تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Monday 1 October 2007

دوشنبه 09/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخباردوشنبه:
احمدی نژاد امروز به دانشگاه تهران نمی رود
ترس از روبرو شدن با دانشجویان، دلیل لغو برنامه احمدی نژاد
اعتراض دیده بان حقوق بشر به نقض حقوق اساسی احمد قصابان، احسان منصوری، مجید توکلی و سهیل آصفی
آخرین جلسه دادگاه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد
اخراج و جلوگیری از حضور استادان دانشگاه در کلاسهای درس
فراخوان( تعدادی از کارگران کارخانه های تبریز) برای تظاهرات ضد اعدام در سراسر جهان برای روز جهانی علیه اعدام ده اکتبر
تجمع کارگران نیشکر هفت تپه گسترش می یابد
«اعزام گارد ضد شورش برای مقابله با کارگران نيشکر هفت تپه»
محاصره کارگران نیشکر هفت تپه
اعتراض کارگران اخراجی کارخانه نساجی کردستان
كارگر متهم به قتل صاحب كارش با ضربات چكش به قصاص محكوم شد
كارگر متهم به قتل صاحب كارش به قصاص محكوم شد
روز دوشنبه 9مهر ماه در مناطق مرزي شهر پيرانشهر در محلي به نام پتك كارگر كوله بار را با ضرب گلوله زخمي كردند
فشار بر فعالان حفوف بشر
خانواده های زندانیان سیاسی را به زندان تهدید کردند
جواد لاریجانی: خجالت نمی کشیم حکم سنگسار را اجرا کنیم
کمیته بین المللی علیه اعدام، برگزار می کند!
ماموريت جديد سپاه: مقابله با اعتراض مردمی
برنامه زمانی خروج از عراق، در برابر کمک
خودداري 3 ژيمناست از بازگشت به ايران

.............................................................................


احمدی نژاد امروز به دانشگاه تهران نمی رود
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که قرار بود دوشنبه نهم مهر با حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران برگزار شود، لغو گردید. قرار بود محمود احمدی نژاد برای سخنرانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها 9 مهر ماه به دانشگاه تهران برود. قرار بود این مراسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شود.در حالی که دفتر رئیس جمهور علت لغو این برنامه را به طور رسمی اعلام نکرده است.
مهر
ترس از روبرو شدن با دانشجویان، دلیل لغو برنامه احمدی نژاد
"حضور رئيس‌جمهور براي شركت در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران باز هم به تعویق افتاد. محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور قرار بود صبح امروز براي شركت در مراسم آغاز سال تحصيلي 86-87 دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فن‌آوري كشور كه در تالار علامه اميني كتابخانه مركزي دانشگاه تهران حضور ‌يابد. پیش از این نیز قرار بود، همزمان با آغاز سال تحصیلی در ابتدای مهرماه احمدی نژاد در دانشگاه تهران حضور پیدا کند که به دلیل تداخل در برنامه سفر به نیویورک حضور وی در دانشگاه تهران به تعویق افتاد. در همین حال روز گذشته روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری با صدور اطلاعیه ای از لغو و موکول شدن این برنامه به فرصتی دیگر خبر داد.رئیس جمهوری اسلامی ایران که به تازگی از سفر به نیویورک و حضور و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا به تهران بازگشته است، تصمیم داشت برای اولین حضور خود در یک اجتماع عمومی (پس از سفر) قدم در یک مرکز دانشگاهی بگذارد. احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا به علت رویکرد و مواضعش در مورد وضعيت آزاد دانشگاه و دانشجويان در ايران، بااعتراضات فراواني روبرو شده بود. در روز های اخیر نیز برخی تشکل های منتقد دولت با ارسال نامه های سرگشاده خطاب به احمدی نزاد در خصوص حضور احتمالی وی در دانشگاه تهران، ضمن تشریح موارد نقض حقوق دانشگاهیان خواستار امکان سخن گفتن در این برنامه و طرح سوال از احمدی نژاد شده بودند. در حالي که دفتر رئيس جمهور علت لغو اين برنامه را به طور رسمي اعلام نکرده است، برخي منابع آگاه، علت لغو اين برنامه را حضور رئيس جمهور در مراسم احياء (شب نوزدهم) عنوان کرده اند. برخی ناظران نیز بر این عقیده اند اين برنامه لغو شد تا از بروز حوادثي نظير آنچه در سال گذشته در پي حضور محمود احمدي نژاد در دانشگاه امير کبير روي داد جلوگيري شود."
سایت فرارو
اعتراض دیده بان حقوق بشر به نقض حقوق اساسی احمد قصابان، احسان منصوری، مجید توکلی و سهیل آصفی
بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر به این شرح است: سازمان دیده بان حقوق بشر اعتراض جدی خود را به حکومت ایران اعلام می کند که چرا حقوق اساسی چهار دانشجوی روزنامه نگار ایرانی، احمد قصابان، احسان منصوری، مجید توکلی و سهیل آصفی را که کماکان در زندان بسر می برند و از ملاقات با وکیل محروم هستند را نادیده گرفته است.پلیس و نیروهای امنیتی در ۹ مرداد ۱۳۸۶ با حکم تفتیش و بازرسی وارد منزل سهیل آصفی شدند و کامپیوتر، دست نوشته ها و وسایل شخصی او را ضبط کردند. در ۱۳ مرداد پس از اینکه آصفی بر اساس احضاریه در شعبه دوم بخش ویژه بازرسی های امنیتی دادستانی عمومی تهران حضور یافت، توسط ماموران امنیتی بازداشت و بدون هر گونه تفهیم اتهامی روانه زندان اوین شد.آصفی ۲۴ ساله یک روزنامه نگار، دانشجوی رشته فیلم سازی و وبلاگ نویس است که با نشریه الکترونیک روز آن لاین همکاری داشته است. افرادی که در ایران با خانواده آصفی در تماس هستند به سازمان دیده بان حقوق بشر گقتند که مامورین مربوطه آصفی را در سلول انفرادی بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین نگاه می دارند، جایی که وی را بازجویی کرده و از ملاقات وی با وکیل و یا خانواده ممانعت به عمل می آورند.مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری نیز از اردیبهشت ماه در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین بسر می برند که ماموران وزارت اطلاعات آنها را به اتهامات "توهین به مقامات ارشد نظام" " تشویش اذهان عمومی" و " چاپ مطالب موهن و فتنه انگیز در نشریات دانشجویی" بازداشت کردند.دانشجویان همواره مصرانه اعلام کردند که نشریات حاوی مطالب توهین آمیز جعلی است و آنها هیچ نقشی در انتشار آنها نداشته اند. خانواده های توکلی ، قصابان و منصوری در ۲ مرداد ۱۳۸۶ طی نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه، هاشمی شاهرودی، اعلام کردند که فرزندانشان مورد اذیت و آزار جسمی و روانی در بازداشتگاه ۲۰۹ قرار گرفته اند. جو استورک گفت: "حکومت نباید کسانی را به خاطر آنچه که نوشته اند، در زندان نگاه دارد. چهار دانشجو باید سریعا آزاد شوند."
روزنه
آخرین جلسه دادگاه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد
دومین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی، سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، دیروز در شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران به صورت غیر علنی برگزار شد.این جلسه که از ساعت ۹ صبح شنبه ۷ مهرماه، شروع شد تا ۲ بعدازظهر به طول انجامید. در این جلسه قاضی بابایی، از منصوری، قصابان و توکلی خواست به ترتیب در جلسه حضور یافته و به دفاع از خود بپردازند. سه دانشجوی در بند دانشگاه امیرکبیر بار دیگر با رد اتهامات مطرح شده در کیفرخواست مبنی بر «توهین به مقدسات و مقامات» و «تبلیغ علیه نظام» بر جعلی بودن نشریات موهن تاکید کردند.به گزارش خبرنامه امیرکبیر سه دانشجوی پلی تکنیک در ضمن دفاعیات خود به چگونگی اعتراف گیری از خود در بند ۲۰۹ زندان اوین پرداخته و بار دیگر شکنجه های اعمال شده بر خود برای بیان اعترافات دروغ را ذکر نمودند. این سه دانشجو همچنین در دفاعیات خود اعلام کردند پیش از دستگیری انتساب نشریات موهن را به خود تکذیب کرده اند و حتی پس از انتشار این نشریات درصدد شکایت به رییس قوه قضاییه بوده اند. منصوری، قصابان و توکلی همچنین تاکید کردند در حین بازداشت نیز بارها دست داشتن در انتشار این نشریات را تکذیب کرده اند اما تحت فشار و شکنجه بازجوها مجبور شدند به دروغ به عمل نکرده اعتراف کنند. این دانشجویان همچنین به انتشار نامه از داخل زندان مبنی بر این که در انتشار نشریات دستی نداشته اند اشاره کرده و عنوان کردند در بازپرسی نیز برای چندمین بار بر بیگناهی خود اصرار کردند.پس از اتمام دفاعیات دانشجویان، محمدعلی دادخواه، وکیل مدافع دانشجویان به عنوان آخرین دفاع به قرائت لایحه دفاعیه ای که از پیش آماده کرده بود پرداخت و در ضمن این لایحه با استناد به بندهای متعدد قانونی خواستار تبدیل قرار بازداشت این سه دانشجو به قرار وثیقه شد. قاضی پرونده با اعلام ختم دادرسی، خاطرنشان کرد که ظرف ۲۰ روز نسبت به صدور رای اقدام خواهد کرد. وکیل مدافع دانشجویان پس از اتمام جلسه دادگاه اظهار امیدواری کرد که با توجه به این که موکلانش اتهامات را نپذیرفتند و هیچ دلیلی نیز بر توجه اتهامات به موکلانش وجود ندارد، دادگاه رسیدگی کننده به پرونده حکم برائت موکلانش را صادر کند.شنیده ها حاکی از آن است در پرونده سه دانشجوی شکنجه شده دانشگاه امیرکبیر هیچ گونه سند، مدرک، شاهد و قرینه ای مبنی بر دست داشتن این دانشجویان در انتشار نشریات موهن جز اعترافات ایشان که تحت فشار اخذ شده وجود ندارد.
روزنه
اخراج و جلوگیری از حضور استادان دانشگاه در کلاسهای درس
حسین بشیریه که به درخواست گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به منظور تدریس و شرکت در کلاس درس به این دانشکده مراجعه کرده بود از سوی مسئولین دانشگاه تهران از حضور در کلاس درس منع شد.حسین بشیریه و دکتر شاهنده با رای اولیه کمیته انضباطی اساتید به خاطر آن چه که این کمیته «غیبت طولانی مدت و غیرموجه» نامیده است، از دانشگاه اخراج شده است. در پی بالا گرفتن فشار افکار عمومی آیت الله عمید زنجانی، رئیس روحانی دانشگاه تهران، آرای صادره را در صورت اعتراض این دو استاد با سابقه دانشگاه تهران قابل تجدیدنظر دانسته بود.در پی این اقدام کمیته انضباطی اساتید، دکتر حسین بشیریه تقاضای بازنشتگی زودتر از موعد خود را به مسئولین دانشگاه تهران ارائه کرد. هفته جاری و در حالی که هنوز مسئولین دانشگاه تهران و وزارت علوم پاسخی به تقاضای بازنشستگی بشیریه ندادند و حکم انضباطی صادره به جهت این که هنوز حکم اولیه بوده و به حکم قطعی تبدیل نشده است، از برگزاری کلاس این استاد با سابقه دانشگاه تهران جلوگیری شد.به گزارش خبرنامه امیرکبیر مسئولین دانشگاه تهران بلافاصله پس از اطلاع از تصمیم گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق این دانشگاه مبنی بر گذاشتن کلاس برای دکتر بشیریه و حضور بشیریه در دانشکده برای شرکت در کلاس، به وی اعلام کردند که اجازه حضور در کلاس درس را ندارد.با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین گروه علوم سیاسی و دانشکده حقوق، مسئولین دانشگاه تهران به ایشان گفتند زاهدی، وزیر علوم، تاکید کرده که این اساتید، بشیریه و شاهنده، به هیچ وجه حق تدریس در دانشگاه را ندارند و ایشان چاره ای جز اجرای دستور وزیر ندارند. در پی این اقدام وزارت علوم و رئیس دانشگاه تهران، تدریس دکتر بشیریه در ترم جاری در دانشگاه تهران لغو شد.
خبرنامه امیرکبیر
فراخوان( تعدادی از کارگران کارخانه های تبریز) برای تظاهرات ضد اعدام در سراسر جهان برای روز جهانی علیه اعدام ده اکتبر
به همه سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و همه مردم آزادیخواه و انساندوست در سراسر جهان:
ما امضا کنندگان زیر:
تعدادي از كارگران
كارخانه ماشين سازي تبريز
كارخانه تراكتور سازي تبريز
كارخانه سيمان صوفيان
پالايشگاه تبريز
مجتمع پتروشيمي تبريز
ما كارگران كارخانجات بالا دوشادوش با جهان متمدن افتخار ميكنيم ، از اقدام جهاني در روز 10 اكتبر ، براي لغو اعدام ، اين عمل شنيع و ضد انساني ، كه نتيجه و تاثيرات اعتراضات وسيع بشر آزاديخواه در طول دهه هاي گذشته ميباشد ، حمايت كنيم . اين گام بزرگي به جلو در راه دستيابي به اهداف طبقه كارگر جهاني است . اين فقط طبقه كارگر است كه براي دست يابي به جهان بري از هر گونه ظلم و نابرابري ، هيچ منفعتي در حفظ اين سياست ضد بشري جوامع طبقاتي ندارد و خواهان برچيده شدن اعدام ، اين روش جنايت كارانه ، از قوانين قضائي دولتها ميباشد . ما كارگران بر اين باوريم كه با تصويب چنين قطعنامه اي و عملي شدن آن ، گام مهمي در راه آزادي برداشته ميشود و به نفع بشر متمدن جهان خواهد بود . عملي شدن اين خواست بويژه در شرايط امروز ايران بيشتر از هر جائي اهميت دارد .
و درست به همين دليل است كه ما كارگران ، به مناسبت روز ١٠ اکتبر (١٨ مهرماه) روز جهانی علیه اعدام، اعلام میکنیم که:
١­ اعدام را عملی غیرانسانی میدانیم و خواهان لغو مجازات اعدام در ایران و همه جای دنیا هستیم.
٢­ خواهان لغو احکام اعدام محکومین به اعدام هستیم.
٣­ از همه مردم شرافتمند و آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم که به این حرکت بپیوندند و دولت هائی را که دست به اعدام میزنند محکوم کنند.
زنده باد اقدام جهاني براي لغو اعدام
زنده باد جهان متمدن ، انساندوست و آزاديخواه
7/7/86

روزنه
اطلاعیه شماره 3
تجمع کارگران نیشکر هفت تپه گسترش می یابد

٤ هزار کارگر همچنان در اعتصاب بسر میبرند
اعتصاب و اعتراض کارگران هفته تپه که از روز شنبه ٧ مهرماه شروع بوده بود همچنان ادامه دارد. تمام ٤٠٠٠ کارگر نیشکر در اعتصاب به سر میبرند و تجمع اعتراضی هرروز به اشکال مختلف ادامه می یابد.
کارگران در تجمع دیروز قرار گذاشتند که ٨ صبح امروز در چهارراه شهرشوش تجمع کرده و بطرف فرمانداری حرکت کنند. اما امروز موقعی که به چهارراه شوش رسیدند متوجه حضور گسترده گارد ویژه شدند و تصمیم گرفتند ابتدا به کارخانه بروند و سایر کارگران اعتصابی را با خود همراه کنند و با نیروی بیشتری به فرمانداری بروند. اما نیروی انتظامی درهای ورودی کارخانه را بسته و در آنجا مستقر شده بود و مانع ورود کارگران به کارخانه شد. کارگران پیاده به سه راهی شوش­ هفت تپه رفتند و در آنجا دست به تجمع زدند و سپس با اتوموبیل هائی که در این مسیر در حرکت بودند در دسته های سه چهارنفره خود را به شوش رساندند. رانندگان اتوموبیل ها به گرمی از حرکت کارگران پشتیبانی کرده و صدها نفر از کارگران توانستند در زمان کوتاهی به شوش بروند و پس از یک راهپیمائی خود را به دیگر رفقای خود که درمقابل فرمانداری تجمع کرده بودند برسانند. تعداد کارگرانی که در تجمع مقابل فرمانداری شرکت داشتند بطور محسوسی از دوروز گذشته بیشتر شده بود. دو روز قبل حدود ٣٠٠ نفر، روز یکشبنه ٦٠٠ و امروز بیش از هزار نفر در تجمع شرکت کردند و همزمان تمام کارگران کارخانه که در حال حاضر حدود ٤٠٠٠ نفر می باشند به اعتصاب ادامه دادند. در تجمع امروز، کارگران علیه مدیریت و فرمانداری شعار میدادند و مطالبات خود را طلب میکردند. تحت فشار کارگران شفیعی مدیر عامل نیشکر هفت تپه به میان کارگران آمد اما کارگران که متوجه شدند قصد دارد بجای پاسخگوئی مشخص به خواست کارگران وراجی کند اجازه صحبت به او ندادند. سپس فرماندار به میان کارگران آمد اما فرماندار را نیز هو کردند. فرماندار که متوجه روحیه مصمم کارگران شد قول داد که روز دوشنبه هفته آینده یکماه حقوق کارگران را پرداخت کند. اما کارگران گفتند قبول نمیکنند و همه حقوق و مزایای معوقه باید پرداخت شود. کارگران اعلام کردند که تا وصول همه طلب های خود و رسیدگی به همه خواست های خود به اعتصاب و اعتراض ادامه خواهند داد. خواستهای کارگران عبارتند از: پرداخت فوری سه ماه حقوق معوقه، پرداخت فوری بن و پاداش و دیگر مزایای عقب افتاده، اخراج مدیریت، همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، بازگرداندن خانه های سازمانی به کارگران٬ پرداخت حق بيمه و تامين امنيت شغلی.
اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت ادامه دارد. فردا نیز همزمان با اعتصاب، قرار است در محوطه کارخانه به تجمع ادامه دهند. کارگران تهدید کرده اند که در ادامه این تجمعات، خانواده های آنها نیز در تجمعات به آنها ملحق خواهند شد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١ اکتبر ٢٠٠٧، ٩ شهریورماه ١٣٨٦

روزنه
«اعزام گارد ضد شورش برای مقابله با کارگران نيشکر هفت تپه»
همزمان با ادامه اعتصاب و تجمعات اعتراض آميز کارگران شرکت نيشکر هفت تپه، از شوش خبر می رسد که نيروهای يگان ضد شورش نيروی انتظامی برای برخورد با کارگران معترض، به منطقه اعزام شده اند.کارگران شرکت نيشکر هفت تپه، روز دوشنبه نهم مهر، برای سومين روز پياپی، اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود را برگزار کردند.
رادیوفردا
محاصره کارگران نیشکر هفت تپه
بنابه به گزارشات رسیده کارگران نیشکر هفت تپه در 2 نقطه موردا محاصرۀ نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته اند. تعداد زیادی از کارگران در مقابل فرمانداری شوش در تحصد هستند و تعدادی دیگر نرسیده به شهر شوش در محاصرۀ نیروهای ضد شورش که گفته می شود از شهرهای دیگر به آنجا اعزام شده اند.برای ممانعت از ورود کارگران به شهر شوش و شرکت کردن در تحصن تمامی راهای ورودی شهر را بر روی کارگران بسته شده کارگران در مقابل فرمانداری شوش شعارهای از قبیل : زندگی و معیشت حق مسلم ماست، کارگر هفت تپه گرسنه گرسنه،نمایندۀ بی عرضه نمی خواهیم نمی خواهیم، فرماندار بی عرضه می خواهیم نمی خواهیم و فرماندار شوش باز هم همانند گذشته به وعده اکتفا کرد و به کارگران گفت که قرار 500 تن شکر به فروش برسد و بعد از فروش آن حقوقکارگران را پرداخت می شود و اگر کارگران به به اعتراضاتشان ادامه بدهند آن را به منزلۀ امنیتی تلقی خواهد کرد و این گفتۀ او بنابه اعتقاد کارگران به منزلۀ تهدید ی برای سرکوب آنها خواهد بود. از طرف دیگر تهدیدات وزارت اطلاعات علیه فعالین کرگری در طی روزهای گذشته شدت بافته و یکی از کارگران توسط ادارۀ اطلاعات دزفول از منزلش ربوده شد و او را پس از صرب و شتم و گرفتن تعهد آن هم در حالی که چشمان او بسته بود و از محتوای متن تعهد هیچ اطلاعی نداشت و تا ساعت 02:00 بعد از نیمه شب در دست مامورین وزارت اطلاعات بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اعتراض کارگران اخراجی کارخانه نساجی کردستان
طی روزهای اخیر 22 نفر از کارگران قراردادی کارخانه نساجی کردستان ، دراعتراض به عدم تمدید قراردادهایشان ازسوی کارفرمای این واحد ، درتمامی ساعات شیفت کاریشان در مقابل درب کارخانه تجمع نموده و خواستار بازگشت به کار خود شده اند. گفته می شود کارگران اخراجی این کارخانه که بیش از ده سال سابقه کار دارند ، از اول مهر ماه تاکنون بارها به استانداری و اداره کار مراجعه کرده اند ولی تا کنون پاسخ مناسبی به آنان داده نشده است.
پیک ایران
كارگر متهم به قتل صاحب كارش به قصاص محكوم شد
قضات شعبه‌ي ‌٧٤ دادگاه كيفري استان تهران صبح امروز پس از برگزاري جلسه دادگاه مردي كه متهم است صاحب كارش را با ضربات چكش به قتل رسانده، وي را به قصاص محكوم كردند. جسد مقتول در تاريخ ‌٩/١٢/٨٤ در داخل كارخانه‌اش پيدا مي‌شود با انجام تحقيقات و رديابي تلفن مقتول، متهم حاضر شناسايي و دستگير مي‌شود.
ایسنا
روز دوشنبه 9مهر ماه در مناطق مرزي شهر پيرانشهر در محلي به نام پتك كارگر كوله بار را با ضرب گلوله زخمي كردند
اين مجروح كه در وضعيت وخيمي به سر ميبرد به نام قادر قريشي 24 ساله متاهل داراي يك فرزند است. اين كارگر براي تامين مخارج خانواده خود مجبور به اوردن تلويزيون از عراق به ايران بود كه در بين راه به دست نيروهاي انتضامي به ضرب گلوله زخمي ميشود . در حالي كه گلوله به سر وي خورده است در وضعيت وخيمي به سر مي بردوشانس زنده ماندن اين كارگر فقط 5 درصد است. مزدوران رژيم مستقر در اين منطقه هر هفته حداقل دو نفر را كشته يا زخمي ميكنند. تنها دردو ماه گذشته 7 نفربه دست نيروهاي انتظامي و سپاه پاسدارن به قتل رسيدند.
فشار بر فعالان حقوق بشر
با گذشت 3 هفته از بازداشت سپیده پورآقایی، وی تنها یک بار توانسته است با منزل ارتباط تلفنی برقرار کند.این فعال حقوق بشر که روز یکشنبه 18 شهریورماه درمنزلش در کرج بازداشت شد، در تماس خود اعلام کرد که " در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی به سر می برد."پورآقایی که از داوطلبان جمع آوری امضا برای کمپین یک میلیون امضا و عضو کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر می باشد، اعلام کرده است که هنوز در مرحله بازجویی و تحقیقات قرار دارد.بازداشت پورآقایی درحالی صورت می گیرد که در طی ماههای اخیر فشار بر فعالان حقوق بشر در ایران افزایش یافته است و نهادهای امنیتی تلاش دارند با نسبت دادن اتهامات بی اساس به این افراد، زمینه پرونده سازی و محکومیت آنان در در دادگاه را فراهم آورند.محمدصدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و از فعالان شناخته شده حقوق بشر که در تیرماه بازداشت شد، همچنان در بند 209 نگهداری می شود و تاکنون دستگاه قضایی اتهامات وی را عنوان نکرده است.کیوان رفیعی (فعال حقوق بشر) نیز بیش از یکسال است که در شرایط بلاتکلیفی در زندان به سر می برد و تاکنون دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، تشکیل نشده است.در هفته گذشته نیروهای اطلاعات با احضار دو فعال حقوق بشر، آنها را تهدید نمودند که در صورت ادامه فعالیت هایشان، بازداشت خواهند شد. این برخوردها در شرایطی انجام می شود که فعالیت تشکل های مستقل حقوق بشری در چارچوب اصول پذیرفته بین المللی و اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده که حکومت جمهوری اسلامی از اولین امضا کنندگان آن به شمار می آید.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
خانواده های زندانیان سیاسی را به زندان تهدید کردند
یکماه از دستگیری شماری از خانواده های زندانیان سیاسی قتل عام سال 67 و انتقال آنان به شکنجه گاه 209 زندان اوین می گذرد. در این مدت مراجعات مکرر بستگان دستگیرشدگان به دادگاه انقلاب برای اطلاع یافتن از وضعیت آنها بی نتیجه بود.بنا به گزارشهای رسیده برخورد حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد و راسخ با خانواده ها خشن و تهدید آمیز بوده است. راسخ که در نقش بازپرس پروندهای بازداشت شدگان عمل می کند، خطاب به خانواده منصوری چنین گفت: شماها نباید به دادگاه مراجعه کنید و اگر باز هم مراجعه کنید دستور میدهم که برگ خروج شما را امضا نکنند و شما را بازداشت کنند، او ادامه داد که دفعۀ بعد هم نوبت شماست.
اسامی تعدادی از خانواده های دستگیرشده به قرار زیر می باشد:1- آقای علی سارمی 3- خانم طاهره سوداگری 4 – فرشید سوداگری5 – آقای محسن نادری6- محمد علی منصوری
لازم به یادآوری است راسخ یکی از بازپرسان شعبۀ یک دادگاه انقلاب است و در بازجوئی زندانیان سیاسی و فعالین کارگری و سایر فعالین مستقیما نقش دارد، و از جمله کسانی است که حکم انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی را صادر می کند.موارد فوق به سازمانهای زیر گزارش شده:کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل-شورای حقوق بشر سازمان ملل- سازمان عفو بین المل-بخش حقوق بشر اتحادیه اروپا- دیدبان حقوق بشر
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
جواد لاریجانی: خجالت نمی کشیم حکم سنگسار را اجرا کنیم
محمد جواد لاریجانی دبیر حقوق بشر قوه قضائیه ایران، اجرای حکم سنگسار یک مرد در شهرستان تاکستان را ناشی از اشتباه قاضی دانسته و گفته است که خجالت نمی کشیم که احکام را اجرا کنیم.آقای لاریجانی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است" "برخی فکر می کنند چون غربی ها راجع به سنگسار به ما فحش می دهند ما خجالت می کشیم که احکام را اجرا کنیم در صورتی که چنین چیزی نیست اصل فقه شیعه و فقه اهل بیت، فقه خجالت نیست."
بی.بی.سی
کمیته بین المللی علیه اعدام، برگزار می کند!
استکهلم:
یکشنبه هفتم اکتبر ساعت ٣۰/١١
ABF Stockholm, Sveavägen 41
سخنرانان و اعضای پانل:
· نوید اخگر: نویسنده، شاعر و فعال سیاسی
· محمد امیری: منتقد و محقق قوانین اسلامی
· سیامک بهاری: فعال سیاسی ــ حزب کمونیست کارگری ایران
· ایرج مصداقی: زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر
· بهروز مهرآبادی: سخنگوی کمیته دفاع از زندانیان سیاسی
· منوچهر ماسوری: دبیر کمیته بین المللی علیه اعدام
شرکت برای عموم آزاد و رایگان است
كميته بين المللى عليه اعدام
Tel. +46ــ 704 917 494
manochermasori@yahoo.com
www.adpi.net
روزنه
ماموريت جديد سپاه: مقابله با اعتراض مردمی
محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز شنبه هفتم مهر، ماموريت اصلی اين ارگان نظامی جمهوری اسلامی ايران را «مقابله با تهديدهای داخلی» عنوان کرد.سردار جعفری با اعلام اين موضوع که با موافقت رهبر جمهوری اسلامی، مسئوليت فرماندهی بسيج به سپاه واگذار شده است، افزود که سپاه بايد بتواند در برابر تهديدهايی، که او آنها را سياسی، اجتماعی و امنيتی از سوی دشمنان ناميد، وارد عمل شود.مهدی فتاپور، عضو رهبری اتحاد جمهوريخواهان ايران، در مورد سخنان فرمانده کل سپاه به راديو فردا گفت:«معنای اين سخنان آن است که از اين پس، وظيفه اصلی سپاه اين خواهد بود که عليه اعتراضاتی که درجامعه مطرح می شود، وارد عمل شود.»او با اشاره به اين موضوع که سپاه در گذشته، به همراه ارتش وظيفه دفاع از کشور را بر عهده داشت، افزود:«اما حالا سپاه وظيفه برخورد با کسانی را که قصد اعتراض به وضعيت را دارند و می خواهند شورش کنند، بر عهده گرفته است.»
رادیوفردا
برنامه زمانی خروج از عراق، در برابر کمک
علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز چاپ بریتانیا بطور مشروط ابراز آمادگی کرد تا به آمریکا در عراق کمک کند.آقای لاریجانی گفت کمک ایران در صورتی ارائه خواهد شد که آمریکا برنامه زمانی خروج نیروهایش از عراق را اعلام کند.
بی.بی.سی
خودداري 3 ژيمناست از بازگشت به ايران
در پي عدم بازگشت سه تن از اعضاي تيم ملي ژيمناستيك ايران از مسابقات جهاني اسپانيا، مدير كل حراست سازمان تربيت بدني از پيگيري وزارت امور خارجه‌ي ایران و پليس بين‌الملل ‌خبر داد. فراهاني با بيان اين مطلب، پيرامون وقايع اتفاق افتاده در اسپانيا و پيگيري‌هاي حراست سازمان تربيت بدني در اين زمينه به ايسنا، گفت: هنوز مشخص نيست كه ژيمناست كاران با چه قصد و نيتي در اسپانيا مانده‌اند و مسوولاني كه تيم ايران را در اين رقابت‌ها همراهي مي‌كنند نيز با پايان مسابقات بايد در زمان مقرر به ايران باز مي‌گشتند كه اين كار را انجام دادند و موضوع به سفارت ايران در اسپانيا اطلاع داده شده است. وي ادامه داد: در اين جا نيز ما اقدامات لازم را به وزارت امور خارجه اطلاع داديم و از طريق پليس بين‌الملل قضيه پيگيري مي‌شود. مديركل حراست سازمان تربيت بدني تصريح كرد: گذرنامه اين سه ورزشكار هشت روز بيشتر اعتبار ندارد و ما حدس مي‌زنيم كه آنها به كشور بازگردند و در اين صورت با آنها برخورد جدی مي‌شود.
ایسنا


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter