تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Sunday 7 October 2007

یکشنبه 15/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخباریکشنبه:
اعتراضات دانشجویی در سال جدید تحصیلی شروع شد
حقوق مرداد ماه کارگران کشت و صنعت کارون پرداخت شد
کارگران نیشکر هفت تپه، تصمیم به ادامه اعتصاب گرفتند
کارگران ایجاد تشکل را حق خود میدانند
دومین نامۀ کارگران نیشکر هفت تپه به سازمان جهانی کار سندیکاهای کارگری جهان و سازمانهای حقوق بشری
دو عضو كانون صنفي معلمان به حبس تعليقي محكوم شدند
محكوميت يك عضو كانون صنفي معلمان به دو سال حبس تعليقي
نجات 3000کارگر در بزرگترین معدن جهان
به مناسبت روز جهاني كودك برگزار مي‌شود: مراسم گراميداشت روز كودكان كار و خيابان در پارك لاله
حقوق بشر امر مردم است، ولی مناقشه اتمی به منافع و موقعیت دولتها و اهداف آنها مربوط می‌شود
محكوميت يعقوب يادعلي به حبس تعليقي ،صالح نيك‌بخت: مجازات تعيين شده براي موكل بي‌سابقه است
مردم به جان آمده وزیر رژیم و محافظانش را گوشمالی دادند
درخواست ایران برای عضویت در شورای امنیت
سفیر ایران در بغداد عضو نیروی قدس است

..........................................................................


اعتراضات دانشجویی در سال جدید تحصیلی شروع شد
دانشجویان دانشگاه شاهرود به فضای بسته و امنیتی دانشگاه اعتراض کردند
دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود یکشنبه هفته گذشته در تجمع چند صد نفری اعتراضی که برپا کردند به فضای بسته و پادگانی که در دانشگاه ایجاد شده اعتراض کرده و خواهان ایجاد فضای آزاد برای انتقاد و تحصیل شدند. دانشجویان به تعطیلی تشکل های صنفی دانشجویی، انجمن های هنری و فرهنگی و کمبود خوابگاه و سایر امکانات رفاهی اعتراض دارند و همه این فشار ها و محدودیت ها را محصول عملکرد نهاد رهبری (ولی فقیه)در دانشگاه و فشار نهاد های امنیتی از خارج دانشگاه می دانند. در این تجمع اعتراضی تریبون آزادی برگزار شد و دانشجویان به سخنرانی و انتقاد از سیاست های حاکم بر دانشگاه ها پرداختند. دانشجویان اعلام کرده اند تا رسیدن به مطالباتشان به اعتراض ادامه خواهند داد.
دانشجویان تهران به جداسازی جنسیتی اعتراض کردند
تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران که تعدادشان به صد نفر می رسید شنبه ۱۳ مهر به جدا سازی جنسیتی سرویس های دانشگاه و همچنین به کمبود و فرسوده بودن آنها اعتراض کردند. این اعتراض به صورت تحصن نشسته در خیابان های اطراف دانشگاه تهران برگذار شد، تحصن دانشجویان که باعث مسدود شدن خیابانهای اطراف دانشگاه شده بود با دخالت پلیس و حضور رئیس دانشگاه پایان یافت. دانشجویان اعلام کردند تا رسیدن به مطالباتشان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
سازمان جوانان کمونیست از مطالبات به حق دانشجویان حمایت می کند . مشکلاتی که دانشجویان شاهرود و تهران مطرح و به آن اعتراض کرده اند مشکل همه دانشجویان است. سازمان جوانان کمونیست از همه دانشجویان دعوت می کند به فضای بسته و سرکوب موجود در دانشگاه ها و برای بهبود وضعیت تحصیلی و رفاهی خود اعتراض کنند و خواهان برچیده شدن نهاد های امنیتی مثل کمیته انضباطی و نهاد رهبری و حراست شوند و به دانشجویان شاهرود و تهران بپیوندند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
۱۵ مهر ۸۶، ۷ اکتبر ۲۰۰۷

سجک نیوز
کشت و صنعت کارون شوشتر، اطلاعیه شماره ٣
حقوق مرداد ماه کارگران کشت و صنعت کارون پرداخت شد
کارگران خواهان پرداخت فوری حقوق شهریور هستند

طبق خبری که به حزب رسیده است، بدنبال تهدید به اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر برای پرداخت فوری دو ماه حقوق معوقه، از دیروز جمعه پرداخت یک ماه حقوق آنان شروع شده و تا امروز شنبه ادامه یافت.
همانطور که قبلا به اطلاع رسانده بودیم، ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت کارون روز دوشنبه ٩ مهرماه التیماتوم دادند که چنانچه حقوق ماههای مرداد و شهریور آنان تا روز چهارشنبه ١١ مهر پرداخت نشود دست به اعتصاب خواهند زد. کاظمینی مدیر عامل شرکت بلافاصله از تهران به شوشتر برگشت و روز سه شنبه ١٠ مهر، یکروز قبل از پایان مهلتی که کارگران داده بودند به کارگران اطلاع داد که حقوق معوقه را بزودی پرداخت خواهند کرد. طبق گزارشی که امروز به حزب رسیده است، کارگران بشدت به عدم پرداخت حقوق ماه شهریور اعتراض دارند و کاظمینی به کارگران معترض گفته است که حقوق شهریور ماه نیز بزودی پرداخت خواهد شد.
اعتراض متحدانه کارگران کشت و صنعت بویژه در شرایطی که کارگران هفت تپه در اعتصاب بسر میبرند، کارفرما و دولت را مجبور به عقب نشینی خواهد کرد. همزمانی اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و تهدید به اعتصاب کارگران کشت و صنعت بعنوان دو مرکز کارگری بزرگ، فاکتور بسیار مهمی در عقب نشینی نسبی کارفرما و دولت در مقابل کارگران این دو کارخانه است. کارگران باید از این فرصت برای تحمیل همه خواستهای خود بخوبی استفاده کنند.
حزب کارگران کشت و صنعت کارون را به اتحاد هرچه بیشتر و ایجاد آمادگی برای تحمیل کلیه خواستهای خود به کارفرما و دولت فرامیخواند. حزب همچنین کارگران کشت و صنعت را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.
زنده باد اتحاد، زنده باد همبستگی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ شهریور ١٣٨٦، ٦ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
اطلاعیه شماره ٨
کارگران نیشکر هفت تپه، تصمیم به ادامه اعتصاب گرفتند
نمایندگاه کارگران مدیر عامل را وادار به پاسخگوئی به مجمع عمومی کردند
کارگران خواهان انحلال شورای اسلامی هستند

شنبه ١٤ مهرماه
در اطلاعیه روز جمعه به اطلاع رساندیم که کارگران نیشکر هفت تپه قرار است بدنبال مذاکره ای که صبح شنبه برگزار میشود درمورد ادامه مبارزه تصمیم گیری کنند. قرار بود امروز نمایندگان کارگران با مدیر عامل، نماینده مجلس اسلامی از شوش و کارفرما مذاکره کنند. نمایندگان کارگران به یعقوب شفیق مدیر عامل شرکت اعلام کردند که تنها در جمع کارگران حاضر به مذاکره هستند. مدیر عامل علیرغم میلش پذیرفت در جمع کارگران حضور یابد. لازم به توضیح است که از طرف جبهه مقابل کارگران بجز مدیرعامل فرد دیگری برای مذاکره حضور نداشت.
مدیر عامل صریحا اعلام کرد که کاری از دستش ساخته نیست، پولی در کار نیست و دوماه باقیمانده حقوق کارگران و مزایا و بن دو ساله پرداخت نمیشود. با اینهمه تهدید کرد که علیرغم اینکه دستمزدتان را نمیدهیم اگر بر سر کار حاضر نشوید غیبت میزنیم. کارگران یک صدا اعلام کردند اعتصاب ادامه دارد.
و بدین ترتیب اعصتاب ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه ادامه یافت. کارگران در مجمع عمومی امروز تصمیم گرفتند که جلو خروج کامیونهای شکر را سد کنند. نکنه حائز اهمیت دیگر این است که کارگران نیشکر در طول اعتراضات خود شورای اسلامی را شدیدا منزوی کرده اند و خواهان انحلال رسمی آن هستند. کارگران به تجربه دریافته اند که شورای اسلامی درکنار دولت و کارفرما و مانع گسترش مبارزه کارگران است.
طبق گزارشی که به حزب رسیده است، چنان فضای همبستگی با کارگران در میان مردم شهرهای اطراف کارخانه بالا گرفته که حتی مومنینی که در راهپیمائی قدس در شوش دانیال شرکت کردند نیز شعار دادند حقوق کارگران هفت تپه پرداخت باید گردد!
حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتصاب و مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه حمایت میکند. و از همه مردم شهرهای خوزستان میخواهد فعالانه از کارگران حمایت کنند. هر تهدید و هرمورد دستگیری کارگران باید به تعطیلی شهر کشیده شود. هیچ مرجع و مقامی نباید جرات کند دست روی کارگران و مردم بلند کند. حزب کارگران را به برپائی هرروزه مجمع عمومی فرامیخواند. حزب همچنین بار دیگر بر حضور همسران و سایر اعضای بزرگسال خانواده های کارگران در تجمعات اعتراضی تاکید میکند و آنرا فاکتور مهمی در پیروزی مبارزه کارگران میداند.
زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ مهرماه ١٣٨٦، ٦ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
اطلاعیه شماره ٩
اعتصاب در نیشکر هفت تپه ادامه دارد
کارگران ایجاد تشکل را حق خود میدانند
پایان دادن به احضار و بازداشت کارگران یک خواست مهم کارگران است

یکشنبه ١٥ مهرماه
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه امروز وارد نهمین روز خود شد. کارگران امروز توافق کردند که کارگران بخش کشاورزي که ١٠٠٠ نفر هستند براي آبياري زمين ها به سر کار بروند تا زمینها خشک نشود و ادامه کاری کارخانه زیر سوال نرود و بدین ترتیب هزار کارگر کار را شروع کردند. اما سایر کارگران همچنان به اعتصاب ادامه میدهند.
تحت فشار اعتراض و اعتصاب، امام جمعه و فرماندار و مدیر عامل همه قول پرداخت حقوق معوقه کارگران را داده اند. امام جمعه شوش گفته است تا قبل از عيد فطر! دستمزدهای معوقه پرداخت میشود. ساعدي نماينده مجلس از شهر شوش دراینمورد در مجلس اسلامی صحبت کرده و وعده رسیدگی به خواستهای کارگران را داده است. فرماندار شهر گفته است به زودي به خواستهاي کارگران پاسخ داده ميشود و اینها همه از کارگران خواسته اند به اعتصاب پایان دهند. اما کارگران اینها را وعده سر خرمن میدانند و اعلام کرده اند که اگر این قول و قرارها بصورت کتبی و رسمی به کارگران داده نشود به اعتصاب پایان نخواهند داد و در اینصورت کارگران کشاورزی نیز مجددا وارد اعتصاب خواهند شد.
کارگران علاوه بر خواست پرداخت فوری و کامل همه مزایا و حقوق های معوقه و طبقه بندی مشاغل بر خواست های مهم زیر نیز تاکید دارند:
­ تعهد کتبی مبنی بر اینکه منبعد در روز معینی حقوق هرماه پرداخت میشود و حقوق هیچ ماهی به تعویق نمی افتد.
­ پایان دادن به اذیت و آزار و احضار و بازداشت رهبران و نمایندگان کارگران
­ کارگران بعلاوه بر ایجاد تشکل کارگری تاکید دارند و میگویند کارگران باید آزاد باشند که هرتشکلی که بخواهند ایجاد کنند.
فردا دوشنبه قرار است کارگران با فرماندار و مدیریت و کارفرما بر سر خواستهای خود به مذاکره بنشینند.
حزب کمونیست کارگری کارگران را به برپائی هرروزه مجمع عمومی فرامیخواند. مجمع عمومی مهمترین ظرف ایجاد اتحاد میان کارگران، خنثی کردن توطئه ها و تهدیدها، و مهمترین ابزار دخالت توده کارگر در تصمیم گیری بر سر مبارزه و خواستهای خود میباشد. مجمع عمومی پایه و اساس هر تشکل واقعا کارگری است. این حق کارگران است که آزادانه و در ساعات کاری بتوانند مرتبا مجمع عمومی خود را تشکیل دهند و درمورد مسائل و مشکلات و راه حل ها به بحث و تبادل نظر بنشینند و تصمیم گیری کنند. این فاکتور مهمی در تحکیم اتحاد میان کارگران و متشکل شدن کارگران است.
زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ مهرماه ١٣٨٦، ٧ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
به سازمانها و اتحادیه های کارگری جهان
تاریخ: ٢ اکتبر ٢٠٠٧
*منع فشار و تهديد بر روي رهبران کارگري در ايران٬
*آزادي فوري و بدون قيد و شرط کارگران زنداني محمود صالحي٬ منصور اسانلو و ابراهيم مددي٬
* محکوميت و لغو احکام زندان و شلاق براي کارگران در ايران٬
*محکوم کردن حمله به صف کارگران کاغذسازي شوشتر و تهديد رهبران اعتراضي کارگران نيشکر هفت تپه
خواستهاي اضطراري و فوري کارگران در ايران است. کارگران در ايران نياز به وسيع ترين حمايت بين المللي دارند.
دوستان عزيز،
به اطلاعتان ميرسانيم که از روز ٢٩ سپتامبر(٧ مهر) ٤٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه واقع در ١٥ کيلومتري شوش در منطقه خوزستان در جنوب ايران٬ در اعتراض به سه ماه دستمزد پردخت نشده خود در اعتصاب به سر ميبرند. اين کارگران هر روز با تجمع خود در مقابل کارخانه و فرمانداري شهر شوش و با راهپيمايي و شعار دادن خواهان پرداخت فوري حقوق معوقه شان هستند. اما تا کنوني پاسخي به آنها داده نشده است. دريافت بموقع دستمزدها يک معضل جدي آنان است. کارگران هر بار با اعتصاب و مبارزه توانسته اند بخشي از حق و حقوق خود را بگيرند. خواستهاي اين کارگران عبارتست از: پرداخت فوری سه ماه حقوق معوقه، پرداخت فوری بن و پاداش و دیگر مزایای عقب افتاده، اخراج مدیریت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، بازگرداندن خانه های سازمانی به کارگران٬ پرداخت حق بيمه و تامين امنيت شغلی٬ حق تشکل و حق اعتصاب. کارگران خواهان آزادي بيان و انعکاس اخبار اعتراضاتشان در رسانه هاي دولتي هستند.
کارگران هفت تپه در مقابل خواستهاي برحق خود٬ مرتبا با فشار نيروهاي انتظامي رژيم و گارد ويژه روبرو هستند. رهبران اين اعتراضات بطور دائم احضار شده و مورد تهديد قرار ميگيرند. کارگران نيشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا رسيدن به خواستهايشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد. کارگران نيشکر هفت تپه نياز به وسيعترين حمايت بين المللي کارگري را دارند.
دستمزدهاي پرداخت نشده مساله بيش از يک ميليون از کارگران ايران است. هم اکنون ١٢٠٠٠ کارگر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر نيز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق های خود تهدید کرده اند که در صورتيکه دستمزدهای آنها پرداخت نشود، دست به اعتصاب خواهند زد. همچنين روز ٢٥ سپتامبر (سوم مهر ماه) ٢٣٠ کارگر شرکت کاغذ سازي کارون شوشتر در اعتراض به شش ماه دستمزد پرداخت نشده خود در مقابل استانداري خوزستان دست به تجمع زدند و اين اعتراضات سه روز متوالي ادامه داشت و به کارگران وعده داده شده است که در همين هفته به خواست آنها پاسخ داده خواهد شد. کارگران اعلام کرده اند که اگر طلب هايشان پرداخت نشود٬ به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد. در اين تجمعات صف اعتراض کارگران مورد تهاجم نيروهاي انتظامي رژيم قرار گرفت، دو کارگر به اسامي حميد بهداروند و مهدي باقري بخاطر اسپري فلفل دچار مشکل تنفسي شده و به بيمارستان منتقل شدند و سه کارگر به اسامي قيصر ناصري٬ نادر طهماسبي٬ احمد الهي دستگير شدند که بعد از فشار کارگران آزاد گرديدند.
اعتراضات کارگري امروز در شرايطي روي ميدهد که رژيم اسلامي به منظور مقابله با موج اعتراضات مردم و اعتصابات و تجمعات فزاینده كارگران و به منظور عقب راندن فضاي اعتراضي در جامعه٬ بر شدت سرکوب کارگران و مردم معترض در ايران افزدوه است. بدین منظور رژيم چوبه های دار را در اکثر شهرها دایر کرده است٬ بردستگیری ها شدت داده است٬ فشار برزندانيان سياسي را افزايش داده است و براي رهبران کارگري احکام زندان و شلاق صادر کرده است. از جمله يازده نفر از کارگران دستگير شده اول مه سنندج به اسامي خالد سواری - اقبال لطيفي – يدالله مرادي – طیب ملائی – فارس گویلیان - صدیق امجدی - حبیب الله کلکانی - محی الدین رجبی - طیب چتانی - صدیق صبحانی و عباس اندریاری به ٩٠ روز حبس و ده ضربه شلاق محکوم شده اند. شيث اماني و صديق کريمي دو نفر از رهبران سرشناس کارگري در سنندج به دو سال و نيم زندان محکوم گرديده اند و براي ٥ نفر از کارگران سقز به اسامي عطا حسيني٬ کامل حکيمي٬ خالد بي خالي٬ انورحسين زاد جرم تجمع اعتراضي براي آزادي محمود صالحي ٩١ روز زندان و ٤٠ ضربه شلاق حکم صادر شده است.
اعتراضات کارگري امروز به يک فاکتور مهم در عقب راندن اين موج سرکوب رژيم اسلامي تبديل شده است. از همين رو حمايت بين المللي از مبارزات کارگران و مردم بيش از هر وقت حائز اهميت است.
در شرايط کنوني اولين و فوري ترين خواست کارگران براي تحقق اوليه ترين خواستهايشان٬ منع هر گونه تهديد و فشار بر روي فعالين و رهبران کارگري و دستگيري آنان و منع دخالت نيروي انتظامي در اعتراضات کارگران و ضرب و شتم آنان است. در شرايط امروز٬ کميته همبستگي بين المللي کارگري از همه نهادهاي بين المللي کارگري انتظار دارد که اعتراضات کارگران در ايران را وسيعا مورد حمايت قرار دهند.
کارگران در ايران نياز به يک همبستگي جهاني کارگري٬ نظير آنچه در ١٥ فوريه ۲۰۰۶ قبل و ٩ اوت امسال شاهدش بوديم دارند. در يک قدرتنمايي وسيع جهاني ميشود تهاجمات رژيم اسلامي به کارگران و به مردم ايران را عقب زد. حمايت هاي شما تا همين امروز تاثيرات مثبت خود را بر روي اعتراضات کارگران گذاشته است. از همين رو امروز کارگران و مردم ايران بيش از هر وقت تلاش دارند صداي خود را به گوش جهانيان برسانند. ما ضمن قدرداني از حمايت هاي تا کنوني شما خواهان وسيعترين حمايت ها از کارگران در ايران هستيم.
هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري
شهلا دانشفر
٢ اکتبر ٢٠٠٧ (١٠ مهر ٨٦)
روزنه
دومین نامۀ کارگران نیشکر هفت تپه به سازمان جهانی کار سندیکاهای کارگری جهان و سازمانهای حقوق بشری
به سازمان جهانی کار و اتحادیه های کارگری جهان،احتراما به اطلاع می رسانیم که شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان در حدود 47 سال است تاسیس شده است و تولیدمحصول شکر می کند و اولین تولید کنندۀ شکر از نیشکر در ایران می باشد. که توسط کارشناسان حارجی 47 سال پیش تاسیس گردیده و با ایجاد آن تحول شگفت انگیزی در اقتصاد شمال استان خوزستان بوجود آورد. بطوریکه تاکنون تاثیر گزارترین شرکت در اقتصاد شمال استان می باشد و اقتصاد شهرهای شوش ، اندیمشک ، دزفول ، شوشتر ،میانرود ، حر ریاحی و شهرکهای اطراف مستقیما به وجود آن بستگی دارد. ولی در حدود 2 سال است به دلیل عدم حمایت دولت و واردات شکر و با اجرای شتاب زده و غیر کارشناسی اصل 44 و سیاستهای غلطی که دولت، شرکت را به بحران مالی مواجه شده و اقتصاد شهرهای مذگور به صورت راکد در آمده و داد و ستد به حداقل رسیده و بدیهای شرکت به حدود 86 میلیارد تومان رسیده که شرکت توان پرداخت آن را ندارد.مسئولین شرکت نیز با عنوان کردن آن بدهی نسبت به پرداخت حقوق معوقۀ ما کارگران که در چهار چوب قانون کار جمهوری اسلامی ایران می باشد اقدام نمی کند.ما کارگران بارها به ادارۀ کار شهرستان که ناظر اجرای قانون کار در شهرستان می باشد و فرماندار شهرستان و نمایندۀ مجلس مراجعه کرده ایم ولی مسئولین مذکور نیز هیچگونه اقدام خاصی انجام نداده با توجه به تورم زیاد متاسفانه ما را به صبر و شکیبائی دعوت می کنند. در حالی که ما تامین حداقل های زندگی عاجز بوده و شرمندۀ خانوادۀ خود می باشیم . و ما کارگران نیز از این نحوۀ برخورد مسئولین که با بی تفاوتی به آن مشکلات نظر می کردند اقدام به تحصن در مقابل فرمانداری شهرستان شوش که بالاترین نهاد و ادارۀحکومت در این شهر می باشد اقدام کردیم و اعلام نمودیم تا رسیدن به خواسته های خود مانند:1- حل مشکل بدهی شرکت که دولتی می باشد و دولت توان بخشش آن بدیها را دارد2- تضمین در خصوص اینکه شرکت با وضع موجود ورشکسته نمی شود 3- رها نکردن شرکت از نظر مالی توسط دولت4- اصلاح سیاستهای به نفع دولت در خصوص صنعت شکر و شرکت ، تقلیل تعرفۀ کمرگی ، جلو گیری از واردات بی رویۀ شکر توسط بخش خصوصی و حتی دولت5- اجرای مشاغل بندی پس از 13 سال که هر 4 سال یکبار باید مورد بازنگری قرار گیرد که متاسفانه مسکوت مانده است.6- رسمی کردن کارگران موقت7- ارتقای شغلی کارگران شاغل8- تشکیل سندیکای کارگری9- واگذاری منازل شرکت که در اختیار نیروهای نطامی ؛ اطلاعاتی ، بانکی و آموزش و پرورش و دیگر ادارات دولتی است10- پرداخت به موقع حقوق کارگران11- اجرای استانداردهای لازم در محل کار12- اجرای طرح زیان آور با توجه به زیان آور بودن محل کار ، بعضی از کارها در سطح شرکت13- اصلاح نحوۀ دادن مزایا در خصوص سختی کار و بدی آب وهوا با توجه به دمای بالای 50 درجه در محل کار و موارد دیگر.دست از تحصن بر نداشته ودر صورتیکه تحصن پایان پذیرد بصورت مشروط خواهد بود. موقتا اگر در کوتاه مدت و در مهلت داده شده به نتیجۀ خاصی نرسیم ، اقدام مجدد به تحصن کرده و حاضر به پرداخت هرگونه هزینه جهت رسیدن به حقوق خود هستیم .همانگونه که قبلا نیز تعدادی از کارگران توسط دولت به دادگاه احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفته اند و در چند روز گذشته نیز شبانه به درب منازل تعدادی از فعالان کارگری از طرف حفاظت و اطلاعات و امنیت شهرستان مراجعه و احضار شدند و کارگران را به آن اداره برده و مورد بازخواست قرار دادند و آنها را تحت فشار قرار دادند تا از حضور در تحصن امتناع کرده و کارگران را از بدست آودن خواستهایشان باز دارند. لازم به ذکر است در مدت زمانی که کارگران در آن محل مورد بازپرسی قرار می گرفتند. دیگر همکاران اقدام به اعتراض شدید به این نوع برخورد کردند که با واکنش و برخورد شدید نیروهای انتظامی مواجه شدند و تعدادی زخمی و بازداشت شدند که با فشار کارگران نیروی انتظامی اقدام به آزادی آنها نمود.در پایان از چامعۀ جهانی ، سازمان جهانی کار ، سندیکای کارگری جهان و سازمانهای حقوق بشری عاجزانه در خواست می کنیم در خصوص رسیدن ما به اهدافمان ما را حمایت نمایند در غیر اینصورت ما نیز همانند کارگرانشرکت قند شهرستان دزفول که شرکت آنها دچار ورشکستگی شد وکارگران آن به حال خود رها شدند و روزکار بسیار بدی را میگذرانند دچار ورشکستگی می شویم که در صورت وقوع این حادثه بازدهی اقتصادی در شمال استان خوزستان فاجعۀ به وقوع خواهد پیوست که امیدواریم با حمایت و فشار بین المللی و با توجه به اینکه ایران جزء سازمان جهانی کار می باشد این مشکلات مرتفع گردد تا بتوانیم زندگی آبرومندی برای خود و خانواده فراهم آوریم .قبلا از همکاری شما تشکر و قدردانی می نماییم.کارگران شرکت طرح نیشکر هفت تپه شهرستان شوش استان خوزستان15 مهر1386
به سازمانهای زیر ارسال گردید
سازمان جهانی کار ILO ITUCاتشار دهنده:فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
دو عضو كانون صنفي معلمان به حبس تعليقي محكوم شدند
وكيل مدافع دو تن از اعضاي شوراي مركزي كانون صنفي معلمان از محكوميت موكلانش به سه و چهار سال حبس تعليقي خبر داد. منيژه محمدي اظهار كرد:«علي‌اصغر منتجبي، عضو كانون صنفي معلمان به اتهام اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت كشور طبق مادة «610» قانون مجازات اسلامي از سوي شعبة 15 دادگاه انقلاب به تحمل چهار سال حبس محكوم شد كه شعبة 15 با توجه به وضعيت اجتماعي و سوابق موكلم طبق بند «ب» مادة «25» قانون مجازات اسلامي اين حبس را به مدت چهار سال به حالت تعليق درآورد.» وي افزود: «محمدتقي فلاحي از ديگر اعضاي كانون صنفي معلمان نيز به اتهام اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت كشور طبق مادة «610» قانون مجازات اسلامي با لحاظ وضعيت اجتماعي و سوابق طبق بند «ب» مادة «25» به سه سال حبس به مدت سه سال تعليق از سوي شعبة 15 دادگاه انقلاب محكوم شد.
ايسنا
محكوميت يك عضو كانون صنفي معلمان به دو سال حبس تعليقي
وكيل مدافع يك عضو هيات مديره كانون صنفي معلمان از محكوميت موكلش به دو سال حبس تعليقي به مدت دو سال خبر داد. هوشنگ پوربابايي اظهار داشت: عليرضا اكبري نبي يكي از اعضاي هيات مديره كانون صنفي معلمان كه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي در شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب محاكمه شد به دو سال حبس كه به مدت دو سال به تعليق درآمده محكوميت يافت. وي خاطرنشان كرد: در فرصت قانوني نسبت به راي صادره در دادگاه تجديدنظر اعتراض خود را اعلام خواهيم كرد.
ایسنا
نجات 3000کارگر در بزرگترین معدن جهان
یک معدن طلا، ویران شد اما نه در چین، این بار کارگران آفریقایی با مرگ، دست و پنجه نرم کردند. گروه های کمک رسان برای نجات افزون بر 3 هزار کارگر که در ریزش یک معدن طلا در «ژوهانسبرگ» ناپدید شده اند به سختی تلاش کردند.3200 کارگر 10 صبح چهارشنبه به وقت محلی در عمق 2/2 کیلومتری زمین در معدن «الاندسراند» 80 کیلومتری غرب «ژوهانسبرگ» سرگرم کار بودند که ناگهان معدن ریزش کرد.به دنبال این رخداد،کمک رسانان طی عملیات نفسگیر 350 نفر از معدنچیان را نجات دادند و تلاش برای نجات همکاران آنان را ادامه دادند . آخرین اخبار رسیده از آفریقا حاکی از آن است که امدادگران نجات توانستند با تلاش فراوان 3200 کارگر معدن بزرگ طلا در آفریقای جنوبی که بر اثر ریزش معدن گرفتار شده بودند را نجات دهند.ایسکانیوز
به مناسبت روز جهاني كودك برگزار مي‌شود: مراسم گراميداشت روز كودكان كار و خيابان در پارك لاله
همزمان با روز جهاني كودك، مراسم گراميداشت روز كودكان كار و خيابان با شعار «روز جهاني كودك براي همه كودكان به ويژه كودكان كار» در آمفي تئاتر روباز پارك لاله برگزار مي‌شود. اين مراسم براي چهارمين سال در روز جهاني كودك به منظور اعتراض به وضعيت و شرايط غيرانساني جمعيت كثير كودكان كار در سرتاسر جهان كه در كمتر معادلات سياسي و اقتصادي وضعيت زندگي آنان لحاظ شده است، برگزار خواهد شد. اين مراسم با هدف ارائه گزارش از وضعيت كودكان كار در ايران و جهان و ارائه طرح و برنامه‌هاي راهبردي و كارشناسي جمعيت دفاع در مقابله با كار كودكان برگزار مي‌شود. بيان مسايل و مشكلات كار و زندگي توسط برخي از كودكان حاضر، برگزاري نمايشگاهي از آثار نقاشي و نمايشگاه عكس از كودكان كار و راهپيمايي نمادين كودكان از ديگر برنامه‌هاي مراسم روز كودكان كار و خيابان به مناسبت روز جهاني كودك است. مراسم روز كودكان كار و خيابان در روز 16 مهر ماه مصادف با 8 اكتبر روز جهاني كودك از ساعت 16 بعد از ظهر در محل آمفي تئاتر روباز پارك لاله برگزار مي‌شود.
ایسنا
حقوق بشر امر مردم است، ولی مناقشه اتمی به منافع و موقعیت دولتها و اهداف آنها مربوط می‌شود
دويچه وله : ناصر زرافشان در مصاحبه با دویچه وله می‌گوید: حقوق بشر امر مردم است، ولی مناقشه اتمی به مسایلی برمی‌گردد که به منافع و موقعیت دولتها و اهداف آنها مربوط می‌شود. او از بی‌توجهی به مسئله حقوق بشر در ایران اظهار تأسف می‌کند.
ناصر زرافشان، وکیل مبارز ایرانی که تلاشهایش برای حقوق بشر در ایران شهرت جهانی یافته، در آلمان به سر می‌برد. به او جایزه حقوق بشر "اتحادیه قاضیان آلمان" اهدا شده است. او در برلین با هرست کولر، رئیس جمهور آلمان دیدار داشته است.
دکتر ناصر زرافشان گفت‌وگوی زیر را با دویچه وله انجام داده است:دویچه وله: شما پس از دریافت جایزه اتحاديه قاضیان آلمان در سخنان خودتان به تشکیل جنبش و جمعیتی برای دفاع از حقوق بشر اشاره داشته اید. منظور شما به طور مشخص دراین باره چیست؟
ناصر زرافشان: گمان می کنم در این زمینه کمی سوء برداشت شده است. اشتباه برداشت شده است. جنبش چیزی مثل یک شرکت یا تجارتخانه نیست که در یک مقطع زمانی مشخصی، و يا از زمان مشخصی، شخصی یا کسی برود و تشکیل اش بدهد. بحث من این بود که در زمینه‌ی حقوق بشر در سطح رسمی و بین المللی اش، یعنی سازمان ملل متحد و به طور تخصصی‌تر شورای حقوق بشر ملل متحد، این دولتها و نمایندگان دولتها هستند که متولی گسترش، ارتقاء و حافظ حقوق بشر هستند. در حالی که برخی و بخشی از همین دولتها خودشان به طور فاحش حقوق بشر را نقض می کنند. وقتی به قضیه نگاه می کنیم، ما با یک تضادی در سطح رسمی روبرو هستیم که ناقضین حقوق بشر، خود دولتها هستند، و حافظین حقوق بشر هم ظاهرا همين دولتها هستند. به این دلیل آن نگاهی که از بالا به حقوق بشر می نگرد و متولیانش را در سطح بین المللی در این نهادها یا حتا در برخی دولتها می بیند، به نظر من به نتیجه نمی رسد.حرف من این بود که حقوق بشر، امر مردم است، مردم باید از پایین متشکل بشوند، قدرتمند باشند تا بتوانند این حقوق را به دست بیاورند یا آنجاهایی که به دست آورده اند از آن دفاع بکنند.من در ایران از این دیدگاه، و با این نگرش، در تلاش جهت احقاق این حقوق برای مردم کشورمان هستم ، نه از دیدگاهی ملهم از سیاست دولتها یا ملهم از سیاست نهادهای رسمی بین المللی. من این کار را شروع کرده ام و این نگرش تازه را که در واقع مبتنی است بر این که به مردم هر کشوری این مجال داده بشود، تا با توجه به وضعیت خاص و ویژه خودشان، راههای خودشان را پيدا كنند، اصول حقوق بشر مشخص است، ولی راههای ویژه را با توجه به وضعیت خاص در هر کشور بايد جست. این تلاشها بايد حمایت شوند. منظورم این بود، گفتم من درصدد هستم در این خط گام بردارم. پیش از این هم، پس از مدت محدودی كه آزاد شدم و بیرون آمدم در این راستا حرکت کردم و اعتقادی به آن خطی ندارم، که از بالا می آید و دولتها متولی آن هستند.
دویچه وله: پشتیبانی های نمادین از مدافعان حقوق بشر در ایران تا چه اندازه اهمیت دارد؟
ناصر زرافشان: ما همیشه مسائل را فراتر از مرزهای ملی دیده ایم. من خودم متعلق به نگرشی هستم که اینطور فکر می کند. بنابراین در سطح جهان بسیاری کسان را به خودم نزدیکتر از کسانی می بینم که در داخل یک چارچوب قراردادی مرز ملی هموطن من نامیده می شوند. متاسفانه نفرت از بردگی، نفرت از ستم و نابرابری و عشق به آزادی داستان کهنه ای است که هزاره های متمادی سابقه دارد و انسان هاى زيادى در این راه مبارزه کرده اند. به تعبیری بايد بگویم، پیش از اینکه ما به وجود بیاییم، يعنى به معنای فیزیکی مسئله، حیات بیاییم، با بسیاری از مردم دنیا این اشتراکات را داریم. برای اینکه عشق به آزادی و نفرت از بردگی در خمیره ی انسانی ويا در یک انسان وجود دارد. بنابراین برای من بسیار قابل احترام است، روی خود من هم موثر است و از همه کسانی که به هر کیفیتی، درهرجای دنیا، با هر ملیتی، از این امر مشترک جانبداری می کنند یا چیزی در زمینه ی همدردی و حمایت نسبت به من یا نسبت به مردم میهن ام کرده اند، همیشه سپاسگزار بوده و هستم.دویچه وله: توجه تمام جهانیان معطوف به برنامه‌ی اتمی ایران و راههای مقابله با آن است. جای دفاع از حقوق بشر در این میان کجاست؟
ناصر زرافشان: متاسفانه، قبلا هم گفتم، حقوق بشر امر مردم است، ولی مناقشه اتمی به مسایلی برمی‌گردد که به منافع و موقعیت دولتها و اهداف آنها مربوط می‌شود. بنابراین با کمال تاسف شاهد هستیم که در زمینه ی حقوق بشر، که ظاهرا در مورد وطن ما مخصوصا مقفول مانده و مدت زمانى است كه در محاق رفته، در سطح دولتها و نهادهای رسمی آن توجه و علاقه وجود ندارد، که نسبت به مسایل مربوط به قدرت و مناسبت بین المللی بین کشورها وجود دارد.
دویچه وله: برخی از مقامات آلمان نگران به تاخير افتادن سفر شما به این کشور بودند. با کدامیک از سیاستمداران و شخصیت های آلمانی تاکنون دیدار داشته اید؟
ناصر زرافشان: من در این سفر با رییس جمهور آلمان، آقای کهلر، با وزارت خارجه و با برخی از شخصیت های دیگر به مناسبت های مختلف گفتگو و دیدار کرده ام.
دویچه وله: کمی از دیدار خودتان با رییس جمهور آلمان آقای هورست کهلر بگویید.
ناصر زرافشان: از لحاظ شخصیتی، داراى شخصیتی بسیار دوست داشتنی است. و برخوردش هم برخوردی بسیار دوستانه و مشفقانه بود. مسایلی هم که در این گفتگو مطرح شد، حول و حوش وضعیت حقوق بشر در ایران، كه البته کلی و عمومی، بود.
دویچه وله: گفت و گوی شما با وزارت امور خارجه آلمان حول چه موضوعاتی بوده است؟ناصر زرافشان: خب، آنها هم طبعا نسبت به مسایل ایران کنجکاو هستند و برداشتهای خودشان را از مسایل ایران دارند. و از مسیر تحولات ایران می خواهند برداشت هاى خود را محک بزنند. طبیعی است وقتی با کسی مواجه مى شوند که از داخل ایران می آید، می خواهند ببینند با توجه به آنچه در ذهن دارند، برداشتهای قبلی شان تا چه حد با واقعیت منطبق است و یا منطبق نیست. بحث پیرامون وضعیت حقوق بشر و تحولات آینده در ایران بود.
محكوميت يعقوب يادعلي به حبس تعليقي ،صالح نيك‌بخت: مجازات تعيين شده براي موكل بي‌سابقه است
وكيل مدافع يعقوب يادعلي با بي‌سابقه خواندن مجازات تعيين شده براي موكلش گفت: دادگاه كيفري، يعقوب يادعلي نويسنده «حالت‌ها در حياط» و «آداب بيقراري» را به يك‌سال حبس به اتهام نشر اكاذيب، محكوم و 9 ماه آن را به مدت 2 سال با شرط انتشار 4 مقاله درباره‌ي شخصيت‌هاي فرهنگي، هنري و... تعليق كرد. صالح نيك‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا اظهار داشت: اگر چه مطابق رويه همه داستان‌ها آنچه اتفاق مي‌افتد صوري و فرضي است و در هيچ يك از رمان‌ها از جمله داستان‌هايي كه توسط موكل نوشته شده، وي قصد خاصي در مورد فرد يا افرادي نداشته، شعبه 104 دادگاه كيفري ياسوج در اقدامي بي‌سابقه، يعقوب يادعلي را به اتهام نشر اكاذيب در داستان «هست و نيست» به استناد بندهاي دوم و نهم ماده‌ي 6 قانون مطبوعات و تبصره 2 الحاقي همين قانون، اتهام موكل را در نشر اكاذيب در آن كتاب وارد دانسته و او را به يك‌سال زندان محكوم كرده است
پیک ایران
مردم به جان آمده وزیر رژیم و محافظانش را گوشمالی دادند
دومین جلسه ملاقات عمومی دولت كه جمعه این هفته در محل دانشگاه تهران برگزار شد، به دلیل بی‌نظمی و شلوغی محل ملاقات و عدم‌رسیدگی به درخواستها برهم خورد.به دنبال افزایش اعتراض تجمع‌كنندگان در محل ملاقات كه به دلیل همزمانی با روز قدس از هفته قبل هم شلوغ‌تر بود، شیشه‌های دانشكده شكسته شد و درگیری‌هایی میان مردم با محافظان و ماموران حاضر در محل شكل گرفت و بنابر برخی اخبار رسیده، «پرویز فتاح» وزیر نیرور در جریان اعتراضات مورد ضرب و شتم قرار گرفت.در پی این اعتراضات موضوع در نهاد ریاست‌جمهوری و مجموعه دولت در حال بررسی است و احتمال لغو جلسات ملاقات از هفته جاری وجود دارد.
سایت نوروز
درخواست ایران برای عضویت در شورای امنیت
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران از ارائه در خواست ایران برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد.آقای متکی در گفتگویی در شبکه دوم تلویزیون ایران گفت جمهوری اسلامی برای عضویت غیر دایم در شورای امنیت درخواست داده و با برخی کشورها که درصدد عضویت هستند برای حمایت از عضویت در این نهاد به توافق رسیده است.
بی.بی.سی
سفیر ایران در بغداد عضو نیروی قدس است
فرمانده کل نيروهای آمريکايی در عراق می گويد: سفير ايران در بغداد از اعضای نيروی قدس سپاه پاسداران است. ژنرال ديويد پتراوس، فرمانده کل نيروهای آمريکايی در عراق روز شنبه در يک پايگاه نظامی نيروهای آمريکا در نزديکی مرز ايران با عراق، بار ديگر جمهوری اسلامی را متهم کرد که به خشونت ها در عراق دامن می زند. ژنرال پتراوس گفت که «ايران سلاح و پول در اختيار شورشيان قرار داده و آنها را آموزش نظامی می دهد و در برخی موارد نيز مستقيما در هدايت عملياتی دست داشته است که به کشتن سربازان آمريکايی منجر شده است.»
رادیوفردا

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter