تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Monday 8 October 2007

دوشنبه 16/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد



عناوین اخباردوشنبه:
آخرین اخبار ازدانشگاه تهران در اعتراض به احمدی نژاد
دانشجویان دردانشگاه تهران با هواداران احمدی نژاد گلاویز شدند و شعارهایی علیه وی سر دادند
.....................................
فیلم کوتاهی از اعتراضات امروز دانشجویان















اعتراض قدرتمند دانشجویان به حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران علیرغم تدابیر امیتی شدید
احمدی نژاد امروز دوشنبه ۱۶ مهر به مناسبت افتتاح سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه تهران شد. جلسه ۹ مهر احمدی نژاد در همین دانشگاه را لغو کرده بودند به امید اینکه جلسه امروز را در فضایی امنیتی به سلامت از سر بگذرانند ولی چنین نشد. تمام دستگاه امنیتی حکومت اسلامی از وزارت اطلاعات گرفته تا اوباش بسیجی دانشگاه های تهران و امام حسین و امام صادق همه جمع شده بودند تا برای احمدی نژادشان مراسم آبرومندانه ای برپا کنند. مراسم را در کوچکترین سالن دانشگاه تهران برگذار کردند و میهمانان از پیش معلوم بودند. ولی دانشجویان از دانشگاه های پلی تکنیک و علامه، از صبح امروز با وجود فضای شدید امنیتی و کنترل مدام کارت دانشجویی توسط عوامل امنیتی، به دانشجویان معترض در دانشگاه تهران پیوستند. دانشجویان معترض که تعدادشان به ۱۰۰۰ نفر می رسید، در مقابل محل سخنرانی احمدی نژاد تجمع کردند و اوباش بسیجی برای پراکنده کردن آنان از مقابل محل حضور احمدی نژاد به دانشجویان حمله کردند که با مقاومت دانشجویان، بسیجی ها ناکام ماندند. دانشجویان به قصد شکستن درهای ورودی دانشگاه به سمت درها هجوم بردند، شدت درگیری به حدی بود که پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان دو عدد گاز اشک آور به داخل دانشگاه پرتاب کرد. دانشجویان شعار می دادند"مرگ بر دیکتاتور"، "توپ تانک بسیجی، دیگر اثر ندارد"، "حکومت حیا کن دانشگاه رو رها کن"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "شکنجه دانشجو، محکوم است محکوم است"، "حکومت زور نمی خوایم، پلیس مزدور نمی خوایم"، "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد"، "محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد".
رئیس جمهوری حکومت اسلامی تحت شدید ترین تدابیر امنیتی و به طور مخفیانه وارد دانشگاه تهران شد ، در جمع از پیش تعیین شده خودی حضور یافت و علیرغم تمام تدابیر امنیتی به طور مخفیانه و با خفت و خواری ازدانشگاه خارجش کردند، دانشجویان علیه او شعار دادند و او را عامل تبعیض و فساد و دیکتاتور خواندند. این تصویرواقعی جامعه سراپا اعتراض ایران در مقابل حکومت سراپا استیصال اسلامی ست که تلاش میکندجامعه را سرکوب کند.
اعتصاب و اعتراضات کارگران، مقاومت و مبارزه هر روزه زنان و جوانان در مقابل حکومت اسلامی و امروز دانشگاه، ثابت کردند تمام تلاش و بگیر ببند حکومت اسلامی برای مرعوب کردن جامعه بیهوده بوده است.
سازمان جوانان کمونیست به همه دانشجویان معترض و مبارز درود می فرستد و از همه دانشجویان دعوت می کند برای ادامه مبارزه به سرکوبگری ها، شکنجه و زندان و اعدام، ۱۸ مهر روز جهانی علیه اعدام به سیاست سرکوب و اعدام حکومت اسلامی اعتراض کنند و خواهان لغو مجازات اعدام، لغو احکام صادر شده اعدام و سنگسار شوند. داشجویان با حمایت از اعتصابات و اعتراضات و مطالبات به حق کارگران هفت تپه و سایر کارگران معترض نیز باید جلوه دیگری از اتحاد و همبستگی با مبارزات کارگری را به نمایش بگذارند و حکومت اعدام و شکنجه را هر چه بیشتر عقب برانند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
۱۶ مهر ۸۶، ۸ اکتبر ۲۰۰۷

سجک نیوز
دانشگاه تهران در روز سخنرانی احمدی‌نژاد به آشوب کشیده شد
در تریبونی که نمایندگانی از تشکل های دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پلی تکنیک در آن حضور داشتند افراد حاضر در تریبون خواستار آزادی سه دانشجوی زندانی پلی تکنیک و بازگشت اساتید اخراجی دانشگاه و بهبود وضعیت صنفی خوابگاهها شدند.
حسین نقاشی و داوود دشتبانی به عنوان رئیس و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران، مجیدشیخ پور از دانشگاه پلی تکنیک و محسن سیدین از اعضای سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک و رشید اسماعیلی از دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه علامه از سخنرانان این تریبون آزاد بودند در ادامه این مراسم اقای وحید رضا معصومی بیانیه شورای صنفی دانشگاه تهران را قرائت کرد و خانم آتنا فدوی بیانیه دانشگاه حقوق دانشگاه تهران را به سمع حاضرین در تریبون رساند.
این تریبون آزاد در حالی برگزار گردید که از صبح امروز به شدت با ورود دانشجویان سایر دانشگاهها به غیر از دانشگاه امام صادق و دانشگاه امام حسین به داخل دانشگاه تهران برخورد شده بود و تنها تعداد کمی از دانشجویان دانشگاههای دیگر توانستند در محل تریبون آزاد حضور یابند .
ازسویی ورود به داخل تالار علامه امینی دانشگاه تهران تنها با کارت های ویژه دعوت امکان پذیر بود و هیچ کدام از دانشجویان معترض و منتقد امکان حضور در جلسه را نیافتند .پیش از شروع مراسم نیز درگیری بین دانشجویان و بسیجیان حاضر در محل روی داد که پس از ورود رئیس جمهور در میان تدابیر به شدت امنیتی درگیر های ابتدایی خاتمه یافت.
مراسم تریبون ازاد در ساعت 12:15همزمان با نماز ظهر خاتمه یافت که دانشجویان حاضر در تالار علامه امینی به سمت درب اصلی دانشگاه تهران حرکت کردند که با برخورد خشن نیروهای انتظامی مواجه گردیدند این برخوردها تا این سطح ادامه یافت که برای پراکنده کردن دانشجویان نیروی انتظامی از گاز فلفل نیز استفاده کرد.
دانشجویان نیز با حرکت به سمت ماشینهای که قرار بود وزیرعلوم و وزیر بهداشت و درمان را از دانشگاه خارج کنند در اطراف ماشینها تجمع کرده و شعارهايي را عليه آنان سر دادند.دو وزیر و رئیس جمهور با تدابیر شدید امنیتی و دخالت نیروهای انتظامی
موفق به ترک دانشگاه تهران گشتند و گزارشهای رسیده حکایت از آرامش نسبی در مقابل درب دانشگاه تهران در حال حاضر دارد.
در گیری پلیس ضد شورش با دانشجویان
در حالی که تجمع کنندگان در حال متفرق شدن هستند تجمع پلیس ضد شورش که دانشگاه را به محاصره خود در آورده است باعث بروز درگیری میان پلیس و دانشجویان شد که حتی به ضد و خورد هم انجامید.در حال حاضر دانشجویان معترض در حال پراکنده شدن هستند.
استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن دانشجویان
دانشگاه تهران از صبح امروز دو شنبه 16 مهرماه صحنه ناآرامی و اعتراضات شدید دانشجویی به دنبال حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در این دانشگاه به منظور افتتاح سال تحصیلی جدید بود.صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران و سایر دانشگاههای شهر تهران با وجود تدابیر شدید امنیتی و انتظامی که از صبح امروز در اطراف دانشگاه تهران اعمال می شود، با ورود به این دانشگاه در اعتراض به حضور احمدی نژاد دست به تجمع اعتراض آمیز زده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. این تجمع با پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس ضد شورش به داخل دانشگاه تهران به خشونت کشیده شد. دانشجویان همچنین با نیروهای انتظامات و نیروهای بسیجی که از صبح امروز به دانشگاه تهران آورده شده بودند درگیر شدند. هجوم دانشجویان داخل دانشگاه به قصد خرد کردن درب 16 آذر دانشگاه تهران و درب خیابان انقلاب این دانشگاه موجب شد نیروهای گارد ضد شورش در اقدامی کم سابقه ، برای متفرق ساختن دانشجویان دور کردن آنها از دربهای خروجی دانشگاه اقدام به پرتاب دو گاز اشک آور به داخل دانشگاه تهران کنند. نیروی های امنیتی همچنین از ورور محمد هاشمی و علی نیکو نسبتی دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به دانشگاه تهران جلوگیری کردند. شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در روزهای گذشته با اتشار دو نامه سرگشاده خطاب به احمدی نزاد خواستار پاسخ گویی وی به مطالبات دانشجویان شده بود. دانشجویان از صبح امروز با تجمع در برابر دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و برگزاری تریبون آزاد دانشجویی نسبت به حضور رییس جمهور در این دانشگاه و همچنین ادامه فشارهای حاکمیت بر جنبش دانشجویی از جمله ادامه بازداشت دانشجویان پلی تکنیکی، اخراج اساتید، محرومیت دانشجویان از تحصیل و انحلال انجمنهای اسلامی اعتراض کردند.شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر استبداد، محمود احمدی نژاد عامل هر فقر و فساد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، حکومت زور نمی خوایم-پلیس مزدور نمی خوایم، نظامی حیا کن دانشگاه رو رها کن ، رییس جمهور فاشیست دانشگاه جای تو نیست، حکومتی فاشیستی نمی خوایم نمی خوایم از جمله شعار های سر داده شده توسط دانشجویان بود دانشجویان پلاکاردهایی در محکومیت اخراج اساتیدی همچون دکتر بشیریه،دکتر سمتی، دکتر کدیور، دکتر عالم زاده و دکتر دهقان در دست داشتند . دانشجویان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون "در کلمبیا آری در تهران نه؟ "و "اینجا هم کلمبیا است! "نسبت به عدم پاسخگویی رییس جمهور به مطالباتشان انتقاد کردند. دانشجویان سپس به سمت سالن محل برگزاری سخنرانی رییس جمهور حرکت کردند این در حالی بود که رییس جمهور وزیر علوم و سایر میهمانان این مراسم از درب پشتی کتابخانه دانشگاه تهران و دور از چشم دانشجویان خشمگین به دانشگاه تهران وارد شده بودند.نیروهای بسیجی و انتظامات نیز با تجمع در برابر محل برگزاری سخنرانی احمدی نژاد به رویارویی با دانشجویان پرداختند که این امر موجب درگیری دانشجویان و این افراد شد. دانشجویان همچنین با سر دادن شعار" بسیجی بی حیا اسم حسین رو نبر" نسبت به سوء استفاده دانشجویان بسیجی از شعارهای مذهبی بر ضد دانشجویان اعتراض کردند. این تجمع در حالی در ساعت 13 پایان یافت که احمدی نژاد از قرار گرفتن در برابر سوالات دانشجویان طفره رفت و اجازه ورود دانشجویان معترض به سالن محل برگزاری مراسم داده نشد.
ادوارنیوز
دانشجویان دردانشگاه تهران با هواداران احمدی نژاد گلاویز شدند و شعارهایی علیه وی سر دادند
رویترز از تهران گزارش داد: "ده ها دانشجو پیش از سخنرانی امروز رییس جمهوری ایران در دانشگاه تهران با هواداران احمدی نژاد گلاویز شدند و شعارهایی علیه وی سر دادند."
این در حالی است که به گفته یک شاهد رویترز دانشجویان هوادار احمدی نژاد در واکنش به این شعارها فریاد می زدند: "رییس جمهور انقلابی، حمایتت می کنیم."
رییس جمهور ایران قرار است امروز در مراسم افتتاح دانشگاه های سراسر کشور به ایراد سخنانی در دانشگاه تهران بپردازد.
براساس این گزارش تعدادی از دانشجویان و اساتید پیشتر از رییس جمهوری به خاطر تحت فشار قرار دادن مساله دگراندیشی در دانشگاه ها انتقاد کردند.
برای مثال زمانی که احمدی نژاد ماه دسامبر در دانشگاه دیگری (امیرکبیر) مشغول سخنرانی بود با دانشجویانی روبرو شد که سعی می کردند جریان سخنرانی را با جار و جنجال و پرتاب ترقه مختل کنند اما به گفته مقامات این مساله با واکنش آرام رییس جمهور مواجه شد.
برپایه این گزارش احمدی نژاد قرار بود هفته گذشته در دانشگاه تهران سخنرانی کند اما مقامات گفتند این برنامه به دلیل بیماری رییس جمهور به تعویق افتاده است.
احمدی نژاد و دولت متبوعش تاکید می کنند از آزادی بیان و ابراز نظرات مخالف و سازنده حمایت می کنند اما دانشجویان معترض معتقدند برخی افرادی که علیه رییس جمهوری صحبت کرده اند تحت بازداشت قرار گرفته یا در لیست سیاه دانشگاه جای گرفته اند.
این گزارش می افزاید: برخی دانشجویان تجمع کننده در دانشگاه تهران فریاد می زدند: "دانشجویان بازداشت شده آزاد باید گردند" و در مقابل هواداران احمدی نژاد ضمن حمل پوسترهایی حاوی شعارهای مذهبی شعار سر می دادند: "ریاکاران، دانشگاه را ترک کنید.
عصر ایران
تشنج در دانشگاه تهران همزمان با سخنرانی احمدی نژاد
سخنرانی محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران در دانشگاه تهران با تجمع و اعتراض دانشجويان مخالف دولت روبرو شد و آنها شعار «مرگ بر ديکتاتور» سر دادند.
گزارش های رسيده از دانشگاه تهران حاکيست که رييس جمهوری ايران صبح روز دوشنبه با حضور در تالار علامه امينی دانشگاه به ايراد سخنرانی برای دانشجويان منتخب وزارت علوم پرداخت و به طور رسمی سال تحصيلی جديد دانشگاه ها را آغاز کرد.
ولی همزمان با سخنرانی وی ، بيش از يکهزار نفر از دانشجويان مخالف برنامه و سياست های آقای احمدی نژاد با برپايی تجمعی در بيرون از تالار به سر دادن شعار پرداختند.
دانشجويان با شعارهای « مرگ بر ديکتاتور» و « دانشجويان زندانی را آزاد کنيد» نسبت به سياست های دولت نهم عليه دانشگاه ها، بازداشت دانشجويان و اخراج اساتيد منتقد به شدت اعتراض کردند.
دانشجويان با شعارهای « مرگ بر ديکتاتور» و « دانشجويان زندانی را آزاد کنيد» نسبت به سياست های دولت نهم عليه دانشگاه ها، بازداشت دانشجويان و اخراج اساتيد منتقد به شدت اعتراض کردند.
وحيد عابدينی، فعال دانشجويی که خود در دانشگاه تهران حضور داشته است در گفت وگو با راديو فردا گفت: بيش از هزار نفر از دانشجويان در دانشگاه تهران و به دعوت دفتر تحکيم وحدت و انجمن اسلامی دانشگاه تهران تجمع کرده اند و دانشجويان در يک تريبون آزاد در حال سخنرانی هستند.
وی افزود: در اين تجمع دانشجويانی از دانشگاه پلی تکنيک و انجمن اسلامی دانشگاه تهران صحبت کردند. برخی از دانشجويان مطالبات صنفی داشتند و انتقاداتی نيز نسبت به عملکرد دولت و وزرات علوم در دانشگاه ها داشتند.
اين فعال دانشجويی در خصوص محور سخنرانی ها گفت: «در اين سخنرانی ها بيشتر بيان سوالاتی بود که از آقای احمدی نژاد مطرح شد و حول اين موضوع بود که رييس جمهوری ايران به دانشگاه کلمبيا می رود و به پرسش های دانشجويان پاسخ می دهد ولی حاضر نيست که سخنان دانشجويان ايرانی را بشنود و به سوالات آنها پاسخ دهد.»
وحيد عابدينی در پاسخ به اين پرسش که چرا دانشجويان منتقد در سالن سخنرانی حضور نداشتند گفت: «به اين دليل که کوچکترين سالن دانشگاه تهران انتخاب شده بود و جمعيت محدودی که اکثرا از اساتيد و دانشجويان بسيجی بودند با کارت دعوت و به صورت منتخب به اين سخنرانی آمده بودند.»
وی افزود: «هيچ يک از دانشجويان و نمايندگان دفتر تحکيم وحدت و انجمن های اسلامی دعوت نشده بودند در حالی که اين تشکل های دانشجويی خواستار شرکت در سخنرانی رييس جمهوری ايران شده بودند تا پرسش های خود را مطرح کنند.»
گزارش های ديگری حاکيست که برخی از دانشجويان بسيجی نيز با حضور در محل تريبون آزاد دانشجويان فرياد می زدند: « رييس جمهور انقلابی، حمايتت می کنيم» يا « منافق حيا کن، دانشگاه را رها کن.»
دانشجوی ديگری که خواست نامش فاش شود به راديو فردا گفت که محمود احمدی نژاد پس از انجام سخنرانی خود دانشگاه تهران را ترک کرد و لحظاتی بعد، دانشجويان بسيجی با حضور در محل اقدام به اقامه نماز جماعت کردند تا معترضين را پراکنده سازند.
فضای امنيتی
برخی از سايت های خبری وابسته به دانشجويان از جمله خبرنامه دانشجويان اميرکبير در گزارش های خود اعلام کرده بودند که « فضای داخل و اطراف دانشگاه تهران در آستانه حضور محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، به شدت امنيتی شده است.»
بر اساس اين گزارش ها، «نيروهای امنيتی از ساعات اوليه صبح روز دوشنبه در اطراف، مقابل درب ها و داخل دانشگاه تهران حضور گسترده داشته و کوچکترين تحرکات را با دقت زير نظر دارند.»
اين گزارش می افزايد: « مديريت دانشگاه تهران به منظور کنترل هر چه بهتر فضای اين دانشگاه در آستانه حضور رييس جمهوری، از نيروهای حراست و انتظامات ديگر دانشگاه های تهران درخواست کمک کرده است.»
رادیوفردا
تشنج مقابل سالن سخنرانی احمدی نژاد، سایه سنگین امنیتی بر دانشگاه تهران



مدیریت دانشگاه تهران به منظور کنترل هر چه بهتر فضای این دانشگاه در آستانه حضور رئیس جمهور، از نیروهای حراست و انتظامات دیگر دانشگاه های تهران درخواست کمک کرده است. از صبح امروز نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه امیرکبیر به منظور شناسایی دانشجویان این دانشگاه و کمک به برقراری نظم در دانشگاه تهران، در این دانشگاه حضوری فعال دارند. نیروهای حراست و انتظامات، محمداسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار، دو نفر از دانشجویان امیرکبیر، را به شیوه فوق از دانشگاه بیرون انداختند. انجمن سنتی دانشگاه تهران تجمعی را مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ترتیب داده است. به نظر می رسد این انجمن با برگزاری تجمع مقابل دانشکده ادبیات قصد دارد دانشجویان را از محل سخنرانی رئیس جمهور دور نگه دارد. دقایقی پیش برخی از دانشجویان حاضر در صحن دانشگاه با حضور در این تجمع خواستار شکل گیری تجمع مقابل کتابخانه مرکزی، محل سخنرانی احمدی نژاد، شده اند. با مخالفت انجمن سنتی دانشگاه تهران با این مسئله دانشجویان به صورت خودجوش به سمت کتابخانه مرکزی دانشگاه رفته و در آن جا تجمعی را شکل دادند. تجمع 500 نفری دانشجویان در محاصره کامل نیروهای امنیتی و دانشجویان بسیجی قرار دارد. بسیجی ها چندین بار با دانشجویان که قصد ورود به کتابخانه را داشتند به شدت درگیر شدند و آن ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. جو دانشگاه تهران مقابل کتابخانه مرکزی این دانشگاه به شدت متشنج گزارش می شود.
خبرنامه امیر کبیر
حمله بسیج به دانشجویان متحصن

بسیج که مانع حرکت تجمع کنندگان به سمت کتابخانه مرکزی دانشگاه شده بود تاب شعار هاو متعاقبآ تریبون آزاد دانشجویان را نیاورد و به آنان حمله کرد که با مقاومت دانشجویان این هجوم وحشیانه ناکام ماند و بسیج به عقب رانه شد.
بسیج به اصطلاح دانشجویی مانع از پیشروی دانشجویان متحصن به سمت کتابخانه مرکزی شد
دانشجویان با شعار های نظیر «مرگ بر دیکتاتور و دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» همچنان به تحصن خود ادامه می دهند.هم اکنون دانشجویان با سر دادن سرود یار دبستانی از دانشکده ادبیات به سمت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال حرکتند تا در این مکان که محل سخنرانی حضور احمدی نژاد اعلام شده است به تجمع اعتراض آمیز خود ادامه دهند. لحظه به لحظه به تعداد دانشجویان اضافه می شود.
آغاز تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در دانشگاه تهران
به نظر می رسد احمدی نژاد وارد دانشگاه شده است اما هنوز از حضور وی در انظار عموم خبری نیست.تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه های دیگر به خصوص دانشجویان پلی تکنیک و علامه در دانشگاه تهران به صورت متشکل و بسیار هماهنگ تر از دانشجویان دانشگاه تهران هم اکنون تجمع خود را در اعتراض به برخورد های انجام شده با دانشجویان توسط دولت آحمدی نژاد آغاز نمودند.تا بدین لحظه اوضاع آرام به نظر می رسد.
احمدی نژاد در دانشگاه تهران
تا دقایقی دیگر احمدی نژاد برای ایراد سخنرانی وارد دانشگاه تهران می شود.در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نیروهای امنتی و اطلاعات وارد دانشگاه تهران شده اند.قرار است مراسم در کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شود. خبر های رسیده از قصد دانشجویان برای انجام تجمع در مقابل این ساختمان حکایت می کند.
آوای دانشگاه
آمادگی دانشجویان برای حضور در جلسه سخنرانی احمدی نژاد بر خلاف تهدید شدید دانشجویان توسط نیروهای امنیتی

در آستانه حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران، از امروز تدابیر شدید امنیتی در این دانشگاه و اطراف دانشگاه تهران حاکم شده است. نیروهای پرتعداد انتظامات دانشگاه تهران به همراه نیروهای حراست این دانشگاه و همچنین مامورین امنیتی با حضور در مقابل درب های دانشگاه تهران رفت و آمد افراد و ورود و خروج دانشجویان و اساتید دانشگاه را به شدت کنترل می کنند.انتظامات با چک کردن کارت دانشجویی و تطبیق عکس روی کارت با چهره دانشجویان از ورود دانشجویان دیگر دانشگاه ها به دانشگاه تهران جلوگیری می کند. روابط عمومی دانشگاه تهران همچنین اعلام کرده است فردا کتابخانه مرکزی، جهاد دانشگاهی و دیگر نهادهای پردیس مرکزی تعطیل است و از میان دانشجویان دانشگاه تهران هم تنها دانشجویانی حق ورود به محوطه پردیس مرکزی را دارند که دانشکده هایشان در پردیس مرکزی قرار دارد. روابط عمومی دانشگاه تهران همچنین در پاسخ به درخواست دانشجویانی که برای دریافت کارت ورود به جلسه سخنرانی احمدی نژاد مراجعه کرده بودند، اعلام کرد کارت های ورود به جلسه از یک هفته پیش به دانشگاه های مختلف تهران ارسال و توزیع شده است. شنیده ها حاکی از آن است که چند روز پیش کارت های ورود به جلسه به طور محدود در میان بعضی از دانشجویان دانشگاه های امام حسین و امام صادق توزیع شده است.از زمان انتشار دومین نامه دفتر تحکیم وحدت به محمود احمدی نژاد، نیروهای امنیتی ضمن تماس های مکرر با اعضای این دفتر مصرانه از ایشان خواسته اند از تصمیم خود برای حضور در جلسه سخنرانی احمدی نژاد صرف نظر کنند. نیروهای امنیتی به دانشجویان گوشزد کرده اند از آن جا که پس از حادثه دانشگاه کلمبیا در آمریکا تمام نگاه جهان به این نشست است، ایجاد اخلال در این برنامه برابر با در افتادن با کلیت نظام است و برخورد شدید نهادهای امنیتی را در پی خواهد داشت.در عین حال در میان این تهدیدها و خط و نشان کشیدن های نیروهای امنیتی برای دانشجویان و همچنین ایجاد جو امنیتی در اطراف دانشگاه تهران، طبق گزارش های رسیده از دانشگاه های مختلف تهران، دانشجویان در حال برنامه ریزی برای حضور در این برنامه به منظور آزمودن صحت ادعاهای محمود احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا مبنی بر آزاد بودن دانشگاه های ایران هستند. دانشجویان دانشگاه تهران امروز با انتشار چندین نشریه دانشجویی، ضمن درج نامه دفتر تحکیم به رئیس جمهور از دانشجویان برای شرکت در این برنامه دعوت کرده اند. عمده انتقادات دانشجویان دانشگاه تهران به دولت به اخراج و بازنشسته کردن گروهی اساتید و ایجاد محدودیت برای تشکل های دانشجویی این دانشگاه مربوط می شود.همچنین دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که سال گذشته شعار «مرگ بر دیکتاتور» را در حضور احمدی نژاد در این دانشگاه سر دادند، جهت انتقاد به احمدی نژاد مبنی بر دستگیری و شکنجه انتقام جویانه دانشجویان این دانشگاه فردا قرار است در دانشگاه تهران حضور یابند.گزارش های رسیده از دانشگاه های علامه و خواجه نصیر نیز حکایت از این دارد که دانشجویان با پخش تراکت هایی در خوابگاه ها از دوستان خود جهت حضور در برنامه احمدی نژاد دعوت کرده اند. جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه علامه در بهار سال گذشته با احکام شدید انضباطی محرومیت از تحصیل مواجه شده اند و رئیس روحانی و انتصابی این دانشگاه با زیر پا گذاشتن قانون در روند فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه اخلال ایجاد کرده است.اخبار فوق الذکر همگی حکایت از این دارد که در مقابل آمادگی کامل دانشجویان برای حضور در جلسه سخنرانی رئیس جمهور که قرار است فردا در دانشگاه تهران برگزار شود، نیروهای امنیتی و انتظامی نیز گویا قرار است فردا تمام نیرو و توان خود را جهت برگزاری هر چه بهتر و آبرومندتر این جلسه صرف کنند. همه به انتظار نتیجه این زورآزمایی دانشجویان و نهادهای امنیتی نشسته اند که ببینند آیا این نهادها بالاخره موفق می شوند جلسه ای هر چند صوری ولی آبرومند برای سخنرانی رئیس جمهور فراهم کنند یا این دانشجویان هستند که مثل سال گذشته در دانشگاه امیرکبیر انتقادات صریحی را در حضور وی مطرح خواهند کرد.
خبرنامه امیرکبیر


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter