تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Thursday 4 October 2007

پنجشنبه 12/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخبارپنجشنبه:
احمدی نژاد دوشنبه 16 مهر در دانشگاه تهران
در حمایت از فرزندان کارگران هفت تپه به حکومت اسلامی اعتراض کنید!
وثیقه 300 میلیون تومانی برای آزادی سهیل آصفی روزنامه نگار در بند
اعلام حمایت کارگران ایران خودرو از خواستهای برحق کارگران نیشکر هفت تپه کارون
کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت همکاران دستگیرشده خود را آزاد کردند
از مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه و کشت و صنعت کارون حمایت کنید
تجمع كارگران اخراجي مجتمع كشتي سازي خليج فارس با دخالت پليس خاتمه يافت
اعدام کودکان محکوم است!
بیانیه اعلام موجودیت"عليه تبعيض، سازمان دفاع از حقوق زن"
به تبعیض جنسی باید پایان داده شود!
چرا اعدام؟همراه با بشریت مترقی علیه اعدام در ١٠ اکتبر!
هشدار در مورد جهت گیریهای تازه در حزب "حکمتیست"
توافق عباس و اولمرت برای تدوين پيش نويس تفاهم نهایی
احمدی نژاد: حادثه دانشگاه کلمبيا توطئه آمريکا بود
آمریکا: فرهادی از فرماندهان سپاه قدس بوده است
بوش: توقف غنی سازی شرط مذاکره آمریکا با ایران است
راه اندازی سه هزار دستگاه سانتریفیوژ در تاسیسات نطنز

..........................................................................

احمدی نژاد دوشنبه 16 مهر در دانشگاه تهران
احمدي نژاد روز دوشنبه هفته آینده به دانشگاه تهران مي آيد. به گزارش سرويس فرهنگي برنا، هاشم داداش پور مدير روابط عمومي وزارت علوم تحقيقات و فن آوري با اعلام اين خبر افزود اين مراسم به مناسبت آغاز سال تحصيلي در دانشگاه ها روز دوشنبه 16مهر در تالار علامه اميني دانشگاه علوم پزشکي تهران با حضور مسؤولان آموزش عالي برگزار خواهد شد.»گفتني است قرار بود اين مراسم روز دوشنبه 9 مهرماه سال جاري برگزار شود که به دليل مشکلاتي برگزاري آن لغو شده بود.
در حمایت از فرزندان کارگران هفت تپه به حکومت اسلامی اعتراض کنید!
کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بعد از اعتراضات زیادی که در عرض چند ماه گذشته به پرداخت نشدن دستمزدهایشان داشته اند از روز ۶ مهر دست به اعتصاب عمومی زده اند. همچنین ۱۲۰۰۰ کارگر کشت و صنعت کارون نیز ماه هاست که دستمزدی دریافت نکرده اند. دستمزد کارگران پرداخت نمی شود، طرح طبقه بندی مشاغل اجرا نمی شود، خانه های سازمانی به کارگران داده نمی شود و برق برخی از خانه های این کارگران به دلیل ناتوانیشان از پرداخت هزینه ها قطع شده است. کارگران دست به اعتراض زده اند و با پلیس سرکوبگر و باتوم و زندان مواجه شده اند.
فشارهای اقتصادی وارد شده به کارگران و خانواده آنان تبعات وحشتناکی برای فرزندان این کارگران دارد در این شرایط مشکلات زیاد و جبران ناپذیری برای خانواده های کارگری به وجود می آید که اولین قربانیان آن فرزندان این خانواده ها هستند. فرزندان تعدادی از این کارگران به دلیل این فشارها از ادامه تحصیل در مدرسه و دانشگاه بازمانده اند و در صورت ادامه این وضعیت تعداد بیشتری از آنان از تحصیل محروم خواهند شد.
دانشجویان و جوانان آزاده!
جمهوری اسلامی عملا حق ادامه تحصیل و فضای امن و شاد را از فرزندان کارگران گرفته و آنان را با شرایط وخیم و آینده ایی تاریک روبرو کرده است. به هر شکل ممکن باید با اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران کشت و صنعت کارون اعلام همبستگی کنیم و خواهان پرداخت دستمزدها و سایر مطالبات کارگران شویم. با برپایی میزهای مالی اطلاعاتی در دانشگاه ها تا تعطیلی کلاس ها و نوشتن نامه های اعتراضی به سازمانهای کارگری و مدافع حقوق انسان و سازمانها و اتحادیه های دانشجویی در سطح بین المللی و هر ابتکاری که می توانیم، با فرزندان کارگران که همکلاسی ها و دوستان ما هستند و اعلام همبستگی کنیم.
سازمان جوانان کمونیست از اعتصاب و اعتراض و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه و کشت و صنعت کارون حمایت می کند و از همه جوانان و دانشجویان می خواهد در همبستگی با کارگران و فرزندان آنان به هر شکل ممکن به حکومت اسلامی اعتراض کنند
زنده باد همبستگی با کارگران کشت و صنعت کارون و کارگران نیشکر هفت تپه
زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
۱۲ مهرماه۸۶، ۴ اکتبر ۲۰۰۷

وثیقه 300 میلیون تومانی برای آزادی سهیل آصفی روزنامه نگار در بند
دبير انجمن صنفي روزنامه‌نگاران اظهار داشت: انجمن صنفي از رييس قوه قضاييه مي‌خواهد تا سهيل آصفي روزنامه نگار زنداني، بدون پرداخت وثيقه و با قيد كفالت آزاد شود و در صورت مقدور نبودن آن، با كاهش وثيقه، اين مبلغ را واقعي كنند.
بدرالسادات مفيدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين‌كه احضار روزنامه‌نگاران مساله‌اي جديد نيست گفت: احضار و زنداني كردن روزنامه‌نگاران هم در گذشته و هم امروز وجود داشته و ما همواره شاهد اين مساله تلخ بوده‌ايم اما متاسفانه امروز با مساله‌اي جديد روبه‌رو شديم و آن وثيقه سنگين و غيرواقعي براي اين روزنامه‌نگاران جهت آزادي‌اشان است
وي افزود: وجود وثيقه‌هاي سنگين موجب مي‌شود كه هم روزنامه‌نگار زنداني و هم خانواده‌اش تحت فشار روحي و رواني مضاعف قرار بگيرند و زندگي آنها را مختل مي‌كند.
مفيدي با بيان اين كه هم اكنون سهيل آصفي با چنين وضعي مواجه است اظهار كرد: چندي پيش هم درخصوص فرشاد قربان‌پور شاهد بوديم كه در ابتدا 150 ميليون وثيقه براي وي در نظر گرفته بودند كه با رفت و آمدهاي مكرر خانواده قربان‌پور اين مبلغ به 50 ميليون كاهش پيدا كرد چون خانواده وي توان پرداخت آن مقدار وثيقه نداشت.
دبير انجمن صنفي روزنامه‌نگاران تصريح كرد: براي سهيل آصفي مبلغ 300 ميليون وثيقه در نظر گرفته شده كه اين مقدار وثيقه طي اين سال‌ها حتي براي چهره‌هاي مطرح و فعالان سياسي تعيين نشده است و خانواده وي نيز با وجود آنكه 5 روز پيش به آنها اعلام شده كه مي‌توانند آصفي را با پرداخت اين مقدار وثيقه آزاد كنند، به دليل عدم توانايي در پرداخت، نتوانستند براي آزادي وي اقدام كنند.
مفيدي ادامه داد: با توجه به بيماري مادر وي و همچنين دانشجو بودن سهيل آصفي، از مسوولان قضايي مي‌خواهيم تا با كمك در جهت آزادي وي، آصفي را به زندگي عادي بازگردانند.
روزنه
اعلام حمایت کارگران ایران خودرو از خواستهای برحق کارگران نیشکر هفت تپه کارون
دوستان کارگر و همکاران گرامیبه دليل واردات بي‌‏رويه شكر و كاهش شديد نقدينگي, بيش از 2500 نفراز كارگران نيشكر هفت تپه كه از آغاز سال 86 تا كنون دستمزد نگرفته‌‏ و در اعتصاب به سر مي‌‏برند، کارگران اعلام كردند كه تا دريافت مطالباتشان، اين اعتصاب را ادامه خواهند داد.دوستان کارگركارگران نیشكر هفت تپه در استان خوزستان طی هفته های اخیر مبارزه، جدال و كشمكشی هر روزه را با كارفرمایان و صاحبان كارخانه را آغاز کرده اند.اعتراض به شرایط سخت كار و محرومیت های طاقت فرسا و بی حقوقی های بسیار این كارخانه را به میدان مبارزه و تلاش بی وقفه كارگران آن در مقابل سرمایه داران و اقدامات دولت و حامیشان تبدیل نموده است..طی سالیان اخیر و در نتیجه سیاستهای ضد كارگری دولت اسلامی به ویژه خصوصی‌ سازی های وسیع و پی‌ در پی‌ و واردات بی رویه شكر، این شركت در آستانه ورشكستگی قرار گرفته است.ماههاست كه دستمزد كارگران پرداخت نمیشود. كمترین حقوق و مزایای شغل‍ی برایشان برسمیت شناخته نشده است، و فاقد هرگونه خدمات ویژه در این باره هستند. زندگی بخور نمیر و تامین معاش هزاران كارگر همراه با خانواده هایشان هرچه بیشتر به ورطه فقر و سیه روزی كشیده است.طی 15 ماه گذشته حداقل 13 بار كارگران محروم نیشكر هفت تپه برای احقاق مطالبات خود دست به اعتصاب و تحصن زده اند، هربار نیز با كارفرما و مقامات دولتی در استان خوزستان مذاكره شده و در این میان به غیر از وعده و وعید از سوی مسئولین دولتی و انتظار هرچه بیشتر چیزی نصیب كارگران نشده است. كم نبوده مواردی كه تجمعات اعتراضی كارگران با هجوم نیروهای انتظامی مواجه شده و كارگران شریف و حق طلب این شركت مورد ضرب و شتم شدید و دستگیری و بازداشت گسترده قرار گرفته اند.
دوستان کارگرتنها اسلحه کارگران در مقابل یورش به کار آنان اعتصاب و تشکل و حمایت ما کارگران از هم طبقه های خودمان می باشد پیروزی کارگران نیشکر کارون در اتحاد و پیشتبانی همه کارگران ایران از آنان می باشند.صدای اعتراض کارگران نیشکر را به گوش همه همکاران خودبرسانید کارگران نیشکر را تنها نگذاریم ما جمعی از کارگران ایران خودرو ضمن اعلام حمایت ازخواستهای بر کارگران از اعتصاب شکوهمند کارگران نیشکر هفت تپه با مبارزه آنها اعلام همبستگی کرده و هر گونه تعرض و حمله به کارگران را محکوم می کنیم و از همه کارگران و سازمانهای مدافع حقوق بشر می خواهیم که کارگران اعتصابی را تنها نگذارنددوستان کارگرانپیروزی طبقه کارگر تنها در اتحاد و همبستگی طبقاتی ما کارگران می باشد
زنده باد اتحاد و هبستگی کارگران
پیام کارگران ایران خودرو به کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپهدوستان وکارگران زحمتکش نیشکر هفت تپهدرود بر شما و زنده باد مبارزه بر حق تانصدای حق طلبانه تان را شنیدیم امنیت شغلی حق مسلم شماستدرخواست حقوق، حق مسلم شماستایجاد تشکلهای کارگری حق مسلم کارگران است هر کس هم حق دارد حق و حقوق خود را طلب کند، هیچکسی حق ندارد کارگران را مورد ضرب و شتم قراردهدنه دوستان کارگرکارگران برده نیستند که باید بدون دریافت حقوق کار کنند این حق مسلم شما کارگران است که در مقابل کار مزد دریافت کنید ما کارگران ایران خودر از اعتصاب شکوهمند شما اعلام پشتیبانی می کنیم و در کنار تان ایستاده ایم ما صدای حق طلبانه شمارا به كارگران گوش همه کارگران می رسانیم
درود بر شما کارگران زحمکش
زنده باد مبارزه کارگران نیشکر کارون
جمعی از کارگران شرکت ایران خودررو
86/07/12
ikcokar@yahoo.com
اطلاعیه شماره ٦، ششمین روز اعتصاب
کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت همکاران دستگیرشده خود را آزاد کردند
و یک ماه حقوق خود را از حلقوم استثمارگران بیرون کشیدند
اعتصاب ادامه دارد

روز چهارشنبه پنجمین روز اعتصاب، وزارت اطلاعات چهار نفر از کارگران بنام نجات دهلی نو، حمید زبیدی، قربان علی پور و فریدون نیکوفر را احضار کرد و بدنبال آن شبانه به خانه فریدون نیکوفر ریختند و او را به وزارت اطلاعات بردند. کارگران با شنیدن خبر دستگیری همکار خود بلافاصله در چهار راه شوش دست به تجمع ١٠٠٠ نفره زدند و وزارت اطلاعات را مجبور به آزادی فریدون نیکوفر کردند.
امروز پنجشنبه ششمین روز اعتصاب، وزارت اطلاعات قربان علی پور را دستگیر کرد و تجمع کارگران در چهارراه شوش را مورد ضرب و شتم قرار داد. نیروهای سرکوب رژیم ماشین هائی را که به حمایت از کارگران توقف میکردند از مسیر دور میکردند. کارگران به کارخانه بازگشتند و درمقابل دفتر مدیریت برای آزادی رفیقشان دست به تجمع اعتراضی زدند. ٤٠٠٠ کارگر در این تجمع شرکت داشتند. کارگران برای آزادی قربان علی پور شعار میدادند و اعتراض میکردند. وزارت اطلاعات تحت فشار کارگران بلافاصله قربان علی پور را نیز آزاد کرد.
امروز تحت فشار اعتراض کارگران، جمهوری اسلامی و کارفرما و مدیریت مشترکا تصمیم گرفتند حقوق یک ماه کارگران پرداخته شود. اما سایر خواستهای کارگران بی جواب ماند. مدیریت سعی کرد با قول و قرارهای توخالی کارگران را به سر کار برگرداند. کارگران صریحا اعلام کردند تا زمانیکه نحوه رسیدگی به سایر مطالبات آنان بصورت بخشنامه و کتبا به کارگران اعلام نشود و مورد توافق کارگران قرار نگیرد، دست از اعتصاب و تجمعات اعتراضی برنخواهند داشت.
حزب کمونیست کارگری حمله به کارگران نیشکر هفت تپه و دستگیری کارگران معترض را شدیدا محکوم میکند، به کارگران اعتصابی درود میفرستد و از مطالبات بحق آنها قاطعانه پشتیبانی میکند. حزب همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شوش و همه شهرهای خوزستان را به حمایت فعال از کارگران اعتصابی هفت تپه و همچنین به حمایت از مطالبات بحق کارگران کشت و صنعت کارون فرامیخواند.
زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مهرماه ١٣٨٦، ٤ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
کارگران سراسر کشور!
دانشجویان!
معلمان !
زنان، جوانان، مردم آزادیخواه!
از مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه و کشت و صنعت کارون حمایت کنید

٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه چندین روز است در حال اعتصاب و برپائی تجمعات اعتراضی هستند تا حقوق حقه خود را از حلقوم کارفرما بیرون بکشند. سه ماه دستمزد ناچیزشان توسط کارفرما بالاکشیده شده، مزایای دو سال گذشته به آنها پرداخت نشده، طبقه بندی مشاغل به اجرا درنیامده، خانه های سازمانی به کارگران داده نشده، و حتی برق خانه بعضی از کارگران بدلیل عدم پرداخت هزینه توسط اداره آب و برق قطع شده است.
١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت کارون نیز دو ماه است دستمزدشان پرداخت نشده است و در حال اعتراض به این اجحاف و زورگوئی و دزدی آشکار هستند. پاسخ حکومت سرمایه داران سرکوب و دستگیری و تهدید است. نشان دادن وزارت اطلاعات و سپاه پاسدار و بسیج و درهای زندان است.
مبارزه کارگران کشت و صنعت کارون و نیشکر هفت تپه باید پیروز شود. پیروزی آنها پیروزی همه مردم است. پیروزی همه کارگران و معلمان و مردم زحمتکش است. مبارزه آنها شایسته حمایت گرم همه شما در سراسر کشور است. بهر شکل که میتوانید از مطالبات کارگران نیشکر و کشت و صنعت که مطالبه همه کارگران در سراسر کشور است حمایت کنید. حمایت و همبستگی ما، پشتوانه کارگران این مراکز است و نقش مهمی در موفقیت مبارزه آنها دارد. از مطالبات آنها حمایت کنید. اقدام نیروهای سرکوب را محکوم کنید. خواهان پایان دادن به دستگیری و تهدید و اذیت و آزار کارگران شوید.
زنده باد همبستگی با کارگران کشت و صنعت کارون و کارگران نیشکر هفت تپه
حزب کمونیست کارگری ایران
١١ مهرماه ١٣٨٦، ٣ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
تجمع كارگران اخراجي مجتمع كشتي سازي خليج فارس با دخالت پليس خاتمه يافت
تجمع كارگران اخراجي مجتمع كشتي سازي خليج فارس كه در اعتراض به وضعيت كاري خود اعتراض داشتند با حضور پليس خاتمه يافت. به گزارش خبرگزاري فارس از هرمزگان، 280 نفر از كارگران اخراجي اين مجتمع ضمن تجمع و فريادهاي اعتراض آميز مسئولين را در جهت رفع مشكلاتشان به ياري طلبيدند. اين گزارش حاكي است كه ظرف دوسال گذشته اين چندمين باري است كه با انجام تعديل نيرو در اين مجتمع صنعتي شاهد تحصن و اعتراض كارگران اخراجي هستيم.
خبرگزاري فارس
اعدام کودکان محکوم است!
اعدام یک کودک 15 ساله توسط طالبان!

بر طبق گزارشات منتشرشده، گروه اسلامی طالبان یک کودک ۱۵ ساله را در در ولایت هلمند به دار آویختند. طالبان هم مانند جمهوری اسلامی سر سوزنی برای کودکان، زنان و بطور کل انسان ارزش قاﺌل نیست. حکومت حاکم افغانستان هم دست کمی از این دو ندارد و با برپایی چوبه های دار و اعدام به کشت و کشتار و جنایت دامن می زند. بر طبق اخبار رسیده، سران گروه های اسلامی موافق دولت از دولت خواسته اند که قوانین قصاص را در مورد مخالفان و مجرمان اجرا کند. ما اعدام کودکان و اعدام هر انسانی را توسط هر حکومت و گروهی محکوم می کنیم و قویآ خواستار توقف مجازات اعدام هستیم.
نفس عمل اعدام خود به اندازه کافی شنیع و ضد انسانی هست. اعدام کودکان به مراتب ضد انسانی تر و و حشیانه تر است. اعدام کودکان زیر ۱۸ سال تقریبآ در دنیا منسوخ شده است. در سال گذشته تنها حکومتی که کودکان زیر ۱۸ سال را اعدام کرده است، جمهوری اسلامی بوده است. طالبان در طول حکومت خود بر افغانستان و حال به عنوان یک گروه تروریستی اسلامی، بارها به مانند حکومت اسلامی برادرش در ایران، کودکان را به قتل رسانده است. حکومت ها و گروه های اسلامی دشمن بشریت و کودکان هستند. باید بشریت مترقی را در دنیا را به اعتراض به این وحشیگریها فرا خواند.
کمیته بین المللی علیه اعدام در آستانه ۱۰ اکتبر روز جهانی علیه اعدام، معترضین به مجازات اعدام را فرا می خواند که در اجتماعات و اعتراضات خود خواستار توقف فوری اعدام کودکان شوند. ۱۰ اکتبر امسال فرصتی بزرگ برای پاک کردن مجازات اعدام از صحنه جهان است.
کمیته بین المللی علیه اعدام
٣ اکتبر2007
manochermasori@yahoo.com
Tfn: 0046 070/491 74 494
www.adpi.net

روزنه
کمیته بین المللی علیه اعدام، برگزار می کند!
در مقابل افزایش اعدامها در ایران در ژنو مقر کمیسیون حقوق بشر گرد هم می آییم
در روز ۱۰ اُکتبر روز جهانی علیه اعدام در ژنو (سوئیس) دست به تظاهرات خواهیم زد تا یک بار دیگر جمهوری اسلامی را به خاطر اعدامهای دسته جمعی و نقض فاحش خقوق بشر رسوا کنیم .
زمان : ۱۰ اُکتبر۲۰۰۷ از ساعت ۱۳ إلی ۱۵
مکان: سوئیس ژنو مقابل کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل
از همه گروهها ی سیاسی و انسانهای آزادیخواه دعوت می شود جهت با شکوه تر برگزار کردن این تظاهرات ؛ به صفوف مخالفین اعدام بپیوندند.
تلفن تماس :۰۷۹۵۱۱۴۳۴۴
کمیته بین المللی علیه اعدام ـ سوئیس
فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی واحد سوئیس

روزنه
کمیته بین المللی علیه اعدام، برگزار می کند
چرا مجازات اعدام؟
سمینار، بحث و گفتگو
استکهلم:
یکشنبه هفتم اکتبر ساعت 11:30
ABF Stockholm, Sveavägen 41
سخنرانان و اعضای پانل:
· نوید اخگر: نویسنده، شاعر و فعال سیاسی
· محمد امیری: پژوهشگر قرآان
· سیامک بهاری: عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران
· ایرج مصداقی: زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر
· بهروز مهرآبادی: سخنگوی کمیته دفاع از زندانیان سیاسی
· منوچهر ماسوری: دبیر کمیته بین المللی علیه اعدام
شرکت برای عموم آزاد و رایگان است
كميته بين المللى عليه اعدام
Tel. +46ــ 704 917 494
manochermasori@yahoo.com
www.adpi.net
روزنه
مردم شریف و آزاده، ایرانیان عزیز مقیم گوتنبرگ!
در راهپیمایی به مناسبت 10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام بطور گسترده شرکت کنید. بیایید این روز را به روز اعتراض علیه مجازات اعدام تبدیل کنیم. بیایید در صفی محکم و در همبستگی با همه محکومین به اعدام، صدای آنها را به گوش مردم جهان برسانیم. بیایید تا بار دیگر اعلام کنیم که ما و مردم ایران، جمهوری اسلامی، جمهوری 100 هزار اعدام را نمی خواهیم.
دفاع از جان و زندگی و حرمت مردم ایران و مبارزات آنها برای دفاع از امنیت و آسایش و یک زندگی شایسته انسان، کمترین وظیفه ما پناهجویان و پناهندگان ایرانی در خارج از مرزهای ایران است.
از اینرو ما نیز به تظاهراتی که فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی، کمیته علیه اعدام و حزب کمونیست کارگری در روز 10 اکتبر اعلام کرده اند، خواهیم پیوست و همه مخالفین مجازات اعدام را به شرکت گسترده در این راهپیمایی فرا میخوانیم این تظاهرات به ما و همه شما مربوط است.
اسامی جمعی از پناهجویان فراخواندهنده به شرح زیر میباشد.
1- مهدی عارفی نیک 13- شکوفه ایداسا
2- داریوش شاه ماری 14- حسین صالحی
3- میترا خلیلی 15-علی حسینی
4- سیامک شریفی 16- خانم فهیمه
5- فاطمه کلوانی 17- محمود راکی
6- جلاال شرف زاده 18 -روزبه زندی فر
7- منیره دادور 19- محسن احمد پور
8- حسین صالحی 20 -عباس تکلوبیغش
9- افشین روشن 21 - سعید سهرابی
10- موسی حسنی
11- پونه اتحاد پسند
12- شعیب احمدی
زمان: چهارشنبه 10 اکتبر
محل تجمع: میدان گوستاو آدولف از ساعت 17
ساعت حرکت: 17:30 به سمت Götaplatsen

جمعی از پناهجویان مقیم گوتنبرگ
اول اکتبر 2007
تلفن اطلاعات 0704008070 مهدی نیک

روزنه
بیانیه اعلام موجودیت"عليه تبعيض، سازمان دفاع از حقوق زن"
خوشحالیم که تشکیل "علیه تبعیض­ سازمان دفاع از حقوق زن" را به اطلاع برسانیم. "عليه تبعيض" سازمان مبارزه براي آزادی و رهائی زن، رفع کامل تبعيض جنسی و برابری کامل زن و مرد در همه وجوه زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است. "عليه تبعيض" به يک جنبش وسيع اجتماعي عليه ستم و تبعيض جنسي در ايران تعلق دارد که هر روز قدرتمندتر و راديکالتر به جلو گام برمیدارد. "علیه تبعیض" متحد کردن، سازماندادن و به میدان آوردن هرچه قدرتمندتر این جنبش را امر فوري خود ميداند. "علیه تبعیض" همچنین به یک تلاش جهانی برای رهایی زن از قید همه نابرابری ها و تبعیضات تعلق دارد و برای پیروزی خود بر این همبستگی جهانی تکیه میکند. "عليه تبعيض­ سازمان دفاع از حقوق زن" اهداف زير را در دستور دارد:
١- رفع كامل و قطعي هرگونه تبعيض عليه زنان٬ ريشه كن كردن تمام اشكال ستم و تحقير و بي حقوقي بر زنان و تحقق برابري واقعي زن و مرد در جامعه!
٢- جدائی کامل مذهب از دولت و از آموزش و پرورش.
٣- لغو حجاب، آزادی پوشش، و لغو كامل آپارتايد جنسی.
٤- مقابله با مردسالاری و کلیه سنتهای ملی – اسلامی عقب مانده و ارتجاعی ضد زن.
٥- متحد و منسجم کردن جنبش آزادی زن حول خواستهای برابری طلبانه، رادیکال، ماکسیمالیستی و سکولار.
٦­ متشکل کردن جنبش آزادي زن در سطوح مختلف، متحد کردن فعالين اين جنبش حول خواستهاي راديکال و پايه اي زنان و تامین یک رهبری منسجم و یک سازمان وسیع و فراگیر برای امر رهایی زن.
٧- معرفي و شناساندن جنبش آزادي زن در سطح بین المللی و جلب حمایت مدافعین حقوق زن و مردم آزادیخواه و فعالین و نهادهای چپ و مترقی از اين جنبش.
اعضای شورای مرکزی "علیه تبعض" عبارتند از مينا احدی٬ زري اصلی٬ شهلا خباززاده٬ ميترا دانش٬ شهلا دانشفر٬ سهيلا شريفی٬ محبوبه سیاهمردی٬ مهين عليپور٬ مرسده قائدی٬ اصغر کريمی٬ فرشته مرادی٬ مهناز ماسوری٬ منوچهر ماسوری٬ شهناز مرتب٬ شيوا محبوبی و مريم نمازی. شورای مرکزی در اولین جلسه خود مهين عليپور را بعنوان دبير و مينا احدي و مريم نمازي را بعنوان سخنگويان اين سازمان انتخاب کرد.
همه زنان و مردان آزادیخواه، همه جوانانی که خواهان رهائی از تبعیض و خفت و بیحقوقی و قوانین عصر حجر هستند، رابطه طبیعی دختر و پسر را حق خود میدانند، جداسازی و آپارتاید جنسی را ضدانسانی میدانند، و در یک کلام میخواهند از یک زندگی انسانی و برابر برخوردار باشند، را به پیوستن به این سازمان فرامیخوانیم. به ما بپیوندید، "عليه تبعيض- سازمان دفاع از حقوق زن" سازمانی برای شما است. به این سازمان بپيونديد، آنرا به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و به هر شکل که میتوانید از آن حمایت کنید.
نه به تبعیض، نه به حجاب٬ نه به آپارتايد جنسی
زنده باد آزادی و برابری
علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زن
٢٥ اوت ٢٠٠٧- ٣ شهریور ١٣٨٦

آدرس تماس:
nohejab@yahoo.com
پلاتفرم "علیه تبعیض- سازمان دفاع از حقوق زن"
اهداف٬ سازمان و چشم اندازها

جنبش علیه ستم و تبعیض جنسی و برای آزادی زن يک جنبش وسیع اجتماعي در ايران است. در جامعه ایران جنبش علیه اعمال تبعیض و فرودستی و بیحقوقی زن در همه جا٬ در کوچه و مدرسه، در کارخانه و دانشگاه، در عرصه هنر و فرهنگ و در همه ابعاد عليه حجاب، عليه آپارتايد جنسی و عليه قوانين و مقرارات ضد زن جریان دارد.
"علیه تبعض- سازمان دفاع از حقوق زن" خود را متعلق به اين جنبش ميداند و امر متحد کردن و سازمان دادن اين جنبش را امر فورى خود ميداند.
هدف ما رفع کامل تبعیض جنسی و برابری کامل زن و مرد در كليه عرصه های حقوقی و اجتماعی و اقتصادی و سياسی و فرهنگی است.
"علیه تبعیض- سازمان دفاع از حقوق زن" تحقق اهداف زیر را در دستور کار خود قرار میدهد:
١- رفع كامل و قطعي هرگونه تبعيض عليه زنان٬ ريشه كن كردن تمام اشكال ستم و تحقير و بي حقوقی بر زنان و تحقق برابري واقعي زن و مرد در جامعه!
تحقق واقعی اين هدف تنها در جامعه اي مدرن، سكولار، و بري از تمام سنتها و قوانين ارتجاعی پدرسالارانه و ضد زن امكان پذير است. "علیه تبعیض- سازمان دفاع از حقوق زن" براى تحقق کامل و بي كم و كاست اين هدف مبارزه ميکند.
٢- جدائی مذهب از دولت و از آموزش و پرورش. مذهب زدائی از جامعه و کلیه امور اجتماعی مردم. مرد سالاری و فرودستی و تحقیر زن یک رکن همه مذاهب است و قوانین مذهبی ماهیتا با حقوق و آزادی زن در تناقض کامل قرار دارد. در جامعه ای که مذهب و قوانین شرعی در دولت و سیستم آموزشی و اموراجتماعی مردم دخالت کند زن نمیتواند آزاد باشد.
٣- مقابله با مردسالاری و کلیه سنتهای ملی ­ اسلامی عقب مانده و ارتجاعی ضد زن. فرهنگ و سنن مذهبی و مردسالارانه همواره يک عامل مهم در تحقیر و فرودستی زن در زمینه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی بوده است. این سنتها تحت حاکمیت جمهوری اسلامی بمراتب تقویت شده، رسمیت و قانونیت یافته، و به چماقي بر سر زنان تبديل شده است. "علیه تبعیض­ سازمان دفاع از حقوق زن" مبارزه عليه سنن و عقاید مذهبی و مردسالارانه در تمام عرصه ها را بخش مهمی از جنبش براي آزادى زن میداند و پیگیرانه در این جهت میکوشد.
٤- لغو حجاب، آزادی پوشش، و لغو كامل آپارتايد جنسی. "علیه تبعیض- سازمان دفاع از حقوق زن" براي بسیج و متحد کردن جنبش علیه تبعیض جنسی حول این خواست های فوری تلاش میکند.
٥- متحد و منسجم کردن جنبش آزادی زن حول خواستهای برابری طلبانه، رادیکال، ماکسیمالیستی و سکولار. نقد و افشای جریانات و نیروهای سیاسی که با مماشات و تخفیف دادن به قوانین شرعی و سیستم حقوقی مذهبی عملا بعنوان مانعی بر سر راه آزادی زنان عمل میکنند.
۶- متشکل کردن جنبش آزادى زن در سطوح مختلف و مرتبط کردن فعالين اين جنبش حول خواستهاى راديکال و پايه اى زنان.
۷- معرفی و شناساندن جنبش آزادى زن در سطح بین المللی و جلب حمایت فعالین جهانی جنبش آزادی زن و نیروها و فعالین و نهادهای چپ و مترقی و آزادیخواه از اين جنبش. "علیه تبعیض" شرکت فعال در جنبش سکولاریستی و جنبش علیه اسلام سیاسی در جهان را يک عرصه مهم فعاليت خود ميداند.
"علیه تبعیض" براي پيشبرد امر سازماندهی جنبش آزادى زن در ايران اقلام زير را در دستور کار خود قرار ميدهد:
- انتشار منظم نشريه، برنامه تلويزيوني ويژه، پاسخ دادن به مسايل محوري جنبش آزادي زن، و دخالتگری فعال در عرصه ها و کمپینهای مختلف جنبش آزادی زن در داخل و خارج کشور.
- جذب فعالين و رهبران راديکال جنبش آزادى زن به "علیه تبعیض" و تشويق آنان به عضويت در اين سازمان.
- تلاش براي جلوي صحنه آمدن صفي از رهبران راديکال و پیگیر و سازش ناپذیر جنبش آزادى زن از طريق قرار گرفتن آنان در راس کمپين هاي سياسي حول خواستها و مسايل فوری جنبش آزادی زن در ايران٬ برپايی کنفرانس ها و سمينارهاي مختلف در سطح علني حول مسايل زنان و حقوق اجتماعی٬ سياسی و اقتصادی زنان در ایران و تبديل آنان به سخنگويان و چهره هاي محبوب اين جنبش.
- بردن شعارها و سياست هاي اين سازمان به درون جنبش آزادی زن و تبديل آن به پلاتفرم تشکلهاى علنی اى که حول خواستهاي مشخص زنان شکل ميگيرد. تبدیل این شعارها و سیاستها به خط قطعنامه ها و شعارهای سياسی در جنبش آزادی زن و در مناسبتها و تجمعات اعتراضی مردم.
- تلاش براي ايجاد تشکلهای علنی حول خواستهای مشخص زنان در عرصه های مختلف!
ايجاد چنين تشکلهايی يک گام مهم براي متحد کردن و قدرتمند تر کردن جنبش اجتماعي آزادي زن و مسلط کردن خط راديکال بر اين جنبش است. "علیه تبعیض" براي متشکل شدن فعالين جنبش رهائی زن در سطح محلات و مراکز کار و تولید و در ادارات و مدارس و دانشگاهها حول خواستهای فوري جنبش آزادى زن و ایجاد نهادها و انجمن ها و دیگر تشکلهاى علنی و توده ا ى در جنبش رهائی زن تلاش ميکند.
روزنه
به تبعیض جنسی باید پایان داده شود! بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و شروع سرکوب پائیزی!
هنوز سرکوب تابستانی زنان تمام نشده، سرکوب پائیزی شروع شده است. مدارس و دانشگاهها شروع شده است اما توام با تشدید فشار برای رعایت حجاب و موازین اسلامی، توام با تشدید فشار برای اسلامیزه کردن مراکز آموزشی و تشدید جداسازی ها و آپارتاید جنسی.
در حالیکه در اقصی نقاط دنیا زنان و مردان در کنار هم در حال کار و زندگی هستند، آموزش میبینند و آموزش می دهند، از مهد کودک تا مدرسه و دانشگاه و اداره و کارخانه تا خانه سالمندان با هم کار و زندگی میکنند و با هم این مراکز را اداره میکنند، اما تحت حاکمیت جمهوری اسلامی زن و مرد، کودک پسر و دختر، جوان پسر و دختر از هم جدا نگه داشته میشوند و در کنار محرومیت های اقتصادی اکثریت عظیم جامعه، از یک رابطه انسانی با یکدیگر نیز محروم میشوند.
در ٢٨ سال اخیر جمهوری اسلامی بطور سیستماتیک تلاش کرده است که جداسازی جنسی را به جامعه تحمیل کند. و هر بار سختتر از پیش با مقاومت مردم بویژه نسل جوان روبرو شده است. مراکز آموزشی از جمله مکانهایی است که جمهوری اسلامی تمامی نیرویش را صرف جداسازی کرده است. هرسال با شروع سال تحصیلی، رهبران جمهوری اسلامی و چماقدارانش خط و نشان کشیدن را شروع می کنند، و سرکوب و اذیت و آزار دانش آموزان و دانشجویان را گسترش میدهند اما هرسال این محیط ها غیراسلامی تر و غیراسلامی تر میشود. ٢٨ سال سرکوب کرده اند، دستگیر و زندانی و اعدام کرده اند، تصفیه کرده اند اما خودشان نیز به شکست شان اذعان میکنند. مذهب دائما دارد از میان مردم بویژه نسل جوان دفع میشود و کنار میرود و ارزشهای سکولار، ارزشهای انسانی تر و مدرن تر جای خدا و اسلام و خرافه و عقب ماندگی فکری و فرهنگی را میگیرد.
صدها هزار زن و جوان در طول تابستان مورد بیحرمتی و توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند. عده بیشماری دستگیر شدند، در مدرسه و دانشگاه، در کارخانه و اداره، در مسجد و روزنامه و رادیو و تلویزیون علیه زنان و جوانان و آرزوها و آرمانهای آنها رجزخوانی کردند، اما کسی زیر بار نرفت. جامعه مرعوب نشد و رعایت حجاب و تعداد حجاب دار بیشتر نشد، برعکس نفرت و انزجار مردم از حکومت و فرهنگ و عقب ماندگی اش گسترش یافت. برای هزارمین بار جامعه اعلام کرد که حاضر نیست اسلامی شود، حاضر نیست قوانین ١٤٠٠ سال قبل را بپذیرد.
"علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زن"، سرکوب زنان و جوانان و جداسازی های جنسی در مدارس و دانشگاهها و در سراسر جامعه را شدیدا محکوم میکند و همه مردم، زن و مرد و پیر و جوان را به مقابله با این سیاست های ضدانسانی و ارتجاعی فرامیخواند. جمهوری اسلامی قادر نخواهد بود جامعه را اسلامی کند، این جامعه است که اسلام و قوانین اسلامی را از خود دفع میکند. "علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زن" همه مردم را فرامیخواند در همه مراکز کار و آموزش، در اتوبوس و هرجا که این جداسازی جریان دارد، با تمام قوا به مقابله با آن برخیزند و این سیاست های ضدانسانی را در هم شکنند.
زنده باد آزادی و برابری
مرگ بر حکومت آپارتاید
مرگ بر حکومت ضدزن
علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زن
٣ اکتبر ٢٠٠٧، ١١ مهرماه ١٣٨٦
آدرس تماس:
nohejab@yahoo.com
تلفن تماس: 0046707777313
روزنه
چرا اعدام؟همراه با بشریت مترقی علیه اعدام در ١٠ اکتبر!
جمهوری اسلامی در طول حیات ننگینش دهها هزار نفر را اعدام کرده است. تیرباران کرده، زیر شکنجه به قتل رسانده، سنگسار کرده و یا با طناب دار اعدام کرده است. تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، نه تنها ارتکاب به برخی جرائم مانند قتل مجازات اعدام دارد بلکه همچنین سکس غیرمجاز، دست انداختن خدا و پیغمبر، اعتقاد به مرام اشتراکی، دست کشیدن از خدا و اسلام، تشکیل احزاب مخالف، همجنسگرائی و غیره هم مجازاتش اعدام است. اعدام، هرنوعش و به هردلیلی غیرانسانی است، قتل عمد ست، بی حرمت کردن انسان است، ابزار سرکوب است و باید از دست دولتها و از دست جمهوری اسلامی گرفته شود.
"علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زن" مخالف هر گونه اعدام و قتل نفس است. ما قویا هر نوع اعدامی را محکوم می کنیم و خواستار توقف فوری مجازات اعدام در جهان و ایران هستیم. ما قویا خواهان لغو همه احکام اعدام در ایران و جهان هستیم.
١٠ اکتبر ١٨ مهر، روز جهانی علیه اعدام در پیش است. ما همراه با مردم مترقی در سراسر جهان، علیه اعدام دست به اعتراض میزنیم و همگان را به اعتراض علیه اعدام در این روز فرا می خوانیم. در ایران هم باید به این اعتراض جهانی پیوست. سازمان "علیه تبعیض" همه زنان و مردان آزادیخواه را به پیوستن به جنبش جهانی علیه اعدام و برای انداختن این مجازات غیرانسانی به زباله دان تاریخ فرامیخواند.
زنده باد آزادی و برابری
مرگ بر حکومت آپارتاید
مرگ بر حکومت ضدزن
علیه تبعیض، سازمان دفاع از حقوق زن
٣ اکتبر ٢٠٠٧، ١١ مهرماه ١٣٨٦
آدرس تماس:
nohejab@yahoo.com
تلفن تماس: 0046707777313
روزنه
هشدار در مورد جهت گیریهای تازه در حزب "حکمتیست"
اعضای رهبری حزب "حکمتیست" در آستانه تشکیل کنگره دوم حزبشان مباحثی را مطرح کرده اند که بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است. این حزب از همان ابتدا با کنار گذاشتن سوسیالیسم و جایگزین کردن انقلاب با پروسه دیپلماتیک تصرف قدرت از طریق مجلس موسسان و قانون اساسی فعالیتش را آغاز کرد. بیانیه اعلام موجودیت و منشور سرنگونی این حزب سند گویای دست کشیدن از افق انقلاب و سوسیالیسم و بازگشت به نظرات کهنه و نقد و رد شده مرحله بندی انقلاب و ناممکنی سوسیالیسم در شرایط حاضر است. حزب "حکمتیست" در ادامه این خط هر روز بیشتر به راست چرخیده است. نظرات آشکارا شکست طلبانه ای چون ضعف چپ و دست بالا داشتن راست در جامعه، بزرگنمائی حاشیه ای ترین نیروهای راست نظیر هخا و الاهواز و دیگر نیروهای قومگرا و اعطای رهبری مبارزات مردم به این نیروها، سرزنش و تحقیر مردم و کارگران و مبارزاتشان، و در عرصه جهانی مختومه اعلام کردن مقابله بین دوقطب تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی غرب و همسو شدن با سیاستهای "ضد امپریالیستی" چپهای فرقه ای حامی حزب الله و حماس و غیره، اجزائی از سیاستهای آشکارا راست و شکست طلبانه این حزب در دوره فعالیتش بوده است.
امروز متاسفانه رهبری این حزب قصد دارد که این سیاست را تا سقوط کامل به راست ترین افقها و سیاستها برای شرکت در بازی قدرت ادامه دهد. اعلام شکست جنبش سرنگونی، بازنویسی تاریخ این جنبش و اعطای رهبری جنبش سرنگونی ازشورش 18 تیر تا امروز به نیروهای راست، و حتی اظهار ندامت از شرکت در این جنبش، ادعای بحران زدگی کمونیسم کارگری و اعلام ختم جنبش کمونیسم کارگری، ادعای بحران هویتی چپ، و نظریه بافی برای تجدید تعریف هویت کمونیستی، جانشین کردن برنامه یک دنیای بهتر با منشور سرنگونی، دم زدن از مبارزه نظامی سراسری (سراسری کردن گارد آزادی که در همان منطقه کردستان هم به جائی نرسیده است)، اعلام ضرورت حضور در کردستان عراق و "بحران سازی" نظامی در رقابت با سایر نیروهای "آینده ساز" در این منطقه، از جمله بحثهائی است که در آستانه کنگره دوم حزب "حکمتیست" از جانب اعضای رهبری این حزب منتشر شده است. آنچه تحت عنوان ختم جنبش کمونیسم کارگری و بحران هویتی کمونیستها و مرگ جنبش سرنگونی اعلام میشود در واقع انعکاس بحران و سترونی و ناکامی نظرات و تبیینها و سیاستهای خود این حزب از منشور سرنگونی تا گارد آزادی است. در جامعه و خارج از دیوارهای این حزب هیچگاه راست تا به این درجه منزوی و بی تاثیر و شعارها و سیاستها و افق چپ تا بدین حد مطرح و پرنفوذ نبوده است. اگر حزب "حکمتیست" این واقعیات را نمی بیند بخاطر آنست که تمام تبیین نظری واستراتژی این حزب بر نفی این واقعیات مبتنی است.
امروز این حزب بحران و بن بست سیاسی و هویتی خود را بپای جنبش سرنگونی و کمونیسم کارگری مینویسد تا بتواند برای خلاصی از این بن بست یکسره دست از کمونیسم و کارگر بشوید و به افق و تاکتیکهای اپوزیسیون راست در بازی قدرت بپیوندد. اما بی تردید این مباحث و نظرگاههای جدید، بحران سیاسی و هویتی این حزب را عمیق تر و وخیم تر خواهد کرد. تبدیل این نظرات و مباحث به سیاستهای رسمی، که بر مبنای آنها قرارها و قطعنامه های متعددی به کنگره ارائه شده، حزب "حکمتیست" را مستقل از نیت و انگیزه مطرح کنندگان این سیاستها عملا در کمپ نیروهائی نظیر باند زحمتکشان قرار خواهد داد. این جهت گیری به سمت یک نیروی مسلح بریده از جامعه و بیگانه با جنبش کارگری و جنبشهای اعتراضی است. ملقمه ای از تاکتیک " قطع سر پنجه های رژیم" مجاهدین و استراتژی ناسیونالیسم کرد مبنی بر حساب باز کردن روی "شکافهای منطقه ای" است. این افقی است که سیاستهای آمریکا در عراق با بقدرت رساندن طالبانی و بارزانی در برابر ناسیونالیسم کرد قرار داده است. دیپلماسی سازش با ناسیونالیسم کرد حاکم بر کردستان عراق، که خط رسمی و اعلام شده حزب "حکمتیست" در عراق است، یک جزء این سیاست است و تبدیل این خط به سیاست حزب "حکمتیست" این حزب را در آستانه راهی قرار خواهد داد که فرجام فضاحت بار آن را در باند زحمتکشان شاهدیم.
اینجا دیگر بحث بر سر اختلافات نظری نیست. مساله دست شستن کامل یک سازمان چپ از کمونیسم و سوسیالیسم و جنبش کارگری و چرخش کامل به راست است. مساله بر سر مکان واقعی حزب "حکمتیست" در جامعه و سقوط آزاد این حزب به دامن راست ترین نیروهای ناسیونالیست قومی است. باید در برابر این روند ایستاد و آنرا نقد و افشا کرد. در این مقطع سکوت از جانب هیچ فرد و نیروئی که خود را نه حتی کمونیست کارگری و طرفدار منصور حکمت، بلکه تنها چپ و انقلابی میداند جایز نیست. ما خود را موظف میبینیم که در مورد این سقوط آزاد به راست هشدار بدهیم.
خوشبختانه بحث های انتقادی از این نظرات نیز در حزب حکمتیست وجود دارد که نشاندهنده مقاومت در برابر این نظرات است. وظیفه تاریخی و کمونیستی آن عده از کادرها و اعضای حزب حکمتیست که هنوز خود را به کمونیسم کارگری متعهد میدانند اینست که در برابر این سقوط آشکار بایستند و اجازه ندهند حزبشان به نیروئی از جنس سازمان زحمتکشان تبدیل شود.
حزب کمونیست کارگری ایران
10 مهرماه 1386، 2 اکتبر 2007

روزنه
توافق عباس و اولمرت برای تدوين پيش نويس تفاهم نهایی
رهبران اسراييل و تشکيلات خودگردان فلسطينی از کمیته مشترک کاری خواسته اند که تدوين پيش نويس تفاهم نهايی صلح، که شامل راه حل های مورد رضايت دو طرف باشد، را آغاز کند. برای ششمين بار طی چند هفته اخير، رهبران اسراييل وحکومت خودگردان فلسطينی دراورشليم درديداری طولانی، برای رسيدن به سند تفاهم های اصولی تا پيش از برگزاری کنفرانس صلح خاورميانه رايزنی کردند. در جريان اين ديداراعلام شد که دو رهبرازکميته های کاری که برای پيشبرد گفت وگوها تشکيل شده، خواسته اند که ازهفته آينده، موضوع های «اساسی مورد اختلاف» را بررسی کرده و برای رسيدن به راه حلی که مورد رضايت هردو طرف باشد، تلاش کنند.
رادیوفردا
احمدی نژاد: حادثه دانشگاه کلمبيا توطئه آمريکا بود

رييس جمهوری ايران چهارشنبه شب حادثه دانشگاه کلمبيا نيويورک را «توطئه آمريکا و صهيونيسم» دانست و گفت: اين توطئه شکست خورد. محمود احمدی نژاد که در يکی از مساجد جنوب شهر تهران سخن می گفت، اظهار داشت:« توطئه آمريکا در دانشگاه کلمبيا پيروزی بزرگی نصيب ملت ايران کرد.» به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، وی افزود:«آنان با محاسبات مادی و افکار کوتاه خود تصور می کنند می توانند ملتی را در بن بست قرار دهند در حالی که خداوند متعال صحنه را به گونه ای تغيير داد که با امکانات و برنامه ريزی خودشان آبرويشان در نزد ملت های جهان رفت.»
رادیوفردا
آمریکا: فرهادی از فرماندهان سپاه قدس بوده است
سخنگوی ارتش آمریکا در عراق اعلام کرده که یکی از مسئولان استانداری کرمانشاه که در کردستان عراق به بازداشت نظامیان آمریکایی درآمده، فرمانده قرارگاه ظفر، یکی از قرارگاههای نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بوده است.نظامیان آمریکایی در بیستم سپتامبر (29 امرداد) گذشته، محمود فرهادی، یکی از مسئولان استانداری کرمانشاه را که همراه با هیئتی تجاری به شهر سلیمانیه در کردستان عراق سفر کرده بود در هتل محل اقامت خود در این شهر به دست نظامیان آمریکایی بازداشت شد.دولت خودمختار کرد عراق و رئیس جمهور این کشور به بازداشت آقای فرهادی اعتراض کردند اما ارتش آمریکا اعلام کرد که بازداشت وی بر اساس تصمیم دولت ایالات متحده مبنی بر برخورد با کلیه عوامل مرتبط با سپاه پاسداران ایران در عراق صورت گرفته و آقای فرهادی نیز سابقه عضویت در نیروی قدس سپاه پاسداران دارد.نیروی قدس شاخه ای از سپاه پاسداران است که حوزه مأموریت آن خارج از مرزهای ایران است.
بی بی سی
بوش: توقف غنی سازی شرط مذاکره آمریکا با ایران است
جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه با اشاره به استراتژی اين کشورنسبت به کره شمالی، بار ديگر اعلام کرد که در صورت توقف فعاليت حساس اتمی جمهوری اسلامی، امکان گفت وگو ی مستقيم میان ایران و آمریکا وجود دارد.آقای بوش با اشاره نتيجه بخش بودن گفت وگو با کره شمالی و اينکه «هر موردی ويژگی های خود را دارد»، گفت:«ما با کشوری سر و کار داريم که رهبر آن می گويد بايد اسراييل نابود شود. اين رهبری است که سخنان تحريک آميز مطرح می کند».به گزارش خبرگزاری فرانسه، رييس جمهوری آمريکا افزود:«ما، به رغم اين رويکردها، خواهان اين هستيم که با او بنشنيم و مذاکره کنيم. به شرطی که او برنامه (مربوط به غنی سازی) را متوقف کند، برنامه جاه طلبانه سلاح هسته ای خود را متوقف کند. به عبارت ديگر، اين ديگر انتخاب اوست نه ما».
رادیوفردا
راه اندازی سه هزار دستگاه سانتریفیوژ در تاسیسات نطنز
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع ديپلماتيک فرانسوي گفتند رژیم تهران تا پايان ماه اکتبر حدود سه هزار سانتريفوژ را برای غنی سازی اورانیوم راه‌اندازي مي‌كند و بدین ترتیب در آستانه توليد صنعتي اورانيوم غني‌شده قرار خواهد گرفت. اين خبر بر اساس يادداشتی است كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز گذشته برای دولت پاريس ارسال كرده است. رژیم تهران پيش از اين اعلام كرده بود قصد دارد به سه هزار سانتريفوژ دست يابد و در آينده نيز به گسترش برنامه غني‌سازي اورانیوم در مقیاس صنعتي با بيش از 50 هزار سانتريفوژ ادامه خواهد داد.در همین حال اعلام شد خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رژیم تهران را به اعمال تحریمهای بیشتر تهدید کرده است. سولانا شب گذشته با حضور در کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا گفت ما نمی توانیم تا ابد منتظر بمانیم و باید در کوتاهترین زمان ممکن شاهد نتیجه رایزنی های انجام شده باشیم. سولانا گفت که قصد دارد بزودی با لاریجانی دیدار کند و افزود باید به رژیم تهران پیام داد که زمان نامحدود نیست.
ایرانپرس نیوز


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter