تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Thursday 11 October 2007

پنجشنبه 19/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخبارپنجشنبه:
تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد گناباد
دستور العمل اجرایی نحوه رفتار و پوشش اسلامی در دانشگاه
لغو مجوز انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
یازدهمین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه
کارگران نیشکر با موفقیت به اعتصاب پایان دادند و برای سایر خواستهای خود التیماتوم دادند
ما موفق شدیم
حنفی روستاندی: دستگیری فعالان سندیکایی در ایران باید متوقف شود
روزجهانی مبارزه علیه اعدام سرآغاز اعتصاب غذای نامحدود زندانیان
گزارش فعالان حقوق بشر در ایران
میتینگ با شکوه شهر مالمو در اعتراض به اعدام و توحش جمهوری اسلامی
10 اکتبر در شهر گوتنبرگ سوئد
یورش مامورین حفاظت زندان به بند زندانیان سیاسی
آلمان متهم ترور در میکونوس را آزاد می کند
تلاش ايتاليا برای حذف مجازات اعدام در جهان
مملکت ملک طلق هیچ کس نیست
پايان دور دوم مذاکرات ايران و آژانس بر سر سانتريفيوژها

.......................................................................


تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد گناباد
دانشجويان دانشگاه آزاد گناباد، در پي افزايش تعداد دانشجويان در اتاق‌هاي خوابگاه برادران اين دانشگاه ديشب 17 مهرماه تجمعي را در خوابگاه اين دانشگاه برگزار كردند.
دانشجويان دانشگاه آزاد گناباد، در پي افزايش تعداد دانشجويان در اتاق‌هاي خوابگاه برادران اين دانشگاه ديشب 17 مهرماه تجمعي را در خوابگاه اين دانشگاه برگزار كردند.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از مشهد، در اين تجمع كه در اعتراض نسبت به عملكرد مديريت دانشگاه و خدمات رساني صورت گرفت، حدود 200 نفر از دانشجويان شركت داشتند و با امضاي طومار توسط دانشجويان به پايان رسيد.
لازم به ذكر است، حجت الاسلام مدني، مسئول دفتر فرهنگ اين دانشگاه نسبت به حل مشكلات دانشجويان، قول مساعد داد و مقرر شد جلسه‌اي با حضور نماينده‌اي از دانشجويان و دفتر فرهنگ و كميته دانشجويي جهت حل مشكلات تشكيل شود.
فردا نیوز
دستور العمل اجرایی نحوه رفتار و پوشش اسلامی در دانشگاه
تنها چند روز پس از شایعه حضور ماموران لباس شخصی نیروی انتظامی در دانشگاه آزاد اراک دیروز ستاد شکل گرفته واحد امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی در دانشگاه طی اطلاعیه ای به طور رسمی تمامی دانشجویان این دانشگاه را خطاب قرار داد و اعلام کرد در صورت عدم توجه به قوانین به شدت با آنها برخورد می شود.دقایقی پس از انتشار این اطلاعیه دانشجویان در حرکتی هماهنگ اطلاعیه ها را زیر پا گذاشته و در فضای دانشگاه پخش کردند حراست دانشگاه نیز با هراس از بالا گرفتن اعتراض دانشجویان به مستخدمین دانشگاه دستور داد این اطلاعیه ها را از روی زمین جمع آوری کنند.تقابل شکل گرفته میان دانشجویان و ماموران حراست دانشگاه درسالهای اخیر در نوع خود بی سابقه بوده و ماموران حراست حتی با حضور ماموران نیروی انتظامی قادر به کنترل وضعیت نیستند.امروز نیز حراست شهرک دانشگاهی امیرکبیر در اقدامی زننده مانع از ورود یک دانشجو به دانشگاه شد . ماموران حراست علت این کار خود را آرایش نامتعارف موی سر این دانشجو اعلام کردند. این امر باعث اعتراض دانشجویان شد و ماموران حراست پس از اعتراض به خواسته دانشجویان برای ورود این دانشجو به دانشگاه تن دادند.ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه نه تنها باعث بالا رفتن سطح علمی دانشجویان نمی شود بلکه برای دانشجویان این سوال پیش آمده است که آیا آنها به واقع به دانشگاه آمده اند یا پادگان نظامی؟ هراتی از مسئولین حراست که دانشجویان او و داوود نوری شرق ریاست دانشگاه را مسئول این وضعیت نابسامان می دانند دو سال پیش پس از ارتباط نا مشروع با دختران دانشجو در دانشگاه آزاد اراک از این دانشگاه بیرون رانده شد و به آشتیان ( از شهرستان های اطراف شهر اراک) تبعید شد.هراتی با احضار دانشجویان دختر به کمیته انضباطی به بهانه های واهی از آنها می خواست با وی رابطه داشته باشند ودر غیر این صورت از دانشگاه اخراج خواهند شد. هراتی قبل از استعفای دکتر محمد رضا قاری ریاست پیشین دانشگاه با نفوذ خود در حراست دانشگاه آزاد اراک به این دانشگاه بازگشت تا در میان دانشجویان لقب شیطان پیر بگیرد.اطلاعیه ی نیروی انتظامی مستقر در دانشگاه نشان دهنده ی اوج فلاکت و عقب افتادگی فرهنگی سران دانشگاه آزاد اراک است. این اطلاعیه به تنهایی بیانگر فضای بسته و نظامی دانشگاه های ایران است که محمود احمدی نژاد ریاست جمهور اسلامی آنها را آزاد ترین دانشگاه های دنیا می داند. مسئولان حراست با این اطلاعیه نشان دادند نه تنها به دانشجو نگاهی انسانی ندارند بلکه دانشجو را دشمن خود دانسته و از هر ابزاری برای تخریبش استفاده می کنند. در بندی از این اطلاعیه آمده است "توجه به تصمیم شورای محترم فرهنگی دانشگاه و در راستای صیانت از حریم علم و دانش و تکریم اکثریت دانشجویان طرح برخورد با عده کمی از افرادی که شئونات دانشجویی و محیط علمی را رعایت نمی کنند اجرا می شود." استفاده از کلمه ی "عده ی کمی از افراد" به جای دانشجو نشان میدهد مسئولان حراست دانشجویانی را که شبیه خود فکر نمی کنند را دانشجو نمیدانند و برای سرکوب آنها برنامه ریزی کرده است. تفتیش عقاید دانشجویان و زیر پا گذاشتن حقوق انسانی آنها به نوبه ی خود توهین به شان دانشجو و دانشگاهی است و بدیهی است ادامه ی این وضعیت برای بسیاری از مسئولان دانشگاه گران تمام خواهد شد.متن اطلاعیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی در دانشگاه به شرح زیر است:
دستور العمل اجرایی نحوه ی رفتار و پوشش اسلامی در دانشگاهبا توجه به تصمیم شورای محترم فرهنگی دانشگاه و در راستای صیانت از حریم علم و دانش و تکریم اکثریت دانشجویان طرح برخورد با عده کمی از افرادی که شئونات دانشجویی و محیط علمی را رعایت نمی کنند اجرا می شود.
الگوهای رفتاری برای برادران و خواهران:1. رعایت شئون اسلامی و دانشجویی در رفتار و گفتار2. پرهیز از اختلاط بی مورد خواهران با برادران در دانشگاه3. پرهیز از وسایل، اشیاه، پوشاک و زیور آلات که مغایر با شئونات اسلامی و اجتماعی بوده و به عنوان ترویج فرهنگ مبتذل غرب محسوب میشود4. پرهیز از هرگونه آرایش5. همراه داشتن کارت دانشجویی6.پخش هرگونه موسیقی از گوشی تلفن همراه در محوطه دانشگاه بخصوص در دانشکده ها ممنوع میباشد7. استعمال دخانیات در دانشگاه ممنوع می باشد
الگو های پوشش برادران1. عدم آرایش موی سر و محاسن با سبک های غیرمتعارف و زننده2. از پوشیدن لباس های تنگ وبدن نما پرهیز شود3.آستین لباس بایستی تا آرنج فرد را پوشش دهدرعایت موراد فوق حداقل ضوابط ورود به دانشگاه می باشدتوجه: این اطلاعیه به معنی تذکر کتبی می باشد و در صورت عدم رعایت آن از سوی دانشجویان توسط عوامل اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه که در تمامی قسمت های حضور فعال دارند شناسایی و موارد تخلف در این ستاد و کمیته انضباطی رسیدگی خواهد شد.
خبرنامه دانشگاه آزاد اراک
لغو مجوز انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد وزارت بهداشت و آموزش پزشکی امروز با ارسال نامه ای به انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مجوز فعالیت این تشکل دانشجویی را لغو و عنوان نموده که به علت انکه در سال گذشته این انجمن در حالت تعلیق به فعالیت های خود ادامه می داده ادامه فعالیت این تشکل در سال جاری غیر قانونی می باشد.آرش کوهی ضمن غیر قانونی خواندن این حکم بیان داشت که انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در زمان تعلیق هیچ گونه فعالیت تشکیلاتی نداشته و تنها به صرف باز بودن درب انجمن اسلامی این تشکل از ادامه فعالیت باز مانده است که این بهانه جالبی در جهت لغو مجوز فعالیت این تشکل قانونی نیست و انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به این حکم اعتراض خواهد کرد.این امر در حالی صوت می گیرد که چندی پیش نیز انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود با حکم وزارت علوم از ادامه فعالیت باز ماند.
اطلاعیه شماره ١١
یازدهمین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه

سه شنبه ١٧ مهرماه
اعتصاب در نیشکر هفت تپه ادامه دارد. امروز مدیر عامل تلاش کرد که کارگران را با وعده سر کار بفرستد اما کارگران همچنان به اعتصاب ادامه دادند. مدیر عامل امروز به کارگران قول داد که فردا بقیه حقوق معوقه پرداخت میشود اما کارگران اعلام کردند تا پرداخت نشود اعتصاب ادامه خواهد یافت. درصورتی که فردا حقوق معوقه پرداخت شد کار را شروع میکنیم در غیراینصورت به اعتصاب ادامه میدهیم. و بدینترتیب عزم خود را برای نپذیرفتن قول و قرارهائی که بارها از جانب کارفرماها و مسئولین دولتی اعلام میشود اما به آن وفا نمیشود، نشان دادند.
کارگران بعلاوه به مدیر عامل برای پرداخت پاداش ها عقب افتاده ١٥ روز مهلت دادند و اعلام کردند چنانچه ظرف ١٥ روز پاداشها پرداخت نشود مجددا اعتصاب را از سر خواهند گرفت.
کارگران نیشکر این تصمیمات را طی بیانیه کوتاهی به افکار عمومی اطلاع دادند و از همه آنها که از مبارزه کارگران حمایت کرده اند قدردانی کردند.
حزب کمونیست کارگری کارگران را به برپائی هرروزه مجمع عمومی فرامیخواند. مجمع عمومی مهمترین ظرف اتحاد میان کارگران، خنثی کردن توطئه ها و تهدیدها، و مهمترین ابزار دخالت توده کارگر در تصمیم گیری بر سر مبارزه و خواستهای خود میباشد. مجمع عمومی پایه و اساس هر تشکل واقعا کارگری است. این حق کارگران است که آزادانه و در ساعات کاری بتوانند مرتبا مجمع عمومی خود را تشکیل دهند و درمورد مسائل و مشکلات و راه حل ها به بحث و تبادل نظر بنشینند و بطور جمعی تصمیم گیری کنند. این فاکتور مهمی در تحکیم اتحاد میان کارگران و متشکل شدن کارگران است.
زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مهرماه ١٣٨٦، ٩ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
اطلاعیه شماره ١٢
کارگران نیشکر با موفقیت به اعتصاب پایان دادند و برای سایر خواستهای خود التیماتوم دادند

چهار شنبه ١٨ مهرماه
پس از ١١ روز اعتصاب متحد و یکپارچه بیش از ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه ١٨ مهرماه، کارگران کار را از سر گرفتند. چند روز قبل مدیریت و جمهوری اسلامی تحت فشار کارگران حقوق ماه مرداد را پرداخت کردند به این امید که کارگران را به سر کار بفرستند و از پرداخت بقیه حقوق کارگران خودداری کنند. کارگران اما با پافشاری بر اعتصاب، با نپذیرفتن وعده های توخالی مقامات و مدیریت، امروز حقوق شهریورماه را نیز دریافت کردند و بدین ترتیب به اعتصاب طولانی مدت خود پایان دادند.
اما پرداخت حقوق معوقه تنها یکی از خواستهای کارگران بود. کارگران دیروز سه شنبه به مدیر عامل ١٥ روز مهلت دادند که مزایای معوقه و سایر مطالبات آنها را عملی کند در غیراینصورت اعتصاب مجددا شروع خواهد شد. سایر مطالبات کارگران عبارت است از: پرداخت بموقع دستمزدها در پنجم هرماه٬ پرداخت پاداش و بن معوقه٬ برخورداری از خانه هاي سازماني٬ اجراي نظام هماهنگ دستمزدها٬ مشمول کارهای سخت و زيان آور شدن و اجراي طرح طبقه بندي مشاغل. بعلاوه کارگران بر انحلال رسمی شورای اسلامی، برخورداری از حق تشکل و پایان دادن به اذیت و آزار فعالین کارگری تاکید میکنند.
اعتصاب قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه، هرچند به همه خواستهای خود نرسیده است، با اینهمه پیروزی مهمی برای کارگران این کارخانه و کل طبقه کارگر بشمار میاید. کارگران نشان دادند که میتوان با پافشاری بر مبارزه و اعصتاب خواستهای خود را به دولت و کارفرما تحمیل کرد. میتوان علیرغم اذیت و آزار کارگران، علیرغم بازداشت ها و سرکوب تجمعات آنها، با نیروی متحد خود، با اطلاع رسانی هرروزه به جامعه، با قبول نکردن وعده وعیدها، و با اتکا به نیروی خود طرف مقابل را به تسلیم کشاند. کارگران هفت تپه امروز در موقعیتی بسیار مساعدتر، متحدتر و آبدیده تر میتوانند به مبارزه برای تحقق همه مطالبات خود ادامه دهند. کارگران هفت تپه راه روشنی مقابل سایر بخش های طبقه کارگر گذاشتند و درسهای باارزشی به طبقه کارگر تقدیم کردند.
حزب کمونیست کارگری این پیروزی را به کارگران نیشکر هفت تپه تبریک میگوید، دست فعالین و رهبران این اعتصاب را که با درایت و هوشیاری توطئه ها را خنثی کردند و اعتصاب چهارهزار کارگر را آنهم تحت فشارهای هرروزه وزارت اطلاعات بخوبی هدایت و سازماندهی کردند و آنرا به پیروزی رساندند میفشارد. حزب همچنان با تمام قوا از ادامه مبارزه کارگران نیشکر برای تحقق کلیه مطالبات خود حمایت میکند و خود را در کنار آنها میداند.
پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه گوشه کوچکی از قدرت طبقه کارگر را به نمایش گذاشت. طبقه کارگر میتواند و باید خود را برای رهبری انقلاب عظیم مردم برای رهائی از شر این حکومت و رهائی از نظام ظالمانه سرمایه داری آماده کند.
زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ مهرماه ١٣٨٦، ١٠ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
اطلاعیه شماره ١٣
ما موفق شدیم

این تیتر اطلاعیه ای است که کارگران نیشکر هفت تپه امروز ١٩ مهرماه یک روز پس از پایان اعتصاب خود منتشر کرده اند. کارگران نیشکر در این اطلاعیه تاکید کرده اند که حق خود میدانند که هرهفته مجمع عمومی خود را برگزار کنند و درمورد مسائل مختلف خود بحث کنند و تصمیم بگیرند. در این اطلاعیه آمده است: "برای اینکه خواستهایمان را پیگیری کنیم، برای اینکه نگذاریم دوباره دستمزد ما را به عقب بیندازند، اخراجمان نکنند و نمایندگان دلسوزی که سخنگویان ما بودند را زیر فشار نگذارند هرهفته جمع می شویم و در مورد وضعیت خود و مسائل فوری کارمان تصمیم می گیریم. ما هر هفته روزهای پنجشنبه ساعت ١ تا ٢ جمع خواهیم شد و این را حق مسلم خود، تشکل واقعی خود می دانیم".
حزب کمونیست کارگری از این اقدام کارگران نیشکر عمیقا پشتیبانی میکند و آنرا مهمترین ابزار مقابله کارگران با توطئه ها و فشارهای بعد از اعتصاب و برای پیگیری سایر مطالبات آنها میداند و همه مراکز کارگری را به اتخاذ تصمیم مشابه، به پیوستن به این حرکت و حمایت از اقدام و ابتکار کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.
زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ مهرماه ١٣٨٦، ١٣ اکتبر ٢٠٠٧


اطلاعیه کارگران نیشکر هفت تپه
١٩ مهرماه
ما موفق شدیم
دو هفته مبارزه ما به موفقیت های خوبی رسید .
اتحاد ما رمز پیروزی ماست.

حقوق شهریور را دریافت کردیم اما برای باقی طلب های ما وعده ١٥ روز دیگر را داده اند. برای اینکه خواستهایمان را پیگیری کنیم، برای اینکه نگذاریم دوباره دستمزد ما را به عقب بیندازند، اخراجمان نکنند و نمایندگان دلسوزی که سخنگویان ما بودند را زیر فشار نگذارند هرهفته جمع می شویم و در مورد وضعیت خود و مسائل فوری کارمان تصمیم می گیریم.
ما هر هفته روزهای پنجشنبه ساعت ١ تا ٢ جمع خواهیم شد و این را حق مسلم خود، تشکل واقعی خود می دانیم.
کارگران نیشکر هفت تپه
١٩ مهر ١٣٨٦

روزنه
حنفی روستاندی: دستگیری فعالان سندیکایی در ایران باید متوقف شود!
حنفی روستاندی و سیکورسارتو دو تن از رهبران فدراسیون جهانی کارگران حمل ونقل اندونزی سه روز پیش به ایران سفر کرده بودند تا با منصور اسالو رییس هیئت مدیره کارگران سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی و ابراهیم مددی عضو دیگر هیات مدیره سندیکا در زندان ملاقات کنند. این دو عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ اکتبر) ایران را ترک کردند. دویچه وله موفق شد چند ساعت پیش از خروج آنها از ایران با حنفی روستاندی تماس بگیرد و گزارشی از نتایج سفر آنها تهیه کند. حنفی روستاندی و سیکورسارتو از رهبران اتحادیه کارگری کشتیرانی و مسئولین کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اندونزی به نمایندگی از سوی دیوید کارکرافت دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل وارد تهران شدند تا مشکلات کارگران سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و آزادی دو تن از رهبران این سندیکا یعنی منصور اسالو و ابراهیم مددی را پی‌گیری کنند. سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یکی از زیر مجموعه های اتحادیه کارگران حمل نقل جهانی است و از هنگام دستگیری منصور اسالو و ابراهیم مددی تلاشهای گسترده فدراسیون جهانی کارگران حمل ونقل و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری برای آزادی آنها آغاز شده. حنفی روستاندی و سیکورسارتو در بدو ورود به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کردند تا از انجا اقدامات خود را برای ملاقات با منصور اسالو ابراهیم مددی در زندان اوین سازمان دهند. آنان امروز ایران را ترک کردند، بدون آنکه حتی با وکلای منصور اسالو و ابراهیم مددی ملاقاتی داشته باشند.
دویچه وله
روزجهانی مبارزه علیه اعدام سرآغاز اعتصاب غذای نامحدود زندانیان
براساس گزارش فعالین حقوق بشر درایران زندانیان سیاسی زندانهای گوهردشت"دیزل آبادکرمانشاه"مرکزی اردبیل"اوین"تبریز"بیرجند"مرکزی اورمیه"بندرعباس"سپیدار"اهوازـوزنجان ـاعتصاب غذای نامحدودی رادراعتراض به اعدامهای لجام گسیخته درایران آغازکردنداین اعتصاب از۱۸مهرماه آغاز گردید.
خواسته اصلی زندانیان دراین اقدام توقف اعدام -سنگسار-شکنجه وآزارخانواده های زندانیان سیاسی بوده علاوه براینهاخواستار پایان دادن به موج سرکوب کارگران بویزه ستمدیدگان نیشکرهفت تپه شده اند.خاتمه فشاربه فعالین مدنی ودانشجوئی ورفع محدودیت ازمطبوعات واجتناب ازآزارمدافعین حقوق بشر درکشور واجازه بازدیدبازرسان بین المللی ازداخل زندانها ازمطالبات برحق این دلیرمردان دربندمی باشد.
کمیته بحران زندانیان سیاسی
گزارش فعالان حقوق بشر در ایران
18 مهر ماه مطابق با 10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام
در حالی به 10 اکتبر روز جهانی افدام علیه اعدام می رسیم که بر طبق گزارشها در طی 7 ماه اخیر بواسطه اعدامهای گسترده ای که در جمهوری اسلامی انجام شده رتبه ایران به رده اول کشورهای جهان از نظر اعدام رسیده است.
این در حالی است که کشور چین در رده دوم و پس از ایران در این رده بندی قرار گرفت.
باید توجه داشت که هدف از ایجاد قوانین ایجاد نظم و انضباط و برقراری امنیت و آرامش در جامعه است و همچنین هدف از ایجاد قوانین تادیبی برای متخلفین از هنجارها و قوانین وضع شده ایجاد تغییر و تحول مثبت در خاطیان و روشن و آگاه نمودن آنها به پیروی از قوانینی است که برای رفاه حال جامعه ای که خود نیز در آن زندگی میکند می باشد.
اما حکم اعدام نه تنها اثر تادیبی برای شخص خاطی ندارد بلکه باعث صلب فرصت اصلاح و از ایشان نیز می شود به ویژه آنکه شیوه های اعدام در ایران اعم از اعدام و سنگسار در ملا عام و حتی گاها رجم ( پرت کردن از کوه ) باعث ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه نیز می شود و عملا متندات حکایت از آن دارد که نه تنها اجرای گسترده حکم اعدام در طی دوران جمهوری اسلامی اثری مثبت نداشته بلکه آنچنان که شاهد هستیم میزان جرم و جنایت افزایش چشمگیری داشته و حتی ایران در رده بندی کشورها از نظر کاهش میزان جرایم و وجود امنیت پس از از کشورهایی قراردارد که در قوانین جزایی آنها نشانی از حکم اعدام نیست.
در ادامه با تاکید بر ماده 11 بند 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنی بر اینکه :
هیچ کس برای انجام یا عدم انجام عملی که در موقع ارتکاب آن عمل به موجب حقوق ملی یل بین المللی جرم شناخته نمی شود محکوم نخواهد شد. به همین طریق هیچ مجازاتی شدیدتر از آنچه که در موقع ارتکاب جرم بدان تعلق می گرفت درباره احدی اعمال نخواهد شد.
وبا آگاهی از این امر که کجازات اعدام در ایران تنها در مورد قتل نفس اعمال نشده و موارد بسیاری دیگر از قبیل : زنا و هم جنس بازی و محاربه و مفسد الافی الارض بودن و .... نیز شامل این مجازات می شوند و گاها دست برخی افراد تنها بر این اساس که بنا به تشخیص خویش مبنی بر مهدورالدم بودن دیگران کی توانند آنها را اعدام کنند باز گذاشته شده است.
به ویژه اینکه مجازات اعدام در ایران نه تنها در مورد بزرگسالان اجرا می شود وبلکه حتی در مورد اطفال و افرادی که به سن قانونی نرسیده اند نیز اجزا شده و می شود.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با تکیه بر" ماده 2 اعلامیه اسلامی حقوق بشر که در آن زندگی را موهبتی الهی و حق تضمین شده برای هر انسان بیان داشته و کشتن افراد را جایز نمی داند و همچنین ماده 1 میثاق نامه بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که در آن بر حق زندگی برای شخص انسان تاکید دارد" خواستار لغو مجازات اعدام و جایگزینی این عمل غیر انسانی توسط روشهای تادیبی و اثرگذار دیگر که باعث شوند به صورت منطقی از میزان جرایم در جامعه کاسته شود می باشد.
روزنه
یک روز بیاد ماندنی برای لغو مجازات اعدام
میتینگ با شکوه شهر مالمو در اعتراض به اعدام و توحش جمهوری اسلامی

حسن صالحی
با اشتیاق فراوان محل کار خود را ترک می کنم تا خود را هرچه سریعتر به محل تظاهرات علیه اعدام در شهر مالمو برسانم۔ روز جهانی علیه اعدام روزی نیست که آدم در خانه بنشیند! اعدام قتل عمد دولتی است و در همه جا باید متوقف شود٬ چه در ایران چه در آمریکا و چین و چه در همه جای دنبا! مخالفت و ابراز انزجار علیه مجازات اعدام در ۱۰ اکتبر برای ما یک اهمیت دیگر هم داشت و آنهم اعتراض قدرتمند علیه جمهوری اسلامی که برای مرعوب ساختن جامعه موج جدیدی از اعدام های علنی راه انداخته است۔ چگونه می توان در خانه نشست و علیه اعدام و این رژیم جنایتکار اعتراض نکرد در حالیکه زندانیان سیاسی و محکومین به مرگ از زندانهای رژیم از ما طلب کمک کرده اند؟ چگونه می شود در خانه نشست در حالیکه مردم ایران زیر سایه سرنیزه دژخیمان زبون جمهوری اسلامی فراخوان اعتراض دسته جمعی علیه اعدام داده اند؟ همین پیام را از طریق برنامه های رادیوهای محلی شهر ( رادیو همبستگی و رادیو پرستو) به گوش مردم آزادیخواه شهر رساندیم و از همگی خواستیم که وسیعا در این میتینگ اعتراضی شرکت کنند۔ و درود بر مردم آزادیخواه مالمو که به این فراخوان پاسخ مثبت دادند و شهر و رسانه های جمعی زیادی را متوجه آنچه که امروز در ایران می گذرد٬ کردند!
میدان گوستاو یکی از شلوغنرین میادین شهر مالمو محل این تظاهرات بود۔ میتینگ اعتراضی شهر مالمو را فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی٬ انجمن همبستگی ایران و سوئد و انجمن ایران و سوئد بهمراه جمعی از انسانهای آزادیخواه و مبارزه فراخوان داده بودند۔
"اعدام ها را در ایران و جهان متوقف کنید" دو شعار بزرگی بود که به زبان انگلیسی بر روی پارچه نوشته شده بود و پیام این تظاهرات را بیان می کرد۔ در گوشه ای دیگری از میدان٬ بیاد قربانیان خشونت دولتی در ایران٬ عکس های تکان دهنده به درآویختگان اخیر در ایران به نمایش گذاشته شده بود که توجه زیادی را بخود جلب می کرد۔ بر میز اطلاعاتی میتینگ٬ برگه های اطلاعاتی مربوط به این تظاهرات و همچنین لیست امضا در محکومیت اعدام و جمهوری اسلامی قرار داشت که مردم با مراجعه به آن٬ این لیست را امضا می کردند۔ وقتی که ساعت ۴ بعد از ظهر مراسم آغاز شد حدود ۱۳۰ نفر گرد آمده بودند و بر تعداد آنها نیز افزوده می شد۔ مجری برنامه٬ داریوش ارجمندی٬ یکی از زندانیان سیاسی سابق رژیم با اشاره ای تکان دهنده به چگونگی قتل عام زندانیان سیاسی توسط جمهوری اسلامی همه را متوجه جنایت پیشگی این رژیم کرد۔ سپس فریده آرمان عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران و یکی از چهره سیاسی محبوب شهر پشت میکرفون قرار گرفت و از جانب فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی به ایراد سخنرانی پرداخت۔ او که جمهوری اسلامی سه تن از عزیزانش را به قتل رسانده است گفت که هر انسانی از مشاهده عکس های اعدام در ایران مملو از خشم و اعتراض علیه این جنایات می شود۔ او بویژه بر اعدام کودکان در ایران تمرکز کرد و از کمپینی که کمیته بین المللی علیه اعدام در این زمینه به پیش می برد سخن گفت و از همه خواست که به هر طریق ممکن برای متوقف کردن اعدامها در ایران و جهان تلاش کنند۔ سخنران بعد Morgan Svensson مسئول حزب چپ سوئد در شهر مالمو بود۔ او اعلام داشت که حزب چپ سوئد مخالف اعدام و خواهان لغو مجازات اعدام در همه کشورهای دنیا است۔ او در سخنان مشروحی توضیخ داد که چرا مجازات اعدام غیر انسانی است و توسل به آن به نقض بیشتر ارزشهای انسانی منجر می گردد۔
یکی از سخنرانی هایی که مو برتن من و فکر کنم همه حضار سیخ کرد٬ سخنرانی نازلی پرتوی بود که مدت ۹ سال را بعنوان زندانی سیاسی در اسارت جمهوری اسلانی بوده است۔ او گفت:
" یک بار من را برای تیرباران بردند۔ من فکر کردم که دیگر هرگز کسانی را که دوست دارم٬ نخواهم دید! مردی که دوست داشتم٬ دوستانم و دیگران۔ احساس ناراحتی زیادی داشتم۔ می ترسیدم۔ افکارم با صدای بلند شلیک گلوله پاره شد۔ دچار سردرگمی شدم۔ افکار خود را دوباره پیدا کردم۔ دردی احساس نمی کردم۔ نمی دانستم زنده ام و یا مرده ام۔ بعدا ز مدتی پی بردم که من زنده ام و همه این ماجرا یم نوعی شکنجه روحی بود تا من را به تسلیم وادارند۔"
یکی دیگر از سخنران Ann Sofi Jakobsson از طرف انجمن همبستگی ایران و سوئد بود که با اشاره به توجه ای که تحولات برمه بخود جلب کرده است این سئوال را مطرح کرد که چرا ایران که در آن آدمها روزانه اعدام می شوند٬ مصر که اخیرا کارگرانش اعتصاب بزرگی برپا داشته اند و یا کلمبیا که در این کشور نقض آشکار حقوق بشر وجود دارد مورد توجه قرار نمی گیرد؟ او در سخنان خود بر محکومیت رژیم جمهوری اسلامی و حمایت از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران تاکید کرد۔
در فرصتی هم نوبت به من رسید تا پیام مینا احدی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام بمناسبت ۱۰ اکتبر را برای حاظرین بخوانم۔ پیامی که در آن گفته شده بود:
" ١۰ اکتبر امسال بايد به صحنه پرشور اتحاد بين المللی، صحنه بهم پيوستن قلبها به يکديگر برای ممنوعيت کامل مجازات اعدام در همه جا تبديل شود. ما ميتوانيم و بايد مانع ترور و قتل افراد توسط دولتهاي مستبد و آدمکش شويم. ما بايد متحدانه نقطه پايانی بر اعدام در دنيا بگذاريم."
همچنین "آنیکا اریکسون" از سازمان "ابتکار فمینیستی" طی سخنان کوتاهی ضمن تایید حرفهای دیگر سخنرانان بار دیگر جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کرد و همبستگی خود را با میارزات مردم ایران ابراز داشت۔ یک قسمت دیگر از این برنامه سخنرانی و همچنین اجرای چند آواز رپ از جانب بهرنگ هنرمند جوان مشهور بود که خانواده او در زمان کودکی وی از ایران به سوئد پناهده شدند۔ این هنرمند جوان مثل همیشه پر از انرژی بود و با طنز انتقادی خود در دفاع از محرومان و محکومیت صاحبان پول و ثروت و دیکتاتورها رپ گونه آواز خواند و حاضرین را به وجد آورد۔
از رسانه های گروهی روزنامه٬ رادیو و تلویزیون بطور قابل توجهی در محل حاضر بودند که از این میتینگ بوشش خبری دهند۔ رسانه های گروهی حتی قبل از شروع میتینگ با دست اندکاران تظاهرات در گوشه و کنار مشغول گفتگو بودند۔ روزنامه سونسکا داگ بلادت٬ برنامه خبری update از تی وی ۳ ٬ روزنامه سیتی٬ رادیو سوئد از جمله این مدیا بودند۔ اجازه بدهید که گزارش بازتاب این میتینگ در رسانه ها را در فرصت دیگری انجام دهم۔ همینجا به همه کسانی که برای این میتینگ موفقیت آمیز زحمت کشیدند خسته نباشید می گویم و درود به همه کسانی که در این میتینگ شرکت کردند۔ چند تا عکس هم گرفتم که اینجا ضمیمه می کنم۔
روزنه
10 اکتبر در شهر گوتنبرگ سوئد
راهپیمائی با شکوه مردم آزادیخواه و انساندوست علیه مجازات اعدام

بمناسبت روز جهانی علیه اعدام امروز چهارشنبه 10 اکتبر ،راهپیمائی برعلیه حکم اعدام – قتل عمد دولتی - در پر ترددترین خیابان شهر گوتنبرگ سوئد برگزار شد. این راهپیمائی به فراخوان حزب کمونیست کارگری ایران ـ تشکیلات گوتنبرگ، کمیته بین المللی اعدام ـ واحد گوتنبرگ و همبستگی فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ، برگزار شد. در روز های قبل از برگزاری این تظاهرات بسیاری از رادیوهای محلی شهر گوتنبرگ بخش مهمی از برنامه های خود را به مسئله اعدام اختصاص داده بودند و در این رابطه بحث های زیادی مطرح شد. از جمله کادرهای حزب کمونیست کارگری سوسن صابری، نوید مینائی، عبداله اسدی و بهروز مهرآبادی در برنامه های مختلف رادیویی شرکت کرده و در باره غیرانسانی بودن حکم اعدام صحبت کردند. مسئله اعدام و سرکوب ها و جنایات جمهوری اسلامی در چند روز اخیر وسیعا در بین جامعه ایرانیان مطرح و مورد بحث بود.
راهپیمائی 10 اکتبر در فضائی پرشور انجام شد. صف تظاهر کنندگان از میدان مرکزی شهر (گوستاوآدولف) به طرف یوتا پلاتسن به راه افتاد و شعارهای بر علیه مجازات اعدام و بر علیه جمهوری اسلامی همراه با ضربات طبل درخیابانی که مملو از جمعیت بود طنین افکند. نور مشعل هایی که در دست شرکت کنندگان بود به باندرول هایی که تظاهر کنندگان به همراه داشتند، جلوه خاصی داده بود. در این باندرول ها شعارهایی در محکومیت مجازات اعدام در سراسر جهان و ایران و با خواست هایی همچون آزادی زندانیان سیاسی و سرنگونی جمهوری اسلامی، نقش بسته بود
در طول راهپیمائی بسیاری از مردم خیابان به صف تظاهرات پیوسته و شعار های: اعدام را در ایران و جهان متوقف کنید، مرگ بر جمهوری اسلامی، نه به اعدام و نه به سنگسار را تکرار می کردند. بیش از 200 نفر در این راهپیمائی شرکت کرده و تعداد زیادی از مردم در پیاده رو ها شعار ها را تکرار می کردند.
در طول راهپیمائی صدها نسخه از اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران و پیام مینا احدی به مناسبت روز جهانی بر علیه اعدام بزبان سوئدی و همچنین تراکتی در محکومیت سیاست مماشات جویانه دولت سوئد نسبت به احکام اعدام در ایران، در بین مردم توزیع گردید.رادیوی دانشجویان سوئد و رادیوی فارسی زبان محلی البرز ضمن مصاحبه با شرکت کنندگان از این راهپیمایی گزارش تهیه کردند.
در تجمع پایانی راهپیمائی، سوسن صابری، میترا ایرانی، عبداله اسدی سخنرانی کردند و جلال شرفزاده یکی از سروده های خود را برای مردم خواند. سپس بهروز مهرآبادی از طرف فراخوان دهندگان راهپیمائی از تظاهرکننده گان تشکر کرد و خاتمه تظاهرات را اعلام نمود.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- گوتنبرگ
۱۰ اکتبر ۲۰۰۷

روزنه
یورش مامورین حفاظت زندان به بند زندانیان سیاسی
بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج روز چهارشنبه 18 مهر 1386 ساعاتی پس ازآغازسراسری اعتصاب غذای زندانیان سیاسی مامورین حفاظت زندان که از گاردهای ویژه می باشند به دستور حسن زارع دهنوی معرف به قاضی حداد که مسئول پروندۀ زندانیان سیاسی است و وزارت اطلاعات و تحت نظارت رئیس زندان ، معاونین وی و رئیس بند محمد مغنیان به بند زندانیان سیاسی یورش بردند. فرمانده گروه حمله کننده فردی به نام سرگرد ناصر امانیان بود . رفتار آنها با زندانیان سیاسی وحشیانه و غیر انسانی بود.آنها حداقل وسائل زندانیان سیاسی که توسط خانوادهایشان در گذشته برای آنها تهیه دیده بودند را پرتاب و یا تخریب می کردند و باقیمانده را همراه با دست نوشته های آنها ضبط نمودند.مامورین گارد ویژه حفاظت زندان شیشه بند را شکستند آن هم در فصلی که هوا رو به سردی است و زندانیان در اعتصاب غذا بسر می برند.هدف ار حملۀ مامورین گارد به بند زندانیان سیاسی برای تحت فشار قرار دادن و ارعاب زندانیان سیاسی جهت شکستن اعتصاب غذای آنها است.امروز همچنین 2 تن از زندانیان، زندان مرکزی ارومیه که در اعتصاب غذا بودند را با ضرب و شتم به سلول انفرادی منتقل کردند. سلولهای انفرادی در بندی مخوف بنام قرنطینه است که محل شکنجۀ زندانیان سیاسی است و دارای شرایط وحشتناکی است . گزارشاتی دیگر حاکی از فشارها و تهدیدات علیه زندانیان سیاسی و امنیتی در حال اعتصاب غذا در زندان اصفهان است.همچنین از روز دوشنبه 16 مهر 1386 بیماری ویروسی در بندهای مختلف این زندان شیوع بافته و در اثر آن تعداد زیادی از زندانیان به بهداری زندان منتقل و بستری شده اند. ومامورین ترددها را در زندان قطع کرده اند و شایعاتی حاکی از شیو ع بیماری وبا در این زندان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
آلمان متهم ترور در میکونوس را آزاد می کند

دادستانی فدرال آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد که متهم اصلی ترور چهار تن از ناراضيان کردستان ايران در رستوران ميکونوس را آزاد می کند. فرانک والنتا گفت که آقای دارابی اوایل ماه دسامبر از زندان آزاد می شود. بر اساس قانون آلمان حبس ابد وی پس از ۱۵سال مورد بازنگری قرار گرفته تا درباره اینکه آیا او می تواند آزاد شود یا نه، تصمیم گیری شود. کاظم دارابی، از سوی دادگاهی در آلمان به عنوان متهم ماجرای قتل صادق شرفکندی، رهبر وقت «حزب دموکرات کردستان ايران» و سه نفر از دستياران وی، دستگير و به حبس ابد محکوم شده بود.
رادیوفردا
تلاش ايتاليا برای حذف مجازات اعدام در جهان
در سراسر ايتاليا روز چهارشنبه مراسمی در پشتيبانی از طرح قطعنامه ای که دو هفته پيش توسط نخست وزير اين کشور اروپايی رومانو پرودی به مجمع عالی سازمان ملل متحد در رابطه با تعليق يا عدم اجرای احکام اعدام در سراسر جهان ارایه داده شده برگزار شد.در همین حال در بسياری از شهرهای ايتاليا جمع آوری امضا در خيابان ها و مراکز تجاری در حمايت از اين طرح که قبل از پايان ماه نوامبر به بحث و را ی گذارده خواهد شد، ادامه دارد.دولت ايتاليا توانست حمايت هر ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا را برای مطرح ساختن اين قطع نامه در سازمان ملل متحد به دست آورد. اين دومين بار است که قطع نامه ای در رابطه با تعلیق مجازات اعدام در جهان مطرح می شود.اولين بار باز هم دولت وقت ايتاليا قطع نامه ای را در سال ۱۹۹۴ ميلادی ارايه داد که با تفاوت ۸ رای به تصويب نرسيد. در سال ۱۹۹۴ ميلادی ۹۷ کشور به قطع نامه عدم اجرای احکام اعدام رای مخالف دادند. در ۱۳ سال گذشته ۴۸ کشور از اين ۹۷ کشور مجازات اعدام را از قوانين شان حذف کردند و يا حداقل اين چنين احکامی را به اجرا نمی گذارند.
رادیوفردا
مملکت ملک طلق هیچ کس نیست

حسن روحانی، رييس سابق تيم مذاکرات هسته ای ايران در اظهاراتی کم سابقه و در انتقاد از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران گفت که بر تعداد دشمنان ايران در عرصه جهانی افزوده شده و «نابسامانی اقتصادی»، مردم را تحت فشار قرار داده است.وی که روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه – از احزاب راست ميانه و نزديک به اکبر هاشمی رفسنجانی – سخنرانی می کرد، بدون اينکه نامی از محمود احمدی نژاد ببرد، وی و اطرافيانش را به «تنگ نظری، خودخواهی و عدم اعتنا به نظرات ديگران» متهم کرد.
رادیوفردا
پايان دور دوم مذاکرات ايران و آژانس بر سر سانتريفيوژها

دور دوم مذاکرات ايران و تيم فنی آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره کار سانتريفيوژهای P1 و P2 و غنی سازی اورانیوم در ایران، روز پنجشنبه پس از سه روز گفت‌ و گو که از سه شنبه، ۱۷ مهرماه آغاز شده بود، پايان يافت.اين مذاکرات در راستای اجرای توافقنامه ايران و آژانس بين المللی انرژی اتمی در مردادماه سال جاری و با حضور اولی هاينونن، معاون محمد البرادعی، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی و جواد وعيدی، معاون دبير شورای امنيت ملی ايران، در محل دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی انجام شد.ايران با آژانس بين ‌المللی انرژی اتمی در مرداد ماه ۱۳۸۶ توافق کرد تا براساس يک جدول زمانی، به «سوال های باقی مانده» درباره برنامه هسته‌ ای خود پاسخ دهد و تا ماه نوامبر، اسناد و مدارک درخواستی را در اختيار آژانس بين المللی انرژی اتمی قرار دهد.به گزارش خبرگزاری آلمان، ايران در فعاليت های غنی سازی اورانيوم خود از سانتريفيوژهای P1 استفاده می کند، اما براساس برخی گزارش ها ايران درصدد به کارگيری سانتريفيوژهای پيشرفته تر P2 نيزبوده است. نتايج مذاکرات ايران و آژانس بين المللی انرژی اتمی طبق توافقنامه ايران و آژانس در گزارش ماه نوامبر محمد البرادعی، به طور رسمی به اعضای شورای حکام ارايه می ‌شود.جواد وعيدی با ابراز رضايت از روند مذاکرات انجام شده ميان ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، گفت:«ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی ظرف هفته آينده برگزار خواهد شد». در دور اول مذاکرات ايران و آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره سانتريفيوژهای P1 و P2 ، در ۲۴ و ۲۵ سپتامبر (۲ و ۳ مهرماه) با حضور کارشناسان فنی و حقوقی ايران و آژانس در تهران برگزار شد که در آن دور از مذاکرات آقای هاينونن، تيم اعزامی آژانس را همراهی نمی‌ کرد. بر اساس توافقنامه ايران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب «رفع ابهام از مسایل باقی مانده» درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران موردی مانند؛ «نحوه دستيابی به فن‌آوری سانتريفوژهای P1 و P2»، «منشاء آلودگی در مرکز تحقيقات فيزيکی»، «سند اورانيوم فلزی»، «پلونيوم ۲۱۰» و معدن گچين بررسی می شوند.
رادیوفردا

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter