تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Thursday 20 September 2007

29/06/1386 پنجشنبه

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخبارپنجشنبه:
رئیس دانشگاه مازندران استعفا داد
بعد از یک سال بلا تکلیفی حکم کیوان انصاری، پویا جهاندار و سعید درخشندی شکسته شد
كارگران كارخانه پارسیلون در مقابل استانداری لرستان تجمع كردند
بی اطلاعی از وضعیت رئیس کانون صنفی معلمان تربت حیدریه
گسترش روزه‌خواري در مجامع عمومي
سایت رسمی تلویزیون دولتی ایران هک شد
کاریکاتوریست سوئدی درباره طرح هایش توضیح داد
اقدام به خودکشی یک پناهجوی ایرانی در آلمان
درخواست شورای‌ روسای‌ دانشگاههای ترکیه از اردوغان‌

...........................................................................................................


رئیس دانشگاه مازندران استعفا داد
نادعلی باباییان رئیس دانشگاه مازندران که یکی از به وجود آوردندگان درگیری های فروردین و اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه فنی بابل بود، سرانجام مجبور به استعفا شد. جلسه تودیع باباییان و معارفه قاسم علیزاده افروزی بعنوان سرپرست جدید دانشگاه مازندران روزشنبه ۲۴/۶/۱۳۸۶ در سالن کدخدایی دانشگاه با حضور دکتر حسینی مشاور عالی وزیر علوم برگزار گردید.پس از ربودن بیژن صباغ و ۱۴ دانشجوی دیگر از دانشگاه فنی بابل در اواخر فروردین ماه امسال، دانشگاه مازندران شاهد تجمعات و اعتراضات گسترده ای بود که سرانجام به استعفای جانعلی زاده (رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) و هم اینک باباییان انجامید.وی اجازه ی هرگونه تحرکی از اعضای انجمن اسلامی را گرفته بود و همچنین موجب بسته شدن تقریباْ همه ی نشریات و تشکل های دانشجویی دانشگاه های بابل و بابلسر شده بود. باباییان که عادت داشت از ترس اعتراضات دانشجویی (که همه روزه در دفتر ریاست دانشگاه یک اعتراض یا تحصن دانشجویی مشهود بود) همیشه با دو محافظ به دانشگاه بیاید، طبق اخبار موثق از سرکرده های سپاه پاسداران مازندران می باشد. در دوره ی ریاست وی اقدامات زیر انجام شد:۱ انجمن اسلامی معلق اعلام شد.۲دست کم ۵ مورد تعلیق از تحصیل و ده ها مورد حکم کتبی تنها برای دانشجویان فعال صادر شد.۳نیروهای امنیتی به هر شکل اجازه ی ورود به دانشگاه و خوابگاه را داشتند به طوری که در بهار امسال با گاز اشک آور و چشم بند در ساعت ۲ بامداد به سراغ دانشجویان متحصن در دانشگاه آمدند. لازم به ذکر است که طبق اخبار موثق نیروهای اطلاعات نیروی انتظامی برای ورود به دانشگاه دارای حکم کتبی از ریاست دانشگاه مازندران بوده اند.۴ نشریات و تشکل های دانشجویی تخته شدند.۵ هر ماه به مناسبت های مذهبی یا سالروز مرگ شهدا یا … مراسمی با حضور نیروهای سپاهی مسلح در دانشگاه برگزار می شد.۶و …
خبرنامه امير کبير
بعد از یک سال بلا تکلیفی حکم کیوان انصاری، پویا جهاندار و سعید درخشندی شکسته شد
حکم ۳.۵ سال حبس دکتر کیوان انصاری در دادگاه تجدید نظر شکسته شد.دکتر کیوان انصاری که در مرداد ماه سال گذشته از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و به مدت ۱۲ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برده است، پیش از این از سوی شعبه ششم دادگاه انقلاب به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و”اجتماع و تبانی جهت برهم زدن نظم عمومی” به ۳.۵ حبس محکوم شده بود.وی در دادگاه تجدیدنظر از اتهامات وارده تبرئه شده و محکومیت وی به ۳ سال حبس تعلیقی و ۱ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.همچنین احکام ابوالفضل جهاندار و سعید درخشندی در دادگاه تجدید نظر مورد تأیید قرار گرفت.این دو فعال سابق دانشجویی پس از سپری کردن حدود ۱۱ ماه حبس در بازداشتگاه ۲۰۹، چندی پیش به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شدند.جهاندار و درخشندی از سوی دادگاه بدوی به ۲.۵ و ۳.۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.گفتنی است، علی رغم اینکه پرونده افراد نامبرده در دی ماه گذشته به دادگاه تجدید نظر ارسال شده بود، این دادگاه به دلایلی نامعلوم زمان رسیدگی به پرونده های این سه فعال دانشجویی را به تعویق انداخت.با توجه به حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر و سپری شدن بیش از یکسال از مدت محکومیت کیوان انصاری، احتمال می رود، وی ظرف روزهای آینده از زندان آزاد شود.
روزنه
كارگران كارخانه پارسیلون در مقابل استانداری لرستان تجمع كردند
طبق خبری كه امروز دوشنبه ١٧ سپتامبر به دست حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران كارخانه پارسیلون خرم‌آباد از صبح امروز تا ساعت ١٢ ظهر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و حقوق شان، در مقابل استانداری لرستان اجتماع كرده و خیابانهای اطراف استانداری را مسدود كردند. طبق همین خبر، نیروهای انتظامی هم اجتماع کارگران را محاصره کردند. معاون استانداری به میان كارگران می‌آید و وعده می‌دهد كه به خواسته‌های كارگران رسیدگی خواهد كرد. این كارگران ساعت ١٢ ظهر به اجتماع خود پایان داده و می‌گویند كه اگر وعده‌های استانداری عملی نشود، دوباره برگشته و تجمع خواهند كرد. این دومین اعتراض این بخش از كارگران در چند روز گذشته بوده است. مشروح خبر را در اطلاعیه‌های بعد به اطلاع خواهیم رساند.
كارگران پاسیلون تاكنون چندین بار بر علیه پرداخت نشدن دستمزدهایشان اعتراضشان را به گوش مراجع مختلف دولتی رسانده و دست به تجمعات اعتراض زده‌اند. حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران پاسیلون خرم‌آباد قاطعانه حمایت می‌كند و از همه مردم و كارگران، بخصوص مردم خرم‌آباد می‌خواهد كه این كارگران را مورد بیشترین حمایت خود قرار بدهند.
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوی اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ شهریور ١٣٨٦ - ١٧ سپتامبر ٢٠٠٧

روزنه
بی اطلاعی از وضعیت رئیس کانون صنفی معلمان تربت حیدریه
ایرج نجف آبادی به حکم هیات بدوی سازمان آموزش وپرورش استان خراسان به کاهش یک گروه شغلی برای مدت دو سال محکوم شد.همچنین صبح سه شنبه 27/شهریور/1386آقای غلامرضا احمدی مدیرعامل کانون صنفی معلمان تربت حیدریه طی یک تماس تلفنی احضارشد، تاکنون اطلاعی دقیقی از ارگان احضارکننده یا محل نگهداری آقای احمدی بدست نیامده است. چندی پیش اموال کانون صنفی معلمان تربت حیدریه بوسیله ی فرمانداری و آموزش پرورش شهرستان و سازمان آموزش و پرورش استان خراسان به غارت رفته و دفتر این کانون پلمپ شد.
کانون صنفی معلمان ایران-تهران
گسترش روزه‌خواري در مجامع عمومي
دو تن از نمايندگان مجلس در تذكري خطاب به وزير كشور خواستار مقابله با گسترش روزه‌خواري در مجامع عمومي شدند.فضل‌الله موسوي و محمدمهدي طباطبايي، نمايندگان تهران و اسلامشهر در جلسه علني ديروز مجلس در تذكري به مصطفي‌ پورمحمدي خواستار مقابله با گسترش روزه‌خواري در مجامع عمومي شدند.
سرمايه
سایت رسمی تلویزیون دولتی ایران هک شد

سايت رسمی تلويزيون جمهوری اسلامی ايران، در حرکتی اعتراضی توسط شخص يا اشخاصی ناشناس در روز پنج شنبه ۲۹ شهريور ماه، هک شد.شخص يا اشخاصی که اين سايت را هک کرده بودند، در بخشی که به پخش زنده شبکه های مختلف تلويزيون دولتی ايران اختصاص دارد، نوشته بودند: «اين سايت در اعتراض به سياست های يک طرفه صدا و سيما به دليل حمايت های کورکورانه از اقدامات احمقانه آقای احمدی نژاد و تضييع حقوق مردم هک شد.»اين پيام از حوالی ساعت چهاربعد از ظهر روز پنج شنبه به وقت تهران در سايت رسمی صدا و سيمای جمهوری اسلامی قرار گرفت و به مدت سه ساعت نیم مسئولان اين سايت نتوانستند آن را تغيير دهند.از حوالی ساعت هفت وسی دقیقه روز پنج شنبه، فعالیت این سایت به حالت عادی بازگشت.پيشتر نيز بخش ديگری از سايت رسمی سازمان «صدا وسيمای جمهوری اسلامی ايران» هدف حملات اينترنتی قرار گرفته بود.حملاتی از اين دست با انگيزه اعتراض به بخشی از سياست های جمهوری اسلامی در ايران، بی سابقه نيست و پيش از اين سايت های دولتی ديگر نيز، حملاتی مشابه را تجربه کرده اند.
رادیوفردا
کاریکاتوریست سوئدی درباره طرح هایش توضیح داد
لارش ویلکس: من اگرچه به عقاید دیگران احترام می‌گذارم، اما از کشیدن این طرح‌ها ناراحت و پشیمان نیستم.
عصر روز گذشته، ۱۸ سپتامبر، در جلسه‌ای که به همت دو سازمان "اومانیست‌های سوئد" و "اکس مسلم" در سالن کنسرت رادیوی سوئد برگزار شد، "لارش ویلکس"، طراح سوئدی و استاد رشته هنر، در مورد انگیزه خود از ترسیم طرح‌هایی که از نظر برخی از مسلمانان جهان، تصاویری اهانت‌بار نسبت به پیامبر اسلام تلقی شده بود، توضیح داد.هدف از برگزاری این جلسه، که با حضور بیش از ۲۵۰ تن از علاقه‌مندان سوئدی و غیر سوئدی برگزار شد، دفاع از آزادی بیان، کنکاش در حوزه حد و مرزهای آن و نقش مذهب به ویژه اسلام بود.این جلسه، که توسط "نیما دریامجد"، گزارشگر ایرانی‌تبار روزنامه پرتیراژ "افتون بلادت" اداره می‌شد، تحت کنترل پلیس امنیتی سوئد (سپو)، قرار داشت و هنگام ورود به جلسه، در مقابل در ورودی، دو ماشین پلیس و تعدادی پلیس و در داخل سالن نیز دو یا سه محافظ حضور داشتند.لارش ویلکس در ابتدای جلسه طرح‌های مربوط به پیامبر اسلام را که در روزنامه محلی "نریکس آله هاندا" در شهر "اوره‌برو" سوئد چاپ شده بود به حاضران نشان داد و گفت: "این طرح‌ها هستند که چندان هم زیبا نیستند ولی چاپ آنها منجر به بروز خشم و اعتراض در میان برخی از مسلمانان جهان شده است.وی با تاکید بر این که در اروپا و آمریکا هیچ ممنوعیتی برای شوخی با مسیحیت وجود ندارد ادامه داد: "من اگرچه به عقاید دیگران احترام می‌گذارم، اما از کشیدن این طرح‌ها ناراحت و پشیمان نیستم چراکه حق خود می‌دانم که بتوانم حرف و اندیشه خودم را مطرح کنم.هدف من پیش از هر چیز این بود که مرز مناسبت‌های سیاسی در عرصه هنر را بدانم و گمان هم می‌کردم که تماشاگران محدودی خواهم داشت. لارش ویلکس" در پاسخ به اینکه هدفش از کشیدن این طرح‌ها و ارائه آن در روزنامه محلی "نریکس اله هاندا" چه بوده، با تاکید بر اینکه هیچگونه دشمنی‌ای با اسلام ندارد و روی برخوردش با ضوابط سیاسی- مذهبی است، توضیح داد: "هدف من پیش از هر چیز این بود که مرز مناسبت‌های سیاسی در عرصه هنر را بدانم و گمان هم می‌کردم که تماشاگران محدودی خواهم داشت". وی در این زمینه توضیح بیشتری نداد. او گفت: "ممکن است دیگر به این شیوه ادامه ندهم، اما به کار خود پشت نمی‌کنم و از راهی که آمده‌ام برنمی‌گردم. طی هفته گذشته، "ابوعمر البغدادی"، رهبر گروه القاعده در عراق، گفت به کسی که لارش ویلکس را در ماه رمضان بکشد ۱۰۰ هزار دلار جایزه می دهد. به همین دلیل لارش ویلکس، در حال حاضر بنا به صلاحدید پلیس امنیتی سوئد، ناچار شده است در محل مسکونی مخفی و کاملاً حفاظت‌شده زندگی کند.او در این زمینه گفت که تلاش دارد آزاد و در حرکت باشد و زندگی طبیعی خود را در پیش بگیرد.وی، که علائم اضطراب و وحشت‌زدگی در سخنانش نبود، گفت پیش از این از سایت شخصی او روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بازدید می‌کردند و حالا روزانه حدود ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد که در میان آنها تهدیدهایی هم وجود دارد.در این جلسه همچنین "آرنه روت"، سردبیر سابق بخش فرهنگی روزنامه پرتیراژ
DN
و مسئول کمیته دفاع از سلمان رشدی در سوئد، با دفاع از آزادی بیان و دموکراسی، و با انتقاد از سانسوری که در حوزه بحث‌های مربوط به دین اسلام وجود دارد گفت: "با این که به مذهب‌های مختلف احترام می‌گذارم اما نباید گذاشت که در یک جامعه دموکراتیک، به یک جریان و یا دین اهمیت بیشتری داده شود. باید با دین اسلام و کتاب آن قرآن، همان‌گونه برخورد شود که با دیگر ادیان، از جمله مسیحیت و انجیل و تورات می‌شود. وی ادامه داد: "در کشورهایی که اسلام در آنها حاکمیت دارد، از اسلام به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می شود. اجازه ندهیم در سوئد نیز چنین اتفاقی بیفتد.ما عاشق پیامبر اسلام هستیم و او را از پدر، مادر، فرزندان و زندگی‌مان بیشتر دوست داریم و تحمل نمی‌کنیم که به او اهانت شود.
یکی از حاضران در جلسه
جلسه بدون تشنج پیش رفت و در نیمه‌های برنامه نیز فردی که پوشش عربی داشت، اجازه صحبت خواست.این فرد از حاضران در جلسه پرسید: "آیا شما می‌توانید تحمل کنید که فردی شما، یا پادشاه و ملکه سوئد را به شکل اهانت‌باری بکشد؟وی حاضران در جلسه را دعوت به پذیرش دین اسلام کرد و از لارش ویلکس خواست که از اقداماتی مشابه آنچه کرده است، دوری کند.در این جلسه "اینگوار اوهمان اکلوند" (سازمان اومانیست‌های سوئد)، "دیلشا میرباگ‌ستن"(نویسنده و روزنامه‌نگار کردتبار)، "مینا احدی" (مسئول شورای مرکزی سازمان اکس مسلم در آلمان)، مهین علی‌پور (مسئول سازمان اکس مسلم در اسکاندیناوی)، افسانه وحدت (مسئول سازمان اکس مسلم در سوئد)، مهناز ماسوری (از سازمان اکس مسلم) و کریم شاد محمدی در حوزه ضرورت دفاع از آزادی بیان و محکوم کردن سازمان "القاعده" به خاطر تهدید لارش ویلکس به مرگ، سخنانی گفتند. گفتنی است روز ۷ سپتامبر، گروهی از سفیران کشورهای عربی و اسلامی، در جلسه‌ای به دعوت فردریک راینفلد، نخست‌وزیر سوئد، در زمینه انتشار طرح‌های لارش ویلکس بحث و گفتگو کردند. آقای راینفلد در پایان این جلسه به خبرنگاران گفته بود که برای سفیران کشورهای اسلامی توضیح داده است که کشور سوئد، کشوری چند فرهنگی است و یکی از مسئولیت های وی این است که در این کشور، مسلمانان و مسیحیان بتوانند در کنار هم با حفظ احترام متقابل زندگی کنند، اما دولت سوئد بر اساس تاکید قانون اساسی سوئد بر ضرورت آزادی بیان، نمی‌تواند هیچگونه دخالت و کنترلی در فعالیت مطبوعات سوئد داشته باشد.
بی.بی.سی
اقدام به خودکشی یک پناهجوی ایرانی در آلمان
یک پناهجوی 54 ساله ایرانی که به همراه همسر و دو فرزندش مدت 4 سال است در یک خوابگاه پناهجویان در شهر پلتن برگ زندگی میکند، در روز دوشنبه 17.09.2007 اقدام به خودکشی نمود. آنگونه که همسر این فرد اعلام کرد، بعد از رسیدگی اولیه پزشکی در محل توسط دکتر اورژانس، ایشان به بیمارستان منتقل شده و پس از شستشوی معده، خوشبختانه خطر مرگ برطرف شده است. آقای " م" به همراه خانواده اش در سال 2003 وارد آلمان و درخواست پناهندگی برای خود و خانواده اش داده بود. اواخر همان سال درخواست آنها رد شده و از آنزمان وی همچون دیگر پناهجویانی که پرونده آنها بسته شده، در شرایط بسیار سختی در این خوابگاه مخصوص پناهجویان زندگی میکند. ..پناهجویانی که در آلمان پرونده آنها بسته میشود در اساس اجازه کار نداشته، از امکانات بسیار محدود درمانی و تأمین اجتماعی برخوردار بوده و اکثرا در شهرها و محل هائی اسکان داده میشوند که شرایط زیستی بسیار غیر انسانی دارند. شهر پلتن برگ یک خوابگاه پناهجویان دارد که در آن در حال حاضر حدود 120 نفر پناهجو از ملیتهای مختلف زندگی میکنند. برخی از این افراد بیش از 8 یا 9 سال است که در این خوابگاه زندگی میکنند. از سال 1997 پناهجویان ساکن در این شهر بارها و بارها بصورت مسالمت آمیز نسبت به شرایط غیر انسانی زندگییشان اعتراض کرده و نسبت به رفتار نامطلوب برخی کارمندان شهرداری با خود معترض بوده و تلاش کرده اند تا توجه سیاستمداران محلی را نسبت به سیاستهای سختگیرانه این شهر که با شهرهای اطراف کاملا متفاوت است، جلب کرده و خواهان تغییر شرایط زندگی خود بوده اند.
سایت انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمان
درخواست شورای‌ روسای‌ دانشگاههای ترکیه از اردوغان‌
به گزارش شبکه خبری سی ان ان ترک، رجب‌ طيب‌ اردوغان،‌ نخست‌ وزير ترکيه‌ نسبت به‌ توصيه‌ شورای‌ روسای‌ دانشگاههای‌ اين‌ کشور که‌ خواستار خودداری‌ دولت‌ وی‌ از تلاش‌ برای‌ لغو ممنوعيت‌ حجاب‌ اسلامی‌ در دانشگاهها و توقف‌ تدوين‌ قانون‌ اساسی‌ جديد ترکيه‌ شده‌ اند، واکنش‌ نشان‌ داد‌. اردوغان با بيان‌ اينکه‌ حزب‌ عدالت‌ و توسعه‌ هنوز خواستار ارائه‌ نظرات‌ و پيشنهادات‌ درباره‌ پيش‌ نويس‌ قانون‌ اساسی‌ جديد نشده‌ است‌، از روسای‌ دانشگاهها خواست‌ از مداخله‌ در اين‌ موضوع‌ خودداری‌ کنند‌.نخست‌ وزير ترکيه‌ گفت‌ ‌تدوين‌ قوانين‌ وظيفه‌ پارلمان‌‌ است‌ و ارتباطی‌ با روسای‌ دانشگاهها ندارد‌ و افزود‌ تصميم‌ نهايی در باره‌ قانون‌ اساسی‌ جديد ترکيه‌ را مردم‌ اين‌ کشور اتخاذ خواهند کرد‌. اردوغان‌ در پاسخ‌ به‌ سوالی درباره‌ روند تدوين‌ قانون‌ اساسی‌ جديد ترکيه‌ ‌گفت‌ ‌اين‌ روند کاملا دمکراتيک‌ خواهد بود و پيش‌ نويس‌ قانون‌ اساسی‌ جديد پس‌ از بررسی‌ نظرات‌ همه گروهها به‌ پارلمان‌ تقديم‌ خواهد شد‌.وی در باره‌ موضوع‌ ممنوعيت‌ استفاده‌ از حجاب‌ اسلامی‌ در دانشگاه‌ های‌ ترکيه‌ نیز گفت‌ ‌ما از مدتها قبل‌ پايان‌ اين‌ ممنوعيت‌ را خواستار شده بودیم.
ایرانپرس نیوز

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter