تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Saturday 27 October 2007

جمعه 04/08/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخبار شنبه:
بازداشت فعالین دانشجویی محکوم استیورش نیروهای امنیتی به دانشگاه اهواز محکوم است
کمیته های انضباطی ملغا باید گردد
بیانیه شماره 4 دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران درباره وقایع اخیر دانشگاهها
حکومت نظامی در دانشگاه
شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري بار دیگر خواستار آزادی فوری منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد
حمایت «اتحادیه ی کارگران متحدصنایع غذایی و نانوایی ها
از کارگران کارخانه ی «هفت تپه(ایرلند و انگلستان)
اقدام فورى
30 مهر، یک نقطه درخشان در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
حکم اعدام صغرا نجف پور باید فورأ لغو شود
اعلام زمان و مکان دقیق سمینار پالتاکی مهرنوش موسوی
جایزه سکولاریست سال در بریتانیا به مینا احدی

...........................................................


بازداشت فعالین دانشجویی محکوم است
دانشجویان خواستار آزادی سریع دانشجویان زندانی شده اند
جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت روزبه کریمی، جواد توللی، جواد علیخانی، مهدی معصومی، راعی نیکزاد از دانشجویان دانشگاه اهواز(چمران) کرده است. این دانشجویان که دست اندرکاران نشریات دانشجویی در این دانشگاه هستند و نشریات آنها مدتی ست در توقیف بسر میبرد، از دوشنبه 30 مهر در بازداشت بسر میبرند. در همین رابطه دانشجویان دانشگاه اهواز خواستار آزادی فوری دانشجویان زندانی شده و طی بیانیه ای از همه دانشجویان و آزادیخواهان درخواست تلاش برای آزادی آنان را کرده اند.سازمان جوانان کمونیست این اقدام مذبوحانه رژیم را محکوم کرده و دانشجویان دانشگاه اهواز و همه دانشگاه ها را به اعتراض علیه بازداشت ها و کلیه احکام سرکوبگرانه علیه دانشجویان فرا میخواند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد اعتراضات سراسری دانشجویان
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
1/08/1386
سجک نیوز
اطلاعیه شماره ۴
یورش نیروهای امنیتی به دانشگاه اهواز محکوم است

(برای آزادی روزبه رحیمی جوادعلیخانی مهدی معصومی راعی نیکزاد جوادتوللی)
به دنبال پخش اطلاعیه های صادر شده از سوی جمعی از دانشجویان چمران اهواز در سطح دانشگاه ، ماموران حراست دانشگاه به شناسایی و دستگیری دانشجویان پرداختند و کنترل دانشگاه شدت گرفته است.کنترل کارت های دانشجویی افزایش یافته و ماموران حراست برای تهدید و ایجاد رعب و وحشت اسامی دانشجویان را یادداشت می کنند!
سیامک مومنی دانشجوی دانشکده ی مهندسی امروز به ستاد خبری احضار شده و تا کنون خبری از او در دست نیست. همچنین امین صحرا گرد دانشجوی دانشکده ی مهندسی و سردبیر نشریه ی دانشجویی فیدوس هم به ستاد خبری احضار شد وپس از بازجویی آزاد شده است. محمدرضا جعفری از دانشجویان دانشکده ی مهندسی هم امشب به ستاد خبری احضار شده که تا کنون از سرنوشت او خبری در دست نیست.فردا شنبه فاطمه فرهادی دانشجوی دانشکده ی ادبیات بار دیگر باید خود را به ستاد خبری اطلاعات معرفی کند.
این یورش آشکار نیروهای امنیتی به دانشگاه اهواز را شدیدا محکوم می کنیم و از همه ی آزادی خواهان و برابری طلبان و فعالین حقوق بشر تقاضا می کنیم برای آزادی دوستان دربند ما را یاری کنند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز
4/8/86
کمیته های انضباطی ملغا باید گردد
اعتراض و تجمع از حقوق ابتدایی دانشجویان است

دانشجویان دانشگاه همدان(بوعلی) دست به تجمع اعتراضی زدند و در این رابطه امین نظری، رضا جعفریان، سیاوش حاتم، محمد صیادی و نجمه معصومی از این دانشگاه به اتهام توهین به " به دولت کریمه" و برپایی تجمع اعتراضی به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند.
باید به مقابله سراسری ، یکپارچه و هماهنگ با کمیته های انضباطی و احکام صادره آن پرداخت. باید علیه احضارها اعتراض کرد
سازمان جوانان کمونیست، دانشجویان را به اعتراض علیه کمیته های انضباطی و حمایت از دانشجویان بوعلی همدان فرا میخواند، باید با ایجاد تشکلهای مستقل و سراسری علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم مقابله کرد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
1/08/1386

سجک نیوز
بیانیه شماره 4 دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران درباره وقایع اخیر دانشگاهها
در هفثه اخیر شاهد آن بودیم که به دلیل مدیریت قیم مآبانه وزارت علوم وروسای انتصابی برخی دانشگاهها و همچنین هم پیمان بودن حراست با نیروهای امنیتی– اطلاعاتی کشور اوضاع تعدادی از دانشگاههای کشور آشفته شده و دانشگاهها دوباره به صحن پادگانها تبدیل شده اند.
6 تن از دانشجویان چپ دانشگاه چمران اهواز: روزبه رحیمی، جواد علیخانی، مهدی معصومی، جواد توللی، راعی نیکزاد و فاطمه فرهادی پس از برگزاری نمایشگاه کتاب، با همکاری رییس دانشگاه، ریاست حراست ونیروی اطلاعات – امنیت کشور و به دلیل اقدام علیه امنیت ملی!!! در روزهای ابتدایی آبان ماه دستگیر وروانه بازداشت در جای نامشخصی شده اند.
زهرا بنی عامری دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان که پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، در هفته مقدس!!! نیروی انتظامی روانه بازداشت شده و در بازداشتگاه اقدام به خودکشی نموده.
دانشگاه قزوین نیز در هفته اخیر شاهد تجمع های اعتراض آمیز نسبت به نصب دوربین( از امراض واگیر دار مدیران دانشگاهها )، وضعیت خوابگاه، فشار حراست، کنترل پوشش دختران و... بوده که همگی از بی لیاقتی های ریاست دانشگاه می باشد.
در دانشگاه امیر کبیر تهران دانشجویان چپ رادیکال با پلاکاردهای همیشه سرخ خود در اعتراض به احکام صادر شده توسط قوه قضاییه برای سه تن از فعالین دانشجویی که از دو تا سه سال حبس می باشد، تجمع اعتراض آمیزی را برگزار نمودند که پس از آن تعدادی از دانشجویان بیرون از صحن دانشگاه توسط لباس شخصی ها دستگیر شدند.
بار دیگر شاهد آنییم که در سال تحصیلی جدید روسای عالی منصب و پاسبانهایشان دست یاری را به سمت نیروهای امنیتی دراز کرده و قصد دارند فضای دانشگاه را بسان نبردگاههای جنگ تبدیل کرده و فضای نظامی را در داخل دانشگاه حاکم کنند.
ما آنان را از صفوف محکم و به هم پیوسته دانشجویان بر حذر می داریم.همانطور که در سال گذشته شاهد وقایع دانشگاه مازندران بودیم، اتحاد سراسری دانشجویان باعث شد حاکمیت در واکنش به آن عقب نشینی کرده و آزادی دانشجویان محقق شود، وهمچنین این اعتراضات منجر به برکناری رئیس اسبق دانشگاه مازندران، و رئیس سابق دانشگاه نوشیروانی بابل شد. لذا در این راستا تنها راه مبارزه با اینگونه تعرضات را اتکا به صفوف محکم و مستقل و به هم پیوسته بدنه دانشجویی می دانیم.
ما دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران از هم اکنون آمادگی خود را اعلام کرده و صریحا بیان میکنیم ما خواستار:
1) استعفای هر چه سریعتر وزیر علوم
2) آزادی بدون قید و شرط دانشجویان دانشگاه چمران اهواز
3) آزادی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر از زندانهای سیاسی
هستیم.
زنده باد آزادی و برابری
خبرنامه فعالین مازندران
حکومت نظامی در دانشگاه
پس از ناتوانی نیروی انتظامی مستقر در دانشگاه آزاد اراک برای تبدیل دانشگاه به پادگان امروز ماموران لباس شخصی نیروی انتظامی که در قالب ماموران حراست دانشگاه وارد دانشگده ها می شدند بین ساعت های 11 تا 13 درب تمامی کلاس ها را قفل و از ورود دانشجویان به کلاس درس خودداری کردند
یک سرهنگ نیروی انتظامی به نام دارابی با برخوردی زشت از دانشجویان می خواست دانشگده ها را ترک کنند. این رفتار با اعتراض دانشجویان همراه شد و دانشجویان نیز در اقدام متقابل دانشگده ها را ترک نکردند. اساتید دانشگاه نیز با مشاهده چنین صحنه ای با تمسخرماموران نظامی به دانشجویان گفتند روی زمین درس بخوانید
دارابی که سرهنگ نیروی انتظامی است پس از ورود به دانشگاه در مقابل درب ورودی ، اتاقی تحت عنوان حفاظت دانشگاه برای خود اختیار کرده است و در آنجا دائم مشغول فحاشی به دانشجویان و مانع تراشی برای ورد آنها به دانشگاه است
این ترم در بین ساعت 11 تا 13 بنا بر خواست نیروی نظامی بسیج هیچ کلاسی در دانشگاه برقرار نیست . این به دلیل عدم حضور دانشجویان در مسجد دانشگاه در هنگام نماز ظهر است . حتی با اعمال این تصمیم بازهم دانشجویان به هیچ وجه راضی نیستند در کنار ماموران حراست نماز بخوانند و صفوف نماز از قبل هم خالی تر شده است . این وضعیت سبب شده است دانشجویان بعد از ظهر ها هنگام پایان کلاس های درس با مشکلات فراوانی برای بازگشت به مرکز شهر مواجه باشند. لازم به توضیح است اتوبوس های شرکت واحد اتوبوس رانی ساعت 17.45 دانشگاه را ترک میکنند این درحالی است که کلاس های درس ساعت 18 به پایان میرسند
در دیگر اقدام حراست که به طور کامل کنترل دانشگاه را در دست گرفته و حتی در فعالیت های علمی نیز دخالت میکند طی بخشنامه ای به تمامی گروه های آموزشی اعلام کرد حق صدور مجوز برای بازدید های علمی مختلط را ندارند و بازدید ها یا باید کنسل شوند یا اینکه به صورت جداگانه برگزار شوند
این بخش نامه شامل آزمایشگاه ها نیز شده است و هیچ مسئول آزمایشگاهی حق ندارد کلاسی را مختلط برگزار کند
فضای امنیتی شهرک دانشگاهی امیر کبیر نتیجه حاکم شدن تفکر نظامی و عقب افتاده ای است که گمان میبرد با اعمال فشار بر دانشجویان می تواند اندیشه های مخالف را سرکوب کند . اینگونه رفتار ها نه تنها در این مدت سبب تغییر در رفتار دانشجویان نشده است بلکه دانشجویان با زیر پا گذاشتن قوانین من در آوردی آقایان به سمت تقابلی بزرگ پیش می روند که مطمئنا بازنده ی اصلی این جریان کسی نیست جز آنانی که دستور دارند دانشگاه را به پادگانی برای پیشبرد اهدافشان تبدیل کند
خبر نامه دانشگاه آزاد اراک
شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد
سيموس مك برايد پرزيدنت BWTUC ، شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس که شعبات اتحاديه هاى كارگرى در سراسر جنوب غربى لندن را نمايندگى ميكند، در نامه ای به احمدی نژاد، خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد. او در این نامه نوشت : « دولت شما آزادى و حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام و سيستماتيك سرکوب می کند. بنابراین ما از دولت شما می خواهيم که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد».
سيموس مك برايد به مواردی از سرکوب اعتراضات کارگران اشاره میکند و میگوید : « ما همچنین خواهان آن هستيم که سركوب و اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله علیه اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی و بطور دائم لغو شوند، و به انوع سرکو ب حقوق کارگران در ايران که توسط دولت صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود».
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
3 آبان 86، 25 اکتبر 2007

ضمیمه : ترجمه نامه شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس در لندن
حمایت شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس از کارگران ايران
تاریخ: ٢٢ اکتبر ٢٠٠٧
Mr. Mahmoud Ahmadinejad,
President of the Islamic Republic of Iran
The Presidency,
Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection,
Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: + 98 21 649 58 80
Email:
dr-ahmadinejad@president.ir
رئيس جمهور عزيز احمدى نژاد،
به نمایندگی از سوی شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس نگرانى عميق خود را از و ضعيت سلامتی محمود صالحی که از 9 آوریل 2007 تا کنون در زندان سنندج به سر می برد،و نيز تداوم حبس منصور اسانلو که از 10 ژوییه ٢٠٠٧ تا کنون در زندان است را به شما اعلام ميداريم. شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس شعبات اتحاديه هاى كارگرى در سراسر جنوب غربى لندن را نمايندگى ميكند. اتحاديه هاى كارگرى وابسته به شوراى ما در رابطه با موارد سركوب فعالين كارگرى در سراسر دنيا و در هر كشورى كه احتمالا اتفاق بيفتد بطور فعالانه درگير هستند.
آاقای صالحی، از بنیان گذاران و رئيس سابق انجمن صنفى کارگران خباز و از فعالین شناخته شده کارگری در ایران، به دلیل فعالیت های کارگری، بطور ناعادلانه به یک سال زندان و سه سال حبس تعلیفی محکوم شده است. آقای صالحی در 9 آوریل 2007 بدون اطلاع قبلی دستگیرشدند و بلافاصله به زندان سنندج منتقل گردیدند. وضع جسمی ایشان بسیار وخیم است، او تنها یک کلیه دارد که آن هم فقط به اندازه 20 درصد یک کلیه سالم کار آیی دارد. با این حال اما مقامات قضایی و زندان به او اجازه نمی دهند که تحت مدوای پزشکی لازم قرارگیرد.
منصور اسانلو رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، در 10 ژوییه 2007 توسط ماموران امینیتی که لباس شخصی به تن داشتند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ربوده شد. او از ان زمان تا کنون در بخش 209 زندان بدنام اوین بدون داشتن حق وثیقه رندانی است. اسانلو در 19 نوامبر 2006 نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس ربوده شد وبه زندان اوین منتقل گردید. او پس از گذراندن یک ماه در بخش 209 زندان اوین در 19 دسامبر 2006 آزاد گردید. اسانلو پیش از آن نیز در 22 دسامبر سال 2005 به زندان افکنده شد و بعد از گذراندن هشت ماه در زندان، در تاریخ 9 اوت 2006 با قرار وثیقه آزاد شد. در ماه مه 2007 شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران منصور اسانلو را به 5 سال زندان محکوم کرد، اما وکیل او تقاضای تجدید نظر در حکم را کرده است که تا کنون به آن پاسخ داده نشده است .
همچنین ابراهیم مددی نایب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد، از 9 اوت 2007 تا کنون در زندان به سر می برد اتهامات او از جمله این است: " تبلیغ علیه نظام و توطئه و تجمع به قصد به مخاطره انداختن امنیت ملی". تعداد دیگری ازاعضای سندیکا نیز مورد اذیت و آزار قرار گرفته و از کار برکنار شده اند . افزون بر این ها مقامات قضایی 13 نفر از اعضا و فعالین اتحادیه کارگران اخراجی و بیکار را که در مراسم روز اول ماه مه 2007 در سنندج شرکت کرده بودند، به زندان و شلاق محکوم کرده اند.
بعلاوه هزاران کارگر کارخانه دولتی نیشکر هفت تپه در شوش در استان خوزستان در 29 سپتامبر ٢٠٠٧ دست به اعتصاب زدند. این کارگران توسط نیرو های امنیتی تحت سرکوب قرار گرفته اند. تعداد زیادی از کارگران اعتصابی مورد ضرب وشتم و تهدید قرار گرفته اند و عده ای از آنان باز داشت شدند. کارگران این کارخانه که تعداد شان به 5000 نفر می رسد از جمله برای دریافت دستمزد های پرداخت نشده و حق تشکل مبارزه می کنند. بسیاری از کارگران در دیگر صنایع در نقاط مختلف کشور نیز با همین شرایط غیر قابل تحمل روبرو هستند.
دولت شما آزادى و حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام و سيستماتيك سرکوب می کند. بنابراین ما از دولت شما می خواهيم که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد. ما از شما می خواهيم که که آقایان محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی را که تنها به خاطر فعالیت های کارگری زندانی شده اند فورا و بدون هیچ قید و شرطى آزاد کنید.
ما همچنین خواهان آن هستيم که سركوب و اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله علیه اعضای سندیکای کارگران شزکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی و بطور دائم لغو شوند، و به انوع سرکو ب حقوق کارگران در ايران که توسط دولت صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود.
با احترام
سيموس مك برايد
پرزيدنت
BWTUC
ترجمه و تكثير: اتحاد بين المللي در حمايت از كارگران در ايران
روزنه
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري بار دیگر خواستار آزادی فوری منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد!
گاى رايدر٬ دبیر كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITCU)٬ که ۱۶۸ میلیون عضو دارد طی نامه ای به تاریخ ۱۹ اکتبر به احمدی نژاد٬ جمهوری اسلامی را بخاطر اذیت و آزار فعالین کارگری شدیدا محکوم کرد۔ در این نامه به این خبر اشاره شده است که منصور اسانلو بدلیل محروميت از دسترسي به معالجات پزشكي در زندان٬ بينايى یکی از چشمان خود را از دست داده است۔ گای رایدر در این باره به احمدی نژاد نوشته است که: "ما مسئولین زندان اوین و حکومت شما را مسئول مستقیم این ضایعه می دانیم۔" در بخش دیگری از این نامه آمده است:
"ما از شما می خواهیم که مقرر کنید تا منصور اسانلو بدون قید و شرط فورا آزاد شود و همچنین تضمین کنید که ایشان از معالجات پزشکی مورد نیاز برخوردار شود۔ همچنین از شما می خواهیم که ابراهیم مددی و همه کسانی که بخاطر فعالیت بحق اتحادیه ای در زندان بسر می برند را تا قبل از صدمات بیشتر آتی آزاد نمائید!"
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ اکتبر ۲۰۰۷، ۲۸ مهر ۸۶

متن ترجمه کامل این نامه به قرار زیر است:
منصور اسانلو از معالجات فوری پزشکی محروم است!
مورخ ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷
آقای رئیس جمهور٬
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITCU) به نمایندگی از ۳۰۵ اتحادیه کارگری با مجموعا ۱۶۸ میلیون عضو در ۱۵۳ کشور و سرزمین٬ از این که منصور اسانلو٬ رئیس اتحادیه کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه٬ در اثر محرومیت از معالجات پزشکی لازم ٬بینایی یکی از چشمانش را از دست داده است٬ بشدت برافروخته است!
چشمان منصور اسانلو زمانی که وی در سال ۲۰۰۵ مورد تهاجم نیروهای امنیتی حکومت قرار گرفت٬ آسیب دید۔ علیرغم هشدار پزشکی در زندان اوین مبنی برکور شدن منصور اسانلو در صورت عدم دسترسی به معالجات فوری پزشکی٬ وی تحت مراقبت پزشکی قرار نگرفت۔ ما مسئولین زندان اوین و حکومت شما را مسئول مستقیم از دست رفتن بینایی یکی از چشمان منصور اسانلو می دانیم۔
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITCU) به حکومت شما بارها نسبت به اذیت و آزار منصور اسانلو و دیگر فعالین اتحادیه ای اعتراض کرده است که تا کنون نتیجه ای نداشته است۔ جمهوری اسلامی ایران هم بعنوان عضوی از پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) و هم بعنوان عضوی از سازمان بین بین المللی کار (ILO) مداوما تعهدات بین المللی خود مبنی بر رعایت آزادی اجتماع و تشکل را زیرپاگذاشته است۔
ما از شما می خواهیم که مقرر کنید تا منصور اسانلو بدون قید و شرط فورا آزاد شود و همچنین تضمین کنید که ایشان از معالجات پزشکی مورد نیاز برخوردار شود۔ همچنین از شما می خواهیم که ابراهیم مددی و همه کسانی که بخاطر فعالیت بحق اتحادیه ای در زندان بسر می برند را تا قبل از صدمات بیشتر آتی آزاد نمائید!
با احترام
گاى رايدر- دبیر ITCU
رونوشت به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
روزنه
کارگران ایران تنها نیستند!
حمایت «اتحادیه ی کارگران متحد
صنایع غذایی و نانوایی ها»
(ایرلند و انگلستان)
از کارگران کارخانه ی «هفت تپه»
«حمایت اتحادیه ی کارگران متحد صنایع غذایی و نانوایی ها» (با سی هزار عضو در انگلیس و ایرلند) از همکارانمان در مبارزه ی کارخانه ی نیشکر هفت تپه در ایران را اعلام می کنم. ما همگی از شجاعت آنان در مبارز برای دستمزد های معوقه، دفاع از شرایط کار و نیز موقعیت شغلی شان حمایت می کنیم. همانطور که تشکیل سازمان های اتحادیه های مستقل حق بنیادی بشر در سرتاسر جهان است، کارگران شجاع کارخانه ی نیشکر هفت تپه شایسته ی حمایت کامل ما هستند.
هفت تپه شایسته ی حمایت کامل ما هستند
جو مارینو
دبیر کل اتحادیه ی کارگران متحد صنایع غذایی و نانوایی ها
ترجمه و تکثیر از کمیته اقدام کارگری و شبکه همبستگی کارگری
روزنه
اقدام فورى!
Act NOW!
http://www.labourstart.org/cgi-bin/solidarityforever/show_campaign.cgi?c=295
Iran: Attempted assassination of labour activist
در محكوميت سوقصد به جان فعال كارگرى در ايران
(در حمايت از جنبش كارگرى در ايران)
اين بيانيه اعتراضى را امضا و در سراسر جهان پخش نماييد.*
(*لطفا توجه نماييد كه كمپين ليبرا ستارت براى آزادى صالحى و اسانلو در اين كمپين جديد ادغام شده است. لذا لطفا اين كمپين را جايگزين نماييد. گزارش كمپين قبلى متعاقبا اعلام خواهد شد. )
براى اطلاعات بيشتر به سايتهاى زير مراجعه نماييد:
http://www.labourstart.org
http://www.workers-iran.org
لطفا بر روى لينك پايين كليك كنيد:
http://www.labourstart.org/cgi-bin/solidarityforever/show_campaign.cgi?c=295
The Committee in Defense of Mahmoud Salehi
روزنه
30 مهر، یک نقطه درخشان در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
امروز سی مهر فریاد زندانی سیاسی آزاد باید گردد در دانشگاه پلی تکنیک تهران طنین انداز شد. صدها نفر از دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کرده و به احکام زندان برای دانشجویان زندانی احمد قصابان، مچید توکلی و احسان منصوری اعتراض کردند. این تجمع پرشور پشتیبانی و حمایت دانشچویان دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه تهران، شریف و خواجه نصیر را به همراه داشت که با صدور بیانیه هایی خواهان آزادی این دانشجویان و سایر زندانیان سیاسی شده اند. دانشجویان در این حرکت خود و همراه با طرح خواست های آزادیخواهانه و برابری طلبانه بیزاری و نفرت خود را از سیاستهای سرکوبگران و ضد انسانی جمهوری اسلامی نشان دادند و خواهان برچیده شدن بساط جاسوسی و دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی از دانشگاهها شدند.
حرکت بزرگ امروز دانشجویان پلی تکنیک شایان تحسین است. مبارزه برای آزادی سه دانشجوی زندانی پلی تکنیک و کلیه زندانیان سیاسی تبدیل به یک خواست اساسی جنبش دانشجویی شده است و باید تداوم پیدا کند. ابتکارات دانشجویان در مطرح ساختن خواسته آزادی دوستانشان باید بعنوان الگویی در مبارزه برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی قرار گیرد. تصاویر زندانیان سیاسی باید در نقاط مختلف نصب شود و خواست آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی باید بعنوان یک خواسته اصلی در مبارزات همه اقشار مردم بر علیه جمهوری اسلامی مطرح گردد.
احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری ماهها است که با اتهامات واهی و در حقیقت به جرم شرکت در جنبش دانشجویی ، زندانی و تحت شکنجه و آزار قرار دارند. و نام آنها در کنار نامهای بیش از 400 زندانی سیاسی دیگر قرار دارد که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برند. علاوه بر آن تعداد زیادی از زندانیان گمنام به دلیل اینکه با قوانین اسلامی مخالف هستند و یا از آن سرپیچیده اند، در زندانها محبوسند.
جنبش آزادی زندانیان سیاسی باید گسترش یابد و اعتراضات امروز دانشجویان یک نقطه درخشان و بیاد ماندنی در تاریخ این جنبش با قی خواهد ماند. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی برای آزادی سه دانشجوی زندانی پلی تکنیک و برای آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی اقدامات و فعالیت های خود را گسترده تر خواهد ساخت.
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
سرنگون باد جمهوری اسلامی
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
30 مهر 1386
22 اکتبر 2007

روزنه
حکم اعدام صغرا نجف پور باید فورأ لغو شود!
صغرا در آستانه اعدام قرار گرفت!
بعدا از دو هفته آزادی، صغرا نجف پور را خطر اعدام دوباره تهدید می کند. صغرا که از 13 سالگی به اتهام قتل در زندان رشت به سر می برد، اینک 31 ساله است و 18 سال از بهترین سالهای زندگی خود را در زندان با فکر مرگ بر چوبه دار، سپری کرده است. وجدان بیدار بشریت مترقی جهان باید به این حکم ضد انسانی و شنیع اعتراض کند. صغرا قربانی دیگر مانند کبرا و لیلا است. کودکانی که از ابتدای کودکی به مشقت کار کلفتی در خانه های دیگران، آشنا می شوند و دنیای بیرحم و غیر عادلانه را تجربه می کنند. صغرا از 9 سالگی در خانه ای در رشت مشغول به کار بوده است و متهم است که کودک 8 ساله این خانواده را به قتل رساند است. صغرا برخلاف اعترافش به استناد مدارک موجود، بیگناه است. این دختر بی پناه یکبار در سن 17 سالگلی به پای چوبه دار رفته است ولی اعدام نشده است. تصور اینکه چه شکنجه روانی را تا به حال تحمل کرده است برای هر انسان به سختی امکان پذیر است.
کمیته بین المللی علیه اعدام همگان را فرا می خواند که به کمپین بین المللی آزادی صغرا بپیوندند. ما توانایی این را داریم که با یک اعتراض سراسری به حکم اعدام صغرا و با بسیج افکار عمومی و فشار به دولتها و پارلمانهای اروپای، کانادا و دیگر کشورها موجبات آزادی صغرا را فراهم کنیم. کمیته بین المللی علیه اعدام با تمام امکاناتش می کوشد که جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد. جمهوری اسلامی باید بدون فوت وقت صغرا نجف پور را آزاد کند. این خواست انسانی جنبش علیه اعدام است که ما تلاش خواهیم کرد به بسیج مردم مترقی جهان آنرا به جمهوری اسلامی تحمیل کنیم.
کميته بين المللي عليه اعدام
‏‏‏2007‏/10‏/25
www.adpi.net
manochermasori@yahoo.com
004670491749
روزنه
اعلام زمان و مکان دقیق سمینار پالتاکی مهرنوش موسوی
در دور اخیر جدال میان کمونیسم کارگری با شکست طلبی و سازش در رهبری حزب حکمتیست، دستاوردهای سیاسی مهم و غیر قابل بازگشتی نصیب جنبش کمونیسم کارگری شده است. این تجربه باید از زوایای مختلف بازخوانی و جمع بندی شود. در این باره سمیناری از سوی مهرنوش موسوی برگزار میشود. همانگونه که قبلا نیز به اطلاع رسانده شده است این سمینار روز شنبه 27 اکتبر 2007 ساعت 9 شب به وقت اروپای مرکزی در شبکه اینترنتی پالتاک، اتاق ایران با مهرنوش موسوی برگزار میشود.
جایزه سکولاریست سال در بریتانیا به مینا احدی
معرفی جایزه سکولاریست سال در بریتانیا٬ و گزارشی از مراسم اهدای این جایزه که امسال به مینا احدی٬ عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران٬ سازمانده کمیته بین المللی علیه سنگسار٬ سازمانده کمیته بین المللی علیه اعدام٬ سخنگوی سازمان علیه تبعیض؛ سازمان دفاع از حقوق زن٬ و سازمانده کمیته مرکزی اکس مسلم تعلق گرفت.
ترجمه و تنظیم: جمشید هادیان jhadian@rogers.com
**
انجمن سراسری سکولاریست ها (National Secular Society) یک تشکل بریتانیائی با هدف اشاعه سکولاریزم است که در سال ۱۸۸۶ توسط چارلز بردلاگ تاسیس شده. این تشکل عضو اتحادیه بین المللی اومانیستی و اخلاقی (International Humanist and Ethical Union- IHEU) و متعهد به بیانیه ۲۰۰۲ آمستردام است. این بیانیه سندی است حاوی اصول بنیادی اومانیزم مدرن که در مجمع عمومی IHEU در پنجاهمین سالگرد تاسیس World Humanist Congress (کنگره جهانی اومانیست ها) در سال ۲۰۰۲ به اتفاق آرا بتصویب رسیده است. به اعتقاد IHEUبیانیه آمستردام «بیانیه رسمی اومانیزم جهانی» است (اقتباس از Wikipedia.com). برای اطلاعات بیشتر درباره این انجمن رجوع کنید به:
http://www.secularism.org.uk/about.html
جایزه سکولاریست سال هر ساله به شخصی که مهمترین دستاوردها در راه اشاعه و تثبیت سکولاریزم در سال گذشته را داشته است اهدا میشود. در مراسم امسال که روز ۲۰ اکتبر در یک ضیافت مجلل ناهار با شرکت تعداد زیادی از شخصیت های سرشناس بیخدا٬ سکولاریست٬ آزاداندیش و انساندوست در لندن برگذار شد٬ چهار نفر (مینا احدی٬ پیتر تاچل٬ الیور کام٬ و یوهان هاری) کاندید دریافت این جایزه بودند.
جایزه امسال را قرار بود ریچارد داکینز (Richard Dawkins) دانشمند و فعال سیاسی – اجتماعی سکولاریست سرشناش جهانی به برنده اهدا کند. اما او موفق به حضور در مراسم نشد٬ و پیام کتبی اش در مراسم قرائت شد. داکینز در پیام خود در معرفی مینا احدی و دلیل شایستگی او برای دریافت این جایزه گفته است:
من مدتهاست احساس میکنم که کلید دفع تهدید جهانی تروریزم و ظلم اسلامی در غایت امر در بیداری زنان است٬ و مینا احدی رهبر کاریزماتیکی است که در راه این هدف فعالیت میکند. لگد مال کردن وحشیانه حقوق زنان در بسیاری کشورهای جهان اسلام یک شقاوت شنیع و عریان است. چیزی که قدری کمتر عریان٬ اما بهمان اندازه شنیع است٬ تمایل عافیت طلبانه لیبرال های غربی به همراهی با این شقاوت است. این حتی بدتر از عافیت طلبی است؛ برخوردی از بالا و ترحم آمیز است: «کتک زدن زن بخشی از فرهنگ "آنها" است. ما که هستیم که سنت های آنها را محکوم کنیم؟». با دینی که تا آن حد احساس ضعف و ضربه پذیری میکند که برای ترک کنندگانش حکم مجازات مرگ صادر میکند٬ برخورد سرسری نباید کرد. بنابراین شجاعت اکس مسلم که بپا خاسته و راه مبارزه با این دین را در پیش گرفته شایسته بیشترین ستایش ها و سپاس های ماست. مینا احدی در صف مقدم این گروه شریف [اکس مسلم] قرار دارد. من به او درود میفرستم و دریافت این جایزه بس شایسته بعنوان سکولاریست سال را به او تبریک می گویم.
(برای آشنائی بیشتر با ریچارد داکینز٬ آثار٬ فعالیت ها و دستاوردهای او به بخش آخر این گزارش رجوع کنید.)
کیس پورتئوس وود (Keith Porteus Wood) مدیر عامل انجمن سراسری سکولاریست[ی بریتانیا] در معرفی مینا احدی در این مراسم چنین گفت:انجمن سراسری سکولاریست ها درباره برنده جایزه سکولاریست سال امسال چه میتواند بگوید٬ جز اینکه بر حقانیت ستایش عمیق خود از میزان شجاعت و درجه تعهد مینا احدی بار دیگر مهر تایید بکوبد؟
مینا احدی فعالیت های سیاسی خود را بطور جدی در سن ۱۶ سالگی در ایران شروع کرد. در سال ۱۹۷۹ در دانشگاه تبریز دانشجو بود که انقلاب ایران رخ داد٬ و او بلافاصله دست به کار سازماندهی تظاهرات و میتینگ هائی علیه حجاب اجباری زنان شد. این بلند کردن شجاعانه علم مخالفت موجب شناسائی او از جانب مقامات رژیم شد٬ و طولی نکشید که مینا احدی برای گریز از عقوبت ناچار به زندگی مخفی روی آورد. در اواخر سال ۱۹۸۰ پلیس به خانه او ریخت. در این یورش همسر مینا و چهار نفر از دوستان آنها دستگیر شدند. مینا جان سالم بدر برد به این علت که در آن ساعت در خانه نبود. اندکی پس از یورش پلیس به خانه آنها٬ همسر مینا و چهار رفیق دستگیر شده شان در مقابل جوخه اعدام قرار گرفتند. مینا مدتی به زندگی زیرزمینی ادامه داد و سپس در سال ۱۹۸۱ به کردستان گریخت٬ و در آنجا مبارزه خود علیه رژیم را بمدت ده سال دیگر ادامه داد. در سال ۱۹۹۰ [بعنوان پناهنده سیاسی] به وین رفت. در سال ۱۹۹۶ به آلمان نقل مکان کرد٬ و از آن زمان ساکن این کشور بوده است.در تمام این دوران مینا احدی برای دفاع از حقوق زنان جانانه مبارزه کرده است. او موسس «کمیته بین المللی علیه سنگسار» است که اکنون بیش از دویست شعبه در سراسر جهان دارد. او رهبری «کمیته بین المللی علیه اعدام» را هم بر عهده دارد٬ و سخنگوی سازمان نوبنیاد «علیه تبعیض؛ سازمان دفاع از حقوق زن» نیز هست. مینا احدی در اوایل سال جاری کمیته مرکزی «اکس مسلم» را برای کمک به کسانی که مایل به روی برگرداندن از اسلام و [کلا] دین هستند٬ در آلمان تشکیل داد. این ایده درخشان اکنون در چند کشور دیگر اروپائی نیز پیاده شده است؛ از جمله در بریتانیا توسط مریم نمازی خودمان.
مینا احدی در مقابل موارد اجتناب ناپذیر تهدید به مرگ [از جانب اسلامیست ها] میدان را خالی نکرده و همچنان مصمم و استوار در راه حمایت از زنان در برابر تعدیات ویرانگر اسلام به پیش تاخته است. ترک دین در اسلام ممنوع و حکم آن در برخی کشورهای تحت حاکمیت اسلامیست ها (شامل ایران٬ عربستان سعودی٬ افغانستان٬ پاکستان٬ سودان و موریتانی) اعدام است. مینا احدی اینگونه کشورها را «اسلام زده» میخواند٬ و تجربه شخصی اش از زندگی و زجر تحت حاکمیت این قبیل رژیم ها عزم او را به نجات سایرین از چنگال آنها مدام راسخ تر ساخته است.
احساس مباهات «انجمن سراسری سکولاریست ها» از بزرگداشت این زن بغایت ستودنی٬ غمخوار و مهربان٬ اما به محکمی فولاد٬ بمراتب عمیق تر از آنست که من قادر به بیان آن باشم. خانم ها٬ آقایان٬ این شما و این مینا احدی!
در معرفی ریچارد داکینزَ (Dawkins (Clinton Richard
کلینتون ریچارد داکینز (- ۲۶ مارس ۱۹۴۱) عالم رفتار شناسی جانوری (ethology)٬ بیولوژیست اهل مکتب تکامل و نویسنده کتاب های علمی به زبان عامه فهم برای عموم است. او ریاست بخش درک عامه از علم
(Public Understanding of Science) در دانشگاه آکسفورد را بر عهده دارد.
نام داکینز نخستین بار در سال ۱۹۹۶ با انتشار کتاب ژن خودخواه (The Selfish Gene) بر سر زبانها افتاد. او در این کتاب دیدگاه تکامل بر محور ژن را بصورت عامه فهم مطرح ساخت٬ و در آن اصطلاح مِم (mem) را برای نخستین بار معرفی کرد٬ که متعاقبا به گشایش عرصه جدیدی در پژوهش علمی بنام ممتیکس یاری رساند (درباره memetics و مباحثات و مجادلات و مناقشات فراوانی که برانگیخته است٬ و سئوالات بازی که هنوز باید به آنها جواب دهد٬ رجوع کنید به http://en.wikipedia.org/wiki/Memetics). داکینز خود تئوری جدیدی که در کتاب The Extended Phenotype عرضه کرده است را درافزوده اصلی خویش به عرصه بیولوژی تکاملی میداند. برای توضیحات بیشتر در این باره رجوع کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Extended_Phenotype
ریچارد داکینز یک بیخدا٬ یک ضدمذهب فاش گو٬ یک انساندوست سکولار٬ یک اهل شک علمی٬ و هوادار جنبشی بنام brights movement است. این جنبش با اهداف یک واحد مدنی – اجتماعی (constituency) اینترنتی در روز ۴ ژوئن ۲۰۰۳ شروع بکار کرده٬ و اکنون (اکتبر ۲۰۰۷) بر اثر درافزوده های دانشمندان و فلاسفه ای همچون خود هاکینز سی و چهار هزار عضو ثبت نام کرده از ۱۴۵ کشور جهان دارد. در مورد تاریخچه٬ اهداف و فعالیت های این جنبش بیخدائی
[1] از جمله رجوع کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brights_movement
ریچارد داکینز مولف کتب٬ مقالات٬ فیلم های مستند و مصاحبه های متعدد با رسانه های مختلف در زمینه بیخدائی٬ دفاع از روشن اندیشی٬ و افشای مذهب بعنوان عامل بازدارنده تکامل اجتماعی است. معروفترین کتاب او٬ پس از دو کتاب نامبرده٬ وهمی بنام خدا (The God Delusion) نام دارد که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. داکینز در مقدمه این کتاب همدلی خود را با این مشاهده رابرت پیرزیگ (Robert Pirsig) ابراز میدارد که «وقتی یک آدم دچار یک وهم میشود اسمش را میگذارند دیوانگی. وقتی آدم های زیادی دچار یک وهم میشوند اسمش را میگذارند دین». وهمی بنام خدا در نوامبر ۲۰۰۶ دومین کتاب پرفروش Amazon.com بود٬ و تا سپتامبر ۲۰۰۷ بیش از یک میلیون نسخه از آن بفروش رسید. داکینز تا کنون جمعا ۹ کتاب نوشته٬ اما نظریات رادیکال و بحث برانگیزش موجب نگارش کتب و مقالات بمراتب بیشتری درباره او شده است.
رابرت دانی (Robert Downey) ژورنالیست هوادار تکامل و روشن اندیشی در سال ۱۹۹۶ در مقاله ای در مجله هفتگی Eastsideweek که مخاطبین آن ساکنین بقول معروف high-tech حومه های شهر سیاتل آمریکا (محل ادارات مرکزی مایکروسافت) است٬ ریچارد داکینز را در قیاس با توماس هانری هاکسلی٬ بیولوژیست سال های شصت قرن نوزده که بدلیل هوداری سرسختانه اش از نظریه تکامل « بولداگ داروین» لقب گرفته بود٬ «راتوایلر داروین»
[2] لقب داد. دانی در این مقاله مینویسد اکنون٬ با تاسیس بخش درک عامه از علم (که با کمک یک و نیم میلیون پوندی شخصی بنام چارلز سیمونی Charles Simonyi - - به دانشگاه آکسفورد ممکن گردید و کرسی استادی آن به ریچارد داکینز سپرده شده) او تازه٬ پس از بیست سال درس تحصیل و تدریس در این دانشگاه٬ بعنوان راتوایلر داروین از غلادۀ وظایف روتین آکادمیک خود خلاصی یافته تا تمام توانش را صرف مبارزه در راه بکرسی نشاندن حقانیت علم٬ روشن اندیشی و٬ در یک کلام٬ شعور یومیه صرف (plain common sense) در دنیائی کند که نیروهای خرافه و تاریک اندیشی عمدی در آن گاه بنظر میرسد روزانه قدرتمندتر میشوند.
سایت اینترنتی بخش درک عامه از علم دانشگاه آکسفورد هنوز در دست ساختمان است. اما برخی از مقالات نشریه آن در بخش cached این سایت وجود دارد. خواندن این مقالات٬ و بخصوص مقاله بدون عنوان رابرت دانی در Eastsideweek در معرفی داکینز و این بخش نسبتا جدیدالتاسیس دانشگاه آکسفورد را به همه هواداران علم٬ روشن اندیشی٬ و دفاع از این دو٬ قویا توصیه میکنیم. برای دسترسی به این مقالات سایت Public Understanding of Science را در سایت University of Oxford جستجو کنید.
از جمله کارهای دیگر ریچارد داکینز در زمینه اشاعه علم در میان عموم مردم تولید یک سی دی بسیار جذاب و آموزنده است با عنوان تکامل حیات؛ با ریچارد داکینز که او در آن داستان تکامل را با ساده ترین و شیرین ترین بیان٬ و با استفاده از تکنیک های کامپیوتری٬ به گیراترین نحو بصورت سمعی – بصری روایت میکند. برای تهیه این سی دی میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.simonyi.ox.ac.uk/dawkins/WorldOfDawkins-archive/Dawkins/Work/CDROMs/cdrom.shtml
زیرنویس:
1- bright از لحاظ دستوری اسمی است که مبتکر این جنبش٬ پل گایزرت - Paul Geisert - بر قیاس صفت bright بمعنای تیزهوش٬ یا روشن٬ جعل کرد و بعنوان یک مِم بجای لغت «بیخدا» - godless - که به اعتقاد او بار منفی و نیروی دافعه دارد٬ گذاشت. گایزرت این ایده را از شرکت در تظاهرات بیخدایان در واشنگتن که با شرکت بیش از دو هزار تن از بیخدایان٬ آزاداندیشان و انساندوستان در روز ۲ نوامبر ۲۰۰۲ برگذار شد٬ گرفت. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواهان دفاع از حقوق مدنی٬ جدائی دین از دولت٬ و امکانات بیشتر برای شرکت طیف فکری خود در پروسه تصمیم گیری سیاسی در کشور بودند. الن جانسون (Ellen Johnson) رئیس سازمان «بیخدایان آمریکائی» (American Atheists) در این تظاهرات «کمیته عمل سیاسی بیخدایان آمریکائی» (American Atheists Political Action Committee) را اعلام کرد. رجوع کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/Godless_Americans_March_on_Washington
2- Bulldog و Rottweiler - نام دو نژاد سگ. سگ بولداگ جثه کوچکی دارد و به سماجت در گرفتن و رها نکردن هر کس که دشمن حسابش کند مشهور است. راتوایلر سگ بلند و هیکل مندی است اگر در تربیت آن بعنوان حیوان خانگی دقت فوق العاده مبذول نشود سگ ذاتا بسیار خطرناکی است.
روزنه


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter