تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Monday 22 October 2007

دوشنبه 30/07/1386







دانشجویان پلی تکنیک با شعار
زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر دیکتاتور و سوسیالیسم یا بربریت
به مقابله با تعرض حکومت اسلامی برخاستند

امروز ۳۰ مهر دانشگاه پلی تکنیک صحنه اعتراض پرشور دانشجویان علیه سیاست زندان و شکنجه و سرکوب حکومت اسلامی بود. دانشچویان دانشگاه پلی تکنیک به همراه تعدادی از دانشجویان سایر دانشگاه ها که تعدادشان به بیش از ۵۰۰ نفر می رسید امروز در دانشگاه پلی تکنیک و اطراف آن دست به تجمع اعتراضی زدند و بار دیگر علیه سیاست های سرکوبگرانه حکومت شعار دادند و با پلاکاردهائی مطالبات آزادیخواهانه مردم ایران را برافراشتند.
تجمع که از ساعات اولیه امروز شروع شده بود حوالی ظهر با ازدیاد جمعیت دانشجویان با بالا بردن عکس دانشجویان زندانی بعلاوه پلاکاردهایی با شعار های "دانشجویان زندانی را آزاد کنید"، "احمدی نژاد! یاران دبستانی ما را آزاد کن" ادامه یافت. در ادامه تظاهرات دانشجویان از دانشگاه های محتلف به خواندن بیانیه هایی از دانشگاه های تهران، شریف، خواجه نصیر و "فعالان و دانشجویان چپ دانشگاه های تهران" پرداختند. در ادامه یکی از دانشجویان پلی تکنیک "بیانیه دانشجویان سوسیالیست" را قرائت کرد که با استقبال دانشجویان مواجه گردید. در ادامه این تظاهرات دانشجویان خواهان برچیده شدن بسیج دانشجویی از محیط دانشگاه شدند. در تظاهرات امروز پلاکاردهای سرخ "سوسیالیسم یا بربریت"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "اتحاد مبارزه پیروزی"، "جنبش دانشجویی متحد جنبش کارگری و جنبش زنان"، و همچنین شعار "پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی" برافراشته شد و در ادامه تجمع شعار "مرگ بر دیکتاتور" سرداده شد.
دانشجویان از دانشگاه های دیگر به قصد پیوستن به جمع معترضین در بیرون پلی تکنیک حضور داشتند که با مانع نیروهای انتظامی برای ورود به دانشگاه مواجه بودند. دانشجویان داخل پلی تکنیک و دانشجویان بیرون برای شکستن درب دانشگاه توانستند صفوف نیروهای حراست و انتظامات و نیروهای انتظامی بیرون دانشگاه را بشکنند و به در ورودی دانشگاه حمله کنند که با حمله گارد ضد شورش مواجه شدند و موفق به شکستن درب نشدند.
بنا به گزارش وبلاگ آوای دانشگاه، در تجمع امروز دانشجویان پلاکاردهایی با شعارهای:
"اتحاد، مبارزه، پیروزی"، "جنگ نه"، "دانشجو، کارگر معلم اتحاد اتحاد"، "محمود صالحی و منصور اسالو آزاد باید گردند"، " هر گونه دخالت خارجی محکوم است"، " پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی"، " نان صلح آزادی" و در کنار آن ها چندین پلاکارد سرخ دیگر با شعارهای: "مرگ بر دیکتاتور" و "سوسیالیسم یا بربریت" حمل میکردند.
سازملن جوانان کمونیست از دانشجویان سراسر کشور می خواهد با پیوستن به این اعتراضات صفوف مبارزه و تعرض به سیاست های سرکوب جمهوری اسلامی را قدرتمند تر کنند و به دفاع از مطالبات بحق دانشجویان پلی تکنیک و سایر مطالبات دانشجوئی و نیز مطالبات آزادیخواهانه مردم ایران برخیزند.
زنده باد مبارزات دانشجویان
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
٣٠ مهر ۸۶ ، ۲٢ اکتبر ۲۰۰۷
گزارش از پلی تکنیک
حکومت نظامی در پلی تکنیک شروع شد! به دنبال اعلام برنامه برگزاری تجمع در صحن اصلی دانشگاه پلی تکنیک، از ساعات اول کاری امروز تمام دربهای دانشگاه پلی تکنیک از جمله درب خیابان رشت و همچنین ولی عصر بسته شده اند و تنها دانشجویان این دانشگاه از طریق درب خیابان حافظ ، آن هم با نام نویسی در دفتر بزرگ حراست می توانند وارد دانشگاه شوند. همچنین حراست دانشگاه با موتور در محوطه دانشگاه مشغول گشت زنی هستند و هرگونه تحرکی را کنترل می کنند. قابل توجه است که دانشگاه پلی تکنیک بیشترین تعداد نیروهای حراستی را درخدمت دارد و همگی آنها یا از بازنشستگان ناجا هستند و یا مورد تائید این دستگاه پلیسی.درگیری و تجمع در خارج از دانشگاه بنا بر آخرین اخبار رسیده حدود 500 نفر اکنون با برافراشتن پلاکاردهایشان رو به روی سالن تجمعات پلی تکنیک تجمع کرده اند. همچنین طی یک درگیری کوتاه شیشه های دانشکده شیمی دانشگاه پلی تکنیک توسط دانشجویان شکسته شد. از خارج از دانشگاه نیز خبر رسیده است که عده ای از دانشجویان پلی تکنیکی و غیر پلی تکنیکی که موفق به ورود به دانشگاه نشده اند خارج از درب های دانشگاه در محاصره ی نیروهای امنیتی پلیس قرار دارند. خیابان های اطراف دانشگاه از جمله خیابان رشت کاملا توسط پلیس مسدود شده و اجازه ی ورود و خروج به هیچ دانشجویی داده نمی شود.بیانیه دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب خوانده شد بیانیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب دانشگاه های ایران توسط بیتا صمیمی زاد دانشجوی پلی تکنیکی خوانده شد و با تشویق دانشجویان و سر دادن شعار توسط دانشجویان معترض حمایت شد.دستگیری تعدادی از دانشجویان معترضپس از پایان یافتن تجمع دانشجویان در پلی تکنیک و خروج آنان از دانشگاه، نیروی انتظامی اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان نموده است.تعدادی از دانشجویان پس از خروج از خیابان رشت و وارد شدن به خیابان ولیعصر مورد تعقیب پلیس قرار گرفتند و نکته ی جالب در این دستگیری این است که درجه داران نیروی انتظامی با فریاد "دزد، دزد" اقدام به تعقیب و بازداشت این دانشجویان کردند. همچنین یکی از دانشجویان چپ که در حال تهیه ی عکس از تجمع و اعتراضات بود، توسط حراست دانشگاه بازداشت شده و دوربین وی ضبط شده است.هم اکنون دانشجویان به علت احتمال دستگیری توسط نیروهای امنیتی از خروج از دانشگاه خودداری می کنند.

گزارش لحظه به لحظه از تجمع دوشنبه در پلی تکنیک
از ساعات ابتدای صبح تا ساعت ۱۱
از ساعات ابتدای روز دوشنبه ۳۰ آبان بنا به فراخوانی که از روز های گذشته به صورت گسترده در میان دانشجویان پلی تکنیکی پخش شده بود و مورد حمایت دیگر دانشجویان دانشگاه های تهران قرارگرفته بود . امروز ساعت ۱۲قراراست برگزاری تجمع و تریبون آزادی در اعتراض به صدور احکام ۳ دانشجوی زندانی و ادامه بازداشت دیگر دانشجویان زندانی برگزار شود.
بنا به اخبار رسیده به آوای دانشگاه از ساعات ابتدایی صبح امروز حضور نیرو های امنیتی و اطلاعاتی به صورت محسوسی در درون دانشگاه پلی تکنیک و اطراف آن چشم گیر بود به صورتی که درب خیابان ولی عصر به طور کامل بسته شده است و درب خیابان حافظ کاملا کنترل می شود به صورتی که تنها جا برای حرکت یک نفر وجود دارد و نیروی های حراست کاملا چهره افراد را با عکس کارت دانشجویی پلی تکنیک چک می کننند. در درون دانشگاه در هر چند متر ۲ تن از نیروی های حراست ایستاده اند. در خیایبان حافظ و رشت نیرو های لباس شخصی اطلاعاتی و امنیتی در کنار ماشین ها پلیس حضور چشم گیری دارند.
بنابه همین گزارشات رسیده به آوای دانشگاه اجازه ایستادن هیچ فردی را در خیابان های اطراف دانشگاه نمی دهند. گروهی از دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران سعی دارند که به هر نحو ممکن خود را به دورن دانشگاه برسانند که البته با ممانعت نیروهای امنیتی و حراست مواجه هستند. با تمام این وجود دانشجویان پلی تکنیک مصرانه بر برگزاری تجمع تاکید دارند و بنا به اخبار رسیده دانشجویان مشغول سازمان دادن آغاز تجمع هستند و تا دقایق دیگر تجمع آنان آغاز می شود. فضای کلی دانشگاه ملتهب است و تعداد کثیری از دانشجویان منتظر آغاز تجمع هستند.
از ساعت ۱۱ تا ۱۱.۳۰
دانشجویان پلی تکنیکی با هماهنگی های انجام گرفته، فراخوان تجمع امروز را به صورت گسترده پخش کردند. در این میان برخوردهایی نیز از طرف حراست با دانشجویان صورت گرفته است. با این وجود اکثریت زیادی از دانشجویان از تجمع امروز مطلع شده اند و به هر نحو ممکن به دوستان خود نیز خبر دادند. در این میان نشریه راه رهایی و خبرنامه امیرکبیر و فراخوان "تریبون آزاد ستاره های دربند" و فراخوان دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک در سطح گسترده ای پخش شده است.
دانشجویان در دسته های چند نفره در جلوی سلف سرویس مرکزی دانشگاه تجمع خود را آغاز کرده اند، دانشجویان دیگر دانشگاه ها همچنان با تلاش بسیار به هر نحو ممکن خود را به درون دانشگاه می رسانند، تا لحظات دیگر تجمع به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
از ساعت ۱۱.۳۰تا۱۲.۳۰
تجمع با سردادن سرود یاردبستانی آغاز شد. بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان با سردادن سرود یاردبستانی تجمع را آغاز کردند. شعار" دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "دانشجو دانشجو اتحاد اتحاد" سرداده شد. هر لحظه به جمعیت تجمع کننده افزوده می شود در این میان عکس های ۳ تن از دانشجویان زندانی پلی تکنیک به همراه شعار آزادی آنان در میان جمعیت به چشم می خورد. همچنین پلاکارد هایی از طرف دانشجویان بالا برده شده است که روی برخی از آن ها شعار های با مضامین ذیل دیده می شود: " دانشجویان زندانی را آزاد کنید " احمدی نژاد! یاران دبستانی ما را آزاد کن" و...
در این میان جمعی از دانشجویان علامه نیز شعار هایی در محکومیت ادامه بازداشت دانشجویان زندانی همراه آورده اند. و همچنین شعار هایی در مورد احکام تعلیق گسترده ای که در دانشگاه علامه صورت گرفته است. و یکی از دانشجویان تعلیقی به سخنرانی پرداخت. همچینی مجید شیخ پور از طرف انجمن منتخب پلی تکنیک در صحبت هایی اننجمن بسصیجی را محکوم کرد و در ادامه نیز دانشجویان شعار انجمن بسیجی منحل باید گردد را سر دادند.
در این میان تعداد زیادی پلاکارد سرخ نیز دیده می شود که بر روی آن ها شعار هایی از قبیل: اتحاد مبارزه پیروزی" " جنبش دانشجویی متحد جنبش کارگری و جنبش زنان" " زندانی سیاسی آزاد باید گردد" " دانشجوی زندانی آزاد باید گردد " و همچنین شعار " پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی" . در ادامه تجمعی شعار مرگ بر دیکتاتور بارهای سرداده شد. همچنین بیانیه انجمن منتخب پلی تکنیک، دانشجویان آزادی خواه و برابی طلب، دفتر تحکیم وحدت نیز پخش شد. در کنار آن نیز بیانیه جمعی از دانشجویان و فعالان چپ نیز به صورت گسترده ای در میان دانشجویان پخش شد.
از ساعت ۱۲.۳۰ تا ۱۳
در ادامه تریبون آزاد بیانیه های دانشجویان دانشگاه های مختلف تهران از جمله، علامه، شریف، خواجه نصیر ، دفتر تحکیم و همچنین بیانیه "فعالان و دانشجویان چپ دانشگاه های تهران" خوانده شد. در ادامه یکی از دانشجویان پلی تکنیک نیز " بیانیه دانشجویان سوسیالیست" خواند که با استقبال دانشجویان نیز مواجه گردید.
اما در بیرون دانشگاه هم خبر هایی است... فضای خیابان های حافظ و ولی عصر شدیدا متشنج و امنیتی شده است. جمعی از دانشجویان دیگر دانشگاه ها که موفق نشدند خود را به داخل دانشگاه برسانند در مقابل درب ولی عصر تجمع کرده اند که بین آنان و نیرو های امنیتی درگیری های پراکنده ی صورت گرفت که منجر به بازداشت تنی چند از آنان شد. اسامی دقیق بازداشتی ها را متعاقبا اعلام می کنیم.
در پایان تریبون آزاد یکی از دانشجویان پلی تکنیکی ضمن ایراد سخنرانی خبر تجمع و بازداشت دیگر رفقای دانشجو در مقابل درب ولی عصر را داد و دانشجویان قصد دارند بعد از اتمام تریبون به سمت درب ولی عصر تظاهرات کنند.
از ساعت ۱۳ تا ۱۴
بعد از اتمام تریبون آزاد و اعلام خبر تجمع و بازداشت چند تن از دانشجویان در مقابل درب ولی عصر جمعیت تظاهرات کننده در صفوی فشرده و دست در دست هم ضمن سردادن شعار و سرود خواند با بالا بردن ده ها پلاکارد سرخ که روی آن شعار هایی از قبیل:
" اتحاد ، مبارزه، پیروزی"
" جنگ نه"
" دانشجو ، کارگر معلم اتحاد اتحاد"
" محمود صالحی و منصور اسالو آزاد باید گردند"
" هر گونه دخالت خارجی محکوم است"
" دانشجو زندانی بازی جنگ جناحی"
" پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی"
" نان صلح آزادی" و در کنار آن ها چندین پلاکارد سرخ دیگر که بر روی آن این دو شعار نوشته شده بود:
" مرگ بر دیکتاتور" " سوسیالیسم یا بربریت"

به سمت درب اصلی ولی عصر حرکت کردند. در مقابل درب ولی عصر از داخل نیرو های حراست و از خارج نیروی های امنیتی و انتظامی تلاش داشتند که دانشجویان به درب نزدیک نشوند اما دانشجویان صف آنان را شکسته و با حرکتی منسجم قصد شکاندن درب دانشگاه را داشتند که با دخالت نیروی های یگان ویژه از بیرون موفق نشدند.
از ساعت حدود ۱۳.۳۰ دقیقه به بعد دانشجویان تظاهرات خود را با سردادن شعار هایشان به سمت صحن اصلی دانشگاه بردند و تظاهرات دانشجویان همچنان ادامه دارد.
ساعت۱۴ به بعد
دانشجویان با سرودخوانی و سردادن شعار ها به سمت محل آغاز تجمع رفته اند و بعد از چند دقیقه با تشکیل حلقه ای سرود یاردبستانی را خوانند. آخرین اخبار رسیده به آوای دانشگاه حاکی از آن است که تجمع به آرامی پایان یافته و دانشجویان بدون درگیری و با تصمیم جمعی خود تجمع را پایان دادند.
خبر آخر رسیده حاکی از آن است که تمامی دستگیر شدگان آزاد شده اند.

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter