تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Thursday 20 September 2007

28/06/1386 چهارشنبه

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخبارچهارشنبه:
دادگاه يك دانشجوي سابق دانشگاه تهران برگزار شد
نوار جنسیتی در" دانشگاه خبر"
خبر هایی از زندان های جمهوری اسلامی. از میان گزارشاتی که بدست روزنه رسیده است
تجمع اعتراضی کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر
فهرست كامل معلمان مجازات‌شده : جرم آنها پيگيری مطالبات صنفی است
کشته شدن یک کارگر دیگر در ایران خودرو
کارگر کول بر دیگری بدست مزدوران رژیم کشته شد
شکایت به سازمان جهانی کار درمورد دستگیری فعالین کارگری

نيروهاي مسلح رژيم اسلامي در سنندج يک نفر به اسم ايرج سجادي را کشتند
حکم اعدام غلامحسین کلبی هم به حبس ابد تقلیل یافت!
در روز ۱۰ اکتبر٬ روز جهانی علیه اعدام٬ دست به راهپیمایی خواهیم زد. شما هم به ما بپیوندید
۱۰ اکتبر، روز جهانی علیه اعدام در میتینگ اعتراضی ما در مقابل پارلمان سوئد شرکت کنید
سوئد، كاريكاتوريست خود را مخفي كرد
تاکيد آمریکا بر تصویب سومين قطعنامه علیه ایران
زنان ژاپنی پشت درهای ورزشگاه فولاد شهر

...........................................................................................................

دادگاه يك دانشجوي سابق دانشگاه تهران برگزار شد
وكيل مدافع امين بزرگيان دانشجوي سابق دانشگاه تهران از برگزاري دادگاه موكلش در شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب تهران خبر داد. محمدعلي دادخواه اظهار داشت: جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات امين بزرگيان در شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب به اتهام اقدام عليه كشور، سنگ پراني به ماموران نيروي انتظامي و هياهو و جنجال براي برهم زدن نظم برگزار شد. وي با بيان اين‌كه اين پرونده با شكايت مدعي‌العموم و نيروي انتظامي تشكيل شده گفت كه‌ آخرين دفاع از موكلش اخذ شده و دفاعيات خود را در اين جلسه مطرح كرده است. دادخواه در پايان اظهار اميدواري كرد كه ‌با توجه به دفاعيات انجام شده، راي برائت موكلش از سوي شعبه‌ي رسيدگي كننده به اين پرونده صادر شود.
ایسنا
نوار جنسیتی در" دانشگاه خبر"
رييس جديد "دانشكده خبر" دستور داد با كشيدن دیوار ، سلف سرويس اين دانشكده به دو قسمت خواهران وبرادران تقسيم شود.روح الله احمد زاده كرماني كه حدود دوهفته از انتصابش به اين مقام مي گذرد در اولین اقدامش دستور به جداسازی دانشجویان دختر و پسر در سلف سرویس داد.اين اقدام وي كه از ابتداي تاسيس اين دانشكده در سال 76 بي سابقه بوده است باعث تعجب واعتراض دانشجويان اين دانشكده كه عمدتا از خبرنگاران وعكاسان مطبوعات هستند ، شده است.سلف سرويس دانشكده خبر پيش از اين محلي براي بحث وبررسي اخبار رسانه هاي مختلف و گالری نمايش عكس هاي منتخب دانشجويان رشته عكاسي اين دانشكده بوده است
روزنه
خبر هایی از زندان های جمهوری اسلامی. از میان گزارشاتی که بدست روزنه رسیده است
1- احسان منصوری ، مجید توکلی و احمد قصابان از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران که در بند 209 زندان اوین شکنجه های طاقت فرسایی را متحمل شده اند همچنان از سوی وزارت اطلاعات تحت فشار قرار دارند.
در پی شکایت خانواده ها و برخی از دانشجویان آزاد شده در مورد چاپ نشریه های جعلی تیم از سوی قوه قضائیه مسئول بررسی آن شده است ، مامورین وزارت اطلاعات بر سه دانشجوی بازداشتی اعمال فشار می کنند و آنها را تهدید کرده اند که صحبتی از شکنجه در بازداشتگاه 209 توسط وزارت اطلاعات به این تیم تحقیقی انجام ندهند.
احسان منصوری ، مجید توکلی و احمد قصابان ماه هاست که در بند 209 زندان اوین تحت شکنجه های روحی و جسمی قرون وسطایی از سوی مامورین و بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته اند و هم اکنون در اتاق 64 بازداشت گاه 209 در وضعیت اسفناکی نگهداری می شوند.
2- محمد وحید رضا پور که به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق در خرداد ماه در سل 86 بازداشت شده
بود به مدت 3 ماه در سلول های انفرادی بند 209 تحت شکنجه های روحی و جسمی مامورین وزارت اطلاعات قرار داشت است وی در طی مدت بازداشت و در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده به مدت 10 روز در اعتصاب غذا بسر برده است .
محمد وحید پور طی شب گذشته پس از پایان بازجویی ها برای محاکمه در دادگاه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد ، گفتنی است دادگاه نامبرده هفته آینده در ارومیه برگزار خواهد شد.
همچنین سید مصطفی علوی جدائی نویسنده و استاد دانشگاه که به اتهامات واهی با حکم دادگاه انقلاب و توسط وزارت اطلاعات بازداشت و در بند 209 نگهداری میشد پس از تحمل ماه ها انفرادی و شکنجه های روحی و جسمی به اندرزگاه 7 سالن 5 منتقل شد.
مصطفی علوی جدائی که از داشتن وکیل و رفتن به هواخوری در بند 209 محروم بوده است از بیماری های مختلفی که در دوران حبس گریبان گیر وی شده است رنج می برد و در طی دوران بازداشت خود به بخش icu , ccu بیمارستان قمر بنی هاشم منتقل شده است وی از بیماری های چون دیابت حاد ، فشار خون ، ریه و قلب و کلیوی رنج می برد و پزشکی قانونی اعلام داشته است که نگهداری وی در زندان برای سلامت جسمی ایشان مخاطره آمیز است .
از سوی دیگر آقای کوروش فلاح از اعضای گروه فرهنگی رام الله که از 5 ماه گذشته در بند 209 و در سلول انفرادی نگهداری میشده است به اتاق 122 بند 209 منتقل شده است
3- سه تن از فعالین سیاسی که چندی پیش از زندان اوین به سنندج منتقل شده اند در بازداشت وزارت اطلاعات
سنندج می باشند.
فرزاد کمانگر ، علی حیدریان و فرهاد وکیلی از هواداران حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک ) که حدود یکسال در زندان اوین در بازداشت وزارت اطلاعات بوده اند پس از انتقال به زندان سنندج توسط اداره اطلاعات سنندج در بازداشت بسر می برند . نامبردگان هم اکنون در سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج و در سلول انفرادی نگهداری می شوند .
لازم به توضیح است که پرونده این سه تن در تهران تشکیل شده است و انتقال ایشان به سنندج اقدامی غیر قانونی می باشد .
4 - عبدالرضا نواصری ، محمدعلی سواری ، جعفر سواری از زندانیان سیاسی که به اتهام بمب گذاری در زندان بسر می بردند توسط رژیم جمهوری اسلامی اعدام شده اند . این زندانیان از سوی حکومت ایران مورد غضب قرار گرفته و دادگاه ایشان عدلانه برگزار نشده است ، وزارت اطلاعات با شکنجه زندانیان سیاسی و اعتراف گیری تلویزیونی زمینه اعدام این زندانیان را بوجود می آورد. از سوی دیگر گزارشات حاکی از بر خورد شدید با کلیه فعالین سیاسی و اجتماعی در اهواز می باشداواخر ماه گذشته مامورین وزارت اطلاعات اعلام کردند که یک گروه جدایی طلب را در اهواز دستگیر کردند .
از سوی دیگر در شهر اهواز یک کتابخانه به نام کتابخانه اشراق پلمپ شد و عدهای نیز بازداشت شده اند که اکثرا از طیف دانشجو بوده اند ، وزارت اطلاعات کتابخانه مزبور را مرکز پخش و اشاعه تفکر جدایی طلبی توصیف کرده است .
وزارت اطلاعات کلیه تماسهای تماسهای تلفنی شهروندان را کنترل می کند ( بخصوص شهروندان عرب زبان ) و خانواده زندانیان سیاسی ، آنها فضای امنیتی در سطح شهر ایجاد کرده اند. عدهای از فعالین حقوق بشری در حین تماس با خانواده های زندانیان سیاسی پس از ساعتی بازداشت و تهدید شده اند .
گزارش دیگر حاکی از اعمال فشار ها بر زندانیان سیاسی محبوس در زندان کارون اهواز می باشد .برخی از زندانیان سیاسی که به اتهاماتی چون تجزیه طلبی بمب گذاری و ... در زندان بسر می برند در بندی به نام بند شاغلین نگهداری می شوند . بند شاغلین بند مخصوص است که از چند اتاق به نام اتاق امنیت تشکیل شده است که شدیدا توسط وزارت اطلاعات کنترل میشود و زندانیان این بند هیچگونه ارتباطی با بند های دیگر زندان ندارد، اتاقهای امنیت ظرفیت دوازده نفری دارند .
اسامی برخی از زندانیانی که در اتاق های امنیت زندان کارون در بند شاغلین نگهداری می شوند عبارتند از :
طاهر تمیمی, برادران باوی , صعود صلیتی ، منصور طیوری ,لفته صرخه ، توفیق حمادی, بشیر حمادی , ناصر حزابی , محمد جلالی و ....تعداد این زندانیان حدود 50 نفر می باشد .
روزنه
تجمع اعتراضی کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر
مهران رضائی: گزارشگر حزب کمونیست کارگری ایران
بنابه گزارش رسیده، کارگران کاغذسازی کارون شوشتر روز سه‌شنبه ٢٧ شهریور ماه ٨٦ از ساعت ٨ صبح جلوی شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. در این تجمع که بیش از دو ساعت ادامه داشت و تا ساعت ١٠ ادامه داشت، ١٠۵ نفر از ٢١۵ کارگر اخراجی و بلاتکلیف شرکت کاغذسازی کارون شوشتر حضور داشتند. این کارگران خواهان بازگشت بکار خود هستند؛ و در طول مدتی که جلوی شرکت بودند با یکدیگر به شور و مشورت پرداختند. كارگران قرار گذاشتند که طی روزهای آتی بقیه کارگران را که موفق نشده بودند به این حرکت اعتراضی بپیوندند را با خبر سازند و با تشکیل مجمع عمومی تصمیمات عاجلی را برای تحت فشار گذاشتن بر مسئولین حکومتی برای رسیدن به خواسته‌هایشان در دستور بگذارند. تجمع اعتراضی کارگران در حالی صورت میگیرد که هیچکدام از وعده‌های مسئولین رژیم برای حل مشکلات آنان عملی نشده است.
یکی از کارگران میگوید با توجه به فرا رسیدن مهر ماه و بازگشائی مدارس، فرزندانمان احتیاج به پوشاک مناسب و لوازم التحریر و کیف و کفش دارند، اما دستمان خالیست و شرمنده فرزندانمان هستیم. موعد اجاره مسکن بسیاری از کارگران بسر رسیده و باید با شرایط جدید تجدید قرار داد کنند. کرایه‌ها و پیش پرادخت اجاره مسکن بشدت افزایش یافته است. کارگران همچنین برای تامین مایحتاج ضروری زندگی از جمله مواد غذائی با توجه به اینکه طی شش ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌اند شدیدا با مشکل مواجه هستند و روزگار سختی را میگذرانند.
روزنه
فهرست كامل معلمان مجازات‌شده : جرم آنها پيگيری مطالبات صنفی است
برخورد با فرهنگيانی كه خواستار رفع مشكلات صنفی- معیشتی این قشر هستند، پس از دستگیری هزار نفر از معلمان در اسفندماه سال 85 همچنان ادامه دارد ودر ماههای اخیر بسیاری از معلمان معترض با احكامی مانند اخراج، بازنشستگی، انفصال، تبعید توسط هیأت‌های تخلفات اداری وزندان مواجه شده‌اند. «نوروز» گزارشی از روند برخوردهای صورت گرفته با معلمان وهمچنین اطلاعاتی در مورد فرهنگيانی كه با احكام مذكور مواجه شده‌اند، تهیه كرده كه در پی می‌آید.
فرهنگیان یك دهه است كه با هدف رفع مشكلات صنفی- معیشتی فعالیت‌های جمعی خود را سامان داده‌اند، بعد از طرح نظام پرداخت هماهنگ در سال 81 و تبدیل شدن آن به لایحه خدمات كشوری كه بعضی از مسؤولان آن را حلال همه مشكلات معلمان می‌دانستند، تقریباً همه اعتراضات به تصویب و اجرایی شدن این لایحه موكول شد.
مجلس هفتم در ابتدای كار دولت قبل را به ارائه لایحه خدمات كشوری مكلف كرد و رئیس مجلس این امر را به عنوان سند افتخار مطرح می‌كرد. سال 85 با نزدیك شدن به تصویب و اجرای لایحه، خبری مطرح شد مبنی بر نامه دولت نهم برای بازپس‌گیری لایحه، تعدادی از معلمان برای جویا شدن صحت و سقم مسئله به دیدار نمایندگان رفتند و با درست بودن خبر، این دیدارها ادامه یافت تا دولت نامه خود را پس گرفت و لایحه در مجلس تصویب و در شورای نگهبان توقف نمود.
دیدار معلمان با نمایندگان این بار شكلی اعتراضی به خود گرفت، این تجمعات با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و پیگیری تشكل‌های فرهنگیان (كانون صنفی و سازمان معلمان) برای حصول حداقلی نتیجه ادامه یافت كه متأسفانه با برخورد 23 اسفند با تجمع معلمان كه كاملاً مسالمت آمیز بوده موضوع به شكل امنیتی- قضایی درآمد.
لایحه اینك بعد از گذشت 7 ماه از موضوع تجمعات و حدود 5 سال از طرح اولیه هنوز بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت بلاتكلیف است و با تغییراتی كه نموده شاید دیگر از آن آبی برای معلمان گرم نشود ،در حالیكه وعده‌های داده شده در ذهن معلمان زنده است.
واكنش مسئولان نسبت به اعتراضات معلمان به جای توجه به خواسته‌های صنفی آنان عبارت بود از دستگیری 1000 نفر از فرهنگیان در 23 اسفند 85، تشكیل پرونده در هیأت‌های تخلفات و دادگاه انقلاب برای حدود 300 معلم، زندانی نمودن فرهنگيان در بندهای انفرادی خصوصاً بند 209 زندان اوین، صدور احكام اخراج، بازنشستگی، انفصال، تبعید توسط هیأت‌های تخلفات اداری، تشكیل دادگاه انقلاب برای همه معلمان زندانی كه با وثیقه آزاد شده‌اند كه همكاران در انتظار صدور رأی این دادگاه‌ها می‌باشند و صدور رأی 3 سال زندان برای دبیر كل سازمان معلمان برای دو تجمع جلوی خانه ملت.
اطلاعات مربوط به تعدادی از فرهنگیانی كه به دلیل فعالیت در جهت تامین حقوقشان با احكام سنگین مواجه شده‌اند، در پی می‌آید:
حمید مجیری/خمینی شهر: اخراج دائم سیدمجتبی ابطحی/خمینی شهر: بازخرید زودهنگام، سی روز بازداشت، وثیقه 40 میلیون عبدالرسول عمادی/خمینی شهر: تبعید به اراك خانم دیباجی/خمینی شهر: بازنشسته زودهنگام ستار زارع/خمینی شهر: سه سال تبعید به استان سمنان نوراله برخوردار/خمینی شهر: پنج سال تبعید به استان كهكیلویه و بویراحمد خانم شرافت/خمینی شهر: توبیخ با درج در پرونده سعید ابوطالب/اصفهان: قطعی، تعلیق یك گروه علی اكبر باغانی/تهران: (25+16) روز بازداشت، سه ماه انفصال، وثیقه سی میلیون محمد خاكساری/تهران: بازجویی،‌ وثیقه 100 میلیون محمود بهشتی لنگرودی/تهران: (17+31) روز بازداشت وثیقه سی میلیون علیرضا اكبری نبی/تهران: 26 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون حمید پوروثوق/تهران: 26 روز بازداشت، سه ماه انفصال، وثیقه سی میلیون محمدرضا رضایی/تهران: 26 روز بازداشت، سه ماه انفصال، وثیقه سی میلیون كریم قشقاوی/تهران: 16 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون محمدتقی فلاحی/تهران: 29 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون محمود باقری/تهران: 33 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون علی اصغر منتجبی/تهران: 26 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون ثریا دارابی/تهران: 10 روز بازداشت، وثیقه چهل میلیون رسول بداقی/تهران: 16 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون محسن كمالی/تهران: 16 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون میراكبر رئیس زاده/تهران: 14 روز بازداشت، وثیقه هشتاد میلیون نوراله اكبری/تهران: 19 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون محمد داوری/تهران: 19 روز بازداشت، وثیقه سی میلیون علی پورسلیمان/تهران: 19 روز بازداشت، سه ماه انفصال، وثیقه سی میلیون تبعید به اسلامشهر علیرضا هاشمی سنجابی/تهران: 19 روز بازداشت، سه ماه انفصال،وثیقه پنجاه و پنج میلیون، تبعید به شهرری، سه سال حبس(حكم بدوی) سعید تدینی/تهران: بازداشت، كفالت طیبه میرزایی/تهران: بازداشت، كفالت نادر آهنگری/تهران: بازداشت، كفالت اصغر قنبری/تهران: بازداشت، كفالت منصور عبدالحمیدی/تهران: بازداشت، كفالت اكبر اكبری/تهران: زندان، كفالت اسماعیل رسول خانی/رباط كریم: بازداشت، كفالت حسین رامشك/رباط كریم:3 بازداشت، سه ماه انفصال حسین دیندار/قلعه‌حسن خان: سه ماه انفصال تیمور حسین‌پور/قلعه‌حسن خان: سه ماه انفصال مصطفی قهرمانی گل/كرج: بازداشت، كفالت رضا عبدی/كرج: 14 روز بازداشت، وثیقه چهل میلیون مختار اسدی/كرج: پنج سال تبعید، سه ماه انفصال نادر قدیمی/همدان: 10 روز بازداشت، 5 سال تبعید، كفالت یوسف رفاهیت/همدان: 10 روز بازداشت، سه ماه انفصال، كفالت علی نجفی/همدان: 10 روز بازداشت، كفالت هادی غلامی/همدان: 10 روز بازداشت، سه ماه انفصال، كفالت ایرج انصاری/همدان: 3 روز بازداشت، سه ماه تعلیق نصرت‌اله دوستی/همدان: هشت ماه انفصال دو نفر مدیر مدارس/همدان: بركناری از پست 40 نفر از معلمان/همدان: هر كدام چندین روز بازداشت مجید فروزانفر/همدان: 8 روز بازداشت جلال نادری/همدان: 8 روز بازداشت، كفالت محمد جلیلیان/همدان: 8 روز بازداشت، كفالت یوسف زارعی/همدان: 9 روز بازداشت، كفالت علی صادقی/همدان: 8 روز بازداشت، كفالت حمید رحمتی/شهرضا اصفهان: تبعید به مازندران غلامرضا شیروانی/فلاورجان: بازداشت، كفالت همت شبانی/كرمانشاه: بازداشت، كفالت عباس مرادی موسوی/چهاردانگه ساری: بازداشت، كفالت غلامعلی عباسی/اردبیل:3 روز بازداشت، كفالت ارسلان احمدزاده/اردبیل:3 روز بازداشت، كفالت سعید فتحی/اردبیل:3 روز بازداشت، كفالت هادی لطفی‌نیا/خراسان: 4 روز بازداشت، وثیقه پنجاه میلیون ایرج نجف‌آبادی/خراسان: یك هفته بازداشت،وثیقه هشتاد میلیون حسن رجبی/خراسان: 8 روز بازداشت، وثیقه 150 میلیون سیدهاشم خواستار/خراسان: سه سال حبس تعلیقی، وثیقه 250 میلیون علی حشمتی/كرمانشاه: 11 روز بازداشت، كفالت محمد توكلی/كرمانشاه: 11 روز بازداشت، كفالت علی صادقی/كرمانشاه: 11 روز بازداشت، كفالت اسداله حیرانی/كرمانشاه: 7 روز بازداشت، كفالت جهاندار سلطانی/كرمانشاه: 5 روز بازداشت، كفالت كیومرث لرستانی/كرمانشاه: 7 روز بازداشت، كفالت پیمان نودینیان/سنندج: سه سال تبعید به روستای ولیس زنجان، سه ماه انفصال فرزاد اسدپور/سنندج: سه سال تبعید به بانه لقمان صداقت/بانه/كردستان: اخراج سیامك مرادی/بانه/كردستان: اخراج اسكندر لطفی/كردستان: سه سال تبعید به اردبیل
بنابراعلام كانون صنفي فرهنگيان، تعداد همكاران بسیار بیشتر از لیست فوق است ولی تعدادی از آنان به دلایل شخصی با ذكر نامشان موافقت نكرده‌اند.
نوروز
کشته شدن یک کارگر دیگر در ایران خودرو
روز دوشنبه بیست وششم شهریورماه 1386 مقارن ساعت 4بعد از ظهر یکی دیگر از کارگران جوان شرکت ایران خودرو در سالن پرس شماره 3 در اثر بر خورد با قالب در دم کشته می شود علی امامی کارگر 26 ساله سالن پرس3 که در شیفت دوم کارمی کرد دراثر بر خورد قالب با قالب دیگر جان خودرا از دست می دهد این حادثه دراثرنادرست بر داشتن قالب با جرثقیل بوجود می آید وعلی امامی در اثر تاب قالب بین دوقالب گیر می کند و شدت حادثه طوری بوده که ایشان قبل از رسیدن به بیمارستان در دم جان می بازد.
تعطیلی سالن پرس
به دنبال این حادثه کارگران پرس تولید را متوقف می کنند ولی مدیریت از ترس گسترش اعتراض بلافاصله سالن پرس را تعطیل و کارگران را روانه خانه هایشان می کنند این دومین حادثه کشته شدن کارگران ایران خودرو درعرض بیست روز می باشد
ما مرگ این کارگر جوان را به خانواده ایشان وخصوصا کارگران سالن پرس تسلیت می گوییم.
جمعی از کارگران ایران خودرو
روزنه
کارگر کول بر دیگری بدست مزدوران رژیم کشته شد
روز سه شنبه 27 شهریور 86 ساعت 9 شب، مزدوران رژیم مستقر در پاسگاه منطقه ابراهیم شیلان در مرز پیرانشهر، یک کارگر کول بر مرزی را به اسم خضر خضری به ضرب گلوله کشتند. هنگامی که خانواده خضر برای اعتراض به این آدم کشی به محل پاسگاه مزدوران مراجعه می کنند، فرمانده پاسگاه اظهار می دارد که نیروهایشان امشب از پاسگاه خارج نشده اند و به این شیوه تلاش کردند مسئولیت قتل این کارگر را از عهده خود خارج سازند. این در حالی است که در تمامی مسیر عبور کارگران کول بر، مداوما کمین گزاری مزدوران رژیم برقرار است. در کمتر از یک ماه گذشته تا کنون 8 نفر از کارگران کول بر به اسامی ، سلیمان نادری، امیر پیرداودی، قسیم کاکه میم، کاظم کلانتری، خضر خضری و 3 نفر دیگر که اسامی انها هنوز بدست ما نرسیده است، در این منطقه بدست نیروهای رژیم کشته شده اند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن تسلیت به خانواده و بستگان خضر خضری، این عمل وحشیانه و آدم کشی کارگران کول برمرزی توسط جانیان رژیم اسلامی را بشدت محکوم می کند و از مردم آزادیخواه و شرافتمند پیرانشهر می خواهد که بطور متحد و دسته جمعی، در برابر مراکز و نهادهای حکومتی به این جنایات روزمره مزدوران رژیم اعتراض کنند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
28 شهریور 86
19 سپتامبر 2007

روزنه
شکایت به سازمان جهانی کار درمورد دستگیری فعالین کارگری
شکایت نامه 13 سپتامبر 2007 کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری ( آی تی یو سی )
و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل ( آی تی اف )
به سازمان جهانی کار ( آی ال او) در مورد دستگیری فعالین کارگری
آقای جوآن سوماویا
دفتر سازمان جهانی کار
Route des Morillons 4
CH – 1211 Geneva
Switzerland
41 22 799.76.70شماره فاکس :
13 سپتامبر 2007
آزادی انجمن : در رابطه با جمهوری اسلامی ایران (پرونده شماره 2508)
آقای سوماویای عزیز
در ادامه مکاتبه مشترک آی تی اف – آی تی یو سی به تاریخ سوم سپتامبر 2007, این دو سازمان اطلاعات بیشتری را در ارتباط با شکایت از دولت جمهوری اسلامی ایران ( پرونده شماره 2508) در اختیار شما قرار میدهد.
اعضاء هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد متهم به "اقدام علیه امنیت ملی" شده اند
در مکاتبه قبلی , ما دستگیری 5 تن از اعضاء هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد و دو نفر از فعالین اتحادیه ای را به اطلاع شما رساندیم. ما همچنین به شما اطلاع دادیم که این دوتن و آقای گوهری به تدریج آزاد شدند.
آقای یعقوب سلیمی در تاریح 28 آگوست آزاد شد. آقای سید داوود رضوی و آقای جابری نیز با قید ضمانت هایی معادل 50 هزار دلار آمریکا, به ترتیب در تاریخ 8 و 9 سپتامبر آزاد گشتند.
آقای مددی در روز 8 سپتامبر 2007 برای بازجویی به شعبه یکم اداره امنیت فراخوانده شد و پس از بازجویی به زندان اوین بازگردانده شد. در همان شب آقای مددی از سلول انفرادی به سلوم عمومی انتقال یافت. در روز 9 سپتامبر آقای پرویز خورشید, وکیل فعالین اتحادیه ای دستگیر شده, به آژانس خبری ایسنا اطلاع داد که آقایان مددی, سلیمی, گوهری و جابری همگی به "اقدام علیه امنیت ملی" متهم گردید اند.
کوشش برای دستگیری خانواده آقای اسانلو
در تاریخ 3 سپتامبر همسر و خواهر آقای اسانلو پس از ملاقات با خانم لوئیز آربور, مسئول حقوق بشر سازمان ملل که برای شرکت در کنفرانس جنبش غیرمتعهد ها به تهران سفر کرده بود, برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.
اعضاء خانواده آقای اسانلو در حالیکه بطرف ساختمان سازمان ملل متحد در تهران میرفتند و با خانم عبادی, برنده جایزه نوبل که خود نیز قصد ملاقات با خانم آربور را داشت, مشغول صحبت بودند, ناگهان از سوی مأمورین لباس شخصی محاصره شدند. آنها همسر و خواهر آقای اسانلو را به درون یک ماشین پرتاب کردند. از آنجائیکه همسر و خواهر آقای اسانلو از داخل شدن به ماشین سرباز زدند, خانم اسانلو مورد حمله فیزیکی در ناحیه شانه قرار گرفت. در نتیجه این حمله, وی تا چندین روز قادر به حرکت بازوی خود نبود. خانواده های تعدادی از دانشجویان زندانی که در محل حضور داشتند تا با خانم آربور ملاقات نمایند نیز همراه با دو زن دیگر دستگیر شدند. در ادامه این ماجرا, خانم عبادی به این امر اعتراض نمود و دقایقی بعد همگی آنها آزاد شدند.
قوه قضائیه ایران قوانین کشور را زیرپا میگذارد
در تاریخ 6 سپتامبر دو تن از وکلای سندیکای شرکت واحد نامه ای به رئیس قوه قضائیه استان تهران نوشتند (کپیه و اصل نامه همراه با ترجمه آن ضمیمه است). در این نامه به تکرار زیرپا گذاشتن اصل قانون اساسی, پروسه قوانین جنایی و همچنین قانون احترام به آزادی قانونی و حقوق مدنی اشاره شده است. بر طبق آن نامه, آقای اسانلو و 5 تن دیگر از فعالین اتحادیه ای که در تاریخ 9 آگوست دستگیر شده بودند, در سلول های انفرادی نگهداری شده اند. آقای اسانلو بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته است . وی آثار ضرب و جرح بر روی بدن خود را به وکلای خویش نشان داد. وی همچنین گفت که اعلامیه هایی که قوه قضائیه آنرا دلیل بر بازداشت وی عنوان کرده است, در واقع چیزی جز مطالبات اتحادیه ای مبنی بر افزایش دستمزد برای کارکنان شرکت واحد نبوده است. وکلا همچنین خواستار دسترسی به پرونده دستگیر شدگان گردیدند و تا آنجایی که خبر داریم هنوز تا این ساعت که این مکاتبه انجام میشود, آنها موفق به دسترسی به پرونده ها نشده اند. آنها فهرستی از تعدادی از قوانین ایران, که به نظر آنها در رابطه با آقای اسانلو و همکاران بازداشتی وی زیرپا گذاشته شده است را بشرح زیر تهیه کردند: :
ماده 32, 37, 18, 119, 120, 124, 128, 132 و 134 از پروسه حقوقی قوانین کیفری؛
· ماده 22, 32, 37 و 39 قانون اساسی؛
· ماده 1 و 5 قانون احترام به آزادی قانونی و حقوق مدنی
محترما توجه کمیته آزادی انجمن را به مندرجات این نامه به مثابه اطلاعات تکمیلی شکایتمان , جلب می نماییم.
با احترامات فائقه
دیوید کوکرافت – دبیرکل آی تی اف
گای رایدر – دبیرکل آی تی یو سی
روزنه
نيروهاي مسلح رژيم اسلامي در سنندج يک نفر به اسم ايرج سجادي را کشتند
بر اساس خبر رسيده هفته گذشته شب هنگام نيروهاي مسلح گشتي رژيم اسلامي در سنندجی يک نفر به اسم ایرج سجادی را به گلوله بستند. گفته می شود ایرج سجادی در راه بازگشت به منزل خود، مورد تير اندازي مأموران دولتی قرار گرفته و بشدت زخمي ميشود. متاسفانه آقاي سجادي پس از چند روز بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. جمهوري اسلامي در چند ماه اخير با دستگيري هاي متناوب، صدور احکام زندان، تيراندازي به مردم هم در مسير مرز ايران و عراق و هم در شهرهاي کردستان بر شدت سياست سرکوبگرانه خود افزوده است. ما ضمن محکوم کردن اين توحش رژيم اسلامي مردم آزاديخواه کردستان را به مقابله با اين سياستهاي سرکوبگرانه فرا ميخوانيم. کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران ضمن تسليت به خانواده سجادي اين جنايت رژيم اسلامي را محکوم ميکند. مردم آزاده سنندج ضمن همدردي با اين خانواده بايد خواهان معرفي و محاکمه اين قاتلان شوند. مردم فقط با اعتراض و همبستگي خود ميتوانند به اين جانيان افسار بزنند و مانع جنايات و قتل و کشتار بيشتر بشوند.
کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
27 شهريور 1386- 18 سپتامبر 2007
00491633458007
روزنه
درخواست حکم مرگ برای 17 متهم اخلالگر امنیتی تهران
معاون امنیت دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست برای 30 نفر از ناامن کنندگان جامعه خبر داد. به گزارش دریافتی روز چهارشنبه گروه حوادث ایسکانیوز«حداد» افزود:روز گذشته کیفرخواست 30 اخلالگر نظم با قرار مجرمیت صادر و برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد.وی گفت:پیش از این نیز دادستانی کیفر خواست 17 نفر از ناامن کنندگان جامعه را با قرار مجرمیت صادر و به دادگاه های کیفری استان فرستاده بود.معاون امنیت دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد:دادستانی برای این 17 نفر تقاضای اشد مجازات (مرگ) کرده است.
خبرگزاری ایسکانیوز
حکم اعدام غلامحسین کلبی هم به حبس ابد تقلیل یافت!
برای لغو کلیه اعدام ها در روز جهانی علیه اعدام،10 اکتبر به خیابانها بیایم!

غلامحسین کلبی هم مانند سعید ماسوری به اعدام محکوم شده بود و بیش از 6 سال اس در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برد. لغو احکام اعدام سعید و غلامحسین حاصل یک جنبش وسیع علیه اعدام و تلاش فعالین این جنبش است. این یک پیروزی بزرگ برای مخالفان مجازات اعدام است. این پیروزی را ما به خانواده غلامحسین کلبی، مردم ایران و همه کسانی که برای لغو مجازات اعدام درایران و جهان تلاش می کنند، تبریک می گویم.
لغو این احکام اعدام به ما همه فعالین جنبش علیه اعدام نیرو و انرژی می دهد که با تمام توان برای لغو مجازات اعدام برای همیشه تلاش کنند. کمیته بین المللی علیه اعدام مردم، خانواده های زندانیان سیاسی و همه خانواده های افراد محکوم به اعدام فرا می خواند که در روز 10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام به جنبش اعتراضی جهان بپیوندند و با برپایی اجتماعات اعتراضی علیه اعدام در ایران، برای لغو کامل مجازات اعدام تلاش کنند.
کميته بين المللي عليه اعدام در کنار احزاب، گروه ها و سازمانهایی که از اعتراض بین المللی 10 اکتبر حمایت کرده اند، تجمعات، سمینارها و تظاهرات هایی را سازمان داده است که همگان را به شرکت در این اعتراضات فرا می خوانیم. ما تلاش خواهیم کرد به سازمان ملل و کلیه اعضای آن فشار بياوریم که به خواست افکارعمومی جهان احترام بگذارند و مجازات اعدام در جهان را مخالف قوانین بین المللی اعلام کنند. جهان باید تصمیم بگیرد که دیگر اعدامی در دنیا نباشد.
کميته بين المللي عليه اعدام
‏‏‏2007‏/09‏/17
www.adpi.net
manochermasori@yahoo.com
0046704917494
روزنه
در روز ۱۰ اکتبر٬ روز جهانی علیه اعدام٬ دست به راهپیمایی خواهیم زد. شما هم به ما بپیوندید
۱۰ اکتبر برابر با ۱٨ مهر روز جهانی علیه اعدام است۔ امسال قرار است مجمع عمومی سازمان ملل طی قطعنامه ای از همه دولتها بخواهد تا مجازات اعدام را به حالت تعلیق درآورند. این فرصت مناسبی است که ضمن اعتراض علیه اعدام در سراسردنیا٬ علیه جمهوری اسلامی و موج اعدامهای اخیر در ایران به اعتراض وسیع و گسترده برخیزیم۔ به همین مناسبت تظاهراتی در شهر گوتنبرگ برگزار خواهد شد.
بیایید تا هم صدا اعلام کنیم که باید اعدام و شکنجه در ایران و همه جای دنیا ممنوع اعلام گردد. چشم همه زندانیان سیاسی، همه محکومین به اعدام و همه مردم ایران به حمایت و مبارزه ما دوخته شده است. باید در مقابل سرکوب جمهوری اسلامی و قوانین ارتجاعی آن از جان و زندگی و حرمت مردم ایران دفاع کرد و از مبارزات حق طلبانه آنها قاطعانه به حمایت برخاست۔
زمان: چهارشنبه ۱۰ اکتبر
محل تجمع: میدان گوستاو آدولف، ساعت ۱۷
ساعت حرکت: ۱۷:۳۰ به طرف Götaplatsen

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران - گوتنبرگ
کمیته بین المللی علیه اعدام- گوتنبرگ
همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی – گوتنبرگ
۱۷ سپتامبر ۲۰۰۷

روز جهانی علیه اعدام را به روز افشای جمهوری اسلامی"رژیم صد هزار اعدام" بدل خواهیم کرد
اعدام شنیع ترین نوع قتل عمد است که توسط دولتها صورت میگیرد.
10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام است. ایران کشوری است که از نظر تعداد اعدام به نسبت جمعیت بالاترین رتبه را دارد. این روز بیشتر از هر کشوری به ما ایرانیان مربوط میشود. با ما به خیابان بیائید و توقف مجازات اعدام در ایران وهمه جای دنیا را بخواهید.
چهار شنبه دهم اکتبر ساعت ۴ تا ۶ بعد ازظهر
میدان گوستاو آدولف- در مالمو ما از همه سازمانها و نهادهای و افرادی که مخالف مجازات اعدام هستند دعوت میکنیم که در این تظاهرات همراه ما باشند.
حزب کمونیست کارگری ایران واحد مالمو
فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی درمالمو
تلفن تماس:فریده آرمان 703638088(0) 0046

روزنه
۱۰ اکتبر، روز جهانی علیه اعدام در میتینگ اعتراضی ما در مقابل پارلمان سوئد شرکت کنید
در مقابله با افزایش موج اعدامها در ایران، برای نجات جان محکومین به اعدام و زندانیان سیاسی و حمایت از مردم ایران، این موقعیت مناسبی است که در این روز که قرار است مجمع عمومی سازمان ملل طی قطعنامه ایی خواهان تعلیق مجازات اعدام در همه کشورهای دنیا شود، هر چه قویتر و گسترده تر این میتینگ اعتراضی را برگزار کنیم. روز ١٠ اکتبر همچینین از امسال از طرف پارلمان اروپا بعنوان روز رسمی اروپا بر علیه مجازات اعدام اعلام شده است و به همین خاطر سمیناری در اینمورد در پارلمان سوئد برگزار میشود که کمیته بین الملی علیه اعدام هم در آ ن شرکت دارد تا نشاندهنده ابعاد جنایات جمهوری اسلامی به شرکت کنندگان در این سمینار باشد و همچنین خواهان اقدامات عاجل و موثر تری از طرف دولت و نمایندگان پارلمان سوئد در قطع روابط وتحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی بشود.
مردم مبارز ساکن استکهلم با شرکت خود در این میتینگ که همزمان با سمینار لغو مجازات اعدام در پارلمان سوئد برگزار میشود،همراه با ما، مخالفت خود با اعدام وشکنجه در ایران و همه کشورهای دنیا را اعلام و به ممنوع شدن آن تاکید کنیم.
مبارزات و حمایت ما اهمیت حیاتی برای همه مردم ایران، همه زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام دارد ما باید از جان، زندگی، حرمت و مبارزه بر حق مردم در مقابل قوانین ارتجاعی و سرکوب جمهوری اسلامی دفاع کنیم.
زمان: چهارشنبه ١٠ اکتبر
مکان: مینت توریت (Mynttorget)
ساعت: 17 بعد از ظهر

کمیته بین المللی علیه اعدام
۱۷ سپتامبر ۲۰۰۷
با حمایت:
کمپین بین المللی علیه اعدام
همبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی
کمپین دفاع از حقوق زنان در ایران
کودکان مقدمند
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران - استکهلم

روزنه
سوئد، كاريكاتوريست خود را مخفي كرد
پليس سوئد طراح كاريكاتور اهانت آميز به پيامبر اسلام را به محل نامعلومي منتقل و به او توصيه كرده است تا زماني كه به او اطلاع داده نشد، به خانه اش بازنگردد. به گزارش شبكه خبر به نقل از واشنگتن پست، پليس سوئد لارس ويلكس طراح اين كاريكاتور را روز يكشنبه در بازگشت از سفري به آلمان از فرودگاه با خود برد. برخي گروه ها براي كشتن اين كاريكاتوريست جايزه تعيين كرده اند.
پیک ایران
تاکيد آمریکا بر تصویب سومين قطعنامه علیه ایران

نیکلاس برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه یيست و هشتم شهريور، از اعضای شورای امنيت سازمان ملل و متحدان آمريکا خواست که کمک کنند تا سومين قطعنامه تحريم ايران به دليل متوقف نکردن غنی سازی اورانيوم، تصويب شود.به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، نيکلاس برنز گفت که واشينگتن «ديپلماسی صلح آميز» را پيگيری کرده است و از ايران خواست که با جامعه جهانی همکاری کند.در همين حال وی تاکيد کرد: «مسئوليت با طرف ايرانی است تا راه مذاکره را انتخاب کند.»وی در يک کنفرانس خبری در آنکارا، پايتخت ترکيه گفت: «ما در تلاش هستيم تا بار ديگر ايران را تحريم کنيم و بسيار اميدواريم که روسيه، چين و ديگر کشورها در شورای امنيت از ما حمايت کنند.»وی اضافه کرد که در حال حاضر، بريتانيا و فرانسه به عنوان دو عضو دائمی شورای امنيت، از تصويب سومين قطعنامه تحريم ايران حمايت کرده اند.به گزارش آسوشيتدپرس، در اظهارات روز سه شنبه سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نشانه هايی از مخالفت اين کشور با تصويب قطعنامه ای جديد عليه ايران ديده می شد. آقای لاوروف ابراز اميدواری کرد که توافق ايران و آژانس، به حل پرونده هسته ای ايران کمک کند.
رادیوفردا
زنان ژاپنی پشت درهای ورزشگاه فولاد شهر
با وجود آنكه كمتر از يك ساعت تا ديدار سپاهان با كاوازاكي باقيمانده است، بي‌نظمي‌هاي بسياري در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ديده مي‌شود. ميان مسئولان انتظامي حاضر در ورزشگاه و مسولان باشگاه سپاهان اختلاف نظرهاي بسيار زيادي وجود دارد. هواداران زن ژاپني كه اكنون در اتوبوسي قرار دارند، مجوز حضور در ورزشگاه را دريافت نمي‌كنند. اين در حالي است كه بر اساس نشست‌هاي كه پيش از اين برگزار شده بود، اجازه حضور آنها در ورزشگاه صادر شده بود. استانداري اصفهان مخالف حضور زنان هوادار ژاپني در ورزشگاه نقش جهان اصفهان است. ديدار تيم‌هاي سپاهان ايران و كاوازاكي ژاپن در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا و از ساعت 30/18 برگزار خواهد شد.
خبرگزاری فارس


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter