تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Friday 5 October 2007

جمعه 13/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
١٠ اکتبر (١٨ مهر)، علیه اعدام بپا خیزیم!
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخبارجمعه:
گزارشی در باره مسابقه فوتبال و تقابل آن ما عزاداری جمهوری اسلامی
کارگران نیشکر هفت تپه، روی تمامی خواستهای خود پافشاری میکنند
به صندوق همبستگي مالي با ٤٠٠٠ کارگر اعتصابي نيشکر هفت تپه کمک کنید
تهدید ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت موثر واقع شد
احضار معلمان به حراست
گزارشي از برخورد با فعاليت‌هاي صنفي معلمان برخورد، بازداشت و ضرب و شتم
گرامی باد 16 مهر روز جهانی کودک
فاخته صمدي در آستانه اعدام قرار گرفت
دستگیری 43 هزار نفر به بهانه "بدحجابی" در مازندران
محدوديت تردد مسئولان در كردستان
رئيس كل دادگستري استان تهران : تعدادي از "اراذل و اوباش" به شلاق تعدادي به حبس و مجازات هاي ديگر محكوم شده اند
تشديد تحريم ايران محور مذاکرات وزیران خارجه اتحاديه اروپا
عفو بین الملل از اعدام با تزریق مواد کشنده انتقاد کرد
احمدی نژاد: عده ای سر خود می خواهند مذاکره کنند
سخنان‌ رئيس‌ جمهور شيلی‌ درباره‌ بازداشت‌ خانواده‌ پينوشه‌

................................................................


گزارشی در باره مسابقه فوتبال و تقابل آن ما عزاداری جمهوری اسلامی
نغمه کوشا گزارشگر سازمان جوانان کمونیست ازفولادشهراصفهان
چهارشنبه شب دو تیم سپاهان و امارات در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بازی داشتند .
همینطور چهارشنبه درتقویم سال 86 به دلیل به قتل رسیدن علی تعطیل رسمی بود و تمام شهر باید اجبارا درتعطیلی به سرببرد و اجبارا از مساجد صدای نا هنجارنوحه خوانی را تحمل کند .
سپاهان یکی از تیمهای باشگاهی پر طرفداراست و استادیوم هم پراز تماشاچی شده بود و حتی حدود 100 نفر از زن و مرد در بیرون از ورزشگاه مسابقه را دنبال میکردند .
مسابقه ساعت 8:30 شروع می شد اما از ساعت 6:30 ورزشگاه شلوغ بود . از تمام شهرهای اطراف مردم با هر وسیله ای که شده خودشان را برای تماشای فوتبال رسانده بودند . تماشاچیان بی اعتنا به ، به اصطلاح شهادت علی با بوق و سوت و ... تیم سپاهان را تشویق می کردند . بعد از چند دقیقه که صدای شادی تماشاچیان بالا رفته بود ، از طریق بلند گوهای ورزشگاه صدای نوحه خوانی به صورت پخش مستقیم بلند شد . نوحه خوان با التماس و اینکه آقایان همراهی کنید و تکرار کنید مردم را دعوت به عزاداری کرد . بخشی ازتماشاچیان همراهی اش کردند اما به چند دقیقه نمی کشید که دوباره صدای سوت و تشویق و ... تمام ورزشگاه را پرمیکرد . این بازی چندین بار تکرار شد و موجب خنده ی بسیاری ازمردم . حتی عده ای که قصد نداشتند به دیدن فوتبال بیایند با شنیدن این صداهای ضد و نقیض از ورزشگاه برای کنجکاوی هم که شده به آن سمت آمدند و حسابی اوباشان جمهوری اسلامی مورد تمسخر مردم قرار گرفتند .و جناب نوحه خوان بالاخره با تمام تلاشهایش مجبور شد ساکت بشود و احتمالا برگردد به مسجدش . با شروع بازی فوتبال جو ورزشگاه به حالت عادی برگشت و همه در فکر گل زدن تیمشان سپاهان بودند . در بین بازی به تعداد زنان هم اضافه شده بود و از پشت نرده های استادیوم به تماشای فوتبال مشغول بودند . مردمی که پشت نرده ها بودند با نیروهای انتظامی داخل ورزشگاه (که تقریبا همه شان سربازهایی بودند که دوره آموزشی را میگذراندند) که با باتوم مراقب بودند کسی داخل نیاید شوخی می کردند و اگر درجه دارهاشان را میدیدند شروع به دست انداختن شان می کردند . این وضع تا پایان بازی ادامه داشت و بالاخره با برد 3 بر 1 سپاهان مردم با خوشحالی به سمت خانه هاشان رفتند . این برنامه به صورت live از تلویزیون ایران پخش شد و خوشحالی مردم در چنین روز پر اهمیتی برای سران اسلامی ( که در سوگ امامشان بودند ) موجب برانگیخته شدن خشم شان شد و احتمالا پشت دستشان را داغ زدند که برای حفظ آبرو هم که شده دیگر همچین تلاقی بین فوتبال و عزاداری نباشد .
سجک. نیوز
اطلاعیه شماره ٧
کارگران نیشکر هفت تپه، روی تمامی خواستهای خود پافشاری میکنند

جمعه ١٣ مهرماه
امروز جمعه حدود ١٠٠٠ نفر از کارگران که معمولا روزهای جمعه از ساعت ٦ تا ١٠ صبح اضافه کاری میکنند، موقتا در سر کار حاضر شدند اما تصمیم گیری قطعی و جمعی ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه فردا بدنبال مذاکره اتخاذ خواهد شد. هشت و نیم صبح شنبه نماینده کارگران با مدیریت، کارفرما و یکی از نمایندگان مجلس اسلامی از شوش درمورد خواستهای خود مذاکره خواهند کرد و بدنبال آن درمورد ادامه مبارزه تصمیم خواهند گرفت.
یک ماه از سه ماه حقوقی که کارفرما بالا کشیده است به کارگران پرداخت شده اما کارگران اعلام کرده اند که تا زمانی که به همه مطالبات آنها جواب داده نشود به مبارزه ادامه میدهند. خواستهای کارگران عبارتند از: دوماه دیگر حقوق معوقه، پاداش و مزایای دو سال گذشته، طبقه بندی مشاغل، خانه های سازمانی و امنیت شغلی میخواهند و مبارزه برای تحقق این خواست ها را ادامه خواهند داد. کارگران بعلاوه خواهان تضمینی هستند که دستمزدهای آنها منبعد سر وقت پرداخت شود. کارگران روز ١٢ مهرماه اعلام کرده بودند که تا زمانی که نحوه رسیدگی به مطالبات آنها بصورت بخشنامه و کتبار به کارگران اعلام نشود و مورد توافق کارگران قرار نگیرد، دست از اعتصاب و تجمعات اعتراضی برنخواهند داشت.
حزب کمونیست کارگری همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شوش و همه شهرهای خوزستان را به حمایت فعال از کارگران اعتصابی هفت تپه و همچنین به حمایت از مطالبات بحق کارگران کشت و صنعت کارون فرامیخواند. حزب کارگران نیشکر هفت تپه را فرامیخواند که نتیجه مذاکره با کارفرما و نماینده مجلس اسلامی را در مجمع عمومی کارگران به بحث بگذارند و در مجمع عمومی درمورد تداوم مبارزه خود تصمیم گیری کنند.
زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ مهرماه ١٣٨٦، ٥ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
از اعتصاب کارگران نيشکر هفت تپه حمایت کنید!
به صندوق همبستگي مالي با ٤٠٠٠ کارگر اعتصابي نيشکر هفت تپه کمک کنید!
Shahla_daneshfar@yahoo.com
٤٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه واقع در ١٥ کيلومتري شوش در منطقه خوزستان در جنوب ايران٬ در اعتراض به سه ماه دستمزد پرداخت نشده خود از روز٧ مهر (٢٩ سپتامبر) وارد دور جديدي از اعتصاب و مبارزه شده اند. اين کارگران هر روز با تجمع در مقابل کارخانه و فرمانداري شهر شوش و با راهپيمايي و شعار دادن خواستهاي خود را پيگيري ميکنند. اما تا کنوني پاسخي به آنها داده نشده است. طي هفت ماه اخير کارگران هفت تپه نيشکر ١٢ بار اعتصاب کرده اند و دريافت بموقع دستمزدها يک معضل جدي آنانست. کارگران اين کارخانه هر بار با اعتصاب و مبارزه توانسته اند بخشي از حق و حقوق شان را بگيرند. خواستهاي اين کارگران عبارتست از: پرداخت فوری سه ماه حقوق معوقه، پرداخت فوری بن و پاداش و دیگر مزایای عقب افتاده، اخراج مدیریت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، بازگرداندن خانه های سازمانی به کارگران٬ پرداخت حق بيمه و تامين امنيت شغلی٬ حق تشکل و حق اعتصاب است. کارگران خواهان آزادي بيان و انعکاس اخبار اعتراضاتشان در رسانه هاي دولتي هستند.
کارگران هفت تپه در مقابل خواستهاي برحق خود٬ مرتبا با فشار نيروهاي انتظامي رژيم و گارد ويژه روبرو هستند. رهبران اين اعتراضات بطور دائم احضار شده و مورد تهديد قرار ميگيرند. فشار مالي کارگران و خانواده هايشان را زير فشار جدي قرار داده است. بطوريکه حتي کارگران هزينه رفت و آمد به منازل خود را ندارند تا بتوانند همگي در تجمعات اعتراضي شرکت کنند. کارگران نيشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا رسيدن به خواستهايشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد. کارگران نيشکر هفت تپه نياز به وسيعترين حمايت بين المللي کارگري را دارند. کميته همبستگي بين المللي کارگري صندوق همبستگي مالي با اعتصابات کارگري در ايران را اکنون به اعتصاب کارگران نيشکر هفت تپه اختصاص داده و از همه انسانهاي آزاديخواه ميخواهد که با کمک مالي به اين صندوق اعتصاب کارگران نيشکر هفت تپه را مورد حمايت خود قرار دهند.
صندوق همبستگي مالي با کارگران ظرفي براي ايجاد همبستگي و تقويت اتحاد در ميان کارگران است. کمک مالي به صندوق همبستگي مالي با کارگران هفت تپه بخش مهمي از حمايت سياسي و اتحاد کل کارگران و مردم آزاديخواه از کارگران نيشکر هفت تپه و خواستها و مبارزات آنهاست. با کمک به اين صندوق اين مبارزات را قدرت دهيم. سازماندهي اعتصاب٬ برپايي تجمعات قدرتمند٬ فراهم کردن امکان جمع شدن همه کارگران در محل تجمعات٬ نياز به هزينه مالي دارد٬ با کمک به صندوق همبستگي مالي با کارگران نيشکر هفت تپه به اعتراض متحد و قدرتمند اين کارگران تداوم بيشتري بخشيم. نگذاريم که خانواده هاي کارگران هفت تپه در فشار و تنگناي مالي باشند.
ما همين جا از کارگران نيشکر هفت تپه و کارگران در مراکز مختلف کارگري نيز ميخواهيم که خود مبتکر تشکيل شعبات چنين صندوقي باشند و اعتصاب کارگران نيشکر هفت تپه و اعتراضات کارگري را مورد حمايت و پشتيباني خود قرار دهند.
شماره صندوق مالي کمک رساني به کارگران نيشکر هفت تپه را در زير اعلام ميکنيم. اين صندوق را به دوستان و آشنايانتان معرفي کنيد و براي آن کمک جمع آوري کنيد. به صندوق حمايت از کارگران نيشکر هفت تپه کمک مالي کنيد.
کمک هاي خود را به اين شماره واريز کنيد:
plusgiro
IKK
6396060-3
Sweden
Tel:0044-7779898968

هماهنگ كننده كميته همبستگي كارگري حزب كمونيست كارگري ايران
شهلا دانشفر
٢ اکتبر ٢٠٠٧- ١٠ مهر ١٣٨٥

روزنه
تهدید ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت موثر واقع شد
تهدید به اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر، دولت و مدیریت را وادار به عقب نشینی کرد. بر اساس خبری که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، بدنبال تهدید به اعتصاب ١٢٠٠٠ کارگر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در روز دوشنبه ٩ مهرماه، مدیر عامل شرکت که در تهران بسر میبرد روز سه شنبه ١٠ مهرماه یعنی یک روز قبل از پایان التیماتوم کارگران، سراسیمه خود را به شرکت رساند تا خبر پرداخت حقوق را به کارگران اعلام کند. با رسیدن او به شرکت، کارگران با اعتراض از او استقبال کردند، مدیر عامل به کارگران گفت که موفق شده است از تهران پول تهیه کند و روز پنجشنبه حقوق کارگران را پرداخت میکند. بنا به همین خبر روز چهارشنبه ١١ مهرماه ماه حسابداری شرکت به مراجعین معترض اعلام کرد که نوار حقوق آماده شده و بانک هم در حال واریز حقوق کارگران به حسابشان میباشد. بنا به گفته یکی از کارگران این شرکت احتمال دارد از روز جمعه و یا شنبه پرداخت یک ماه حقوق معوقه آغاز شود.
هرچند نفس وعده پرداخت فوری حقوقها درست یک روز پس از تهدید به اعتصاب یک عقب نشینی برای مدیریت و دولت در برابر کارگران محسوب میشود، با اینهمه باید دید که آیا واقعا پرداخت همین یک ماه عملی میشود؟ کارگران اما دوماه حقوق مرداد و شهریور را طلب دارند و خواهان پرداخت فوری همه طلب های خود هستند. آنچه مسلم است تهدید ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت آنهم همزمان با اعتصاب ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه، چنان وحشتی در دل مقامات ریز و درشت رژیم و کارفرما و مدیریت انداخته است که زمینه مناسبی برای عقب راندن آنها و نقد کردن حقوقها فراهم شده است. کارگران باید از این فرصت برای تحمیل همه خواستهای خود بخوبی استفاده کنند.
حزب کارگران کشت و صنعت کارون را به اتحاد هرچه بیشتر و ایجاد آمادگی برای تحمیل کلیه خواستهای خود به کارفرما و دولت فرامیخواند. حزب همچنین کارگران کشت و صنعت را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.
زنده باد اتحاد، زنده باد همبستگی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ شهریور ١٣٨٦، ٤ اکتبر ٢٠٠٧

روزنه
احضار معلمان به حراست
حراست اداره آموزش و پرورش بخش زبرخان از توابع شهرستان نیشابور حاجی آبادی یکی از دبیران آموزش و پرورش این ناحیه را به اتهام شرکت در تجمع اردی بهشت ماه معلمان به توبیخ کتبی به همراه درج در پرونده این فرد محکوم کرده است.این تجمع که بمناسبت روز معلم و در اعتراض به تداوم بازداشت برخی معلمان کشور که از اسفند ماه 85 در بازداشت به سر می برند و به خاطر پیگیری برخی مطالبات صنفی این معلمان برگزار شده بود.به گفته منابع آگاه هم اکنون دو معلم دیگر در بخش زبرخان و نیز سه نفر از دبیران آموزش و پرورش شهر نیشابور توسط اداره حراست آموزش پرورش احضار و به اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی، شرکت در تجمع غیرقانونی و ایجاد وقفه در تعلیم و تربیت از طریق تعطیل کلاس های درس و خروج مدرسه در ساعت تدریس متهم شده اند و به آنها مهلت داده شده تا در برابر این اتهامات که دلیلی برای اثبات آن ها ارائه نشده است از خود دفاع کنند.
گزارشي از برخورد با فعاليت‌هاي صنفي معلمان برخورد، بازداشت و ضرب و شتم
در زمستان سال 85 پنج تمجع آرام به منظور دستيابي به خواسته‌هاي صنفي از سوي فعالان كانون معلمان برگزار شد. به گفته‌ي اعضاي كانون معلمان تعداد شركت‌كنندگان در آخرين تجمع بالغ بر بيست هزار نفر بوده است. پس از مذاكرات ناتمام كميته منتخب معلمان با مسئولان وزارتخانه و در پي تجمع روز 23 اسفند 85 دست‌ كم تعداد 350 نفر از معلمان بازداشت و عده زيادي مورد ضرب وشتم قرار گرفتند. از اين تعداد بالغ بر 200 تن به بازداشت‌گاه منتقل و بجز 35 تن باقي با قرار كفالت شخصي آزاد شدند. 25 تن نيز در روزهاي آينده با قرار كفالت آزاد شدند. 10 نفر باقي مانده پس تحمل زندان انفرادي در بند 209 زندان اوين و در روز 10 فروردين ماه 86 با وثيقه هاي 40، 60 و 100 ميليون توماني آزاد شدند.در تاريخ 18 فروردين 86، 26 تن از معلمان شركت‌كننده در جلسه كانون صنفي همدان با حمله نيروي انتظامي و بدون ارائه حكم ورود بازداشت شدند. تا ساعات پاياني همين روز 19 نفر ديگر بازداشت و تعداد بازداشتي‌ها به 45 تن مي‌رسد. معلمان در حمايت از بازداشت‌شدگان از حضور در كلاس درس خودداري نمودند. در كرمانشاه نيز قبل از تعطيلات عيد 4 نفر از معلمان بازداشت شدند.در تجمع روز 18 ارديبهشت در تهران 22 نفر توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند كه اين تعداد سه زن را نيز در بر مي گرفت. دو نفر از زنان بازداشت شده آزاد شدند و ثريا دارابي پس از تحمل ده روز زندان انفرادي در بند 209 زندان اوين به قيد وثيقه 40 ميليون توماني آزاد شد.در اواخر فروردين ماه نيز 6 تن از اعضاي كانون صنفي معلمان از جمله باغاني، دبير كل كانون، حميدرضا رضايي، پوروثوق، و باقري توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند. بازداشت‌شدگان پس از گذراندن يك ماه در سلول انفرادي با قيد وثيقه هاي 50 تا 60 ميليون توماني آزاد شدند.
احضار، تشكيل پرونده و محكوميت
در مجموع براي 50 نفر از معترضين در شعب دادگاه‌هاي انقلاب تهران و شهرستان‌ها پرونده تشكيل شده است. احضارشدگان در كليه مراحل تحقيقات از حق دسترسي به وكيل مدافع محروم بوده‌اند.از اين ميان علي‌رضا هاشمي، دبيركل سازمان معلمان ايران با حكم دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزيري محكوم شده است.وزارت آموزش و پرورش از معلمان شركت كننده در تجمعات به هيأت رسيدگي به تخلفات شكايت نموده و تشكيل پرونده داده است.حداقل براي 220 نفر پرونده تشكيل و براي دست كم 50 نفر منجر به صدور حكم بدوي شده است.از اين تعداد دو نفر در اصفهان به نام‌هاي حميد مجيدي و سيد مجتبي ابطحي حكم احراج دريافت نموده‌اند. دو نفر نيز در شهرستان بانه از كار اخراج شده اند كه اسامي آنان در دست نيست.تعداد زيادي از معلمان به تبعيد محكوم شده‌اند. عده‌اي از همدان به ايلام و خراسان شمالي، تعدادي از اصفهان به مازندران و كهكيلويه و بويراحمد و چندين نفر نيز از تهران به اسلامشهر و شهر ري تبعيد شده‌اند.تعدادي از معلمان به كسر حقوق به مدت يك سال محكوم شده‌اند. برخي نيز به بازنشستگي پيش از موعد به همراه كسر حقوق و تعداد زيادي به توبيخ با درج كتبي در پرونده و احكام سايرين تاكنون صادر نشده است.تعداد بيست نفر از فعالين صنفي با استفاده از اختيارات مستقيم وزير آموزش و پرورش به وضعيت آماده به خدمت درآمده‌اند و حقوق اين افراد ظرف اين مدت به كمتر از صد هزار تومان در ماه كاهش يافته است. اين تعداد از حضور در مدارس نيز منع شده‌اند.وزارت آموزش و پرورش همچنين با صدور حكم اداري براي حدود 700 تن از معلمان اين شهر آن‌ها را به كسر حقوق از 12 تا 200 هزار تومان به عنوان جريمه شركت در تجمعات و تحصن‌ها محكوم نموده است.تعدادي از مديران آموزش و پرورش نيز كه در زمان تحصن از ارسال اسامي متحصنين به حراست خودداري كرده‌اند مشمول عزل و جابجايي شده‌اند.
فشار بر تشكل‌ها در جهت انحلال
كانون صنفي معلمان همدان و كرمانشاه به دستور استانداري رسماً منحل اعلام شده‌اند. بعضي كانون‌ها مانند يزد و اردبيل به دليل فشار شديد و تهديد اعضاي هيأت مديره فعاليت خود را متوقف نموده اند.كانون‌هاي تهران، شيراز و اصفهان نيز تحت فشار بوده و حق برگزاري حلسات و صدور بيانيه را ندارند.دفتر كانون صنفي معلمان تربت حيدريه نيز در هفته‌هاي گذشته مورد تعرض نيروهاي حراست قرار گرفت و با شكستن قفل و ضبط وسايل دفتر، احمدي مسئول كانون براي مدتي بازداشت شد.طي ابلاغيه‌اي از سوي وزارت كشور 13 نفر از 25 تن اعضاي هيأت مديره سازمان معلمان ايران فاقد صلاحيت اعلام شده و اجازه برگزاري انتخابات مجدد نيز به سازمان داده نشده است. در حالي كه سازمان معلمان ايران تشكلي رسمي و داراي پروانه فعاليت است.
كميته دانشجويي گزارشگران حقوق بشر
***گرامی باد 16 مهر روز جهانی کودک***
روز جهانی کودک مناسبتی است که هر ساله برای بزرگداشت حقوق کودک در سراسر دنیا جشن گرفته می شود، امسال در شرایطی به استقبال این روز می رویم که در دنیای بظاهر مدرن و پیشرفته امروز فقر و گرسنگی، استثمار، نابرابری و تبعیض، سوء استفاده های جنسی، مجازات اعدام و شلاق، جنگ و کشتار و توهین و تحقیر همچنان زندگی انسانها را دربر گرفته است، در این میان کودکان در قلب این اوضاع نابسامان قرار دارند و بیشترین سهم را از این دستاورد نظام سرمایه داری دارا می باشند، کودکان بی پناه قربانی بمب ها و موشکهای شاخته دست بشریت از خود بیگانه امروز می باشند، فقر محرویمتهای بهداشتی و آموزشی، کار طاقت فرسا و بسیاری بی حقوقی های دیگر باعث شده است که کودکان از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود که همانا زنده بودن است محروم باشند، مرگ دها کودک در دقیقه، بی پناهی و آوارگی، تکدی گری و...، شاهدی است بر این مدعا و عمق این فاجعه انسانی را نشان می دهد.
کودکان به دنیایی عاری از این رنجها و مشقتها نیاز دارند، آرامش و رفاه خواست بر حق کودکان می باشد تا بتوانند با رشد سالم جسمی و روانی خود جامعه ای سالم و پویا را به ارمغان بیاورند.
بیایید برای ساختن چنین دنیای شاد و آرام برای کودکانمان تلاش کنیم و با برگزاری هر چه باشکوه تر روز جهانی کودک، قدمهای نو و سازنده ای را در راه رساندن وضعیت زندگی کودکان به افقهای روشن و خواستهای انسانی برحقشان برداریم و بتوانیم با افتخار این روز را جشن بگیریم.
روز جمعه 13 مهر 1386، ساعت 4 بعد از ظهر
پارک کودک سنندج – جشن بزرگ کارناوال قطار شادی
روز دوشنبه 16 مهر 1386، ساعت 4 بعد از ظهر
موزه خانه کرد سنندج – جشن بزرگ بادکنکها

با ما همراه شوید:
موسسه هوراز، موسسه ماهور، خانه کودک
کانون دنیای شاد برای کودکان
روزنه
فاخته صمدي در آستانه اعدام قرار گرفت
استمداد هفته‌نامه اشراق براي بازخواني سريع يك پرونده فاخته صمدي ، دختري كه مدعي است در دفاع از خود و در شرايطي نامتعادل و در حالي كه در خانه آن مرد زنداني شده بوده او را به قتل رسانده در آستانه اعدام قرار گرفت.
تا پيش از اين وكيل مدافع او تلاش مي‌كرد تا بدون جنجال‌سازي و به دور از هياهو از خانواده مقتول رضايت بگيرد ولي 26 شهريورماه امسال خانواده مقتول با دريافت حكم استيذان از قوه قضاييه اجراي اعدام را به اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران سپرده‌اند.
فاخته صمدي يكي از معدود متهماني است كه گرچه مرتكب قتل شده است اما بررسي شرايط و اوضاع و احوال او حكايت از آن دارد كه اين دختر نمي‌توانست در آن شرايط غير از اين عمل مرتكب شود.
اين دختر خود دانشجوي رشته حقوق بوده كه به دليل ازدواج نامناسب در شرايطي قرار مي‌گيرد كه مجبور به رها كردن درسش مي‌شود. شرايط نامتعادل ازدواج اول او را در موقعيتي خطرناك قرار مي‌دهد تا آنجا كه براي يك بار نيز سقط جنين مي‌كند. با وجود اين و در حالي كه از سوي شوهر اولش تحت فشار بوده از سوي خانواده‌اش نيز طرد شد. بالاخره او از همسر اول جدا شد واز شمال كشور به تهران آمد و در يك دندانپزشكي به عنوان منشي مشغول به كار شد تا زندگي جديدي را آغاز كندو اين در حالي بود كه به سبب همين وضعيت نامتعادل پزشك قرص‌هاي مخصوصي را براي او تجويز كرده بود كه عدم مصرف آنها او را در موقعيتي ناخوشايند از نظر رفتاري قرار مي‌داد.
در اين مطب دندان‌پزشكي مردي 80 ساله براي معالجه رفت و آمد داشت كه بعد از مدتي به فاخته پيشنهاد داد كه پرستار خصوصي او شود و در خانه او مستقر و انجام امور او را به عهده گيرد.
اين مرد پس از آنكه مدتي فاخته را در خانه به عنوان پرستار به خدمت گرفت به او پيشنهاد ازدواج داد. فاخته در همان زمان با جواني هم سن و سال خود نامزد كرده بود و خود مي‌گويد :« من فقط مثل يك پدر به او ( مقتول ) تكيه كرده بودم اما او به من جور ديگري نگاه مي‌كرد».
با مخالفت فاخته در مقابل پيشنهاد مقتول مرد 80 ساله قرص‌هاي فاخته را از او گرفت ، در خانه را روي فاخته قفل كرد و تلفن را نيز قطع كرد تا با محبوس شدن اين دختر شرايط گرفتن بله مهيا شود.
با اين اتفاق تنها وضع روحي فاخته نامتعادل‌تر شد و در نهايت فاخته براي آنكه از دست مرد 80 ساله بگريزد با زدن ضربه‌اي به وسيله ميله‌اي آهني به سر او را مجروح كرد كه همين ضربه منجر به مرگش شد.
دكترعلي نجفي‌توانا ، وكيل مدافع فاخته با استناد به نظريه پزشكي قانوني مبني بر وضعيت نامتعادل روحي فاخته خواستار توجه به وضعيت منجر به بروز حادثه شد ولي دستگاه قضايي در صدور حكم به اين نكات توجهي نكرده است.
مهوش شيخ‌الاسلامي ، مستند ساز ، در دو فيلم ماده 61 و قاتل مقتول ، به ماجراي اين دختر پرداخته است و حرف‌هاي او را در مورد آن حادثه نقل كرده است .
هقته‌نامه اشراق با توجه به اينكه ممكن است تا انتشار شماره بعدي نتواند به درستي اطلاع‌رساني كند از طريق وبلاگ سردبير همه شما را به تلاش براي بررسي موشكافانه و بازسازي واقعيت فرا مي‌خواند كه در آن دختري در دفاع از خود و حفظ آزادي‌ تنش تن به ارتكاب جرم داده و در حالي دست به خشونت برده كه قرص‌هاي درمانگر تعادل روحي‌اش از سوي مقتول مصادره شده بوده است.
به هر حال اينك تا زمان بيش از اين از دست نرفته لازم است قوه قضاييه را نسبت به ريزه‌‌كاري‌هاي پنهان مانده در روزمرگي رسيدگي قضايي آگاه كنيم.
اشراق
دستگیری 43 هزار نفر به بهانه "بدحجابی" در مازندران
مهدی توکلی فرمانده نیورهای انتظامی مازنداران ضمن تجلیل از طرح مبارزه با "بد حجابی" اعلام کرد که در استان مازندارن 43 هزار تن در این رابطه دستگیر شده اند. وی در ادامه افزوده است که علاوه بر جمع آوری سی دی های موسیقی و مشروبات الکلی، 38 هزار "مزاحم خیابانی" نیز دستگیر شده اند.موج اخیر دستگیری ها تحت عنوان "مبارزه با بدحجابی" و "مقابله با اشرار" که از اردیبهشت سال جاری آغاز شده است، همچنان در شهرهای مختلف ادامه دارد.
شهرزاد نیوز
محدوديت تردد مسئولان در كردستان
شنیده می شود كه طی بخش نامه ای در كردستان از مسئولان خواسته شده است كه از ساعت شش بعداز ظهر به روستاهای اين استان نروند. ظاهرا شدت گرفتن درگیریها در كردستان كه به كشته شدن تعداد زیادی از طرفین در گیری منجر شده دلیل این بخش نامه بوده است.
نوروز
رئيس كل دادگستري استان تهران : تعدادي از "اراذل و اوباش" به شلاق تعدادي به حبس و مجازات هاي ديگر محكوم شده اند
رئيس كل دادگستري استان تهران با بيان اينكه 220 پرونده مربوط به اراذل و اوباش به دادگاه هاي جزايي ارسال شده است گفت از اين تعداد 203 فقره پرونده به صدور رأي منجر شده است.عليرضا آوايي با بيان اينكه هر يك از اين پرونده ها عنوان جزايي خاصي دارد، افزود: تعدادي از اين اراذل و اوباش به شلاق تعدادي به حبس و مجازات هاي ديگر محكوم شده اند.وي گفت: پنج پرونده مهمتر نيز به دادگاه هاي كيفري استان ارجاع شده كه وقت رسيدگي يكي از آنها آبان است و سه فقره نيز براي رفع نقص و تكميل به دادسرا ارجاع شد و يك فقره پرونده هم با صدور قرار عدم صلاحيت از دادگاه كيفري استان به دادگاه هاي جزايي تهران ارجاع شده است.
کيهان
تشديد تحريم ايران محور مذاکرات وزیران خارجه اتحاديه اروپا

مانوئل کاروالو، سخنگوی رياست جمهوری پرتقال، می گويد در نشست آتی وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا برنار کوشنر، وزير امورخارجه فرانسه فرصت خواهد داشت تا «ابتکارات» خود درباره تشديد تحريم ايران را ارايه کند.سخنگوی رياست جمهوری پرتقال، که کشورش تا پايان سال ۲۰۰۷ رييس دوره ای اتحاديه اروپا است، افزود: اين می تواند آغازی برای مذاکرات باشد و « واکنش ديگر وزيران (امورخارجه اتحاديه اروپا) را دراين باره خواهيم ديد».نشست آتی وزيران امورخارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا در پانزدهم اکتبر (۲۳ مهرماه) در لوگزامبورگ برگزار خواهد شد.آقای کوشنر در نامه ای به وزيران خارجه بيست و شش کشور عضو اتحاديه اروپا گفته است که برای وادار کردن ايران به اجرای قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل و توقف فعاليت های حساس هسته ای اين کشور، ضروری است که اتحاديه اروپا «تحريم هايی خارج از چارچوب شورای امنيت سازمان ملل متحد» عليه جمهوری اسلامی اعمال کند.شورای امنيت سازمان ملل متحد طی قطعنامه های ۱۷۴۷ و ۱۷۳۷ از ايران خواسته است تا فعاليت حساس هسته ای خود را متوقف کند، ايران تاکنون از اجرای اين قطعنامه ها خودداری کرده است.
رادیوفردا
عفو بین الملل از اعدام با تزریق مواد کشنده انتقاد کرد
سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی از اعدام مجرمان با استفاده از تزریق مواد کشنده انتقاد کرده است. به نوشته این گزارش در خیلی از موارد روند اعدام مجرمان طولانی مدت و دردناک بوده است.این گزارش در حالی منتشر می شود که بحث های مفصلی درباره قابل قبول بودن استفاده از تزریق مواد کشنده برای اعدام مجرمان در آمریکا در جریان است.مخالفان اعدام با تزریق مواد کشنده در آمریکا با وحشیانه نامیدن این روش، آن را مغایر قانون اساسی ایالات متحده می دانند. این در حالی است که بیشتر موارد اشاره شده در گزارش عفو بین الملل درباره طولانی و دردناک بودن اعدام با ترزیق مواد کشنده به آمریکا مربوط است.جیم ولش نویسنده گزارش عفو بین الملل می گوید برخلاف ادعای طرفداران اعدام با تزریق مواد کشنده، این روش به هیچ وجه انسانی نیست.آقای ولش می گوید:" برای انسانی تر کردن این مجازات از گردن زدن به دار زدن و سپس اعدام در اتاق گاز و تزریق مواد کشنده روی آورده ایم ولی گاهی وقت ها انسان متوجه می شود که به ته خط رسیده است. یک محکوم به مرگ یک بار گفت هر چقدر می خواهید اعدام را زیبا کنید ولی هر چه این مجازات را زیباتر می کنید، زشت تر می شود."
بی.بی.سی
احمدی نژاد: عده ای سر خود می خواهند مذاکره کنند
رییس جمهور ایران با تاکید بر ادامه برنامه های هسته ای این کشور از کسانی که آمادگی خود برای مذاکره در این باره را مطرح می کنند انتقاد کرده است.روز جمعه، 5 اکتبر، محمود احمدی نژاد با تاکید بر اینکه موضوع هسته ای ایران را تمام شده می داند گفت "عده ای سر خود می روند و می گویند که می خواهند مذاکره کنند و دشمنان نیز چون در بن بست قرار گرفته اند از آنها استقبال می کنند و می خواهند دستاویزی برای خروج خود از بن بست پیدا کنند."آقای احمدی نژاد در سخنانی به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه تهران گفت "در داخل متاسفانه عده ای هستند که دستشان به رسانه ای بند است و برخی نیز از روی ترس و برخی از اینکه پرونده هسته ای ایران در مسیر خوبی قرار گرفته ناراحت هستند و می خواهند دخالت کنند." آقای احمدی نژاد همچنین با اشاره به فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی گفت "ملت ایران حاضر نیست راجع به حقوق قانونی خود، سرسوزنی عقب نشینی یا با کسی مذاکره کند."
بی.بی.سی
سخنان‌ رئيس‌ جمهور شيلی‌ درباره‌ بازداشت‌ خانواده‌ پينوشه‌
در پي‌ بازداشت‌ خانواده‌ پينوشه‌، میشل باشله، رئيس‌ جمهور شيلی‌ مردم‌ کشورش‌ را به‌ آرامش‌ دعوت‌ کرد ‌و گفت هيچ‌ کس‌ فراتر از قانون‌ نيست.دستگاه‌ قضايي‌ شيلي‌ روز گذشته‌ 23 نفر از جمله‌ همسر پينوشه‌ و پنج‌ فرزند وي‌ را به‌ اتهام‌ اختلا‌س‌ اموال‌ عمومي‌ و انتقال‌ آن‌ به‌ حساب‌ هاي‌ محرمانه‌ بانکي‌ در خارج در دوران‌ حکومت‌ دیکتاتور سابق بازداشت‌ کرد.‌ به‌ گفته‌ قاضي‌ دادگاه‌ که‌ قرار بازداشت‌ را صادر کرده‌، اسناد معتبري‌ دال‌ بر دست‌ داشتن‌ اين‌ افراد در اختلا‌س‌ اموال‌ عمومي‌ وجود دارد.‌ در ميان‌ بازداشت‌ شدگان‌ نام‌ دستياران‌ پينوشه،‌‌ افسران‌ نظامي‌ و وکلا‌ي‌ وي‌ نيز ديده‌ مي‌ شود‌. همسر پينوشه‌ با توجه‌ به‌ اين‌ که‌ بيمار است‌ در يک‌ بيمارستان‌ نظامي‌ در بازداشت‌ بسر می برد.‌ مبلغ اختلا‌س‌ شده‌ بالغ بر حدود 27 ميليون‌ دلا‌ر است.‌‌



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter