تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Tuesday 16 October 2007

سه شنبه 24/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد



سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به حبس محکوم شدند
شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، مجید توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان از دانشجویان دانشگاه امبیرکبیر را به حبس تعزیری محکوم کرد.
محمدعلی دادخواه وکیل مدافع دانشجویان متهم دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : سه تن از دانشجویان متهم دانشگاه امیرکبیر امروز در دادگاه حاضر شدند و حکم به آنها ابلاغ شد.
وی اضافه کرد : بر اساس رای دادگاه احسان منصوری به دو سال، مجید توکلی به سه سال و احمد قصابان به دو سال و نیم حبس محکوم شده اند.
دادخواه با بیان اینکه هنوز این حکم ابلاغ نشده است به مهر گفت : با توجه به اینکه دانشجویان هیچ اتهامی را نپذیرفته اند به طور حتم به این رای اعتراض و خواستار تجدیدنظر خواهیم بود.
اتهامات این سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به مقامات و مقدسات" از طریق انتشار مطالب و عکس هایی موهن در چند نشریه دانشجویی این دانشگاه عنوان شده است.
قصابان، توکلی و منصوری در حال حاضر با قرار بازداشت موقت در زندان بسر می برند
مهر نیوز
خودکشی در بازداشتگاه امر به معروف و نهی از منکر
دیروز عصر زهرا ع.ا. دانشجوی ۲۷ ساله دانشکده علوم پزشکی همدان پس از ۴۸ ساعت بازداشت در بازداشتگاه امربه معروف همدان با پلاکارد تبلیغاتی در داخل بازداشتگاه خود را حلق آویز کرد. زهرا که روز جمعه به همراه پسری در پارک به علت "جرم مشهود"دستگیر شده بود به علت تعطیلی دادگاه در بازداشت بود و دیروز خودکشی کرد.مهرداد حمزه ، خبرنگار کمیسیون زنان تحکیم در همدان با ارسال این خبر گفت پس از تکذیب اولیه خبرِ ؛ در نهایت الماسی مسئول روابط عمومی دادگستری همدان، خبر مرگ در اثر خودکشی این دانشجوی تهرانی را تایید کرده است
پیک ایران
توضيح خانواده‌ي عمادالدين باقي درباره بازداشت وي
خانواده‌ي ‌عمادالدين باقي با ارسال نمابري ضمن ارائه توضحاتي درباره روند پرونده اخير وي، اعلام كرده‌اند كه انتشار برخي اخبار مجعول از سوي برخي رسانه‌ها، مي‌تواند اخلال در روند دادرسي عادلانه را موجب شود. به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، خانواده‌ي باقي عنوان كرده‌اند: عمادالدين باقي پس از تحمل دوره اوليه زندان ( كه سه سال به طول انجاميد) در چهار سال گذشته 23 بار به دادگاه احضار يا محاكمه شده كه آخرين آن روز يك‌شنبه 22 مهرماه 1386 بوده است. در اين جلسه وي به عنوان رييس هيات مديره انجمن دفاع از حقوق زندانيان به اتهام " تبليغ عليه نظام و انتشار اسناد محرمانه دولتي از طريق همايش‌ها و سخنراني‌ها از قول زندانيان بندهاي امنيتي" مورد بازپرسي قرار گرفت و در نهايت رييس شعبه‌ي اول بازپرسي معاونت امنيت دادسراي عمومي و انقلاب براي وي وثيقه‌اي به مبلغ 50 ميليون تومان صادر كرد. وثيقه مورد نظر در حال تامين از سوي خانواده بود كه ماموران اجراي احكام زندان اوين در محل شعبه حاضر شدند و اعلام كردند آقاي باقي از سال 1382 تا كنون يك سال حكم تعليقي اجرانشده دارد كه بايد امروز اجرا شود. اين حكم به دليل سخنراني وي درباره شوراي نگهبان در آستانه انتخابات مجلس هفتم بود كه به اتهام تعريض به اين نهاد صادر شده بود، به جز اين دو پرونده آقاي باقي پرونده مفتوحه ديگري هم دارد كه براي آن سه سال حكم حبس تعزيري صادر شده است. اما حكم در مرحله تجديد نظر اوليه قرار دارد و از لحاظ قانوني در دادگاه تجديد نظر امكان افزايش آن و هيچ حكم ديگري وجود ندارد. از زمان آزادي باقي از زندان در سال 1382 تا كنون جز يك بار سفر حج ايشان هرگز سفري به خارج از ايران نداشته و از سوي نهادهاي امنيتي و قضايي ممنوع‌الخروج بوده‌اند؛ بنابراين ادعاي مطرح شده در مورد سفر ايشان به امارات متحده عربي دروغ محض است. از سوي ديگر برخي مدعي شده‌اند كه عمادالدين باقي با سوءاستفاده از موقعيت خود به عنوان رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان از تروريست‌ها و اراذل و اوباش حمايت مي‌كرده است و به ايشان اتهاماتي درباره استفاده از بودجه‌هاي خارجي زده‌اند.‌ تفصيل توضيح درباره اين موضوع البته بر عهده انجمن دفاع از حقوق زندانيان به عنوان نهادي قانوني و داراي مجوز از وزارت كشور است؛ اما به عنوان خانواده عمادالدين باقي اعلام مي‌كنيم كه وي بارها از مسوولان مربوطه درخواست كرده است، كليه اسناد مالي و اداري انجمن را با تعيين يك حسابدار رسمي منصوب از سوي خود بررسي كنند تا مشخص شود چه كسي دروغ مي‌گويد. در عين حال خانواده باقي اعلام كرده‌اند كه از زمان بازداشت وي تا كنون هنوز از محل زندان او اطلاع دقيقي ندارند و تماس اوليه وكيل وي با مسوولان پرونده حاكي از آن است كه با وجود اعلام اجراي حكم يك ساله، باقي در زندان به صورت انفرادي جهت بازجويي به سر مي‌برد و اين در حالي است كه اگر قرار بر اجراي حكم يك ساله باشد بايد وي را به زندان عمومي انتقال دهند
پیک ایران
اقدام جالب کارگران عسلویه علیه مجازات اعدام و در دفاع از کارگران هفت تپه
طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری ارسال شده است، تعدادی از کارگران عسلویه به مناسبت ١٠ اکتبر روز جهانی علیه اعدام دست به ابتکار جالبی زدند و پلاکاردهائی که روی آنها نوشته شده است:
اعدام نه، روز ١٠ اکتبر برابر با ١٨ مهر روز جهانی علیه اعدام در برخی نقاط شهرک عسلویه نصب کرده اند. کارگران عسلویه در روز ٧ سپتامبر (١٦ شهریور) نیز چند پلاکارد با شعار: نه به اعدام، زندان و شکنجه برای ١٣ کارگر سنندج نه در مسیر جاده عسلویه­ نخل تقی نصب کردند که پس از ١٠ ساعت توسط نیروهای رژیم برچیده شد.
کارگران عسلویه همچنین پلاکاردی در دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه در سه نقطه این شهرک نصب کرده و با اعتصاب کارگران نیشکر اعلام همبستگی کرده اند.
حزب کمونیست کارگری اقدامات کارگران عسلویه علیه احکام و مجازات اعدام و در دفاع از مبارزه کارگران نیشکر هقت تپه را پاس میدارد و دست فعالین این حرکت را میفشارد. فعالین این حرکت در واقع خواست و نظر هزاران کارگر عسلویه را با این ابتکار به نمایش گذاشتند و بدینطریق همراه با هزاران آزادیخواه دیگر در داخل کشور و در سطح جهان روز جهانی علیه اعدام را گرامی داشتند و به همبستگی با کارگران نیشکر پیوستند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ اکتبر ٢٠٠٧، ٢٢ مهرماه ١٣٨٦

روزنه
اطلاعیه شماره ٦
کارگران کاغذ سازی کارون دست به تجمع اعتراضی زدند

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، روز یکشنبه ٢٢ مهرماه کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر در مقابل شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. در این تجمع که دو ساعت، از هشت و نیم تا ده و نیم صبح بطول انجامید افزون بر یکصد نفر از کارگران اخراجی حضور داشتند. یکی از نمایندگان کارگران میگوید که بدنبال تجمع پنجم مهرماه در جلوی استانداری خوزستان در اهواز همراه دیگر نمایندگان کارگران مشغول مذاکره با دکتر شیخ نماینده مجلس جمهوری اسلامی از شوشتر و استانداری خوزستان و دفتر شرکت در تهران بوده و به آنها بخاطر عدم تحقق خواستهای کارگران اعتراض کرده اند. آخرین چیزی که استانداری و دفتر شرکت در تهران به کارگران گفته اند این است که معادل ٣٧ میلیارد تومان برای باز گشائی کارخانه اختصاص داده شده و گویا قرار است با خریدار جدیدی به توافق برسند و قول مساعد داده اند که تا پایان آبانماه تکلیف این شرکت را روشن خواهند کرد. اما کارگران در طول یکسال و نیم گذشته بارها از این وعده ها شنیده اند و علیرغم بازدید خریداران جدید از شرکت عملا به نتیجه ای نرسیده اند و در بلاتکلیفی بسر میبرند.
تجمع اعتراضی کارگران در حالی پایان یافت که کارگرا ن بشدت معترض و نگران آینده شغلی خود هستند. مطالبات کارگران عبارت است از: برخورداری فوری از حق بیمه تامین اجتماعی و پرداخت دستمزد خود بمدت شش ماه برای ١٥ کارگر شاغل و ٢١٥ کارگر اخراجی و همچنین بازگشت بکار٢١٥ کارگر اخراجی. کارگران معترض با اعلام پشتیبانی از نمایندگان خود برای پیگیری مطالباتشان اعلام کردند که در صورت عدم رسیدگی به خواست های برحق آنها به اعتراضات و تجمعات خود ادامه خواهند داد.
حزب کمونیست کارگری از مبارزات حق طلبانه کارگران کاغذ سازی کارون قاطعانه حمایت میکند. حزب خانواده های کارگران را فرامیخواند که در تجمعات کارگران کاغذسازی شرکت کنند. این یک فاکتور مهم در نتیجه این مبارزه خواهد داشت. حزب همچنین کارگران منطقه بویژه کشت و صنعت کارون شوشتر و صنایع جانبی و مردم آزادیخواه شوشتر و شهرهای اطراف را به پشتیبانی از کارگران کاغذ سازی فرا میخواند.
زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران!
آزادی برابری حکومت کارگری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ اکتبر ٢٠٠٧ ، ٢١ مهر ماه ١٣٨٦

رانندگان اتوبوس وین: آزادی برای منصور اسانلو
آکسیون همبستگی رانندگان اتوبوس های فرودگاه وین با بازداشت شدگان سندیکائی در ایران
همکاران عزیر، دوستان و حمایت کنندگان عزیز!
همانطور که مطلعید، وضعیت فعالان بازداشت شده سندیکا در ایران تاکنون بهبود نیافته است. ای تی اف بار دیگر فراخوان به برگزاری آکسیون همبستگی داده است. من مایلم که در این مورد به اطلاع شما برسانم که، سندیکای ویدا در این آکسیون شرکت میکند. بهمین دلیل امروز رانندگان اتوبوس های "فرودگاه وین" اتیکت هائی را با عبارت "آزادی برای منصور" با خود دارند. در اتوبوس ها نیز پلاکادرهائی با اطلاعات ضروری در این مورد نصب گردیده است . ما امیدواریم که بدینوسیله بتوانیم بخش بزرگی از مسافران بین المللی را در این مورد با دادن پیام لازم مطلع کنیم.
با درودهای دوستانه هارالد ویتل سندیکای ویدابخش بین الملل
Liebe Kolleginnen und Kollegen! Liebe Freunde und UnterstützerInnen!
Wie ihr sicher informiert seid, hat sich die Situation der im Iran inhaftierten Gewerkschafter bisher nicht verbessert. Die ITF hat daher erneut zu einer Solidaritätsaktion aufgerufen.Ich möchte euch davon informieren, dass sich die Gewerkschaft vida an dieser Aktion beteiligen wird. Aus diesem Grund tragen heute die Buslenker des Flughafenbusses "Vienna Airportlines" einen Anstecker mit dem Slogan "Freiheit für Mansour". Im Bus ist ein Poster mit den wichtigsten Informationen zum Fall ausgehängt. Wir hoffen, dass wir damit eine große Anzahl internationaler Fahrgäste erreichen und so die Botschaft ihre Verbreitung erfährt.
Mit freundlichen Grüßen!
Harald Voitl
Gewerkschaft vidaInternationales Referat / International Department
Tel.: +43 (0)1 54641 140Fax.: +43 (0)1 53444 1021401050 Wien, Margaretenstr. 166ÖGB ZVR-Nummer: 576439352
harald.voitl@vida.athttp://www.vida.at
هزاران "بدحجاب" در خراسان مورد بازجويی خیابانی قرار گرفتند
معاون اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی تا کنون بیش از 9 هزار و 21 بدحجاب توسط تیم های پلیس در این استان مورد تذکر و ارشاد (بازجويی خیابانی) قرار گرفتند.
منصور صباغ گل در بیرجند با اشاره به اینکه طی این مدت تنها شش نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی در خراسان جنوبی شده اند، افزود: از 513 نفر نیز در راستای اجرای این طرح تعهد اخذ شده است.
وی از تذکر به هشت هزار و 624 مزاحم خیابانی در شش ماه نخست امسال توسط ماموران انتظامی این استان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا از یک هزار و 629نفر تعهد اخذ شد و 148 نفر نیز دستگیر شدند.
صباغ خاطر نشان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی در خراسان جنوبی در خصوص ایجاد آلودگی های صوتی 604 نفر مورد تذکر قرار گرفته و پنج نفر دستگیر شده اند
خبرگزاری مهر
پليس تهران از دستگير‌ي 7 نفر به اتهام شكستن شيشه‌‌هاي اتوبوس در بازي ديروز خبر داد
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران : حتي يك اتوبوس هم پس از بازي آسيب نديده!
: پليس تهران بزرگ اعلام كرد در پي بازي دربي‌هاي پايتخت ديروز 7 نفر به اتهام تخريب شيشه‌هاي اتوبوس‌هاي شركت واحد دستگير شدند. به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس مركز اطلاع‌رساني پليس تهران بزرگ اعلام كرد: اين افراد توسط مأموران كلانتري 135 آزادي به اتهام اخلال در نظم عمومي و تخريب شيشه‌هاي اتوبوس‌هاي شركت واحد دستگير شده‌اند. معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران امروز با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرده بود كه حتي يك اتوبوس هم پس از بازي تيم‌هاي استقلال و پيروزي آسيب نديده و لذا در اين‌باره از تماشاگران فوتبال تشكر كرده بود
خبرگزاري فارس
دولت موظف به عرضه بنزين غير سهميه‌بندي شد
براساس طرح استفساريه بند «واو» تبصره 13 قانون بودجه كه به تصويب كميسيون برنامه و بودجه مجلس رسيد دولت موظف به عرضه بنزين غير سهميه بندي با قيمت مناسب براي همگان شد.به گزارش «جهان» عادل آذر عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فارس از تصويب استفساريه بند «واو» تبصره 13 قانون بودجه سال 86 كشور در جلسه ديروز كميسيون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: يك فوريت اين طرح 2 مرداد به تصويب نمايندگان مجلس رسيده بود و ديروز در كميسيون برنامه و بودجه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و 11 راي مثبت و 7 راي منفي به تصويب كميسيون رسيد. رئيس كميته اقتصادي كميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: بر اساس طرح استفساريه‌اي كه به تصويب اين كميسيون رسيد دولت موظف است علاوه بر عرضه بنزين سهميه بندي، بنزين غير سهميه بندي مورد نياز همگان را تامين و با قيمت مناسب و مشخص به مردم عرضه كند.
سازمان ملل در ماه دسامبر ٢۰۰۷ در مورد ممنوعيت اعدام در همه جا تصميم ميگيرد
١۰ اکتبر، روز اعتراض بين المللي عليه اعدامها بود. در اين روز در سراسر جهان، هزاران نفر در اعتراض به قتل عامدانه و خونسردانه دولتي به خيابان آمده و اعتراض و نفرت خود را بر عليه قتل عمد دولتي ابراز کردند.
اين اعتراضات که در روزها و هفته هاي متعددي در سال ٢۰۰۷ همواره جريان داشت، بالاخره توانسته است که نهادهاي بين المللي نظير اتحاديه اروپا را تحت فشار گذاشته و حرکت براي پايان بخشيدن به اين جنايات را در دستور کار بگذارند.
اتحاديه اروپا و شوراي اروپا در ١۰ اکتبر ٢۰۰۷ يکبار ديگر اعلام کردند که بعنوان يک بلوک در نشست آتي سازمان، ملل خواهان پايان بخشيدن به اعدام در دنيا خواهند بود. در اطلاعيه هاي مطبوعاتي بسياري از احزاب در اروپا، اعدام بعنوان قتل عمد دولتي محکوم شد و به دولتهاي مدافع اعدام گوشزد شد که از اين نحوه رفتار غير انساني دست بردارند.
١۰ اکتبر روز جهاني اعدام، امسال فرصت مناسبي بود که نگاهها يکبار ديگر به سوي دولتهايي بچرخد که عامدانه و با سبعيت کامل آدمکشي ميکنند و ساليانه بيش از سه هزار نفر را به جوخه اعدام مي سپارند.
ايران، امريکا، چين و پاکستان و ويتنام و عربستان سعودي و ...در اين ليست قرار دارند.
ايران يکي از دولتهاي منفور و مورد نفرت افکار عمومي بين المللي در رابطه با قتل عمد دولتي است. روزانه صحنه هاي اعدام جوانان و زنان و مردان در رسانه هاي متعددي در دنيا به چاپ ميرسد و مجموعه افشاگريهاي گسترده عليه اعدام در ايران توانسته است توجه ميليونها نفر را به اين جنايات جلب کند.
سازمانهاي مدافع حقوق انساني امسال اعلام کرده اند که سازمان ملل بايد براي ممنوعيت اعدام در دنيا اقدام کرده و در نشست آتي خود که در دسامبر ٢۰۰۷ است، اعدام را در همه جا ملغي اعلام کند.
امسال در روز ١۰ اکتبر صدها سازمان عليه اعدام و هزاران نفر مردم منزجر از اعدام به خيابان آمده و صداي اعتراض خود بر عليه قتل عمد دولتي را به گوش جهانيان رساندند. بهمين مناسبت جلسات متعدد سخنراني، کنفرانس مطبوعاتي و نشست هاي متعدد برگزار شد. در نيويورک و در محل سازمان ملل نيز کنفرانس مطبوعاتي برپا شد که در آن تيم روبينس و ميکه فارل دو هنرپيشه معروف هم حضور داشتند.
در آستانه ١۰ اکتبر و روزهاي بعد از آن، در سراسر جهان، مباحثات متعددي در مورد جايگاه اعدام، علت آن و راههاي مقابله با اعدام مورد بررسي و توجه عمومي بود و اين جنبه از کار آگاهگرانه و کار در افکار عمومي يک جنبه مهم مبارزه عليه اعدام است که وسيعا در جريان است جمع آوري امضا عليه اعدام با شدت و حدت در دنيا در جريان است و قرار است تا آخر ماه اکتبر، مجموعه امضاهايي که عليه اعدام جمع شده به سازمان ملل ارائه شود.
کميته بين المللي عليه اعدام ، از همگان يکبار ديگر دعوت ميکند که براي عملي کردن اين خواست مهم و براي ساختن دنياي عاري از قتل عمد دولتي وسيعا به ميدان آمده و کمک کنند تا نشست آتي سازمان ملل براي اجراي اين خواست دولتهاي مدافع اعدام را بيش از پيش تحت فشار قرار دهد.
کمیته بین المللی علیه اعدام
15.10.2007
manochermasori@yahoo.com
www.adpi.net
Tel: 0046704917494
روزنه
اولین سفر پوتین به ایران
مسکو، "پطر گونچاروف" مفسر سیاسی خبرگزاری «نووستی»
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برای انجام دیداری کاری به تهران سفر می کند. این اولین سفر رئیس جمهور روسیه به ایران است و همانطور که مورد موافقیت طرفین قرار گرفته بود، دیدار همزمان با نشست پنج کشور حاشیه دریای خزر خواهد بود که روز 24 مهر در پایتخت ایران برگزار می شود.
اولین دیدار کشورهای حاشیه خزر (روسیه، ایران، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان) در ماه آپریل سال 2002 در عشق آباد برگزار شده بود که عملاً هیچ نتیجه ای نداشت. این بار چگونه خواهد بود؟
امروز ایران بلطف برنامه هسته ای خود، مورد توجه ویژه جامعه جهانی و در درجه اول آمریکا و اروپا است. بی دلیل نبود که "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه که چندی پیش در مسکو بود، به کرات اهمیت سفر آتی رئیس جمهور روسیه به تهران را خاطر نشان ساخت.
مسلم است که موضع "ویژه" روسیه در رابطه با ایران از بسیاری لحاظ بواسطه ماهیت روابط دوجانبه است. ایران امروز در سیاست منطقه ای نقشی کلیدی را ایفا می کند. تاریخ نیز اوضاع را چنین رقم زد که در تمامی منطقه قفقاز، خزر و آسیای میانه، یعنی در مناطقی که بطور ناگزیر منافع روسیه و ایران وجود دارند، این منافع نه تنها با یکدیگر برخورد نداشته و بلکه مکمل نیز هستند.
از این رو نیز تهران درباره روسیه بعنوان "متفق استراتژیک" خود صحبت می کند. در عین حال در روسیه ترجیج می دهند که درباره "شراکت استراتژیک" صحبت کرده و آن را از چارچوب منطقه ای فراتر نبرند. اما همین نیز عاملی کافی برای حفظ ثبات در منطقه بوده است.
در مدت اخیر ایران بطور قابل توجهی توسعه طلبی اقتصادی خود در آسیای میانه را گسترش داده که منافع روسیه بطور مرسوم در آنجا دیده می شوند. اما مسکو در سکوت با این می سازد و چنین محاسبه می کند که هر چه حضور ایران بیشتر باشد، حضور آمریکا و ترکیه و تا حدی چین کمتر می شود.
با تمام این وجود باید گفت که ایران، شریک استراتژیکی با دشواری های خاص خود و گاهی غیر قابل پیش بینی است. هرچند که مسلماً شریک استراتژیک نمی تواند بدون دشواری باشد، اما با شرکا می توان به توافق رسید.
با در نظر داشتن این که دیدار پوتین، دیداری کوتاه خواهد بود، به احتمال زیاد مسائلی یررسی و حل خواهند شد که نیاز به دخالت سریع دارند. این پیش از هر چیز شامل نیروگاه اتمی بوشهر می شود که کار تکمیل و راه اندازی آن سال به سال به تعویق می افتد. حضور "سرگی کرینکو" رئیس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه - "روس اتم"- در ترکیب هیئت روسیه نیز گویای همین است. حضور وی در تهران، هدیه ای برای ایرانیان است. زیرا هر آنچه را که کرینکو در حضور ولادیمیر پوتین درباره تاریخ راه اندازی نیروگاه به طرف ایرانی اعلام کند، خواه ناخواه رئیس جمهور روسیه را به ضامن اجرای این تعهدات تبدیل می کند.
ممکن است طرف روسی باری دیگر مسئله غنی سازی مشترک اورانیوم در خاک روسیه را نیز بررسی کند. در زمان خود، هنگامی که مسئله "یا تعلیق غنی سازی و یا تحریم" با سختگیری بسیار مطرح بود، ایران فعالانه مسئله ایجاد موسسه مشترک غنی سازی اورانیوم با روسیه را بررسی می کرد. اما موضع نامشخص ایران در این مسئله که گهگاهی برای روسیه توهین آمیز است، باید روشن شود. بویژه که ایده ایجاد مرکز بین المللی تولید سوخت هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین زمانی مطرح شده بود که اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران باری دیگر وخیم بود.
اما در این روزها مسئله اصلی در نشست تهران، مسئله دریای خزر و تعیین وضعیت حقوقی آن از سوی کشورهای حاشیه خواهد بود. در رابطه با این مشکل نیز ایران تنها کشوری است که کاملاً با موضع روسیه درباره مسئله اصلی، یعنی تعیین وضعیت بین المللی دریاچه خزر موافق است، بطوری که هیچ کشوری علاوه بر پنج کشور حاشیه خزر، در آنجا حضور نداشته باشند. باقی مشکلات از اولویت برخوردار نیستند



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter