvey Gymnasium
Klasse 10b
Corveystraße 6
22529 Hamburg
به سركنسولگری جمهوری اسلامی در هامبوگ و آدرس
Generalkonsulat des Iran
Herrn Konsul Mirkhani
Bebelallee 18
22299 Hamburg
موضوع: حكم اعدام علیه سینا پایمرد جوان
در رابطه با: تظاهرات در تاریخ ٢٠ آگوست ٢٠٠٧ – مذاكره با سكرتر شما
هامبورگ ١١ سپتامبر ٢٠٠٧
آقای میرخانی محترم
ما شاگردان كلاس ١٠ ب دبیرستان كوروی مدتیست كه با كمك معلممان گابریلا بر و آقای هسه سعی میكنیم كه سینا پایمرد ١٨ ساله را از اعدام نجات بدهیم.
هنگام آخرین تظاهراتمان در مقابل كنسولگری صحبتی با سكرتر شما داشتیم كه ایشان به ما گفت كه حكم اعدام سینا ملغا شده است
متاسفانه ما با خبر شدیم كه این خبر واقعی نبوده و سینا اعدام خواهد شد زیرا خانواده مقتول دیه را رد كرده است.
ما خیلی نا امید شدیم چرا كه از طرف شما یك جواب مطابق با حقیقت را انتظار داشتیم.
با احترام
از طرف كلاس ١٠ ب
Jari Heeschen, Sophie Jörissen, Nora Krüger, Charlotte Migenda, Harriet Niedlich
کمیته بین المللی علیه اعدام
26.09.2007
manochermasori@yahoo.com
www.adpi.net
Tel: 0046704917494
روزنه
پيام به مناسبت 10 اکتبر روز جهانی عليه اعدام
به سازمانهای مدافع حقوق انسان، به مردم آزادیخواه در سراسر جهان
برای ممنوعيت قتل عمد دولتی "اعدام" در همه جا بپاخيزيم!
در دنياي امروز و در قرن بيست و يک، انسانها فقط قربانی فقر و بي خانمانی و بيماری و سوانح و غيره نيستند، آنها در عين حال توسط دولتهای ديکتاتور و در کمال خونسردی به مرگ محکوم ميشوند. روز و ساعت و لحظه اين وداع تلخ با زندگی، به آنها ابلاغ ميشود و جلادان حرفه ای در کمال خونسردی اين "احکام" را "اجرا" ميکنند. در اين دنيای وارونه حتي کودکان و نوجوانان نيز از اين پديده در امان نیستند. در ايران تحت حاکميت جمهوری اسلامی حداقل ۷١ کودک در سلولهای مرگ نشسته اند تا روز بعد از جشن تولد ١۸ سالگی، آنها را در مقابل چشمان حيرت زده عموم، به دار بکشند. اعدام میکنند تا مرعوب و مطیع کنند و نظم حاکم را نگهدارند.
فقط يک مورد از اين جنايات عامدانه و سازمان يافته دولتی در يک دنيای انسانی، کافی بود، تا بشريت بپا خاسته و پاسخ درخوری به آن بدهد. ما روزانه اخبار اين جنايات دولتی را مي شنويم و بهمراه آن موجی از توجيهات و تزهائی را مي شنويم که اوضاع را عادی جلوه دهد و مانع به راه افتادن جنبش عليه اين اوضاع شود.
اما بشریت متمدن و انساندوست به این وضع معترض است ، به اعدام معترض است، و این توجیهات را نپذیرفته است. به آنچه دولتها با جامعه میکنند اعتراض دارد و اين اعتراضات جهانی امروز باعث شده است که ١۰ اکتبر امسال روز جهاني عليه اعدام جلوه ديگری بخود بگيرد. امسال قرار است در سازمان ملل براي توقف اعدام در همه جا اعلام موضع شود و خواست توقف اعدام در همه جا مطرح شده و به پيش برده شود. اين يک واقعه مهم در تاريخ مبارزه عليه قتل عمد دولتی است. اين واقعه اساسا به همت اعتراضات مردم در دنيا و به يمن اعتراضات دائمی سازمانهای مدافع حقوق انسانی است.
اعدام قتل عمد دولتی است، ظالمانه، نا عادلانه، وحشيانه و قرون وسطايی است. بايد بپا خاست و به اين زخم و درد عميق و جانکاه بر پيکر بشريت پايان داد. در ايران تحت حاکميت جمهوری اسلامی دهها هزار نفر تا امروز اعدام شده اند و نفرت عميق و عظيمی در ايران عليه اين اعدامها در جريان است. در چند سال گذشته مبارزه عليه اعدام در ايران قدرت و وسعت بیشتری گرفته و يکی از جبهه های مبارزه مردم با حکومت اسلامی بوده است.
١۰ اکتبر امسال بايد به صحنه پرشور اتحاد بين المللی، صحنه بهم پيوستن قلبها به يکديگر برای ممنوعيت کامل مجازات اعدام در همه جا تبديل شود.
ما ميتوانيم و بايد مانع ترور و قتل افراد توسط دولتهاي مستبد و آدمکش شويم. ما بايد متحدانه نقطه پايانی بر اعدام در دنيا بگذاريم.
در همه جا در ميتينگها و اعتراضات امسال عليه اعدام شرکت کنيد. بهر طريق ممکن اين مبارزه مهم را تقويت کنيد. بايد کاری کنيم که هيچ دولتی جرات نکند انسانها را در خفا یا در ملاء عام، با طناب دار، با گلوله و يا با تزريق سم به قتل برساند. اعدام وحشيانه و قرون وسطايی است و بايد از تاريخ بشریت رخت بربندد.
به جنبش جهانی عليه اعدام بپيونديد.
مينا احدي سخنگوي کميته بين المللي عليه اعدام
بیست و پنجم سپتامبر دوهزارو هفت
www.adpi.net
روزنه
پیام به مردم و خانواده های زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام!
به مناسبت روز جهانی علیه اعدام!
دهم اکتبر/ 18 مهر، روز جهانی علیه اعدام، فرا می رسد. جنش جهانی علیه اعدام می رود تا در روز جهانی علیه اعدام، بشریت را به لغو مجازات اعدام در سراسر جهان فراخوان دهد. ده ها سازمان، حزب و گروه مخالف قانون ضد انسانی مجازات اعدام در سراسر جهان در تدارک وسیعترین اعتراضات علیه مجازات اعدام در جهان هستند. بشریت مترقی باید قاطعانه خواستار لغو مجازات اعدام را در سراسر جهان شود.
در ایران هم باید همگام با دنیا خواستار لغو مجازات اعدام شد. در این میان شما خانواده های زندانیان سیاسی و کلیه محکومین به اعدام و بازماندگان اعدامیها، نقش مهمی دارید. هم اکنون نفس وجود قانون مجازات اعدام در ایران، جان بیش از صد کودک را که در زمان وقوع جرم زیر 18 سال بوده اند تهدید می کند. جمهوری اسلامی به استناد به گزارش سازمان عفو بین الملل تنها کشوری است که در سال گذشته و سال اخیر، کودکان زیر 18 سال را محکوم به اعدام کرده است و حکم آنان را اجرا نموده است. شما می توانید و باید در کنار مردم جهان در روز جهانی علیه اعدام 10 اکتبر/ 18 مهر، خواستار لغو مجازات اعدام شوید.
جمهوری اسلامی نمی تواند بیش از این در برابر فشار های بین المللی مقاومت کند. جنبش علیه اعدام در ایران روز به روز گسترده تر می شود. باید این جنبش را سازمان داد و در کنار جنبش آزادی زندانیان سیاسی آن را به میدان کشاند. باید در هماهنگی با فشارهای بین المللی، در ایران هم جمهوری اسلامی را زیر فشار اعتراضات گسترده قرار داد.
مردم، خانواده زندنیان سیاسی و خانواده های محکومین به اعدام و اعدامیها!
من به عنوان یکی از فعالین جنبش علیه اعدام و به عنوان یکی از اعضای بزرگ خانواده های زندانیان سیاسی و اعدامی از شما دعوت می کنم که به هر شکل ممکن که می توانید در روز جهانی علیه اعدام، به قانون مجازات اعدام اعتراض کنید و خواستار لغو آن شوید. در مقابل دفتر سازمان ملل درتهران می توانید اجتماع کنید و خواست خود را به گوش جهانیان برسانید.
با احترام
منوچهر ماسوری- دبیر کمیته بین المللی علیه اعدام
manochermasori@yahoo.com
تلفن: 004607049174494
www.adpi.net

روزنه
گزارشی کوتاه از نمایشگاه بزرگ کتاب در گوتنبرگ
امروز 27 سپتامبر اولین روز نمایشگاه بین المللی کتاب در گوتنبرگ برگزار شد. ما نیز طبق سنت هفت ساله غرفه اطلاعاتی خود را با نام آزادی و برابری به معرفی سازمان ایکس مسلم و کمیته علیه اعدام آغاز کردیم.
غرفه ما در اولین ساعات کار مورد استقبال تعدار زیادی از بینندگان قرار گرفت که از کشورهای مختلف جهان از این نمایشگاه دیدن میکنند.
سه دختر محجبه که میگفتند از کشور ترکیه هستند ، باگردانندگان این غرفه در مورد ایکس مسلم به جدل مشغول شده و با نشان دادن عکسهایی از اعدام جوانان در ملاء عام مدعی بودند که با این اعدام ها نمیتوان چهره اسلام را خراب کرد.
بحث " حجاب اجباری کودکان" و فضای ناآرام جلوی غرفه توجه عابرین زیادی را به ایکس مسلم جلب نمود . که با حضور ما قدرت گرفته و از ما پشتیبانی میکردند.
تعداد زیادی "پتیشن علیه اعدام" را امضاء کردند و تراکت هایی که حاوی اطلاعاتی در مورد ایکس مسلم بود بطور وسیعی توزیع شد. در میان بازدیدکنندگان دو تن از کاریکاتوریست های معروف دانمارک حضور داشتند که به غرفه ما آمده و حمایت وپشتیبانی خود را اعلام کردند . چند نویسنده سوئدی و خوانندگان کتاب های پرفروش با دیدن غرفه ما و گرفتن اطلاعات ، به تلاش های ما تحسین و از جسارت و انساندوستی ما احساس غرور میکردند. این نمایشگاه بمدت چهار روز بروی بازدید کنندگان باز است. با آرزوی روزهای دیگر و بهتر.
روزنه
اطلاعیه در باره فتوای قتل گونتر والرف درآلمان
علیه فتوا، در دفاع از آزادی
گونتر والرف نویسنده و منقد آلمانی، از طرف اسلامی ها به مرگ تهدید گردید. در سایتی که از القاعده حمایت میکند همراه با ویدئوهای مربوط به گردن زدن و سر بریدن افراد آماده است: "حمله جديدی از طرف این فرد به اسلام شروع شده است. او ميخواهد در یکی از مساجد شهر کلن بخشی از کتاب آیه های شیطانی را قرائت کند". والراف اخیرا اعلام کرده بود که سلمان رشدی را سه ماه در خانه خود نگهداری کرده و آیه های شیطانی را برای دوستان مسلمانش خوانده و با خنده آنها مواجه شده است و باز هم این کتاب را در یک مسجد برای مسلمانان خواهد خواند. والراف گفته است تعصبات و تهدیدات و فتواها کار دستجات سازمان یافته اسلامی است نه مسلمانان معمولی. بدنبال تهدید اسلامی ها پلیس شروع به محافظت از والراف کرده است.
این دومین فتوای قتل در هفته های اخیر است که توسط اسلامی ها صادر میشود. چند هفته قبل نیز فتوای قتل لارش ویلکس هنرمند و کاریکاتوریست سوئدی و اولف یوهانسون سردبیر روزنامه "نریکس آلهاندا" از سوی البغدادی رئیس القاعده در بغداد، صادر شد. فتوای قتل سلمان رشدی و تسلیمه نسرین، قتل ونگوگ در هلند، نمونه های پر سر و صدا تر فتواهای اسلامی در گذشته است. اما آمار واقعی فتواهائی که در کشورهای اسلام زده هرروز و هر ساعت، توسط دستجات و دولت های اسلامی علیه مخالفین خود و مردم معترض و بویژه زنان صادر و اجرا میشود بیشمار است.
تروریسم اسلامی کابوسی برای مردم جهان شده است۔ باید به مقابله گسترده با این گانگستریسم اسلامی برخاست۔ راه مقابله با تروریسم اسلام سیاسی، مماشات با بخش های محافظه کار و یا باصطلاح اصلاح طلب آن، نیست. اینها همه بخش های مختلفی یک جنبش اند. جنبشی که درهرجا نیروئی به هم بزند، میزند و میکشد و فتوا صادر میکند. کسانی که میخواهند از طریق مماشات و میدان دادن به "اسلام میانه رو" و محافظه کار با تروریسم آن مقابله کنند، در واقع خواهان بقاء اسلام سیاسی اند. به وحشیگری اش علیه چپ و آزادیخواهی نیاز دارند، سیاست های راست و ضد بشری و تروریسم دولتی خود را به بهانه آن توجیه میکنند. راه مقابله با اسلام سیاسی، افشای هرگونه مماشات با مافیای مذهب بطورکلی و جارو کردن اسلام سیاسی توسط جنبش های مردمی، سکولار و سوسیالیستی و آزادیخواه است.
حزب کمونیست کارگری تهدید به قتل گونتر والراف را قویا محکوم میکند و همه مردم آزادیخواه را به مقابله فعال با جریانات اسلامی و دفاع بی تخفیف و بی قید و شرط از آزادی بیان فرامیخواند. باید وسیعا به میدان آمد و جریانات اسلامی را سر جای خود نشاند. حزب همچنین مردم آزادیخواه در آلمان، سوئد و سراسر جهان را به حمایت همه جانبه از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی، اصلی ترین سنگر اسلام سیاسی، و حمایت از مبارزه جریانات آزادیخواه، سکولار و سوسیالیست در کشورهای اسلام زده فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ مهر ١٣۸۶، ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۷
روزنه
مردم ایران "آزاد ترین مردم دنیا" نیستند"! نامه سرگشاده گزارشگران بدون مرز به محمود احمدى نژاد
نامه سرگشاده ی گزارشگران بدون مرز به محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران
در پي شرکت محمود احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتي که به دعوت کلوپ پرس امريکا در شهر نيويورک برگزار شد و اظهارات وی در باره ی آزادی بيان و مطبوعات در ايران و دعوت از رسانه ها و سازمان های مدافع حقوق بشر برای سفر به ايران، گزارشگران بدون مرز در تاريخ ٣ مهر ماه نامه ای سرگشاده خطاب به رئيس جمهور ايران منتشر کرد.
آقای رئيس جمهور
در تاريخ ٢ مهرماه شما به دعوت کلوپ پرس امريکا در ويدئو- کنفرانس مطبوعاتي در شهر نيويورک شرکت کرديد. در اين کنفرانس شما چندين بار از سوی روزنامه نگاران حاضر و نمايندگان سازمان های بين المللي مدافع حقوق بشر از جمله نماينده گزارشگران بدون مرز در باره ی وضعيت اسفبار حقوق بشر در ايران مورد پرسش قرار گرفتيد. در پاسخ به انتفادات طرح شده ادعا کرديد که " مردم ايران آزادترين مردم جهانند" و " سازمان های منتقد به دليل آنکه هيچ گاه به ايران سفر نکرده اند، وضعيت ايران را نمي شناسند"
آقای رئيس جمهور
واقعيات و آمار موجود در باره ی نقض فاحش آزادی بيان و مطبوعات در کشور شما نيازمند تفسير نيستند. از آخرين سفر شما به ايالات متحده امريکا در سال گذشته تا به امروز دست کم ٧٣ روزنامه نگار در ايران بازداشت و بيش از ٢٠ رسانه توقيف شده اند. اخيرا بيش از ١٧٠ روزنامه نگار ايراني با انتشار دو اطلاعيه به شرايط سخت به وجود آمده برای مطبوعات اعتراض کرده اند. سالهاست که ايران بزرگترين زندان برای روزنامه نگاران در خاورميانه است و هم اکنون که برای شما اين خطوط را مي نويسيم در ايران ١٠ روزنامه نگار در پشت ميله های زندان بسر مي برند که دو تن از آنها هيوا بوتيمار و عدنان حسن پور به اتهاماتي از جمله ارتباط با رسانه ها و انجمن های کرد و خارجي به جاسوسي متهم و به مجازات اعدام محکوم شده اند.
آقای رئيس جمهور
بسياری از روزنامه نگاران برای انجام وظيفه خود يعني اطلاع رساني به مردم ايران با اتهامي چون " اقدام عليه امنيت ملي" به دادگاه های مختلف احضار مي شوند. شما اعلام کرده ايد که در ايران رسانه ها در انتقاد از شما و دولت تان آزاد هستند. واقعيت امروز ايران خلاف گفته ی شما را ثابت مي کند. بسياری ازروزنامه نگاران دستگير شده که ابتدايي ترين حقوق شان نيز پايمال مي شود، بهای سنگيني را برای اين امر پرداخت مي کنند. از جمله اين روزنامه نگاران سعيد متين پور سردبير نشريه يارپاق است که در تاريخ ٥ خرداد ماه در زنجان دستگير و سپس به بند ٢٠۹ زندان اوين انتقال يافته است و پس از ١٠٠ روز بازداشت و حبس در سلول انفرادی هنوز اتهامات وی رسما اعلام نشده است. وی از حق ديدار با خانواده و وکلايش محروم است. سهيل آصفي نيز که در روز ١٣ مرداد ماه به دادسرای انقلاب اسلامی تهران احضار و سپس بازداشت شد، متهم به " تشويش اذهان عمومي" است. وی نيز در وضعيت مشابه ای بسر مي برد.
شما در اين کنفرانس در بخش ديگری از سخنان تان اعلام کرده ايد که " هر روز در ايران ده ها و ده ها روزنامه منتشر مي شود و تعداد روزنامه های "مخالفان" ده برابر بيشتر از روزنامه های طرفدار دولت است." روزنامه هايي را که به نام "مخالف" معرفي کرده ايد متعلق به جناح های مختلف حاکم بر قدرت هستند و هيچ قرابتي با روزنامه ی آزاد و مستقل بعنوان فضايي آزاد و کثرت گرا ندارند. به گفته ی خانم بدرالسادات مفيدی دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران از زمان روی کار آمدن دولت شما مجوز بيش از پانصد نشريه از سوی هيات نظارت بر مطبوعات تحت رياست وزير ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامي لغو شده است. در ايران هر چند ظاهرا کنترل پيش از انتشار روزنامه ها وجود ندارد، اما سانسور و خود سانسوری قويا حاکم است. فشار مقامات قضايي – امنيتي بر مديران مسئول نشريات امری متداول است، چنانکه حتا به برخي از آنها ليست روزنامه نگاراني که نبايد به کار گرفته شوند نيز ارائه مي شود.
راديو و تلويزيون همچنان در انحصار دولت است و داشتن آنتن برای دريافت شبکه های اطلاع رساني از طريق ماهواره در ايران جرم محسوب مي شود. اينترنت نيز از دام سانسور رهايي نيافته است. تعداد بسيار زيادی از سايت های سياسي و يا حتا مذهبي و سايت های سازمانهای مدافع حقوق بشر از جمله سايت گزارشگران بدون مرز مسدود شد اند. آقای رئيس جمهور آن "ده ميليون کاربر اينترنتي" که شما نام برده ايد آزادانه به اطلاعات بر روی اينترنت دسترسي ندارند.
همچنين تمايل داريم که در اين نامه به موانع ايجاد شده بر سر راه انجمن های ايراني مدافع حقوق بشر اشاره کنيم. از جمله به کانون مدافعان حقوق بشربه رياست برنده ايراني جايزه صلح نوبل شيرين عبادی که ازتاسيس آن در سال ١٣٨١ تا امروز مجوز فعاليت از سوی وزارت کشور دريافت نکرده است. عليرغم همه ی موانع خانم عبادی همچنان از جمله با پذيرفتن دفاع از متهماني چون اکبر گنجي به مبارزه خود برای آزادی بيان در ايران ادامه مي دهد.
در آخر بايد به مشکلات متعدد برای حضور رسانه های خارجي در ايران اشاره کنيم. نمايندگان رسانه های خارجي تحت فشارهای مختلف از جمله احضار به نهاد های امنيتي قرار دارند. گزارشگران بدون مرز از ١٠ سال پيش متقاضی دريافت رواديد برای سفر به ايران است. اميدواريم دعوتي که در طي اين کنفراس مطبوعاتي از رسانه ها و سازمان های مدافع حقوق بشر حاضر کرده ايد فقط تعارف نباشد. آنچه که به ما مربوط است حاضريم دعوت شما را بپذيريم.
روزنه
سخنان لی سی بولینگر ، رئیس دانشگاه کلمبیا
ترجمه: مهدی طلعتی
علاقمندتا با تشکر از جان کوتسورز (John Coatsworth) و پروفسور ریچارد بولیت (Richard Bulliet)، بدلیل فعالیت آنها در برپایی این مراسم و نیز تعهد آنها به نقش مدرسه روابط عمومی و بین الملل و جایگاه آن در تربیت رهبران آینده در مسائل جهانی آغاز کنم. امروز اگر چیزی به اثبات برسد تنها اثبات این نکته خواهد بود که حجم عظیمی از کار در برابر تمامی ما وجود خواهد داشت. این تنها یکی از نشست‌هایی است که در سال جاری تحصیلی در مورد ایران خواهیم داشت و تمامی اینها به ما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از این ملت بحرانی و پیچیده، در جغرافیای سیاسی امروز داشته باشیم.قبل از گفتگوی مستقیم با رئیس جمهوری فعلی ایران ، من چند نکته مهم ضروری برای تاکید خواهم داشت.اول، از سال 2003 (برنامه) فروم رهبران جهانی موجب پیشرفت سنت دیرینه‌ای در دانشگاه کلمبیا شده که هدفش خدمت به عنوان نشستی عمده برای مباحث بزرگ و مفصل خصوصا در مسائل جهانی است. اما هرگز نباید تصور کرد که تنها گوش فرا دادن به ایده‌هایی که به هرگونه‌ای موجب دلسوزی ما است به صورت غیر مستقیم به معنای تائید ما از آنها ،یا ضعف تصمیم گیری ما در مقاومت در برابر این اندیشه‌ها و یا سادگی ما در مورد خطرات واقعی و ذاتی چنین ایده‌هایی است. این یک پیش فرض اساسی در مورد آزادی بیان است که ما با گشودن میدانی عمومی برای صدای آنها، بی عزتی را با عزت و شرافت ارج نمی‌نهیم. در غیر اینصورت برگزاری مباحثی غنی ممکن نخواهد بود.دوم، می‌خواهم به تمام کسانی که باور دارند این تجمع هرگز نمی‌بایست رخ دهد چرا که برگزاری چنین مراسمی در شان دانشگاه نیست، بگویم که روشن بینی شما را درک کرده و به علت مستدل بودنشان، بدان احترام می‌گذارم. نقطه توجه و منظور آزادی بیان می‌باید همواره به عنوان موضوعی برای مباحث آینده باشد. یکی از مشهورترین عبارات در مورد آزادی بیان این است که این هم یک تجربه است همانگونه که تمام زندگی تجربه‌ای بیش نیست. به هر حال می‌خواهم موکدا بگویم که این درست ترین کار برای انجام است و براستی انجام آن نیز براساس درخواست تمامی معیارهای موجود برای آزادی بیان، دانشگاه آمریکا و نیز دانشگاه کلمبیا است .سوم، به تمام کسانی که رنج و صدمه را به عنوان نتیجه برنامه امروز تجربه کرده‌اند، از طرف تمامی همکارانم می‌گویم که متاسفیم و آرزومندیم هر کاری که برای تخفیف آن می‌توانیم انجام دهیم.چهارم، روشن کردن این مطلب است که این مراسم ابدا ارتباطی با حقوق سخنران نداشته و تنها این حق ما برای شنیدن و سخن گفتن است. ما این را برای خودمان انجام می‌دهیم.ما این کار را با توجه به سنت بزرگ صراحت و آزادی که این ملت دهه‌ها است آنرا تعریف کرده، انجام می‌دهیم. ما نیازمند دانستن جهانی هستیم که در آن زندگی می‌کنیم و نه نادیده گرفتن شکوه آن و یا شانه خالی کردن از تهدیدات و خطرات آن. این منطبق بر این نظریه است که باید دشمنانت را بشناسی، جسارت روحی و فکری برای مقابله با اهریمن را داشته باشی و خود را آماده کنی که با سرشتی درست عمل کنی. در این لحظه استدلال‌ها برای آزادی بیان به نظر نمی‌رسد که با قدرت استدلال‌های مخالف همپایی داشته باشد اما چیزی را که باید به خاطر داشته باشیم این است که دقیقا این آزادی بیان است که از ما درخواست می‌کند تا علیه انگیزه‌های طبیعی اما اغلب ویران کننده که ما را به عقب نشینی در مواجهه با ایده‌هایی سوق می‌دهد که از آنها وحشت داشته یا مورد علاقه ما نیستند، فوق العاده خویشتن دار باشیم. این اساس ایده آمریکایی برای آزادی بیان است.نهایتا ما در دانشگاه‌ها یک تفکر عمیق و تقریبا مصمم و بی تزویر در تعهد به پیگیری حقیقت را داریم. ما به اهرم‌های قدرت دسترسی نداریم. جنگ و صلح به دست ما نیست. ما تنها اذهان را شکل می‌دهیم و برای این می‌باید آزادی کامل برای پرسش و کاووش را داشته باشیم.اجازه دهید تا اکنون روی سخنم با آقای احمدی نژاد باشد:سرکوب خشونت بار اساتید، روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشردر طی دو هفته گذشته، دولت شما دکتر‌ هاله اسفندیاری و پرناز عظیما و نیز تنها دو روز قبل کیان تاجبخش فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه کلمبیا در برنامه ریزی شهری را آزاد کرده است. در حالیکه اطلاع از آزادی آنها بر مبنای وثیقه موجب تسلی جامعه دانشگاهی شده اما دکتر تاجبخش هنوز درتهران و تحت نظر بوده و هنوز نمی‌داند که آیا به جرم دیگری متهم خواهد شد و یا اجازه دارد که از کشور خارج شود. این را برای ثبت در تاریخ می‌گویم که من امروز از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تضمین کند، کیان تاجبخش بتواند به دلخواه خود به خارج از ایران سفر کند. همچنین اجازه دهید تا این نکته را نیز گزارش کنم که ما پیشنهادی را به دکتر تاجبخش تقدیم می‌کنیم تا به عنوان استاد میهمان در برنامه ریزی شهری به دانشکده ما بپیوندند و امیدواریم که در ترم آینده قادر خواهند بود به ما ملحق شوند.دستگیری و زندانی کردن این آمریکایی‌های ایرانی تبار بدون هیچ دلیلی نه تنها وجاهتی نداشته بلکه کاملا مغایر با ارزش‌هایی است که امروز به سخنران اجازه حضور در این جمع را می‌دهد.اما حداقل آنها زنده هستند.به گزارش عفو بین‌الملل در سال جاری تاکنون 210 نفر در ایران اعدام شده‌اند که تنها 21 مورد از آنها در صبح پنجم سپتامبر بوده است. در کل بصورت سالیانه این لیست دو کودک را شامل می‌شود. دلیل دیگر، گزارش دیده بان حقوق بشر است که ذکر می‌کند ایران در صدر اعدام خردسالان در جهان قرار دارد.بیشتر از این هم وجود دارد.ایران در طی جولای و آگوست گذشته در حدود سی نفر را در ادامه سرکوب‌های گسترده گزارش شده به جرم تلاش برای ایجاد یک جامعه دمکراتیک تر و بازتر به طناب دار آویخته است. بسیاری از این اعدام‌ها در ملا عام انجام گرفته که نقض پیمان بین المللی حقوق سیاسی و مدنی است که ایران هم یکی از طرف‌های امضا کننده آن است.چنین اعدام‌هایی همزمان با سرکوب وسیع فعالان دانشجویی و دانشگاهی به اتهام تحریک برای یک انقلاب به اصطلاح مخملی بوده است.این شامل زندانی کردن و بازنشستگی اجباری اساتید نیز بوده است. همچنانکه دکتر اسفندیاری در یک مصاحبه سراسری پس از رهایی اظهار کرده، وی در یک سلول انفرادی به مدت 105 روز زندانی بود چرا که دولت ایران اعتقاد داشته ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای یک انقلاب مخملی در ایران می‌باشد.سال گذشته در همین مکان ما چیزهایی در مورد انقلاب مخملی از واسلاو‌هاول آموختیم. احتمالا چنین چیزی را از سخنران امشب نشست رهبران، رئیس جمهور شیلی، میخائیل باچلت جریا (Michelle Bachelet Jeria) نیز خواهیم شنید. داستان‌های فوق العاده این دو به ما یادآوری می‌کنند که هنوز زندان‌های کافی برای جلوگیری از کل جامعه‌ای که خواهان رسیدن به آزادی هستند وجود ندارد.ما در این دانشگاه کمترین خجالتی در اعتراض و به چالش کشیدن کوتاهی‌های دولت خودمان برای زندگی بر اساس این ارزشها را نداشته ایم و قطعا شرمی در انتقاد از کوتاهی‌های شما نیز نخواهیم داشت.پس اجازه دهید تا در همین ابتدا روشن کنیم که آقای رئیس جمهور، شما نمایش تمامی نشانه‌های یک دیکتاتور کوچک و ستمکار هستید.پس من از شما می‌پرسم:چرا زنان، اعضای فرقه بهائیت، همجنس‌گرایان و بسیاری از دانشگاهیان در کشور شما هدف آزار و اذیت قرار گرفته اند؟چرا در نامه هفته گذشته به دبیرکل سازمان ملل، اکبر گنجی یکی از مخالفان سیاسی برجسته دولت ایران و بیش از 300 تن از روشنفکران، نویسندگان و دریافت کنندگان نوبل نگرانی عمیق خود را اعلام کرده‌اند که مناقشه شما با غرب توجه جهان به شرایط غیر قابل تحملی که رژیم شما در داخل ایران خلق کرده را منحرف کرده است. خصوصا، استفاده از قانون مطبوعات برای ممنوع کردن نویسندگان در انتقاد از سیستم حاکم.چرا شما از ابراز عقیده شهروندان ایرانی در باب تغییر هراس دارید؟در کشور ما، مطبوعات ما با شما مصاحبه می‌کنند و از شما در خواست می‌شود تا در اینجا سخن بگوئید. و اندکی قبل همکار من در مدرسه حقوق، مایکل دورف در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد در سخن با مخاطبان ایرانی از اصول مسلم آزادی بیان در این کشور سخن می‌گوید، من پیشنهاد می‌کنم که از این هم فراتر برویم. اجازه دهید تا به همان میزان آزادی که آمروز ما به شما داده‌ایم، من در راس هیئتی از دانشجویان و اعضای دانشگاه کلمبیا در دانشگاه شما در مورد آزادی بیان سخن بگوئیم. آیا این کار را خواهید کرد؟انکار و نفی هولوکوستدر دسامبر سال 2005 در یک پخش تلویزیون دولتی، شما هولوکوست را به عنوان یک افسانه ساختگی توصیف کردید. یک سال بعد کنفرانسی را از نافیان هولوکاست برگزار کردید.برای بیسوادان و جاهلان این یک تبلیغات خطرناک است و زمانیکه شما به مکانی مانند اینجا بیائید، بصورت ساده از شما فردی مسخره خواهد ساخت. شما یا بصورت بی پروا و گستاخ تحریک کننده هستید و یا بصورت محیرانه‌ای بیسواد.باید بدانید که کلمبیا یک مرکز جهانی برای مطالعات در مورد یهودیان بوده و اکنون نیز در مشارکت با انستیتو YIVO در مورد مطالعات هولوکوست. از دهه 1930 ما مکانی روشنفکرانه برای خیل بیشماری از آوارگان و بازماندگان هولوکوست، فرزندان و نوادگان آنها ایجاد کرده ایم. واقعیت این است که هولوکوست مستندترین واقعه در تاریخ بشری است. به همین دلیل و نیز بسیاری دلایل دیگر اظهارات نامعقولانه شما برای مناظره در مورد هولوکوست، هم به چالش طلبیدن حقیقتی تاریخی است و هم تداوم ترس تمامی ما از ظرفیت بشریت برای اعمال شریرانه را به همراه دارد.
آیا این خشم و هتک حرمت را متوقف خواهید کرد؟نابودی اسرائیلدوازده روز قبل، شما گفتید که دولت اسرائیل نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. این انعکاسی از شماری اظهارات آتش افروزانه شما است که در طی دو سال قبل بیان کرده اید، شامل اکتبر 2005 ، که گفتید دولت اسرائیل می‌باید از صفحه جغرافیا حذف شود. دانشگاه کلمبیا بیش از 800 فارغ التحصیل دارد که اکنون در اسرائیل زندگی می‌کنند. به عنوان یک انستیتو ما علائق عمیقی با همکاران خود در آنجا داریم. من شخصا به صراحت و با واژگانی موکد، مخالفت خود را با پیشنهادات در مورد تحریم دانشگاه‌ها و اساتید اسرائیل اعلام کرده ام و گفته ام که چنین تحریم‌هایی ممکن است شامل کلمبیا نیز بشود. بیش از 400 همکار و روسای دانشگاه در این کشور به این بیانیه پیوسته‌اند. سوال من این است: آیا شما طرحی برای محو اسرائیل از صفحه جغرافیا دارید؟تامین مالی تروریسمبراساس گزارش شورای روابط خارجی، بصورت کاملا مستند اعلام شده که ایران، دولتی حامی تروریسم بوده و حامی مالی گروه‌های خشونت طلبی مانند حزب الله لبنان (که ایران در سازمان دهی آن در دهه 1980 کمک کرده)، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین است.در حالیکه دولت قبل از شما در تامین اطلاعات برای ایالات متحده سودمند و قابل استفاده بود و بهترین حامی در سال 2001 برای مبارزه با طالبان در افغانستان، اکنون دولت شما در حال تخریب سپاهیان آمریکا در عراق از طریق تامین ترانزیت امن برای رهبران شورشی مانند مقتدا صدر و نیروهایش است.گزارشات متعددی وجود دارد که دولت شما را با تلاش‌های سوریه برای بی ثباتی دولت تازه پای لبنان از طریق خشونت و ترور سیاسی مرتبط می‌کند.سوال من این است: چرا شما از سازمان‌های تروریستی که بهترین مستندات در مورد آنها وجود دارد حمایت می‌کنید تا به ضربه زدن به صلح و دمکراسی در خاورمیانه و نیز ویران کردن زندگی جوامع مدنی در منطقه ادامه دهند؟جنگ وکالتی علیه نیروهای ایالات متحده در عراقدر یکی از جلسات توجیهی در برابر کلوب ملی مطبوعات در اوایل ماه جاری، ژنرال دیوید پتریوس گزارش کرد که تسلیحات تدارک شده از ایران شامل راکت‌های 240 میلیمتری و ادوات انفجاری پرتابی در حملات پیجیده‌ای یافت شده‌اند که با هیچ وسیله‌ای بدون کمک ایران ممکن نبوده است.تعدادی از فارغ التحصیلان کلمبیا و نیز دانشجویان فعلی در میان اعضای شجاع ارتش ما حضور دارند و یا در افغانستان و عراق خدمت کرده‌اند. آنها همانند دیگر آمریکائیان با پسران، دختران، پدران و همسرانشان در حال خدمت به نبرد هستند و بدرستی دولت شما را به چشم دشمن نگاه می‌کنند.می‌توانید به ما بگوئید که چرا ایران در حال یک جنگ وکالتی در عراق از طریق تسلیح شبه نظامیان شیعه و کشتن سربازان ایالات متحده است؟نهایتا، برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های بین المللیاین هفته شورای امنیت سازمان ملل به علت استنکاف و سرپیچی دولت شما برای تعلیق غنی سازی اورانیوم، برای سومین بار در حال بررسی گسترش تحریم‌ها است. شما با اظهار حق توسعه صلح آمیز قدرت هسته‌ای به ستیزه خود با این ارگان جهانی ادامه می‌دهید اما چنین چیزی آنهم در حالیکه شما به صدور تهدیدات نظامی علیه همسایگان خود ادامه می‌دهید، مورد توجه نخواهدبود. هفته گذشته رئیس جمهور فرانسه، سرکوزی خاطرنشان کرد که از سیاست طفره روی شما بی صبر شده و حتی روسیه و چین هم ابراز نگرانی کرده‌اند.چرا کشور شما به رد توافق با استانداردهای بین المللی برای بررسی تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهد، آنهم با بی اعتنایی به توافقاتی که شما با آژانس انرژی هسته‌ای سازمان ملل کرده اید؟ و چرا این انتخاب را برای مردم کشور خود کرده اید که در برابر تاثیرات تحریم‌های اقتصادی و غرق کردن جهان با یک ویرانی هسته‌ای آسیب پذیر باشند؟اجازه دهید تا با این توضیح به سخنانم پایان دهم. خیلی صریح و دوستانه، آقای رئیس جمهور من تردید دارم که شما جرات عقلانی برای پاسخ به این سوالات را داشته باشید. اما اجتناب و طفره شما فی النفسه برای ما با معنا خواهد بود. من انتظار دارم که شما گرایشات متعصبانه از خود نشان دهید که خود به اندازه کافی، توصیفی است از آنچه شما می‌گوئید و عمل می‌کنید. خوشبختانه توسط کارشناسان امور کشور شما به من گفته شده که (چنین رفتاری) تنها موجب تحلیل رفتن موقعیت شما در ایران و در میان تمام شهروندان آگاه و خوش قلب آنجا خواهد شد. سال گذشته بصورت متقن به من گفته شد که اظهارات نامعقول و خصمانه شما در این کشور (در نشست با اعضای شورای روابط خارجی) بقدری موجب شرمساری شهروندان ایرانی شد که نتیجه آن شکست حزب شما در انتخابات دسامبر شهرداریها بود. باشد که این نشست نیز همان تاثیر و یا بیشتر را داشته باشد.من تنها یک استاد دانشگاه هستم کسی که رئیس دانشگاه نیز هست و امروز من سنگینی اشتیاق جهان متمدن مدرن را برای ابراز تنفر شان از آنچه که شما مظهر آن هستید را احساس می‌کنم . تنها آرزو می‌کنم که می‌توانستم بهتر از این عمل کنم.
روزنه
شركت بنتون که از نظر مد و لباس در دنيا مقام اول را دارد قصد دارد فروشگاههای زنجیره ای در ایران تاسیس کند.
لوسينابنتون رئیس شركت بنتون كه توليد‌كننده انواع لباس و پوشاك در جهان می باشد برای بررسی تاسيس فروشگاه‌های زنجيره‌ای وارد ایران شده است .بنا بر این گزارش، شركت بنتون که داراي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در چند كشور دنياست چندی پيش نیز سعی داشت در ايران فروشگاه‌های زنجيره‌ای در ايران تاسيس كند.بنتون به علت تبلیغات نامناسب خود از جایگاه و سابقه خوبی بین مسلمانان برخوردار نیست.شركت بنتون که از نظر مد و لباس در دنيا مقام اول را دارد.گفتنی است هم اکنون چند فروشگاه در سطح تهران با این نام مشغول فعالیت هستند.
فردا نیوز
تشدید تحريم ايران تا ماه نوامبر به تعویق افتاد
وزيران امورخارجه آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه (اعضای دايمی شورای امنيت) به همراه آلمان، کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ ، روز جمعه بیست و هشتم سپتامبر در بیانیه مشترکی اعلام کردند مذاکرات خود بر سر اعمال دور سوم تحريم ها عليه ایران را تا ماه نوامبر به تعویق می اندازند.در بیانیه این کشورها آمده است، در صورتی که گزارش محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در ماه نوامبر درباره برنامه هسته ای ایران «مثبت و رضایت بخش» نباشد، قطعنامه سوم تحریم ایران برای رای گیری آماده خواهد شد.سرگئی لاورف، وزير امورخارجه روسيه، پيش از اين نشست به صراحت اعلام کرده بود که مسکو تا گزارش نهايی آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره پاسخ به «سوال های باقی مانده» و رفع ابهام از برنامه هسته ای ايران، از دور جديد تحريم ها حمايت نخواهد کرد.
رادیوفردا


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter