تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Sunday 14 October 2007

یکشنبه 22/07/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخباریکشنبه:
انتقال سه دانشجوی دربند به بندعمومی زندان اوین
کارگران کارخانه شاهو در اعتراض به افزایش ساعات کار دست از کار کشیدند و فردا تجمع خواهندکرد
کارگران شاهو در تجمع خود اعلام کردند،بخشنامه افزایش ساعات کار را اجرا نخواهند کرد
کارگران کاغذ سازی کارون فردا یکشنبه در مقابل شرکت تجمع خواهند کرد
مبارزه علیه اعدام گسترش میابد
مراسم اهداي جايزه به چارلز داووکينز در فرانکفورت
قتل عمد دولتي- از يک جرثقيل آويزان شده اند
بودجه واردات بنزین تمام شد
براد پیت در نقش یک کابوی یاغی

..................................................................



انتقال سه دانشجوی دربند به بندعمومی زندان اوین
وكيل مدافع احسان منصوري، مجيد توكلي و احمد قصابان دانشجويان بازداشت شده‌ي دانشگاه اميركبير در ارتباط با انتشار مطالبي موهن در برخي نشريات اين دانشگاه از انتقال موكلانش از بند 209 زندان اوين به بند عمومي خبر داد. محمدعلي دادخواه با بيان اين مطلب به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: روز چهارشنبه موكلانم از بند 209 اوين به بند عمومي انتقال يافتند و اميدوارم پس از گذشت اين مدت طولاني امكان ملاقات با وكيل براي آنها فراهم شود. وي خاطر نشان كرد: هنوز رايي در رابطه با برگزاري دادگاه اين سه دانشجو به اينجانب ابلاغ نشده است.
کارگران کارخانه شاهو در اعتراض به افزایش ساعات کار دست از کار کشیدند و فردا تجمع خواهندکرد
در مورخه 16/7/1386 مدیر کارخانه شاهو طی بخشنامه ای به بهانه افزایش ساعت استراحت کارگران در موقع ناهار، به کارگران این کارخانه اعلام کرد که به این منظور، از این پس باید بمدت 9 ساعت در روز کار کنند. وی به کارگران اعلام کرده است من شما را دوست دارم و میخواهم موقع ناهار استراحت بیشتری بکنید، به همین دلیل یک ساعت به ساعات کاری شما اضافه میکنم تا این امر متحقق گردد!؟!؟! اما کارگران متحد و آگاه این کارخانه حاضر به پذیرش این امر نشده و اعلام کردند مدیر کارخانه با ترفند دلسوزی و دوست داشتن استراحت بیشتر برای کارگران در موقع ناهار و به این بهانه با رساندن ساعات کار به 9 ساعت در روز، قصد دارد این مدت ساعت کار را در کارخانه رسما جا بیاندازد. لازم به یاد آوریست که کارگران شاهو مدت 25 سال است از ساعت 8 صبح شروع بکار کرده و در ساعت 4 بعد از ظهر کار را تعطیل میکنند و مدت 40 دقیقه نیز در این مدت صرف خوردن ناهار میکنند. در بخشنامه جدید که قرار است از روز شنبه مورخه 21/7/86 توسط مدیریت کارخانه به اجرا در بیاید، کارگران باید 30/7 صبح شروع بکار کرده و در ساعت 30/4 بعد از ظهر کار را تعطیل کنند و بمدت یک ساعت نیز صرف خوردن ناهار بنمایند.
بدنبال ابلاغ این بخشنامه به کارگران، نمایندگان آنان در دو روز گذشته طی مذاکراتی با مدیر کارخانه موفق به تحمیل پس گرفتن این بخشنامه به وی نشدند و به همین دلیل امروز آنان در اعتراض به بخشنامه فوق الذکر دست از کار کشیده و در مقابل دفتر اداری کارخانه دست به تجمع زدند. در پی این تجمع نماینده اداره کار نیز به کارخانه آمد، اما مذاکرات میان وی – مدیر کارخانه و کارگران نتیجه ای نداد.
از طرف دیگر 25 نفر از کارگران این کارخانه که موعد بازنشستگی آنان فرا رسیده است در بلاتکلیفی بسر برده و خواهان بازنشست شدن هستند. تامین اجتماعی سنندج به بهانه بدهی کارخانه شاهو به این اداره، علیرغم رسیدن موعد بازنشستگی این کارگران و در خواست مکرر آنان برای بازنشست شدن، تاکنون از انجام وظایف خود سرباز زده و تن به بازنشستگی این کارگران نداده است.
کارگران شاهو اعلام کرده اند در اعتراض به عدم بازنشست کردن کارگرانی که موعد بازنشستگی آنان فرا رسیده است، فردا ساعت 9 صبح در مقابل اداره تامین اجتماعی دست به تجمع خواهند زد و سپس در ساعت 10 صبح در اعتراض به افزایش ساعت کار در مقابل اداره کار سنندج به تجمع خود ادامه خواهند داد.
این کارگران بطور یکپارچه و متحدانه ای اعلام کرده اند که چنانچه مدیر کارخانه و اداره کار به اعتراضات آنان توجهی ننموده و بخشنامه را پس نگیرند، آنان این بخشنامه را برسمیت نشناخته و طبق معمول 25 سال گذشته ساعت 8 صبح بر سرکارهایشان آمده و در موعد همیشگی کار را تعطیل خواهند کرد. همچنین امروز این کارگران بطور قاطعانه ای به کارفرمای کارخانه شاهو اعلام کردندکه چنانچه مدیر کارخانه را بر کنار نکند آنان بر سر کارهایشان حاضر نخواهند شد.
کارگران سراسر ایران
کارفرمایان طی سالهای گذشته با استفاده از حمایت های دولت و همچنین عدم مقاومت یکپارچه ما، تا دیروز قرار دادهای موقت را بر ما تحمیل کردند و در ادامه، این قرار دادهای موقت را به قرارداد های موقت سفید امضا تبدیل نموده و در برخی جاها در راستای تحمیل مطلق شرایط دلخواه خود بر ما کارگران، موفق به دریافت سفته های میلیونی از ما شدند و امروز میخواهندبا افزایش ساعات کار، آخرین رمق های ما را نیز تبدیل به سود بنمایند.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، بخش نامه افزایش ساعات کار را در کارخانه شاهو، در تداوم سیاست تحمیل شرایط هر چه برده وارتری بر کارگران ارزیابی کرده و به آگاهی، اتحاد و ایستادگی کارگران شاهو در مقابل ترفند های کارفرما درود می فرستد. کارگران شاهو سالهاست در صف مقدم مبارزه ما کارگران برای دست یابی به حقوق انسانی مان قرار دارند و شایسته بیشترین حمایت ها هستند. اگر امروز ساعات کار در کارخانه شاهو افزایش پیدا کند، بی تردید این امر به یک رویه تبدیل شده و فردا در محل کار ما نیز کارفرمایان دست به افزایش ساعات کار خواهند زد. باید بطور متحدانه و قاطعانه ای از مبارزه کارگران شاهو برای جلوگیری از افزایش ساعات کار حمایت کرد و کارفرمای این کارخانه را وادار به عقب نشینی نمود، پیروزی کارگران شاهو، پیروزی همه ما کارگران است.
زنده باد کارگران شاهو
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 18/7/1386
www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com
روزنه
کارگران شاهو در تجمع خود اعلام کردند،بخشنامه افزایش ساعات کار را اجرا نخواهند کرد
کارگران شاهو طبق اعلام قبلی روز پنج شنبه مورخه 19/7/86 در اعتراض به عدم بازنشست کردن 25 نفر از همکاران خود ساعت 9 صبح در مقابل اداره تامین اجتماعی سنندج تجمع کرده و سپس از ساعت ده صبح در اعتراض به افزایش ساعت کار در کارخانه شاهو تا ساعت 12 ظهر در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند. در این تجمع که همه کارگران کارخانه شاهو در آن شرکت داشتند مذاکرات فی ما بین آنان، اداره تامین اجتماعی و اداره کار سنندج نتیجه ای نداد.
اداره تامین اجتماعی سنندج علیرغم رسیدن موعد بازنشستگی 25 نفر از کارگران شاهو بدلیل بدهی کارخانه به این اداره، از بازنشست کردن این کارگران خودداری میکند و امروز به کارگران اعلام نمود که روز یکشنبه مورخه 21/7/86 نماینده هایی را جهت ادامه مذاکرات به آن اداره بفرستند. از سوی دیگر بدنبال تجمع کارگران شاهو در مقابل اداره کار سنندج مسئولین این اداره به کارگران اعلام کردند که کارفرما میتواند با توافق نسبت به افزایش ساعت کار در کارخانه اقدام نماید و به کارگران پیشنهاد دادند برای حصول توافق با کارفرما، افزایش ساعت کار را بمدت نیم ساعت بپذیرند اما کارگران اعلام نمودند حاضر نیستند حتی یک دقیقه افزایش ساعت کار را نیز بپذیرند.
بدنبال این وضعیت و مقاومت کارگران شاهو در برابر افزایش ساعت کار، از سویی قرار بر این شد تا آقای عباسی رئیس اداره روابط کار سنندج روز یکشنبه برای ادامه مذاکرات به کارخانه بیاید و از سوی دیگر مدیریت کارخانه اعلام نمود از روز یکشنبه مورخه 21/7/86 سرویس رفت و برگشت کارگران را بر اساس بخشنامه افزایش ساعات کار سامان دهی خواهد کرد. اما کارگران اعلام کردند از اجرای بخشنامه افزایش ساعات کار خودداری کرده و روز یکشنبه راس ساعت 8 صبح طبق معمول بر سر کارهای خود حاضر خواهند شد.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 19/7/1386
www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com

روزنه
اطلاعیه شماره ٥
کارگران کاغذ سازی کارون فردا یکشنبه در مقابل شرکت تجمع خواهند کرد

بنا به خبر رسیده به حزب، کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر فردا یکشنبه 22 مهرماه در مقابل شرکت دست به تجمع اعتراضی خواهند زد. این تجمع اعتراضی با خواست بازگشت بکار 215 کارگر اخراجی از 230 نفر کارگر این کارخانه و همچنین مطالبه شش ماه دستمزد پرداخت نشده از ابتدای سال جاری برای 15 کارگر شاغل که حکم بازگشت بکار گرفته اند و 215 کارگر بیکار شده و همچنین خواست تمدید دفترچه های بیمه تامین اجتماعی صورت میگیرد. تصمیم به تجمع در مقابل شرکت بدنبال مهلتی است که از ششم مهرماه به استانداری داده شد که به خواست های کارگران رسیدگی کند. اما تا کنون جز وعده های تو خالی و سرکوب چیزی نصیب کارگران نشده است.
همین خبر میافزاید که کارگران در تجمع فردا در مورد ادامه مبارزات خود تصمیم گیری خواهند کرد.
حزب از مبارزات حق طلبانه کارگران کاغذ سازی کارون قاطعانه حمایت میکند و کارگران و مردم آزادیخواه شوشتر و شهرهای اطراف را به همبستگی با آنان فرا میخواند. حزب بویژه کارگران منطقه بویژه کشت و صنعت کارون شوشتر و صنایع جانبی آنرا به پشتیبانی از کارگران کاغذ سازی فرا میخواند.
زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران!
آزادی برابری حکومت کارگری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری ایران
13 اکتبر 2007 ، 21 مهر ماه 86

روزنه
عمادالدین باقی بازداشت شد
گزارش ها حاکی از آن است که عمادالدین باقی، رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان ایران، بازداشت شده است.ظاهرا آقای باقی روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه (چهاردهم اکتبر) در پی دریافت احضاریه به معاونت امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مراجعه کرده بوده که از خروج وی ممانعت شده است.محمدعلی صالح نیکبخت، وکیل مدافع آقای باقی، در شرح وقایع این روز به بی بی سی فارسی گفت پس از مراجعه به دادسرا ابتدا وثیقه ای پنجاه میلیون تومانی برای موکلش تعیین شده بوده اما بعد اعلام می شود که وثیقه پذیرفته نمی شود و وی باید با استناد به حکمی که در سال 1382به صورت تعلیقی برایش صادر شده بود - و اکنون به حبس قطعی بدل شده - به زندان معرفی شود.
بی.بی.سی
مبارزه علیه اعدام گسترش میابد
مبارزه برای لغو مجازات اعدام در جهان گسترش میابد. ۱۰ اکتبر روز جهانی مبارزه علیه اعدام بیاد ماندنی شد. تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری تا کنون فعالیت های گسترده ای علیه مجازات اعدام و برای توقف احکام اعدام در ایران داشته است. از جمله در ماه گذشته، در ۷ سپتامبر نیز در پاسخ به فراخوان زندانیان سیاسی برای توقف اعدام ها در ایران، اقدامات گسترده ای را انجام داد که گزارشات آنرا پیشتر به اطلاع رساندیم. اینجا توجه شما را به خلاصه ای از آکسیونها علیه اعدام در کشورهای مختلف در روز ۱۰ اکتبر (١٨ مهر) جلب میکنیم.
سوئد - گوتنبرگ : راهپیمائی با شکوه علیه مجازات اعدام برپا شد
بمناسبت روز جهانی علیه اعدام چهارشنبه ۱۰ اکتبر، راهپیمائی برعلیه مجازات اعدام (قتل عمد دولتی) در پر ترددترین خیابان شهر گوتنبرگ سوئد برگزار شد. این راهپیمائی به فراخوان حزب کمونیست کارگری، کمیته بین المللی اعدام و فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی، برگزار شد. در روز های قبل از برگزاری این تظاهرات بسیاری از رادیوهای محلی شهر گوتنبرگ بخش مهمی از برنامه های خود را به مسئله اعدام اختصاص داده بودند و در این رابطه بحث های زیادی مطرح شد. از جمله کادرهای حزب سوسن صابری، نوید مینائی، عبداله اسدی و بهروز مهرآبادی در برنامه های مختلف رادیویی شرکت کرده و در باره غیرانسانی بودن مجازات اعدام صحبت کردند. مسئله اعدام و سرکوب ها و جنایات جمهوری اسلامی در چند روز اخیر وسیعا در بین ایرانیان مطرح و مورد بحث بود.
راهپیمائی ۱۰ اکتبر در فضائی پرشور انجام شد. صف تظاهر کنندگان از میدان مرکزی شهر (گوستاوآدولف) به طرف یوتا پلاتسن به راه افتاد و شعارهایبر علیه مجازات اعدام و بر علیه جمهوری اسلامی همراه با ضربات طبل درخیابانی که مملو از جمعیت بود طنین افکند. نور مشعل هایی که در دست شرکت کنندگان بود به باندرول هایی که تظاهر کنندگان به همراه داشتند، جلوه خاصی داده بود. بر این باندرول ها شعارهایی در محکومیت مجازات اعدام در سراسر جهان و ایران و با خواست هایی همچون آزادی زندانیان سیاسی و سرنگونی جمهوری اسلامی،نقش بسته بود.
در طول راهپیمائی بسیاری از مردم خیابان به صف تظاهرات پیوسته و شعار های: اعدام را در ایران و جهان متوقف کنید، مرگ بر جمهوری اسلامی، نه به اعدام و نه به سنگسار را تکرار می کردند. بیش از ۲۰۰ نفر در این راهپیمائی شرکت کرده و تعداد زیادی از مردم در پیاده رو ها شعار ها را تکرار می کردند.
در طول راهپیمائی صدها نسخه از اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران و پیام مینا احدی به مناسبت روز جهانی علیه اعدام بزبان سوئدی و همچنین تراکتی در محکومیت سیاست مماشات جویانه دولت سوئد نسبت به احکام اعدام در ایران، در بین مردم توزیع گردید.رادیوی دانشجویان سوئد و رادیوی فارسی زبان محلی البرز ضمن مصاحبه با شرکت کنندگان از این راهپیمایی گزارش تهیه کردند.
در تجمع پایانی راهپیمائی، سوسن صابری، میترا ایرانی، عبداله اسدی سخنرانی کردند و جلال شرفزاده یکی از سروده های خود را برای مردم خواند. سپس بهروز مهرآبادی از طرف فراخوان دهندگان راهپیمائی از تظاهرکننده گان تشکر کرد و خاتمه تظاهرات را اعلام نمود.
سوئد - استكهلم : آکسیون و سمینار برگزار گردید
از چند هفته پیش از ۱۰ اكتبر فعالين كميته بين المللى عليه اعدام و تشكيلات حزب كمونيست كارگرى در شهر استكهلم به اتفاق اقدام به تدارک برای سازماندهى آكسيون ۱۰ اكتبر کردند۔ منوچهر ماسورى چهره سرشنا س مبارزه عليه اعدام ، با حضور در راديوهاى فارسى زبان شهر، توجه مردم را به اين روز جلب كرد و اهميت شركت آنها دراعتراضات جهانى عليه اعدام را توضيح مى داد۔
بعد از ظهر چهارشنبه ۱۰ اكتبر سمينارى تحت عنوان"ايران، کشور اعدام هرروزه" به ابتكار كميته بين المللى عليه اعدام و حزب مردم سوئد در مجلس سوئد برگزار شد۔
در این سمینار فیلمی در باره سرکوبها و اعدام ها در ایران که توسط غلام اکبری تهیه شده بود به نمایش گذاشته شد. همچنین پیا اطیابی فعال کمیته بین المللی علیه اعدام در این سمینار در باره اعدام در ایران سخنرانی کرد و در پانل به سؤالات حاضرین پاسخ داد.
همزمان از ساعت ۴ بعد از ظهر در بيرون مجلس ميزاطلاع رسانى و نمايشكاه عكسى كه شامل عكسهايى تكاندهنده از صحنه اعدامها در انظار عمومی را در ايران نشان مى داد برپا گردید۔ در شروع برنامه اطلاعيه كوتاهى به زبان سوئدى كه رفتار وحشيانه رژيم اسلامى با مردم ايران، بویژه اعدامهاى اخير را توضيح مى داد ، توزیع شد۔ بمرور مردمى كه به منظور شركت در آكسيون آمده بودند، تجمع کردند و آکسیون در ساعت ۵ با حضور جمع قابل توجهی از مردم آزادیخواه این شهر شروع شد. شعارهاى مرگ بر جمهورى اسلامى و زندانى سياسى آزاد بايد گردد به صورت درشت و به زبانهای فارسی و سوئدی بر روى پارچه نوشته شده بود. مردم دهها پلاكارد را كه تصاويرى از صحنه هاى اعدام را نمايش مى داد در دست داشتند.
افسانه وحدت براى مردم در مورد هدف آكسيون ۱۰ اكتبر و درمورد سركوب مبارزات مردم توسط رژيم آدمكش جمهورى اسلامى و همچنين مجازات وحشيانه اعدام در ايران صحبت كرد و از مردم خواست كه طومار درمحکومیت اعدام و جمهوری اسلامی را امضاء كنند.
سيما بهارى ضمن توضيح روز ۱۰ اكتبر روز جهانى لغو مجازات اعدام در سراسر جهان، هدف از موج اخير اعدامها در ايران را مرعوب كردن مردم ايران و نشانه ترس و وحشت رژيم اسلامى از مبارزات مردم دانست. سپس پیام مینا احدی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام بمناسبت ۱۰ اکتبر كه به زبان سوئدى ترجمه شده بود توسط افسانه وحدت خوانده شد. سخنران بعدى سيامك بهارى بود و در باره اينكه چرا مجازات اعدام قتل عمد دولتى است و عملى شنيع و ضد انسانى است و بايد در سراسر جهان ملغى شود، توضيحاتى داد.
انگلیس - لندن : افشاگری از جنایات جمهوری اسلامی
روز چهارشنبه ۱۰ اكتبر٬ مركز لندن شاهد يك افشاگرى وسيع از جنايات جمهورى اسلامى ايران بود۔
ميدان ترافالگار٬ يكى از شلوغ ترین ميدانهاى لندن٬ از ساعت ۱ تا ۶ بعد از ظهر به محلى براى نمايش عكس هايى از اعدام شدگان در ايران و مكاني براى افشاى جنايات جمهورى اسلامى تبديل شد۔
با وجود محدوديتهاى زياد از طرف شهردارى لندن برای برگزاری نمایشگاه عکس٬ فعالين حزب كمونيست كارگرى ايران با ترتيب دادن يك نمايشگاه سيار در مورد جنايات جمهورى اسلامي و اعدامها در ايران٬ در مورد روز جهانى عليه اعدام و ضرورت لغو مجازات اعدام در دنيا با عابرين به گفتگو پرداختند و صدها برگ اطلاعيه در مورد جنايات جمهورى اسلامى را بين مردم پخش كردند۔
تعداد قابل توجهی از مردم پتيشنى را كه در آن لغو مجازات اعدام خواسته شده بود را امضا كردند و در حمايت از اين اقدام كمك مالى كردند۔
فنلاند- تامپره : نمایشگاه عکس و میز اطلاع رسانی
۱۰ اکتبر، چادر، میز اطلاعاتی و نمایشگاه عکس از اعدامهای اخیر در ایران، در مرکز شهر تامپره برپا گردید. این برنامه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۶ عصر ادامه داشت. اطلاعیه های کمیته بین المللی علیه اعدام به زبانهای انگلیسی، فنلاندی و فارسی، توسط فعالین علیه اعدام در میان مردم توزیع گردید و مردم رهگذر در محل چادر، در محکومیت مجازات اعدام، پتیشن مربوط به آن را امضا کردند. عکسهای مربوط به جنایات رژیم در ماههای اخیر، دور تا دور چادر نصب شده بود و شعارهای مختلفی چون (اعدام قتل عمد دولتی است، جمهوری اسلامی باید از جامعه بین اللمللی طرد و اخراج شود، جمهوری اسلامی رژیم قتل، کشتار، سنگسار، زندان و شکنجه در معرض دید قرار داشت. در طول برنامه، فعالین حزب و کمیته بین المللی علیه اعدام با مردمی که برای دیدن نمایشگاه عکس اعدامها در ایران از آن بازدید میکردند، پیرامون جنایت رژیم اسلامی و سیاست مماشات جویانه دولتهای غربی در برخورد به رژیم اسلامی، صحبت کردند.
نروژ- اسلو : غرفه اطلاعاتی و نمایشگاه عکس
به مناسبت روز جهانى عليه اعدام غرفه اطلاعاتى حزب کمونيست کارگرى و کميته بين المللى عليه اعدام با پوسترهايى از شکنجه و اعدام در ايران تحت حاکميت جمهوری اسلامی، در مرکز شهر اسلو به مدت ٤ ساعت مورد بازديد صدها نفر قرار گرفت. بازديدکنندگان با امضاى طوماری اعمال وحشيانه جمهورى اسلامى را محکوم کرده و خواستار توقف مجازات اعدام در ايران و جهان مى شدند.در این روز صدها اعلامیه از طرف حزب و کميته بين المللى عليه اعدام در ميان بازديدکنندگان و عابرين پخش شد۔
ياد آورى ميشود که شنبه ٦ اکتبرنيز غرفه اطلاعاتى و نمايشگاه عکس در مقابل پارلمان نروژ در مرکز شهر اسلو برگزار شد. اين نمايشگاه که با عکسهايى از اعدامهاى وحشيانه رژيم اسلامى حاکم بر ايران در طول حاکميت منحوسش و بخصوص اعدامهاى اخير و همچنين تراکتهايى در محکوميت احکام اعدام در ايران و در کشورهايى که هنوز مجازات اعدام اجرا ميشود، تزئين شده بود۔ غرفه و نمایشگاه عکس در طول چهار ساعت مورد بازديد صدها نفر قرار گرفت. بازديدکنندگان انزجار خود را از اعمال وحشيانه و قرون وسطائى رژيم اسلامى برعليه مردم ايران ابراز ميداشتند و از افشاگريها و فعاليتهاى ما پشتيبانى ميکردند و پتیشن خواست توقف مجازات اعدام را امضا ميکردند. در طول اين روز صدها نسخه بروشوردر معرفى کميته بين المللى عليه اعدام واطلاعيه هايى از طرف حزب در ارتباط با روز جهانى عليه اعدام در ميان بازديدکنندگان و عابرين توزيع شد.
تورنتو : میتینگ و راهپیمائی
روز چهارشنبه میتینك و تظاهرات با شكوهی در مركز شهرتورنتو به فراخوان حزب کمونیست کارگری ایران و همبستگی فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در كانادا برگزار شد. تظاهرات كنندگان با پلاكاردها و بنرهای بزرگ به زبانهای انگلیسی و فارسی كه شعارهایی از قبیل: اعدام را در ایران و جهان متوقف کنید، مرگ بر جمهوری اسلامی، نه به اعدام٬ ما را یاری كنید تا اعدام در ایران را متوقف كنیم بر آنها نوشته شده بود توجه عابرین را به خود جلب میكردند.بسیاری از عابرین برای خواندان شعارها و شنیدن سخنان جمشید هادیان٬ اعدام این شنیعترین قتل عمد دولتی، دقایقی میتینگ را همراهی و سپس با اعلام همبستگی، محل را ترك میكردند۔
فروغ ارغوان نامه ای اعتراضی كه از طرف دو رهبر اتحادیه های كارگری كانادا برای پایان دادن به اعدام در ایران نوشته شده بود را، برای شركت كنندگان قرائت کرد۔ پس از آن ایرج رضایی از طرف حزب كمونیست كارگری٬ عصام شكری از طرف حزب كمونیست كارگری چپ عراق٬ یدی محمودی از طرف فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی٬ علی مشرف یكی از فعالین چپ افغانستان٬ مصطفی لو عضو شورای نجات كنگره همبستگی ایرانیان٬ كریگ از طرف گروه هیچكس غیر قانونی نیست، پشت میكروفن قرار گرفته و علیه اعدام سخنرانی كردند. آنها ضمن محكومیت جمهوری اسلامی ایران خواهان پایان دادن به اعدام در ایران و سراسر جهان شدند.
راهپیمائی ۱۰ اکتبر با وجود هوای بد و بارندگی به مدت ٢ ساعت در فضائی پرشور انجام شد. در طول میتینك صدها نسخه از اطلاعیه حزب کمونیست کارگری در ارتباط با محكومیت جمهوری اسلامی بخاطر اعدام و كشتار هزاران نفر در بین مردم توزیع گردید.
ونکوور : آکسیون اعتراضی بر گزار شد
چهارشنبه ١٠ اكتبر ٢٠٠٧ بمناسبت روز جهاني مبارزه براى لغو مجازات اعدام، آکسیون اعتراضی در ونكوور كانادا برگزار شد.دهها تن از فعالين سياسى- اجتماعى شهر، فعالین حزب كمونيست كارگرى ايران، فدراسيون پناهندگان ايرانى و فعالين سياسى ديگر در اين حركت اعتراضى عليه اعدام و براى ريشه كن كردن مجازات اعدام شركت كردند.
در این آکسیون نمايشگاه عكس برپا شد و تعدادى از فعالين حزب و مخالفين مجازات اعدام نیز سخنرانى كردند. تعداد زيادى اطلاعيه هاى حزب و نامه مينا احدى در بين عابرين و علاقه مندان توزیع شد.
از جمله سخنرانان اين مراسم عباس ماندگار ، شهلا سرابى ، ارژنگ سپاسى و زرى اصلى بودند . سخنرانان در تقبيح مجازات اعدام به عنوان عملى وحشيانه و اينكه اين عمل يك قتل عمد دولتى است و بعنوان يك حربه در دست حاكمان براى سركوب مردم، به عنوان جنايت برنامه ریزی شده نظام سرمايه دارى و به عنوان " راه حل " غير انساني، صحبت كردند. در اين سخنرانى ها به موارد مشخصى چون عاطفه رجبى و مواردى كه در نامه هاى زندانيان سياسى محكوم به اعدام در ايران آماده بود اشاره شد. علاوه بر این، عده ای از عابرين توقف كرده و به سخنرانى ها گوش مى دادند و طومار اعتراضى را امضاء مى كردند۔
آلمان- برمن : مارش اعتراضی
طبق برنامه از پیش اعلام شده واحد حزب در برمن، مارش اعتراضی علیه مجازات اعدام را از ساعت ۲ بعد از ظهر شروع کرد. فعالین حزب در مرکز شهر برمن چادر اطلاعاتی و پوستر هائی علیه اعدام بر پا کرده و اطلاعیه های علیه مجازات اعدام را توزیع کردند۔. صدها نسخه از بولتن اطلاعاتی به زیان آلمانی به همراه اطلاعیه ها و نوشته های دیگری علیه مجازات اعدام بین مردم شهر توزیع شد. این مارش اعتراضی با استقبال مردم روبرو شد.
سازمانهای "دکولرس" و"فراوون بوخ لادن" از این آکسیون حمایت کردند۔ ماهنامه سازمان بوخ لادن که در ایالت نیدر زاکسن توزیع میشود با ژیلا حقگو و زهره باقری در مورد نقص حقوق زنان و وضعیت امروز زنان در ایرا ن مصاحبه کرد۔
آلمان – برلین: میز اطلاعاتی برپا شد
در برلین فعالین حزب با برپایی میز های اطلاعاتی اقدام به اقشاگری بر علیه جنایات جمهوری اسلامی نمودند. در این برنامه دهها نسخه نشریات حزب ویژه مجازات اعدام بزبان آلمانی در میان جمعیت توزیع گردید که مورد استقبال مردم واقع شد. همچنین نمایشگاه عکسی از جنایات جمهوری اسلامی بر پا شد که توجه عابرین را به خود جلب نمود. مردم با مراجعه به میزها با فعالین حزب در مورد اعدام ها به گفتگو پرداختند۔
آلمان – کلن: پیکت و نمایشگاه عکس برگزار گردید
در شهر کلن از ساعت ٥ بعدازظر پیکت اعتراضی و میزاطلاعاتی به همراه نمایشگاه عکس در مرکز شهر برگزارشد۔ در این برنامه صدها نسخه از نشریات و اطلاعیه های حزب در میان مردم توزیع گردید. شرکت کنندگان در این پیکت با سردادن شعارهایی بر علیه جمهوری اسلامی توجه عابرین را به جنایات جمهوریی اسلامی ایران و اعدام های اخیر جلب نمودند. در ادامه این حرکت رادیو فردا با مینا احدی مسئول کمیته علیه اعدام مصاحبه نمود. این پیکت با استقبال مردم روبرو شد. مردم با دیدن عکس های جنایات رژیم با فعالین حزب به بحث و گفتگو پیرامون مسائل ایران پرداختند.
آلمان – فرانکفورت : هزاران نفر از میزهای اطلاعاتی بازدید کردند
در روزجهانی علیه اعدام پیکت اعتراضی باشکوهی توسط واحد حزب در این شهر برگزار شد. از ساعت ۱۲ ظهر فعالین حزب اقدام به برپایی نمایشگاه بزرگ عکس از جنایات حمهوری اسلامی نمودند. دهها عکس و پلاکارد به همراه شعارهای پارچه ای جلوه خاصی به این برنامه داده بود و استقبال بی نظیری از جانب مردم بعمل آمد. در این روز صدها نفر از میز و چادر اطلاعاتی دیدن نمودند۔ هزاران نسخه نشریه آلمانی به همراه اطلاعیه های حزب و کمیته علیه اعدام در میان مردم توزیع گردید. ابتکار جالب دیگر تهیه طومار ۲ در ۴ برای جمع آوری امضا در محکومیت جمهوری اسلامی بود. این طومار بزرگ در پیاده رو محل برگزاری پیکت بر روی زمین پهن شده بود و مردم آنرا امضا میکردند۔ تعداد قابل توجهی از کادرها و فعالین حزب که در محل حاضر بودند به سوالات مردم پاسخ میدادند و با آنها به بحث میپرداختند.
یک تیم خبرنگار از روزنامه "فرانکفورتر روند شاو" یکی از پرتیراژترین روزنامه های آلمان برای تهیه عکس و گزارش در محل حاضر شده و بمدت ۴۰ دقیقه مشغول تهیه گزارش و عکس شد. این روزنامه با شهناز مرتب نیز مصاحبه ای انجام داد که در شماره امروز خود همراه به عکس هائی از این نمایشگاه و صحنه های اعدام در ایران بجاپ رسانده است.
لازم به یادآوری است که میزهای اطلاع رسانی که از ۷ سپتامبر تا روز ۱۰ اکتبر توسط فعالین حزب در فرانکفورت برپا شد، هزاران بازدید کننده داشت۔
علاوه بر برنامه های فوق، تظاهرات های دیگری در کشورهای مختلف از سوی برخی گروهها و سازمانهای مختلف انجام شده است. از جمله تظاهراتی توسط فدراسیون در لوگزامبورگ برپا شد و در بروکسل به فراخوان امنستی میتینگی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد. در مالمو نیز تظاهراتی به فراخوان مشترک فدراسیون پناهندگان ایرانی و دو نهاد دیگر به این مناسبت برپا شد.
پرتوان باد مبارزه برای لغو مجازات اعدام در سراسر جهان
گسترده باد همبستگی جهانی برای لغو احکام اعدام در ایران
مرگ بر جمهوری اسلامی ایران
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ اکتبر ۲۰۰۷

روزنه
مراسم اهداي جايزه به چارلز داووکينز در فرانکفورت
در اين مراسم ميز اطلاعاتي سازمان اکس مسلم مورد بازديد و استقبال گرمي قرار گرفت

روز جمعه ١٢ ماه اکتبر، به دعوت موسسه جردانو برونو در دانشگاه فرانکفورت آلمان مراسمي برپا شد. در اين برنامه که پروفسور دکتر ريچارد داوکينز، دکتر کارل هاينس دشنر ، دکتر ميکاييل اشميت سالمون و پروفسور دکتر فرانتز وکتيتس سخنراني کردند. در مورد نقش مذهب در زندگي امروز بشر و راههاي مبارزه با مذهب به تفصيل بحث شد. همچنين در اين برنامه فيلمي از فعاليتهاي سازمان جردانو برونو به نمايش در آمد که در آن در مورد کمپين من از مذهب روي برگردانده ام و فعاليتهاي کميته اکس مسلم در آلمان نيز صحنه هايي به نمايش در آمد. در اين مراسم چارلز داوکينز جايزه اي از موسسه جردانو نرونو دريافت کرد و چندين شبکه خبري از اين مراسم گزارش تهيه کردند.
در اين مراسم ميز اطلاعاتي از فعاليتهاي اکس مسلم در آلمان به نمايش در آمد که مورد استقبال زيادي
قرار گرفت.
شوراي مرکزي اکس مسلم – آلمان
١٣ اکتبر ٢۰۰۷

روزنه
قتل عمد دولتي- از يک جرثقيل آويزان شده اند
از کاتارينا کوته ماير. روزنامه فرانکفورتر روند شاوو روز ١١ اکتبر ٢۰۰۷
سه جرثقيل که بر آنها انسانها را آويزان کرده اند... ، يک طناب قوي و دراز که از آنها اجساد آويزان هستند، عکسها واضح هستند و وحشتناک. با وجود اينهمه ، اين عکسها هنوز نميتوانند کل ماجرا را توضيح دهند. ١۷۷ نفر انساني که به دار آويخته شده اند. ، ١۷۷ نفر در يکسال گذشته در ايران اعدام شده اند.
"اعدام قتل عمد خونسردانه و وحشيانه است". اين را روي پلاکاردي نوشته و در پيکت ديروز به مناسبت ١۰ اکتبر روز جهاني عليه اعدام در مرکز شهر فرانکفورت آويزان کرده اند. در اين تجمع که تعداد زيادي از يرانيان عليه احکام وحشيانه اعدام در کشور خود تظاهرات ميکنند، ميگويند: " ما ميخواهيم اينجا نشان دهيم که چگونه در ايران مردم را در خيابانها به چوبه دار مي سپارند." اينرا شهناز مرتب از کميته بين المللي عليه سنگسار و اعدام در آنجا بارها ميگويد. ايران بعد از چين در صدر جدول اعدامها قرار دارد، در کشور چين ١۰١۰ نفر را در سال ٢۰۰۶ به اعدام محکوم کردند.
در ايران اکثر محکومين به اعدام در ملا عام اعدام ميشوند. در مراکز خريد و فروش و در خيابانهاي شلوغ و پر رفت و آمد، " وقتي يک مادر با بچه هايش خريد ميرود، امکان دارد که يکباره اجساد را در خيابانها ببينند" اينرا شهناز مرتب ميگويد.
اين زن ۴۸ ساله هنوز از اين تصاوير در ذهن دارد و از آنها و از سرنوشت خودش متاثر است. ٢۰ سال قبل، " نامزد من مدت کوتاهي قبل از عروسي ما دستگير و اعدام شد" اينرا شهناز مرتب ميگويد. خيلي از دوستان او اعدام شده اند، البته دختران جوان را قبل از اعدام مورد تجاوز قرار داده و سپس اعدام ميکردند، چرا که دختران باکره را نبايد اعدام کنند. " شريعه ميگويد که دختران باکره را نبايد اعدام کرد چرا که به بهشت ميروند و براي جلوگيري از آن، به اين دختران قبل از اعدام تجاوز ميکردند. " اينرا مرتب ميگويد.
او شانس داشته است، به دليل مبارزاتش براي زندگي بهتر، " فقط" دستگير و زنداني شده است! "هر روز صبح زود بين ساعت ۴ تا پنج، محکومين به اعدام را صدا کرده و براي اجراي حکم اعدام ميبردند. " او هنوز اينها را در خاطر دارد.
" ما ميخواهيم به اين هدف دست يابيم که دولت آلمان و دولتهاي اروپايي به جمهوري اسلامي ايران فشار آورده و به اعدامها اعتراض کنند.،" اينرا مجيد اصلي ميگويد. چرا که بدون فشار از بيرون اتفاقي نمي افتد.
از همه وحشتناک تر اين است که حتي کودکان و نوجوانان را به اعدام محکوم ميکنند. اينرا مرتب ميگويد. ٢۰۰۷ دو جوان اعدام شده اند، سال قبل ۴ نوجوان اعدام شدند، و در سال ٢۰۰۷ هشت نوجوان به دار آويخته شدند. ما احتياج به همبستگي بين المللي داريم. اينرا در پايان حرفهايش شهناز مرتب ميگويد.
روزنه
بودجه واردات بنزین تمام شد
مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: «با توجه به اتمام بودجه 5/2 ميليارد دلاري واردات بنزين، در حال حاضر بنزين وارداتي كشور از محل منابع داخلي شركت نفت تامين مي‌شود. » محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اتمام بودجه 5/2 ميليارد دلاري تخصيص يافته براي واردات بنزين، اظهار داشت: «سرپرست وزارت نفت و مدير عامل شركت ملي نفت در اين خصوص مجوز موقتي را صادر كرده تا بر اساس آن، بصورت موقت بنزين مورد نياز وارداتي كشور تامين شود. » وي افزود: «بر اساس اين مجوز، روزانه حدود 14 تا 15 ميليون ليتر بنزين از خارج كشور خريداري شده و وارد كشور مي شود. » مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به منبع تامين ارز مورد نياز جهت واردات اين ميزان بنزين، تصريح كرد: «ارز مورد نياز جهت اين امر از محل منابع داخل شركت ملي نفت تامين خواهد شد تا تكليف اختصاص بودجه واردات بنزين تا پايان سال روشن شود. » به گفته وي، با توجه به متغير بودن قيمت بنزين، حجم دقيق اين ميزان بودجه براي واردات موقت، مشخص نيست.
سایت فرارو
کشف توطئه ترور ولادیمیر پوتین در تهران
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کاخ کرملين امروز اعلام کرد دستگاههای اطلاعاتی روسيه، ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين کشور را از سوقصد احتمالی به جان وی در سفر آتی به ايران آگاه کردند. يک سخنگوی کاخ کرملين در تماسی تلفنی گفت ما نمی توانيم در باره اين اطلاعات اظهار نظر کنيم، اما اين موضوع را تائيد می کنيم که رئيس جمهور از اين مسئله مطلع شده است. خبرگزاری اينترفکس روسيه امروز به نقل از يک منبع دستگاههای ويژه اطلاعاتی اعلام کرد گروهی از بمبگذاران انتحاری آماده می شدند تا پوتين را در جريان ديدار روز سه شنبه از تهران ترور کنند. آسوشيتدپرس نيز در خبر مشابهی از مسکو با اعلام اين مطلب به نقل از اينترفاکس نوشت يک منبع در سازمانهای امنيتی روسيه اعلام کرد تروريستهای انتحاری برای انجام اين عملیات آموزش ديده اند. تلويزيون روسيه نیز امشب در بخش خبری خود اعلام کرد گروههای انتحاری قصد دارند پوتين را در ايران ترور کنند.اين خبر در حالی منتشر شد که رئيس جمهور روسيه برای یک دیدار دو روزه به آلمان سفر کرده و قرار است روز سه شنبه از طريق آلمان به تهران سفر کند تا در اجلاس سران کشورهای حاشيه دريای خزر حضور یابد.
براد پیت در نقش یک کابوی یاغی

براد پيت، ستاره هاليوود، اخیرا در وسترنی جديد که مورد توجه منتقدين سينما قرار گرفته، به نام «قتل جس جيمز به دست رابرت فورد ترسو» نقش آفرينی کرده است.اندرو دومينيک، کارگردان نيوزيلندی، این فیلم وسترن را براساس زندگی و ماجراهای جس جیمز –براد پيت- ساخته است. در تاريخ می خوانيم که جس وودسون جيمز در سال ۱۸۴۷ در ميسوری به دنيا آمد و در ۳۴ سالگی به دست رابرت فورد کشته شد. گفته می شود زمانی که جس جيمز اسلحه ای حمل نمی کرده، مورد حمله رابرت فورد واقع شده و جان باخته است.جس جيمز در واقع از اهالی ايالات جنوبی آمريکا و فرزند يک کشيش پروتستان بود که پس از جنگ داخلی این کشور ياغی می شود.وی که در شانزده سالگی به طور وحشيانه از دست سربازان ايالات شمالی آمريکا –يانکی ها- شلاق می خورد، تصميم می گيرد که انتقام خود را از آنها بگيرد.جس جيمز به بانک ها حمله می کند و در شهرهای مختلف ایجاد وحشت می کند .لوموند، روزنامه چاپ پاريس، در مورد اين فيلم می نويسد که مردم به شدت از جس جيمز وحشت داشتند ولی روزنامه ها و نويسندگان رمان های «يک سنتی» از وی قهرمان ساخته بودند.به نوشته اين روزنامه، قهرمان داستان مانند بسياری از قهرمانان فيلم های وسترن تنها، غمگين و مستبد است.لوموند می نويسد: «پس از مرگ جس جيمز، فیلم ادامه پیدا می کند و می بينيم که هر کدام از عکس های جسد وی دو دلار به فروش می رسد و قاتل وی هر روز بر روی صحنه، قتل جس جيمز را بازی می کند. ولی روزنامه ها به رابرت فورد توجه ای نشان نمی دهند و او نيز به نوبه خود به قتل می رسد.»لوموند در پايان می افزايد رابرت فورد مانند جس جيمز نتوانست وارد تاريخ شود.
رادیوفردا
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter