تماس با ما

آدرس ایمیل ما

sjk.news@gmail.com ...................................... ما را از نظرات خود آگاه سازيد . اخبار و اتفاقات اطراف خود را برای ما بفرستید. خود را خبرنگار سازمان جوانان کمونیست بدانید ایمیل کسانی را که مایل هستند برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم ......................................................................... اس. جی.کی نیوز در قبال صحت و سقم اخباری جزآنچه گزارشگران اس.جی.کی تهیه کرده اند،هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به نقل این اخبار از رسانه‌های متفاوت میپردازد.## در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که میدانید مایل هستند، برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

Saturday 27 October 2007

جمعه 04/08/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

عناوین اخبار شنبه:
بازداشت فعالین دانشجویی محکوم استیورش نیروهای امنیتی به دانشگاه اهواز محکوم است
کمیته های انضباطی ملغا باید گردد
بیانیه شماره 4 دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران درباره وقایع اخیر دانشگاهها
حکومت نظامی در دانشگاه
شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري بار دیگر خواستار آزادی فوری منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد
حمایت «اتحادیه ی کارگران متحدصنایع غذایی و نانوایی ها
از کارگران کارخانه ی «هفت تپه(ایرلند و انگلستان)
اقدام فورى
30 مهر، یک نقطه درخشان در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
حکم اعدام صغرا نجف پور باید فورأ لغو شود
اعلام زمان و مکان دقیق سمینار پالتاکی مهرنوش موسوی
جایزه سکولاریست سال در بریتانیا به مینا احدی

...........................................................


بازداشت فعالین دانشجویی محکوم است
دانشجویان خواستار آزادی سریع دانشجویان زندانی شده اند
جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت روزبه کریمی، جواد توللی، جواد علیخانی، مهدی معصومی، راعی نیکزاد از دانشجویان دانشگاه اهواز(چمران) کرده است. این دانشجویان که دست اندرکاران نشریات دانشجویی در این دانشگاه هستند و نشریات آنها مدتی ست در توقیف بسر میبرد، از دوشنبه 30 مهر در بازداشت بسر میبرند. در همین رابطه دانشجویان دانشگاه اهواز خواستار آزادی فوری دانشجویان زندانی شده و طی بیانیه ای از همه دانشجویان و آزادیخواهان درخواست تلاش برای آزادی آنان را کرده اند.سازمان جوانان کمونیست این اقدام مذبوحانه رژیم را محکوم کرده و دانشجویان دانشگاه اهواز و همه دانشگاه ها را به اعتراض علیه بازداشت ها و کلیه احکام سرکوبگرانه علیه دانشجویان فرا میخواند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد اعتراضات سراسری دانشجویان
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
1/08/1386
سجک نیوز
اطلاعیه شماره ۴
یورش نیروهای امنیتی به دانشگاه اهواز محکوم است

(برای آزادی روزبه رحیمی جوادعلیخانی مهدی معصومی راعی نیکزاد جوادتوللی)
به دنبال پخش اطلاعیه های صادر شده از سوی جمعی از دانشجویان چمران اهواز در سطح دانشگاه ، ماموران حراست دانشگاه به شناسایی و دستگیری دانشجویان پرداختند و کنترل دانشگاه شدت گرفته است.کنترل کارت های دانشجویی افزایش یافته و ماموران حراست برای تهدید و ایجاد رعب و وحشت اسامی دانشجویان را یادداشت می کنند!
سیامک مومنی دانشجوی دانشکده ی مهندسی امروز به ستاد خبری احضار شده و تا کنون خبری از او در دست نیست. همچنین امین صحرا گرد دانشجوی دانشکده ی مهندسی و سردبیر نشریه ی دانشجویی فیدوس هم به ستاد خبری احضار شد وپس از بازجویی آزاد شده است. محمدرضا جعفری از دانشجویان دانشکده ی مهندسی هم امشب به ستاد خبری احضار شده که تا کنون از سرنوشت او خبری در دست نیست.فردا شنبه فاطمه فرهادی دانشجوی دانشکده ی ادبیات بار دیگر باید خود را به ستاد خبری اطلاعات معرفی کند.
این یورش آشکار نیروهای امنیتی به دانشگاه اهواز را شدیدا محکوم می کنیم و از همه ی آزادی خواهان و برابری طلبان و فعالین حقوق بشر تقاضا می کنیم برای آزادی دوستان دربند ما را یاری کنند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز
4/8/86
کمیته های انضباطی ملغا باید گردد
اعتراض و تجمع از حقوق ابتدایی دانشجویان است

دانشجویان دانشگاه همدان(بوعلی) دست به تجمع اعتراضی زدند و در این رابطه امین نظری، رضا جعفریان، سیاوش حاتم، محمد صیادی و نجمه معصومی از این دانشگاه به اتهام توهین به " به دولت کریمه" و برپایی تجمع اعتراضی به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند.
باید به مقابله سراسری ، یکپارچه و هماهنگ با کمیته های انضباطی و احکام صادره آن پرداخت. باید علیه احضارها اعتراض کرد
سازمان جوانان کمونیست، دانشجویان را به اعتراض علیه کمیته های انضباطی و حمایت از دانشجویان بوعلی همدان فرا میخواند، باید با ایجاد تشکلهای مستقل و سراسری علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم مقابله کرد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
1/08/1386

سجک نیوز
بیانیه شماره 4 دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران درباره وقایع اخیر دانشگاهها
در هفثه اخیر شاهد آن بودیم که به دلیل مدیریت قیم مآبانه وزارت علوم وروسای انتصابی برخی دانشگاهها و همچنین هم پیمان بودن حراست با نیروهای امنیتی– اطلاعاتی کشور اوضاع تعدادی از دانشگاههای کشور آشفته شده و دانشگاهها دوباره به صحن پادگانها تبدیل شده اند.
6 تن از دانشجویان چپ دانشگاه چمران اهواز: روزبه رحیمی، جواد علیخانی، مهدی معصومی، جواد توللی، راعی نیکزاد و فاطمه فرهادی پس از برگزاری نمایشگاه کتاب، با همکاری رییس دانشگاه، ریاست حراست ونیروی اطلاعات – امنیت کشور و به دلیل اقدام علیه امنیت ملی!!! در روزهای ابتدایی آبان ماه دستگیر وروانه بازداشت در جای نامشخصی شده اند.
زهرا بنی عامری دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان که پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، در هفته مقدس!!! نیروی انتظامی روانه بازداشت شده و در بازداشتگاه اقدام به خودکشی نموده.
دانشگاه قزوین نیز در هفته اخیر شاهد تجمع های اعتراض آمیز نسبت به نصب دوربین( از امراض واگیر دار مدیران دانشگاهها )، وضعیت خوابگاه، فشار حراست، کنترل پوشش دختران و... بوده که همگی از بی لیاقتی های ریاست دانشگاه می باشد.
در دانشگاه امیر کبیر تهران دانشجویان چپ رادیکال با پلاکاردهای همیشه سرخ خود در اعتراض به احکام صادر شده توسط قوه قضاییه برای سه تن از فعالین دانشجویی که از دو تا سه سال حبس می باشد، تجمع اعتراض آمیزی را برگزار نمودند که پس از آن تعدادی از دانشجویان بیرون از صحن دانشگاه توسط لباس شخصی ها دستگیر شدند.
بار دیگر شاهد آنییم که در سال تحصیلی جدید روسای عالی منصب و پاسبانهایشان دست یاری را به سمت نیروهای امنیتی دراز کرده و قصد دارند فضای دانشگاه را بسان نبردگاههای جنگ تبدیل کرده و فضای نظامی را در داخل دانشگاه حاکم کنند.
ما آنان را از صفوف محکم و به هم پیوسته دانشجویان بر حذر می داریم.همانطور که در سال گذشته شاهد وقایع دانشگاه مازندران بودیم، اتحاد سراسری دانشجویان باعث شد حاکمیت در واکنش به آن عقب نشینی کرده و آزادی دانشجویان محقق شود، وهمچنین این اعتراضات منجر به برکناری رئیس اسبق دانشگاه مازندران، و رئیس سابق دانشگاه نوشیروانی بابل شد. لذا در این راستا تنها راه مبارزه با اینگونه تعرضات را اتکا به صفوف محکم و مستقل و به هم پیوسته بدنه دانشجویی می دانیم.
ما دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران از هم اکنون آمادگی خود را اعلام کرده و صریحا بیان میکنیم ما خواستار:
1) استعفای هر چه سریعتر وزیر علوم
2) آزادی بدون قید و شرط دانشجویان دانشگاه چمران اهواز
3) آزادی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر از زندانهای سیاسی
هستیم.
زنده باد آزادی و برابری
خبرنامه فعالین مازندران
حکومت نظامی در دانشگاه
پس از ناتوانی نیروی انتظامی مستقر در دانشگاه آزاد اراک برای تبدیل دانشگاه به پادگان امروز ماموران لباس شخصی نیروی انتظامی که در قالب ماموران حراست دانشگاه وارد دانشگده ها می شدند بین ساعت های 11 تا 13 درب تمامی کلاس ها را قفل و از ورود دانشجویان به کلاس درس خودداری کردند
یک سرهنگ نیروی انتظامی به نام دارابی با برخوردی زشت از دانشجویان می خواست دانشگده ها را ترک کنند. این رفتار با اعتراض دانشجویان همراه شد و دانشجویان نیز در اقدام متقابل دانشگده ها را ترک نکردند. اساتید دانشگاه نیز با مشاهده چنین صحنه ای با تمسخرماموران نظامی به دانشجویان گفتند روی زمین درس بخوانید
دارابی که سرهنگ نیروی انتظامی است پس از ورود به دانشگاه در مقابل درب ورودی ، اتاقی تحت عنوان حفاظت دانشگاه برای خود اختیار کرده است و در آنجا دائم مشغول فحاشی به دانشجویان و مانع تراشی برای ورد آنها به دانشگاه است
این ترم در بین ساعت 11 تا 13 بنا بر خواست نیروی نظامی بسیج هیچ کلاسی در دانشگاه برقرار نیست . این به دلیل عدم حضور دانشجویان در مسجد دانشگاه در هنگام نماز ظهر است . حتی با اعمال این تصمیم بازهم دانشجویان به هیچ وجه راضی نیستند در کنار ماموران حراست نماز بخوانند و صفوف نماز از قبل هم خالی تر شده است . این وضعیت سبب شده است دانشجویان بعد از ظهر ها هنگام پایان کلاس های درس با مشکلات فراوانی برای بازگشت به مرکز شهر مواجه باشند. لازم به توضیح است اتوبوس های شرکت واحد اتوبوس رانی ساعت 17.45 دانشگاه را ترک میکنند این درحالی است که کلاس های درس ساعت 18 به پایان میرسند
در دیگر اقدام حراست که به طور کامل کنترل دانشگاه را در دست گرفته و حتی در فعالیت های علمی نیز دخالت میکند طی بخشنامه ای به تمامی گروه های آموزشی اعلام کرد حق صدور مجوز برای بازدید های علمی مختلط را ندارند و بازدید ها یا باید کنسل شوند یا اینکه به صورت جداگانه برگزار شوند
این بخش نامه شامل آزمایشگاه ها نیز شده است و هیچ مسئول آزمایشگاهی حق ندارد کلاسی را مختلط برگزار کند
فضای امنیتی شهرک دانشگاهی امیر کبیر نتیجه حاکم شدن تفکر نظامی و عقب افتاده ای است که گمان میبرد با اعمال فشار بر دانشجویان می تواند اندیشه های مخالف را سرکوب کند . اینگونه رفتار ها نه تنها در این مدت سبب تغییر در رفتار دانشجویان نشده است بلکه دانشجویان با زیر پا گذاشتن قوانین من در آوردی آقایان به سمت تقابلی بزرگ پیش می روند که مطمئنا بازنده ی اصلی این جریان کسی نیست جز آنانی که دستور دارند دانشگاه را به پادگانی برای پیشبرد اهدافشان تبدیل کند
خبر نامه دانشگاه آزاد اراک
شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد
سيموس مك برايد پرزيدنت BWTUC ، شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس که شعبات اتحاديه هاى كارگرى در سراسر جنوب غربى لندن را نمايندگى ميكند، در نامه ای به احمدی نژاد، خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد. او در این نامه نوشت : « دولت شما آزادى و حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام و سيستماتيك سرکوب می کند. بنابراین ما از دولت شما می خواهيم که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد».
سيموس مك برايد به مواردی از سرکوب اعتراضات کارگران اشاره میکند و میگوید : « ما همچنین خواهان آن هستيم که سركوب و اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله علیه اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی و بطور دائم لغو شوند، و به انوع سرکو ب حقوق کارگران در ايران که توسط دولت صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود».
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
3 آبان 86، 25 اکتبر 2007

ضمیمه : ترجمه نامه شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس در لندن
حمایت شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس از کارگران ايران
تاریخ: ٢٢ اکتبر ٢٠٠٧
Mr. Mahmoud Ahmadinejad,
President of the Islamic Republic of Iran
The Presidency,
Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection,
Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: + 98 21 649 58 80
Email:
dr-ahmadinejad@president.ir
رئيس جمهور عزيز احمدى نژاد،
به نمایندگی از سوی شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس نگرانى عميق خود را از و ضعيت سلامتی محمود صالحی که از 9 آوریل 2007 تا کنون در زندان سنندج به سر می برد،و نيز تداوم حبس منصور اسانلو که از 10 ژوییه ٢٠٠٧ تا کنون در زندان است را به شما اعلام ميداريم. شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس شعبات اتحاديه هاى كارگرى در سراسر جنوب غربى لندن را نمايندگى ميكند. اتحاديه هاى كارگرى وابسته به شوراى ما در رابطه با موارد سركوب فعالين كارگرى در سراسر دنيا و در هر كشورى كه احتمالا اتفاق بيفتد بطور فعالانه درگير هستند.
آاقای صالحی، از بنیان گذاران و رئيس سابق انجمن صنفى کارگران خباز و از فعالین شناخته شده کارگری در ایران، به دلیل فعالیت های کارگری، بطور ناعادلانه به یک سال زندان و سه سال حبس تعلیفی محکوم شده است. آقای صالحی در 9 آوریل 2007 بدون اطلاع قبلی دستگیرشدند و بلافاصله به زندان سنندج منتقل گردیدند. وضع جسمی ایشان بسیار وخیم است، او تنها یک کلیه دارد که آن هم فقط به اندازه 20 درصد یک کلیه سالم کار آیی دارد. با این حال اما مقامات قضایی و زندان به او اجازه نمی دهند که تحت مدوای پزشکی لازم قرارگیرد.
منصور اسانلو رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، در 10 ژوییه 2007 توسط ماموران امینیتی که لباس شخصی به تن داشتند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ربوده شد. او از ان زمان تا کنون در بخش 209 زندان بدنام اوین بدون داشتن حق وثیقه رندانی است. اسانلو در 19 نوامبر 2006 نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس ربوده شد وبه زندان اوین منتقل گردید. او پس از گذراندن یک ماه در بخش 209 زندان اوین در 19 دسامبر 2006 آزاد گردید. اسانلو پیش از آن نیز در 22 دسامبر سال 2005 به زندان افکنده شد و بعد از گذراندن هشت ماه در زندان، در تاریخ 9 اوت 2006 با قرار وثیقه آزاد شد. در ماه مه 2007 شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران منصور اسانلو را به 5 سال زندان محکوم کرد، اما وکیل او تقاضای تجدید نظر در حکم را کرده است که تا کنون به آن پاسخ داده نشده است .
همچنین ابراهیم مددی نایب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد، از 9 اوت 2007 تا کنون در زندان به سر می برد اتهامات او از جمله این است: " تبلیغ علیه نظام و توطئه و تجمع به قصد به مخاطره انداختن امنیت ملی". تعداد دیگری ازاعضای سندیکا نیز مورد اذیت و آزار قرار گرفته و از کار برکنار شده اند . افزون بر این ها مقامات قضایی 13 نفر از اعضا و فعالین اتحادیه کارگران اخراجی و بیکار را که در مراسم روز اول ماه مه 2007 در سنندج شرکت کرده بودند، به زندان و شلاق محکوم کرده اند.
بعلاوه هزاران کارگر کارخانه دولتی نیشکر هفت تپه در شوش در استان خوزستان در 29 سپتامبر ٢٠٠٧ دست به اعتصاب زدند. این کارگران توسط نیرو های امنیتی تحت سرکوب قرار گرفته اند. تعداد زیادی از کارگران اعتصابی مورد ضرب وشتم و تهدید قرار گرفته اند و عده ای از آنان باز داشت شدند. کارگران این کارخانه که تعداد شان به 5000 نفر می رسد از جمله برای دریافت دستمزد های پرداخت نشده و حق تشکل مبارزه می کنند. بسیاری از کارگران در دیگر صنایع در نقاط مختلف کشور نیز با همین شرایط غیر قابل تحمل روبرو هستند.
دولت شما آزادى و حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام و سيستماتيك سرکوب می کند. بنابراین ما از دولت شما می خواهيم که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد. ما از شما می خواهيم که که آقایان محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی را که تنها به خاطر فعالیت های کارگری زندانی شده اند فورا و بدون هیچ قید و شرطى آزاد کنید.
ما همچنین خواهان آن هستيم که سركوب و اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله علیه اعضای سندیکای کارگران شزکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی و بطور دائم لغو شوند، و به انوع سرکو ب حقوق کارگران در ايران که توسط دولت صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود.
با احترام
سيموس مك برايد
پرزيدنت
BWTUC
ترجمه و تكثير: اتحاد بين المللي در حمايت از كارگران در ايران
روزنه
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري بار دیگر خواستار آزادی فوری منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد!
گاى رايدر٬ دبیر كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITCU)٬ که ۱۶۸ میلیون عضو دارد طی نامه ای به تاریخ ۱۹ اکتبر به احمدی نژاد٬ جمهوری اسلامی را بخاطر اذیت و آزار فعالین کارگری شدیدا محکوم کرد۔ در این نامه به این خبر اشاره شده است که منصور اسانلو بدلیل محروميت از دسترسي به معالجات پزشكي در زندان٬ بينايى یکی از چشمان خود را از دست داده است۔ گای رایدر در این باره به احمدی نژاد نوشته است که: "ما مسئولین زندان اوین و حکومت شما را مسئول مستقیم این ضایعه می دانیم۔" در بخش دیگری از این نامه آمده است:
"ما از شما می خواهیم که مقرر کنید تا منصور اسانلو بدون قید و شرط فورا آزاد شود و همچنین تضمین کنید که ایشان از معالجات پزشکی مورد نیاز برخوردار شود۔ همچنین از شما می خواهیم که ابراهیم مددی و همه کسانی که بخاطر فعالیت بحق اتحادیه ای در زندان بسر می برند را تا قبل از صدمات بیشتر آتی آزاد نمائید!"
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ اکتبر ۲۰۰۷، ۲۸ مهر ۸۶

متن ترجمه کامل این نامه به قرار زیر است:
منصور اسانلو از معالجات فوری پزشکی محروم است!
مورخ ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷
آقای رئیس جمهور٬
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITCU) به نمایندگی از ۳۰۵ اتحادیه کارگری با مجموعا ۱۶۸ میلیون عضو در ۱۵۳ کشور و سرزمین٬ از این که منصور اسانلو٬ رئیس اتحادیه کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه٬ در اثر محرومیت از معالجات پزشکی لازم ٬بینایی یکی از چشمانش را از دست داده است٬ بشدت برافروخته است!
چشمان منصور اسانلو زمانی که وی در سال ۲۰۰۵ مورد تهاجم نیروهای امنیتی حکومت قرار گرفت٬ آسیب دید۔ علیرغم هشدار پزشکی در زندان اوین مبنی برکور شدن منصور اسانلو در صورت عدم دسترسی به معالجات فوری پزشکی٬ وی تحت مراقبت پزشکی قرار نگرفت۔ ما مسئولین زندان اوین و حکومت شما را مسئول مستقیم از دست رفتن بینایی یکی از چشمان منصور اسانلو می دانیم۔
كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITCU) به حکومت شما بارها نسبت به اذیت و آزار منصور اسانلو و دیگر فعالین اتحادیه ای اعتراض کرده است که تا کنون نتیجه ای نداشته است۔ جمهوری اسلامی ایران هم بعنوان عضوی از پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) و هم بعنوان عضوی از سازمان بین بین المللی کار (ILO) مداوما تعهدات بین المللی خود مبنی بر رعایت آزادی اجتماع و تشکل را زیرپاگذاشته است۔
ما از شما می خواهیم که مقرر کنید تا منصور اسانلو بدون قید و شرط فورا آزاد شود و همچنین تضمین کنید که ایشان از معالجات پزشکی مورد نیاز برخوردار شود۔ همچنین از شما می خواهیم که ابراهیم مددی و همه کسانی که بخاطر فعالیت بحق اتحادیه ای در زندان بسر می برند را تا قبل از صدمات بیشتر آتی آزاد نمائید!
با احترام
گاى رايدر- دبیر ITCU
رونوشت به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
روزنه
کارگران ایران تنها نیستند!
حمایت «اتحادیه ی کارگران متحد
صنایع غذایی و نانوایی ها»
(ایرلند و انگلستان)
از کارگران کارخانه ی «هفت تپه»
«حمایت اتحادیه ی کارگران متحد صنایع غذایی و نانوایی ها» (با سی هزار عضو در انگلیس و ایرلند) از همکارانمان در مبارزه ی کارخانه ی نیشکر هفت تپه در ایران را اعلام می کنم. ما همگی از شجاعت آنان در مبارز برای دستمزد های معوقه، دفاع از شرایط کار و نیز موقعیت شغلی شان حمایت می کنیم. همانطور که تشکیل سازمان های اتحادیه های مستقل حق بنیادی بشر در سرتاسر جهان است، کارگران شجاع کارخانه ی نیشکر هفت تپه شایسته ی حمایت کامل ما هستند.
هفت تپه شایسته ی حمایت کامل ما هستند
جو مارینو
دبیر کل اتحادیه ی کارگران متحد صنایع غذایی و نانوایی ها
ترجمه و تکثیر از کمیته اقدام کارگری و شبکه همبستگی کارگری
روزنه
اقدام فورى!
Act NOW!
http://www.labourstart.org/cgi-bin/solidarityforever/show_campaign.cgi?c=295
Iran: Attempted assassination of labour activist
در محكوميت سوقصد به جان فعال كارگرى در ايران
(در حمايت از جنبش كارگرى در ايران)
اين بيانيه اعتراضى را امضا و در سراسر جهان پخش نماييد.*
(*لطفا توجه نماييد كه كمپين ليبرا ستارت براى آزادى صالحى و اسانلو در اين كمپين جديد ادغام شده است. لذا لطفا اين كمپين را جايگزين نماييد. گزارش كمپين قبلى متعاقبا اعلام خواهد شد. )
براى اطلاعات بيشتر به سايتهاى زير مراجعه نماييد:
http://www.labourstart.org
http://www.workers-iran.org
لطفا بر روى لينك پايين كليك كنيد:
http://www.labourstart.org/cgi-bin/solidarityforever/show_campaign.cgi?c=295
The Committee in Defense of Mahmoud Salehi
روزنه
30 مهر، یک نقطه درخشان در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
امروز سی مهر فریاد زندانی سیاسی آزاد باید گردد در دانشگاه پلی تکنیک تهران طنین انداز شد. صدها نفر از دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کرده و به احکام زندان برای دانشجویان زندانی احمد قصابان، مچید توکلی و احسان منصوری اعتراض کردند. این تجمع پرشور پشتیبانی و حمایت دانشچویان دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه تهران، شریف و خواجه نصیر را به همراه داشت که با صدور بیانیه هایی خواهان آزادی این دانشجویان و سایر زندانیان سیاسی شده اند. دانشجویان در این حرکت خود و همراه با طرح خواست های آزادیخواهانه و برابری طلبانه بیزاری و نفرت خود را از سیاستهای سرکوبگران و ضد انسانی جمهوری اسلامی نشان دادند و خواهان برچیده شدن بساط جاسوسی و دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی از دانشگاهها شدند.
حرکت بزرگ امروز دانشجویان پلی تکنیک شایان تحسین است. مبارزه برای آزادی سه دانشجوی زندانی پلی تکنیک و کلیه زندانیان سیاسی تبدیل به یک خواست اساسی جنبش دانشجویی شده است و باید تداوم پیدا کند. ابتکارات دانشجویان در مطرح ساختن خواسته آزادی دوستانشان باید بعنوان الگویی در مبارزه برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی قرار گیرد. تصاویر زندانیان سیاسی باید در نقاط مختلف نصب شود و خواست آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی باید بعنوان یک خواسته اصلی در مبارزات همه اقشار مردم بر علیه جمهوری اسلامی مطرح گردد.
احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری ماهها است که با اتهامات واهی و در حقیقت به جرم شرکت در جنبش دانشجویی ، زندانی و تحت شکنجه و آزار قرار دارند. و نام آنها در کنار نامهای بیش از 400 زندانی سیاسی دیگر قرار دارد که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برند. علاوه بر آن تعداد زیادی از زندانیان گمنام به دلیل اینکه با قوانین اسلامی مخالف هستند و یا از آن سرپیچیده اند، در زندانها محبوسند.
جنبش آزادی زندانیان سیاسی باید گسترش یابد و اعتراضات امروز دانشجویان یک نقطه درخشان و بیاد ماندنی در تاریخ این جنبش با قی خواهد ماند. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی برای آزادی سه دانشجوی زندانی پلی تکنیک و برای آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی اقدامات و فعالیت های خود را گسترده تر خواهد ساخت.
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
سرنگون باد جمهوری اسلامی
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
30 مهر 1386
22 اکتبر 2007

روزنه
حکم اعدام صغرا نجف پور باید فورأ لغو شود!
صغرا در آستانه اعدام قرار گرفت!
بعدا از دو هفته آزادی، صغرا نجف پور را خطر اعدام دوباره تهدید می کند. صغرا که از 13 سالگی به اتهام قتل در زندان رشت به سر می برد، اینک 31 ساله است و 18 سال از بهترین سالهای زندگی خود را در زندان با فکر مرگ بر چوبه دار، سپری کرده است. وجدان بیدار بشریت مترقی جهان باید به این حکم ضد انسانی و شنیع اعتراض کند. صغرا قربانی دیگر مانند کبرا و لیلا است. کودکانی که از ابتدای کودکی به مشقت کار کلفتی در خانه های دیگران، آشنا می شوند و دنیای بیرحم و غیر عادلانه را تجربه می کنند. صغرا از 9 سالگی در خانه ای در رشت مشغول به کار بوده است و متهم است که کودک 8 ساله این خانواده را به قتل رساند است. صغرا برخلاف اعترافش به استناد مدارک موجود، بیگناه است. این دختر بی پناه یکبار در سن 17 سالگلی به پای چوبه دار رفته است ولی اعدام نشده است. تصور اینکه چه شکنجه روانی را تا به حال تحمل کرده است برای هر انسان به سختی امکان پذیر است.
کمیته بین المللی علیه اعدام همگان را فرا می خواند که به کمپین بین المللی آزادی صغرا بپیوندند. ما توانایی این را داریم که با یک اعتراض سراسری به حکم اعدام صغرا و با بسیج افکار عمومی و فشار به دولتها و پارلمانهای اروپای، کانادا و دیگر کشورها موجبات آزادی صغرا را فراهم کنیم. کمیته بین المللی علیه اعدام با تمام امکاناتش می کوشد که جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد. جمهوری اسلامی باید بدون فوت وقت صغرا نجف پور را آزاد کند. این خواست انسانی جنبش علیه اعدام است که ما تلاش خواهیم کرد به بسیج مردم مترقی جهان آنرا به جمهوری اسلامی تحمیل کنیم.
کميته بين المللي عليه اعدام
‏‏‏2007‏/10‏/25
www.adpi.net
manochermasori@yahoo.com
004670491749
روزنه
اعلام زمان و مکان دقیق سمینار پالتاکی مهرنوش موسوی
در دور اخیر جدال میان کمونیسم کارگری با شکست طلبی و سازش در رهبری حزب حکمتیست، دستاوردهای سیاسی مهم و غیر قابل بازگشتی نصیب جنبش کمونیسم کارگری شده است. این تجربه باید از زوایای مختلف بازخوانی و جمع بندی شود. در این باره سمیناری از سوی مهرنوش موسوی برگزار میشود. همانگونه که قبلا نیز به اطلاع رسانده شده است این سمینار روز شنبه 27 اکتبر 2007 ساعت 9 شب به وقت اروپای مرکزی در شبکه اینترنتی پالتاک، اتاق ایران با مهرنوش موسوی برگزار میشود.
جایزه سکولاریست سال در بریتانیا به مینا احدی
معرفی جایزه سکولاریست سال در بریتانیا٬ و گزارشی از مراسم اهدای این جایزه که امسال به مینا احدی٬ عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران٬ سازمانده کمیته بین المللی علیه سنگسار٬ سازمانده کمیته بین المللی علیه اعدام٬ سخنگوی سازمان علیه تبعیض؛ سازمان دفاع از حقوق زن٬ و سازمانده کمیته مرکزی اکس مسلم تعلق گرفت.
ترجمه و تنظیم: جمشید هادیان jhadian@rogers.com
**
انجمن سراسری سکولاریست ها (National Secular Society) یک تشکل بریتانیائی با هدف اشاعه سکولاریزم است که در سال ۱۸۸۶ توسط چارلز بردلاگ تاسیس شده. این تشکل عضو اتحادیه بین المللی اومانیستی و اخلاقی (International Humanist and Ethical Union- IHEU) و متعهد به بیانیه ۲۰۰۲ آمستردام است. این بیانیه سندی است حاوی اصول بنیادی اومانیزم مدرن که در مجمع عمومی IHEU در پنجاهمین سالگرد تاسیس World Humanist Congress (کنگره جهانی اومانیست ها) در سال ۲۰۰۲ به اتفاق آرا بتصویب رسیده است. به اعتقاد IHEUبیانیه آمستردام «بیانیه رسمی اومانیزم جهانی» است (اقتباس از Wikipedia.com). برای اطلاعات بیشتر درباره این انجمن رجوع کنید به:
http://www.secularism.org.uk/about.html
جایزه سکولاریست سال هر ساله به شخصی که مهمترین دستاوردها در راه اشاعه و تثبیت سکولاریزم در سال گذشته را داشته است اهدا میشود. در مراسم امسال که روز ۲۰ اکتبر در یک ضیافت مجلل ناهار با شرکت تعداد زیادی از شخصیت های سرشناس بیخدا٬ سکولاریست٬ آزاداندیش و انساندوست در لندن برگذار شد٬ چهار نفر (مینا احدی٬ پیتر تاچل٬ الیور کام٬ و یوهان هاری) کاندید دریافت این جایزه بودند.
جایزه امسال را قرار بود ریچارد داکینز (Richard Dawkins) دانشمند و فعال سیاسی – اجتماعی سکولاریست سرشناش جهانی به برنده اهدا کند. اما او موفق به حضور در مراسم نشد٬ و پیام کتبی اش در مراسم قرائت شد. داکینز در پیام خود در معرفی مینا احدی و دلیل شایستگی او برای دریافت این جایزه گفته است:
من مدتهاست احساس میکنم که کلید دفع تهدید جهانی تروریزم و ظلم اسلامی در غایت امر در بیداری زنان است٬ و مینا احدی رهبر کاریزماتیکی است که در راه این هدف فعالیت میکند. لگد مال کردن وحشیانه حقوق زنان در بسیاری کشورهای جهان اسلام یک شقاوت شنیع و عریان است. چیزی که قدری کمتر عریان٬ اما بهمان اندازه شنیع است٬ تمایل عافیت طلبانه لیبرال های غربی به همراهی با این شقاوت است. این حتی بدتر از عافیت طلبی است؛ برخوردی از بالا و ترحم آمیز است: «کتک زدن زن بخشی از فرهنگ "آنها" است. ما که هستیم که سنت های آنها را محکوم کنیم؟». با دینی که تا آن حد احساس ضعف و ضربه پذیری میکند که برای ترک کنندگانش حکم مجازات مرگ صادر میکند٬ برخورد سرسری نباید کرد. بنابراین شجاعت اکس مسلم که بپا خاسته و راه مبارزه با این دین را در پیش گرفته شایسته بیشترین ستایش ها و سپاس های ماست. مینا احدی در صف مقدم این گروه شریف [اکس مسلم] قرار دارد. من به او درود میفرستم و دریافت این جایزه بس شایسته بعنوان سکولاریست سال را به او تبریک می گویم.
(برای آشنائی بیشتر با ریچارد داکینز٬ آثار٬ فعالیت ها و دستاوردهای او به بخش آخر این گزارش رجوع کنید.)
کیس پورتئوس وود (Keith Porteus Wood) مدیر عامل انجمن سراسری سکولاریست[ی بریتانیا] در معرفی مینا احدی در این مراسم چنین گفت:انجمن سراسری سکولاریست ها درباره برنده جایزه سکولاریست سال امسال چه میتواند بگوید٬ جز اینکه بر حقانیت ستایش عمیق خود از میزان شجاعت و درجه تعهد مینا احدی بار دیگر مهر تایید بکوبد؟
مینا احدی فعالیت های سیاسی خود را بطور جدی در سن ۱۶ سالگی در ایران شروع کرد. در سال ۱۹۷۹ در دانشگاه تبریز دانشجو بود که انقلاب ایران رخ داد٬ و او بلافاصله دست به کار سازماندهی تظاهرات و میتینگ هائی علیه حجاب اجباری زنان شد. این بلند کردن شجاعانه علم مخالفت موجب شناسائی او از جانب مقامات رژیم شد٬ و طولی نکشید که مینا احدی برای گریز از عقوبت ناچار به زندگی مخفی روی آورد. در اواخر سال ۱۹۸۰ پلیس به خانه او ریخت. در این یورش همسر مینا و چهار نفر از دوستان آنها دستگیر شدند. مینا جان سالم بدر برد به این علت که در آن ساعت در خانه نبود. اندکی پس از یورش پلیس به خانه آنها٬ همسر مینا و چهار رفیق دستگیر شده شان در مقابل جوخه اعدام قرار گرفتند. مینا مدتی به زندگی زیرزمینی ادامه داد و سپس در سال ۱۹۸۱ به کردستان گریخت٬ و در آنجا مبارزه خود علیه رژیم را بمدت ده سال دیگر ادامه داد. در سال ۱۹۹۰ [بعنوان پناهنده سیاسی] به وین رفت. در سال ۱۹۹۶ به آلمان نقل مکان کرد٬ و از آن زمان ساکن این کشور بوده است.در تمام این دوران مینا احدی برای دفاع از حقوق زنان جانانه مبارزه کرده است. او موسس «کمیته بین المللی علیه سنگسار» است که اکنون بیش از دویست شعبه در سراسر جهان دارد. او رهبری «کمیته بین المللی علیه اعدام» را هم بر عهده دارد٬ و سخنگوی سازمان نوبنیاد «علیه تبعیض؛ سازمان دفاع از حقوق زن» نیز هست. مینا احدی در اوایل سال جاری کمیته مرکزی «اکس مسلم» را برای کمک به کسانی که مایل به روی برگرداندن از اسلام و [کلا] دین هستند٬ در آلمان تشکیل داد. این ایده درخشان اکنون در چند کشور دیگر اروپائی نیز پیاده شده است؛ از جمله در بریتانیا توسط مریم نمازی خودمان.
مینا احدی در مقابل موارد اجتناب ناپذیر تهدید به مرگ [از جانب اسلامیست ها] میدان را خالی نکرده و همچنان مصمم و استوار در راه حمایت از زنان در برابر تعدیات ویرانگر اسلام به پیش تاخته است. ترک دین در اسلام ممنوع و حکم آن در برخی کشورهای تحت حاکمیت اسلامیست ها (شامل ایران٬ عربستان سعودی٬ افغانستان٬ پاکستان٬ سودان و موریتانی) اعدام است. مینا احدی اینگونه کشورها را «اسلام زده» میخواند٬ و تجربه شخصی اش از زندگی و زجر تحت حاکمیت این قبیل رژیم ها عزم او را به نجات سایرین از چنگال آنها مدام راسخ تر ساخته است.
احساس مباهات «انجمن سراسری سکولاریست ها» از بزرگداشت این زن بغایت ستودنی٬ غمخوار و مهربان٬ اما به محکمی فولاد٬ بمراتب عمیق تر از آنست که من قادر به بیان آن باشم. خانم ها٬ آقایان٬ این شما و این مینا احدی!
در معرفی ریچارد داکینزَ (Dawkins (Clinton Richard
کلینتون ریچارد داکینز (- ۲۶ مارس ۱۹۴۱) عالم رفتار شناسی جانوری (ethology)٬ بیولوژیست اهل مکتب تکامل و نویسنده کتاب های علمی به زبان عامه فهم برای عموم است. او ریاست بخش درک عامه از علم
(Public Understanding of Science) در دانشگاه آکسفورد را بر عهده دارد.
نام داکینز نخستین بار در سال ۱۹۹۶ با انتشار کتاب ژن خودخواه (The Selfish Gene) بر سر زبانها افتاد. او در این کتاب دیدگاه تکامل بر محور ژن را بصورت عامه فهم مطرح ساخت٬ و در آن اصطلاح مِم (mem) را برای نخستین بار معرفی کرد٬ که متعاقبا به گشایش عرصه جدیدی در پژوهش علمی بنام ممتیکس یاری رساند (درباره memetics و مباحثات و مجادلات و مناقشات فراوانی که برانگیخته است٬ و سئوالات بازی که هنوز باید به آنها جواب دهد٬ رجوع کنید به http://en.wikipedia.org/wiki/Memetics). داکینز خود تئوری جدیدی که در کتاب The Extended Phenotype عرضه کرده است را درافزوده اصلی خویش به عرصه بیولوژی تکاملی میداند. برای توضیحات بیشتر در این باره رجوع کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Extended_Phenotype
ریچارد داکینز یک بیخدا٬ یک ضدمذهب فاش گو٬ یک انساندوست سکولار٬ یک اهل شک علمی٬ و هوادار جنبشی بنام brights movement است. این جنبش با اهداف یک واحد مدنی – اجتماعی (constituency) اینترنتی در روز ۴ ژوئن ۲۰۰۳ شروع بکار کرده٬ و اکنون (اکتبر ۲۰۰۷) بر اثر درافزوده های دانشمندان و فلاسفه ای همچون خود هاکینز سی و چهار هزار عضو ثبت نام کرده از ۱۴۵ کشور جهان دارد. در مورد تاریخچه٬ اهداف و فعالیت های این جنبش بیخدائی
[1] از جمله رجوع کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brights_movement
ریچارد داکینز مولف کتب٬ مقالات٬ فیلم های مستند و مصاحبه های متعدد با رسانه های مختلف در زمینه بیخدائی٬ دفاع از روشن اندیشی٬ و افشای مذهب بعنوان عامل بازدارنده تکامل اجتماعی است. معروفترین کتاب او٬ پس از دو کتاب نامبرده٬ وهمی بنام خدا (The God Delusion) نام دارد که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. داکینز در مقدمه این کتاب همدلی خود را با این مشاهده رابرت پیرزیگ (Robert Pirsig) ابراز میدارد که «وقتی یک آدم دچار یک وهم میشود اسمش را میگذارند دیوانگی. وقتی آدم های زیادی دچار یک وهم میشوند اسمش را میگذارند دین». وهمی بنام خدا در نوامبر ۲۰۰۶ دومین کتاب پرفروش Amazon.com بود٬ و تا سپتامبر ۲۰۰۷ بیش از یک میلیون نسخه از آن بفروش رسید. داکینز تا کنون جمعا ۹ کتاب نوشته٬ اما نظریات رادیکال و بحث برانگیزش موجب نگارش کتب و مقالات بمراتب بیشتری درباره او شده است.
رابرت دانی (Robert Downey) ژورنالیست هوادار تکامل و روشن اندیشی در سال ۱۹۹۶ در مقاله ای در مجله هفتگی Eastsideweek که مخاطبین آن ساکنین بقول معروف high-tech حومه های شهر سیاتل آمریکا (محل ادارات مرکزی مایکروسافت) است٬ ریچارد داکینز را در قیاس با توماس هانری هاکسلی٬ بیولوژیست سال های شصت قرن نوزده که بدلیل هوداری سرسختانه اش از نظریه تکامل « بولداگ داروین» لقب گرفته بود٬ «راتوایلر داروین»
[2] لقب داد. دانی در این مقاله مینویسد اکنون٬ با تاسیس بخش درک عامه از علم (که با کمک یک و نیم میلیون پوندی شخصی بنام چارلز سیمونی Charles Simonyi - - به دانشگاه آکسفورد ممکن گردید و کرسی استادی آن به ریچارد داکینز سپرده شده) او تازه٬ پس از بیست سال درس تحصیل و تدریس در این دانشگاه٬ بعنوان راتوایلر داروین از غلادۀ وظایف روتین آکادمیک خود خلاصی یافته تا تمام توانش را صرف مبارزه در راه بکرسی نشاندن حقانیت علم٬ روشن اندیشی و٬ در یک کلام٬ شعور یومیه صرف (plain common sense) در دنیائی کند که نیروهای خرافه و تاریک اندیشی عمدی در آن گاه بنظر میرسد روزانه قدرتمندتر میشوند.
سایت اینترنتی بخش درک عامه از علم دانشگاه آکسفورد هنوز در دست ساختمان است. اما برخی از مقالات نشریه آن در بخش cached این سایت وجود دارد. خواندن این مقالات٬ و بخصوص مقاله بدون عنوان رابرت دانی در Eastsideweek در معرفی داکینز و این بخش نسبتا جدیدالتاسیس دانشگاه آکسفورد را به همه هواداران علم٬ روشن اندیشی٬ و دفاع از این دو٬ قویا توصیه میکنیم. برای دسترسی به این مقالات سایت Public Understanding of Science را در سایت University of Oxford جستجو کنید.
از جمله کارهای دیگر ریچارد داکینز در زمینه اشاعه علم در میان عموم مردم تولید یک سی دی بسیار جذاب و آموزنده است با عنوان تکامل حیات؛ با ریچارد داکینز که او در آن داستان تکامل را با ساده ترین و شیرین ترین بیان٬ و با استفاده از تکنیک های کامپیوتری٬ به گیراترین نحو بصورت سمعی – بصری روایت میکند. برای تهیه این سی دی میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.simonyi.ox.ac.uk/dawkins/WorldOfDawkins-archive/Dawkins/Work/CDROMs/cdrom.shtml
زیرنویس:
1- bright از لحاظ دستوری اسمی است که مبتکر این جنبش٬ پل گایزرت - Paul Geisert - بر قیاس صفت bright بمعنای تیزهوش٬ یا روشن٬ جعل کرد و بعنوان یک مِم بجای لغت «بیخدا» - godless - که به اعتقاد او بار منفی و نیروی دافعه دارد٬ گذاشت. گایزرت این ایده را از شرکت در تظاهرات بیخدایان در واشنگتن که با شرکت بیش از دو هزار تن از بیخدایان٬ آزاداندیشان و انساندوستان در روز ۲ نوامبر ۲۰۰۲ برگذار شد٬ گرفت. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواهان دفاع از حقوق مدنی٬ جدائی دین از دولت٬ و امکانات بیشتر برای شرکت طیف فکری خود در پروسه تصمیم گیری سیاسی در کشور بودند. الن جانسون (Ellen Johnson) رئیس سازمان «بیخدایان آمریکائی» (American Atheists) در این تظاهرات «کمیته عمل سیاسی بیخدایان آمریکائی» (American Atheists Political Action Committee) را اعلام کرد. رجوع کنید به:
http://en.wikipedia.org/wiki/Godless_Americans_March_on_Washington
2- Bulldog و Rottweiler - نام دو نژاد سگ. سگ بولداگ جثه کوچکی دارد و به سماجت در گرفتن و رها نکردن هر کس که دشمن حسابش کند مشهور است. راتوایلر سگ بلند و هیکل مندی است اگر در تربیت آن بعنوان حیوان خانگی دقت فوق العاده مبذول نشود سگ ذاتا بسیار خطرناکی است.
روزنه


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

Wednesday 24 October 2007

سه شنبه 01/08/1386

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زنده باد آزادی و برابری

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


عناوین اخبارسه شنبه:
گزارش يكي از دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك از وقايع امروز
گزارشی از تجمع امروز در دانشگاه پلی تکنیک
انجمن اسلامی پلی تکنیک و حضور چپها در تجمع روز دوشنبه در این دانشگاه
تجمع دانشجویان در دانشگاه شاهرود در اعتراض به صدور احکام انضباطی
یک فعال دانشجويی به حبس‌ تعزيری محكوم شد
احضار 5 فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی به کمیته انضباطی
انتشار سفید نشریات دانشجویی در اعتراض به صدور حکم برای سه دانشجوی امیرکبیر
بیانیه دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاههای ایران
بیانیه جمعی از دانشجویان و فعالین چپ: برای آزادی دانشجویان زندانی، متحد شویم!
سوقصد به جان مجید حمیدی از فعالین کارگری در سنندج را بشدت محکوم می کنیم و مصرانه خواهان بازداشت و محاکمه عاملین و آمرین این سوء قصد هستیمنگرانی محمود صالحی از ناحیه قلب به دلیل عدم مداوای کلیه
ابراهیم مددی به زندان قزل الحصار منتقل شده است
آموزش و پرورش جذب هر گونه نيروي حق‌التدريس آزاد را ممنوع کرد
بروس آلن معاون دبیر لوكال ١٩٩ اتحادیه ماشین سازی كاناداخواهان آزادی بدون قید و شرط منصور اسانلو شد
ابراهیم مددی به زندان قزل الحصار منتقل شده است
اعتراض هزاران مسافر مترو در تهران
ماکوان مولود زاده را خطراعدام تهد يد ميکند
مينا احدى به عنوان سکولار سال برگزيده شد
تبریک به مینا احدی سکولاریست سال 2007
ابراز نگرانی اتحاديه اروپا از «نقض حقوق بشر» در ایران

«اروپا بار دیگر به ایران بسته تشویقی ارائه می کند»
بحران هسته ای، سولانا با جلیلی و لاریجانی گفتگو کرد
...........................................................................................



گزارش يكي از دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك از وقايع امروز
پيرو اعلانات قبلي و بر اساس پخش تراكت هايي مبني بر برگزاري تريبون آزاد و تجمع دانشجويي از طرف دو طيف انجمن اسلامي دانشجويان پلي تكنيك و دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك ، ظهر امروز تجمعي در صحن مركزي پلي تكنيك و با حضور طيف هاي مختلف از دانشگاه هاي تهران برگزار شد . از جمله ي جرياناتي كه در تجمع و نيز برگزاري تريبون شركت داشتند ، مي توان به دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك ، دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب دانشگاه هاي تهران ، دانشجويان چپ كارگري دانشگاه هاي تهران ، هواداران و جمعي از شوراي مركزي انجمن اسلامي پلي تكنيك ،برخي از اعضاي دفتر تحكيم وحدت و نيز جمعي از دانشجويان ليبرال حضور داشتند .
تجمع از ساعت 11:45 شروع شد و دانشجويان با خواندن سرود يار دبستاني من ، به اعلام حمايت از دانشجويان دربند پلي تكنيك و ساير زندانيان راه آزادي پرداختند . حول و حوش ساعت 12 تريبون فعال شده و دانشجويان به سخنراني پرداختند . چند نفر از اعضا و هواداران انجمن اسلامي و نيز اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم شروع به سخنراني كردند و در ادامه و به شكل كاملا مستقل ، بيانيه ي دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك نيز بيانيه ي دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب دانشگاه هاي تهران ، هر دو توسط دو نفر از دانشجويان پلي تكنيك خوانده شد . در پايان تريبون آزاد ، نامه ي دانشجويان دربند ( مجيد توكلي ، احمد قصابان و احسان منصوري ) كه از اوين فرستاده شده بود خوانده شد . گفتني است در حين برگزاري تريبون ، پلاكارد هايي دست دانشجويان طيف هاي مختلف بود كه جالب تر از همه مي توان به حضور پلاكارد هاي سرخ رنگ در تعداد زياد اشاره كرد . گفتني است اين آغاز مي تواند استارت مناسبي براي فعاليت بيش تر اين دانشجويان باشد . شعار هايي كه روي اين پلاكارد ها درج شده بودند عبارتند از (چند مورد) : " آزادي برابري – اتحاد ، مبارزه ، پيروزي – جنبش دانشجويي ، متحد جنبش كارگري و جنبش زنان – نان ، صلح ، ازادي – دانشجويان دربند را آزاد كنيد – محمود صالحي و اسانلو بايد آزاد شوند و … )
لازم به ذكر است در طول سخنراني ها در تريبون آزاد ، بيانيه هايي بين دانشجويان حاضر پخش شد كه عبارت بودند از : بيانيه ي دانشجويان سوسياليست پلي تكنيك ، بيانيه ي دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب دانشگاه هاي تهران ، بيانيه جمعي از فعالين چپ ( چپ كارگري دانشگاه هاي تهران ، هيات تحريريه ي سلام دموكرات ، نشريه ي ميليتانت ، جمعي از دانشجويان كرد ) ، نيز بيانيه ي انجمن اسلامي دانشجويان پلي تكنيك . ضمنا انجمن اسلامي منتسب به مديريت دانشگاه ( انجمن جعلي) نيز اقدام به پخش بيانيه به تعداد معدودي كرد .
اتحاد عمل دانشجويان به ويژه دانشجويان چپ در اين برنامه مناسب و جالب ارزيابي مي شود .
لازم به ذكر است كه بعد از پايان تريبون آزاد ، دانشجويان در اقدامي هماهنگ به سمت درب ولي عصر رفته و حتي اقدام به شكستن درب كردند كه با پا درمياني جمعي از دانشجويان ، از اين كار منصرف شدند . گفتني است يكي از دانشجويان به هنگام ورود به دانشگاه توسط انتظامات دانشگاه دستگير شد كه پس از 2 ساعت و با دخالت نيروي انتظامي آزاد شد.
آوای دانشگاه
گزارشی از تجمع امروز در دانشگاه پلی تکنیک
امروز دوشنبه مورخ 30 مهر 1386 دانشجویان کمونیست دانشگاه های تهران در راستای دفاع از حقوق انسانی و اجتماعی فعالان دانشجویی در بند ، به دعوت بدنه ی خود در دانشگاه پلی تکنیک تهران اقدام به حضور منسجم در این مراسم نمودند.تجمع در ساعت 12 ظهر با راه پیمایی دانشجویان معترض در صحن دانشگاه آغاز شد. حضورگسترده ی کادر حراست دانشگاه و نیز نیروهای امنیتی و خارج دانشگاهی در محوطه برگزاری تجمع کاملا ً محسوس بود . نمایندگان انجمنهای اسلامی دانشگاههای تهران، خواجه نصیر ، شریف و ... در این تریبون به قرائت بیانیه های خود پیرامون احکام صادره برای دانشجویان پلی تکنیک پرداختند . برخی از فعالین دفتر تحکیم نیز فرصت ایراد سخنرانی پیدا کردند.برخی از شعارهایی که امروز از سوی دانشجویان سر داده شد عبارت است از: «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر ارتجاع »، «احمدی پینوشه ایران شیلی نمیشه»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «رئیس انتصابی استعفا، استعفا»، «مرگ بر سازشکار»، «برپا خیز از جا کن بنای کاخ دشمن» و .... .نظرات جریان چپ در پلاکاردهایی که حاوی پیام هایی مانند: «آزادی برابری»، «جنبش دانشجویی متحد جنبش کارگری و جنبش زنان»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری آزاد باید گردند»، «اتحاد، مبارزه، پیروزی» و .... در دست دانشجویان بود به روشنی بیان گردید.جریان چپ حاضر در برنامه، با گرفتن زمان از مجری تریبون، بیانیه های خود را قرائت کرد. انجمن اسلامی که از هژمونی کامل فعالین چپ در این برنامه چندان راضی نبود، این نارضایتی را با اعتراض به محتوای پلاکاردهای سرخ رنگ جریان چپ در همان ابتدای برنامه عیان کرد و در تلاشی بی ثمر بر آن بود تا به هر بهانه ای برخی از این پلاکاردها را به پایین بکشد و همچنین در هنگام قرائت بیانیه دانشجویان چپ رادیکال و دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک اقدام به کار شکنی می نمود. آخرین حربه کودکانه جریان راست دانشگاهی برای انکار حضور قاطعانه فعالین چپ، پرهیز از انتشار عکسهای این تجمع و صرفا انتشار یک عکس جعلی بود که اساسا متعلق به تجمع دانشگاه دیگر است.نکته ی قابل توجه در این میان، اقدام تعدادی از دانشجویان وابسته به یکی از طیف های راست برای مقابله با حرکت جمعی دانشجویان و ایجاد اختلاف در میان طیف های مختلف دانشجویی بود که با حمله به فعالینی که پلاکاردهای اعتراضی در دست داشتند همراه شد. این عناصر، پلاکارد «یا سوسیالیسم یا بربریت» را نیز پاره کردند.پس از اتمام سخنرانی ها و حرکت دانشجویان به سمت در خیابان ولیعصر، تلاش جریان راست برای مخدوش کردن حضور فعالین دانشجویی در این اعتراض دانشجوئی به کوشش آنان برای حضور انحصاری خود در صف اول تجمع تبدیل شد. جریان راست در تلاش بودند که از حضور پلاکاردهای چپ در جلوی تجمع ممانعت به عمل آورند که البته در این اقدام خود نا موفق شده و جریان چپ توانست با اعلام حضور برجسته خود در برنامه نشان دهد که در دانشگاه پلی تکنیک نیز از این پس هژمونی خود را – همانند دیگر دانشگاهها – اعمال خواهد کرد. عکسها و تصاویر منتشر شده از سوی رسانه های چپ دانشجوئی به خوبی نمایانگر حضور برجسته جریان چپ در این دانشگاه می باشد.در انتهای برنامه، دانشجویان برای رساندن صدای اعتراض خود به سمت درب خیابان ولی عصر حرکت کرده و با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور و خواندن سرود یار دبستانی برنامه اعتراضی خود را به پایان بردند. همزمان با پراکنده شدن دانشجویان تعدادی از آنها توسط انتظامات دانشگاه به دفتر حراست منتقل شدند و تعدادی نیز خارج از دانشگاه توسط نیروی پلیس بازداشت شده و به کلانتری 148 چهار راه ولیعصر انتقال داده شدند.
زنده باد آزادی، زنده باد برابری
وبلاگ آزادی برابری
انجمن اسلامی پلی تکنیک و حضور چپها در تجمع روز دوشنبه در این دانشگاه
تجمع در ساعت 12 ظهر با تریبون انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک آغاز شد . حضورگسترده ی کادر حراست دانشگاه و نیزنیروهای امنیتی و اطلاعاتی خارج دانشگاهی در محوطه برگزاری تجمع کاملا ً محسوس بود . نمایندگان انجمنهای اسلامی دانشگاههای تهران – خواجه نصیر ، شریف و ... – در این تریبون به قرائت بیانیه های خود پیرامون احکام صادره برای دانشجویان پلی تکنیک پرداختند . برخی از فعالین دفتر تحکیم نیزفرصت ایراد سخنرانی پیدا کردند .
در این میان دو جریان چپ حاضر در برنامه ، یعنی « دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاههای ایران» و نیز « دانشجویان سوسیالیست دانشگاه پلی تکنیک » نیز توانستند با گرفتن زمان از مجری برنامه ( انجمن دانشگاه پلی تکنیک ) بیانیه های خود را قرائت کنند . انجمن اسلامی که از حضور پررنگ چپها در این برنامه چندان راضی نبود و این نارضایتی را با اعتراض به محتوای پلاکاردهای سرخ رنگ طیف چپ در همان ابتدای برنامه عیان کرده بود ، و در تلاشی بی ثمر برآن بود تا به هر بهانه برخی از این پلاکاردها را به پایین بکشد ، در دادن زمان کافی برای خواندن بیانیه دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک و دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب ایران به شدت وسواس از خود نشان می داد !!!! به گونه ای که کلنجارهای یک ساعته ی نمایندگان این دو گرایش چپ با مجریان برنامه ( فعالین انجمن پلی تکنیک و دفتر تحکیم ) سرانجام تنها به گرفتن زمانی کوتاه برای قرائت سریع بیانیه آنان منتهی شد .
پس از اتمام سخنرانی ها و حرکت دانشجویان به سمت خیابان ولیعصر ، تلاش فعالین انجمن برای حذف ایماژ حضور پلاکاردهای چپ در برنامه ، به کوشش آنان برای حضور انحصاری خود در صف اول تجمع تبدیل شد . فعالین انجمن در تلاش بودند که از حضور پلاکاردهای چپ در جلوی تجمع ممانعت به عمل آوردند که البته در این اقدام خود نا موفق ماندند و طیف چپ توانست با اعلام حضور برجسته خود در برنامه نشان دهد که در دانشگاه پلی تکنیک نیز از این پس جایگاه خود را – همانند دیگر دانشگاههای تهران – خواهد یافت . عکسها و تصاویر موجود در سایت ها و وبلاگهای غیرانجمنی به خوبی نمایانگر حضور برجسته چپ در این دانشگاه بود .
انتهای برنامه نیز شکایتها ، غرولندها و اعتراضات اعضای انجمن از « سوء استفاده چپها از برنامه ی انجمن اسلامی » جابه جا به فعالین دو طیف چپ حاضر در برنامه می رسید . با این همه می توان از این حقیقت که چپ برای نخستین بار در دانشگاه پلی تکنیک توانست اعلام موجودیت مشهود و ملموسی داشته باشد ، اطمینان حاصل نمود .
وبلاگ آزادی – برابری
تجمع دانشجویان در دانشگاه شاهرود در اعتراض به صدور احکام انضباطی
تعدادی از دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود در اعتراض به آن‌چه آن را صدور حکم محرومیت از تحصیل برای یکی از اعضای انجمن اسلامی منحل شده دانشجویان دانشگاه شاهرود و انحلال انجمن اسلامی و شورای صنفی این دانشگاه می‌خواندند، تجمع کردند.
این دانشجویان در مقابل دانشکده مکانیک تجمع و تریبون آزاد دانشجویی برگزار کردند.
دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین اعتراض‌آمیز به سمت ساختمان مرکزی دانشگاه حرکت کردند و خواهان حضور مسوولین دانشگاه و پاسخگویی آنان در قبال برخوردهای اخیر شدند.
در این تجمع که از ساعت ۱۱:۱۵ شروع و تا ساعت ۱۴ ادامه یافت همچنین دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشایی تشکل‌های انجمن اسلامی و شورای صنفی شده و نسبت به آنچه اقدام برخی مسوولان دانشگاه برای راه اندازی انجمن موازی می‌نامیدند،هشدار دادند.
سخنگوی انجمن اسلامی منحل شده دانشگاه شاهرود درهمین زمینه از صدور حکم بدوی کمیته‌ انضباطی‌اش مبنی بر منع موقت از تحصیل به مدت دو نیم سال با احتساب سنوات خبر داد.
علی قلی‌زاده خاطر نشان کرد: در حکم کتبی کمیته‌ی انضباطی آمده است که پرونده بنده در ۱۰ مهرماه از سوی کمیته‌ی انضباطی دانشگاه مطرح و مطابق با بند (الف) آیین‌نامه و با اتهامات تهدید، توهین، افترا و نشر اکاذیب، انجام اعمال به نفع گروه‌های غیر قانونی و ارتکاب اعمال بر ضد جمهوری اسلامی حکم منع موقت از تحصیل به مدت دونیم سال و با احتساب سنوات صادر می‌شود
خبرنامه امیرکبیر
یک فعال دانشجويی به حبس‌ تعزيری محكوم شد
وكيل مدافع احسان منصوري، مجيد توكلي و احمد قصابان از ابلاغ حضوري احكام موكلانش خبر داد.محمدعلي دادخواه اظهار داشت: طي مراجعه‌اي كه روز گذشته به شعبه‌ي ششم دادگاه انقلاب داشتم احكام احسان منصوري، مجيد توكلي و احمد قصابان كه به ‌٢، ‌٥/٢ و ‌٣ سال حبس محكوم شده بودند به اينجانب ابلاغ شد. وي با بيان اين‌كه نسبت به احكام صادره اعتراض مي‌كنيم، اظهار اميدواري كرد كه طي يك رسيدگي عادلانه و منصفانه در دادگاه تجديدنظر حكم صادره شكسته شود. وي همچنين از محكوميت ابوالفضل جهاندار به ‌١٠٣ روز حبس تعزيري از سوي دادگاه عمومي خبر داد و گفت: در مهلت قانوني نسبت به راي صادره در دادگاه تجديدنظر اعتراض خواهيم كرد.
ایسنا
احضار 5 فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی به کمیته انضباطی
5 تن از فعالان دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان به دنبال تجمع دانشجویی در این دانشگاه و بیانیه صادره از سوی انجمن اسلامی به کمیته انضباطی احضار شدند.امین نظری دبیر انجمن بوعلی به همراه رضا جعفریان،سیاوش حاتم، محمد صیادی و نجمه معصومی دیگر فعالان دانشجویی این دانشگاه به اتهام "توهین به دولت کریمه" به کمیته انضباطی احضار شده اند.
ادوارنیوز
انتشار سفید نشریات دانشجویی در اعتراض به صدور حکم برای سه دانشجوی امیرکبیر
ما، تمام کادر نشرياتي که نامشان خواهد آمد مديران مسئول بازداشتي نشريات دانشگاه اميرکبير را طبق اظهارات و تکذيب صريح آنان، از اتهامات وارده مبرا مي دانيم و خواستار تبرئه و آزادي ايشان هستيم. از اين رو، به منظور اعتراض به حکم زندان دانشجويان دربند اميرکبير، قلم را محکوم به سکوت و اين شماره نشريه ي خود را سفيد منتشر مي کنيم.
خبرنامه، آيينه شريف، نمای شریف، پستو (دانشگاه صنعتی شريف)
آواي مصلوب، پنجره، دگرباش، روزگار ما، پتک، امید فردا، آفتاب (دانشگاه صنعتي شاهرود)
کاويان(دانشگاه پيام نور گرگان)
قاصدک (دانشگاه تهران)
جنبش فرهيختگان (دانشگاه باهنر کرمان)
نشريه گرگان، صوراسرافيل (دانشگاه زنجان)
قلم انجمن (دانشگاه سيستان و بلوچستان)
ارگانون (دانشگاه سوره ي تهران)
آواي رهايي (دانشگاه تهران)
پویش ، ققنوس، ارتباط (دانشگاه خواجه نصیرطوسی)
گام نو (دانشگاه اراک)
آوای نو، سایه ی سفید، (دانشگاه بیرجند)
فریاد انجمن، آرام، نگاه انجمن(دانشگاه شهید چمران اهواز)
هاشور، داروگ، سه نقطه، راه درخشان،یار دبستانی، ارشاک (دانشگاه فردوسی مشهد)
رهگذر( شیراز)
ایران آرمانی، صدا، رهپویه (دانشگاه علوم پزشکی شیراز)
مکث، پنج دیواری، کویر، تشدید (دانشگاه کاشان)
فریاد نور (دانشگاه پیام نور دماوند)
این فهرست در حال تکمیل شدن است.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
بیانیه دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاههای ایران
پیرامون احكام صادره برای سه دانشجوی پلی تكنیك
تنها راه تداوم و پیروزی جنبش ، مبارزه پیگیرانه است.
امروز در شرایطی به سر می بریم كه جامعه و جنبش های اجتماعی در موقعیتی خطرناك و سرنوشت ساز قرار گرفته اند . همگان می دانند كه تعرضی وسیع به ابتدایی ترین حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی در جریان است . هدف اصلی این تعرض سبعانه چیزی جز امحاء و نابود سازی جنبش های اجتماعی آزادی خواه و معترض به وضعیت موجود نیست . قرار است دور دیگری از بقاء حاكمیت بر ویرانه این جنبشها استوار شود . استراتژی همیشگی حاكمیت در مقابل جنبشهای آزادی خواه كه همواره چیزی جز سركوب عریان نبوده است ، به واسطه ترس از تعمیق و رادیكالیزه شدن این جنبشها و بر متن تشدید تخاصمات خارجی و دست بالا پیدا كردن رژیم در این تخاصمات ، به بركت سیاستهای امپریالیستی آمریكا و متحدینش در منطقه ، اوج گرفته است . جنبش كارگری و اعتراضات معلمان و دیگر اقشار زحمتكش جامعه به شدت سركوب می شود و مبارزین آن راهی زندان می شوند . خواسته های برحق جنبش زنان لگدمال می شود و دستگیری فعالان این جنبش شدت می یابد . به بهانه برقراری امنیت اجتماعی ، حرمت انسانی شهروندان عادی جامعه پایمال می شود .
نوك تیز پیكان این حمله ، اما متوجه دانشگاه و جنبش دانشجویی ست . نظم حاكم به خوبی می داند كه بدون سركوب تمام عیار جنبش دانشجویی ، كه اساسا ً سویه ای سیاسی دارد و معطوف به ایجاد تغییرات رادیكال سیاسی و اجتماعی ست ، عقب راندن جامعه ممكن نیست . تحمیل خفقان به جامعه بدون درهم شكستن بلندگوی رسای اعتراض آزادی خواهانه آن – یعنی دانشگاه – ممكن نیست . در عین حال در طرف مقابل نیز عقیم گذاشتن سیاست سركوب و از بین بردن فضای نظامی حاكم بر جامعه بدون مبارزه ای پیگیرانه ، قاطع ، متشكل و هدفمند ممكن نیست . بدون شك جنبش دانشجویی سهم بزرگی در به پیش راندن این مبارزه و به پیروزی رساندن آن بر دوش دارد . در این میان جنبش دانشجویی بدون اتخاذ استراتژی ، سیاست و افقی رادیكال و سازش ناپذیر ، در تمایز با جناحهای مختلف حكومتی و همچنین دولتهای خارجی و در تقابل با سیاستها و نسخه های گوناگون و ارتجاعی آنان قادر نخواهد بود مبارزه ای پیروزمند را به سرانجام رساند . نباید اجازه داد كه جناحهای مختلف قدرت حاكم ، جنبش دانشجویی را به پیاده نظام خویش تبدیل و آنرا به خود ضمیمه كنند . نباید اجازه داد دور دیگری از مبارزه دانشجویان و فداكاری های آنها به پای چنین جریاناتی نوشته شوند . توهم جنبش دانشجویی به افق سازشكارانه و تماما ً واپس گرایانه ی جناحهای به اصطلاح منتقد « درون حكومتی » تنها فعالان این جنبش را به مسلخ سركوب و بی افقی می كشاند . همچنانكه می تواند این سه دانشجوی زندانی را قربانی اصطكاك منافع و نبرد قدرت جناحین حاكمیت جمهوری اسلامی دانست .
پس از شكست اپو‍زیسیون راست طرفدار غرب در پیشبرد برنامه های سیاسی خود در ایران ،‌ گرایشات راست و لیبرالی درون حاكمیت ( از قبیل احزابی چون كارگزاران ، جبهه ی مشاركت ، اعتماد ملی و بقایای نهضت آزادی ) با به راه انداختن كمپینی كثیف علیه فعالین رادیكال دانشجویی ، با توسل به تحریك نیروهای سركوب دولتی و نزدیك به دولت موجود ، به تقلایی مزبوحانه در جهت مصادره جنبش دانشجویی در خدمت رقابتهای انتخاباتی و فرا انتخاباتی خود با جناح حاكم بر همین « دولت » ( ! ) افتاده اند . ضروری ست جنبش رادیكال دانشجویی ، با اتكا به بدنه دانشجویان ، به منظور حفظ استقلال خود در مواجهه با جناحین قدرت حاكم و در برابر فرایند تغذیه تمامیت رژیم از نیروی فكری و مادی این جنبش و تضعیف نیروهای مترقی اجتماعی مقاومت نمایند .
باز هم تأكید می كنیم ، امروز تنها اتحاد استراتژیك جنبشهای اجتماعی ، جنبش كارگری و اقشار زحمتكش جامعه ، زنان و دانشجویان و همبستگی آنها برای پیشبرد مبارزه ای رادیكال ، سازش ناپذیر ، متشكل و هدفمند و مرزبندی صریح سیاسی با جناحهای مختلف قدرت و دخالت دولتهای خارجی ، به ویژه آمریكا و متحدانش ، می تواند تضمین كننده پیروزی بر استبداد و به كرسی نشاندن آزادی و برابری باشد .
ما دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاههای ایران ، ضمن پافشاری بر خواست آزادی فوری دانشجویان زندانی پلی تكنیكی ( قصابان ، توكلی ، منصوری ) و فراخواندن دانشجویان به مبارزه برای رهایی آنان و محكومیت هر نوع استدعا و استمداد از شخصیتها و نهادهای حاكمیت ، برای آزادی دانشجویان ، خواستار تحقق بدون قید و شرط مطالبات زیر می باشیم :
1- آزادی فوری دانشجویان دربند و كلیه زندانیان سیاسی
2- لغو كلیه احكام كمیته های انضباطی و تمامی تضییقات و اقدامات سركوبگرانه علیه فعالین دانشجویی
3- حذف فضای پادگانی و نظامی حاكم بر دانشگاه و آزادی فعالیتهای اجتماعی و سیاسی در دانشگاه
4- آزادی برپایی تشكلهای مستقل دانشجویی ، به عنوان ظرف اعمال اراده دانشجویی و الغاء انحصار تشكلهای حكومتی در دانشگاهها
5- لغو هرگونه تبعیض برمبنای جنسیت در دانشگاه و الغاء هرگونه جداسازی جنسیتی
6- تحقق تمامی خواسته های صنفی دانشجویان
دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاههای ایران
روزنه
بیانیه جمعی از دانشجویان و فعالین چپ: برای آزادی دانشجویان زندانی، متحد شویم!
برای آزادی دانشجویان زندانی، متحد شویم!
طی یک سال گذشته شاهد گسترش سرکوب جنبش های اجتماعی و از آن جمله جنبش دانشجویی بوده ایم. احکام پرشمار کمیته های انضباطی، تعلیق، اخراج و ممنوع الورود کردن دانشجویان، بازداشت و ربودن فعالان دانشجویی، توقیف، سانسور و محدود کردن فضای کار نشریات دانشجویی، تعطیلی انجمن های اسلامی و فشار به شوراهای صنفی و انجمن های فرهنگی-هنری، ستاره دار کردن دانشجویان و هرچه فعال تر کردن کمیته های گزینشی، اخراج و بازنشستگی اجباری اساتید، کنترل حجاب دختران دانشجو، تفکیک و تبعیض جنسیتی، نقض بدیهی ترین حقوق صنفی و افزایش هزینه های زندگی دانشجویی و کنترل سبک زندگی دانشجویی گوشه ای از پروژه حاکمیت برای سرکوب جنبش دانشجویی است. صدور احکام دو تا سه سال حبس تعزیری برای احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی و نیز ادامه بازداشت هدایت غزالی و صباح نصری و یاسر گلی و همچنین بازداشت طولانی مدت یکی از فعالان جنبش زنان دانشگاه علامه به نام محبوبه مقدم آخرین حلقه این زنجیره سرکوب است. کار به جایی رسیده است که یکی از دانشجویان علوم پزشکی همدان، پس از گذشت 48 ساعت از بازداشت، خودکشی می کند.
آزادی! این شعار مردم ایران بود در انقلابی که 29 سال پیش در این کشور اتفاق افتاد. اما خیلی زود استبداد پیشین بازتولید شد. مناسبات سرمایه سالار حکومت اسلامی، چاره ای نداشت جز سرکوب، تا بتواند خود را بر مردم و از سویی دیگر به نظم سرمایه داری جهانی تحمیل کند. زندان، شکنجه و اعدام فعالین اجتماعی، ابزاری بود در دست حاکمیت، برای تثبیت استبداد. کسانی که علیه این مناسبات و برای جامعه ای انسانی جنگیدند، از همان آغاز سرکوب شدند. سرکوب جنبش های اجتماعی ادامه یافت و در دهه 60 به اوج خود رسید. در سال 67، بیش از چهار هزار نفر از فعالین چپ، در دادگاه های تفتیش عقاید چند دقیقه ای، محاکمه و به جوخه های اعدام سپرده شدند. پروژه قتل های زنجیره ای تداوم این سرکوب بود. در این 29 سال، همواره این جو سرکوب بر زندگی مردمان، حاکم بوده و سعی بر آن داشته تا مانع از اعتلای جنبش های اجتماعی شود. پروژه ای که در بهار امسال، در دانشگاه پلی تکنیک کلید خورد، جعل و پخش نشریاتی به طور همزمان، که به وضوح با مشاهده افراد و گروه هایی که از این اتفاق، استفاده کردند و آن را بهانه توقیف تمامی نشریات دانشگاه کردند، مشخص است که از سوی چه کسانی صورت گرفته، تداوم پروژه بزرگتری بود که حاکمیت در چند سال اخیر در برخورد با جنبش های پیشرو و مترقی چون دانشجویان، کارگران، زنان، معلمان، پرستاران و ... در دستور کار خود قرار داده است. در شرایط فعلی، چانه زنی برای آستان بوسی جناح هایی از حاکمیت، برای مقابله با سرکوب یا اقدام به اعتراضات محلی و محدود، نمی تواند راهگشا باشد. باید جنبش را از حالت مقطعی و محلی در آورد، در راه ایجاد تشکل های مستقل دانشجویی کوشید و جنبش را سراسری کرد.
مسلما سکوت در مقابل رفتار وحشیانه آنان با دوستان و رفقای ما و دیگر فعالین جنبش های اجتماعی، باعث شدید تر شدن اختناق و سرکوب وحشیانه تر ما خواهد شد. مطمئنا با همبستگی با هم خواهیم توانست این اختناق را در هم شکنیم. خواهیم توانست تبعیض جنسیتی را از بین ببریم. خواهیم توانست زندانیان سیاسی را آزاد کنیم. خواهیم توانست مناسبات غیر انسانی را، اعدام را، سنگسار را، کار کودکان را، فقر را و استثمار را نابود کنیم و با نیروی متحدانه خود خواهیم توانست "یاران دبستانی" خود را آزاد کنیم.
ما ضمن محکومیت کلیه احکام صادره و ادامه بازداشت غیر قانونی فعالان دانشجویی، خواستار آنیم که:
1- احکام صادره علیه سه دانشجوی پلی تکنیکی لغو شود و به بازداشت خودسرانه دیگر دانشجویان زندانی سریعا پایان داده شود.
2- کلیه احکام تعلیق و ممنوع الورود و ... صادره از طرف کمیته های انضباتی بدون قید و شرط لغو گردد.
3- خواهان ایجاد فضای آزاد فارغ از هر گونه تبعیض به بهانه های سیاسی، جنسی، قومی و ... برای فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و صنفی در چارچوب تشکلات و نشریات مستقل دانشجویی در دانشگاه ها هستیم.
در پایان ضمن اعلام حمایت همه جانبه از خواست های رفقای " دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک"؛ در صورت عدم تحقق هر یک از خواسته های فوق الذکر، حق هر گونه اعتراض را برای خود محفوظ می داریم.
جمعی از دانشجویان و فعالین چپ :
چپ کارگری دانشگاه های تهران
هیئت تحریریه ی سلام دموکرات
نشریه میلیتانت
جمعی از دانشجویان کرد دانشگاه های تهران
دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک
روزنه
سوقصد به جان مجید حمیدی از فعالین کارگری در سنندج را بشدت محکوم می کنیم و مصرانه خواهان بازداشت و محاکمه عاملین و آمرین این سوء قصد هستیم
روز پنجشنبه مورخه 26/7/1386 ساعت 9 صبح مجید حمیدی فعال کارگری در سنندج و از اعضا "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری" و "کمیته دفاع از محمود صالحی" مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفت.بنا بر خبرها سه نفر موتور سوار که نقاب بر چهره هایشان کشیده بودند مجید حمیدی را در نزدیکی منزلش حین رفتن به سر کار با سلاح گرم مورد هدف قرار داده و هفت گلوله به سوی وی شلیک کردند. در نتیجه این تیر اندازی مجید حمیدی به شدت زخمی شده و بلافاصله توسط مردم به بیمارستانی در سنندج منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده و وخامت حالش و عدم امکان مداوای وی در سنندج، او را به بیمارستان امیر اعلم در تهران منتقل کردند.نحوه سوءقصد به جان مجید حمیدی حکایت از استفاده از حربه ترور توسط دشمنان طبقه کارگر بر علیه فعالین کارگری دارد و باید بشدت مورد اعتراض متحدانه کارگران در سنندج و سایر شهرها قرار بگیرد. اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده مجید حمیدی و آرزوی سلامتی برای وی، سوءقصد به جان مجید حمیدی را از سوی هر کسی که صورت گرفته باشد بشدت محکوم میکند و مصرانه خواهان دستگیری و محاکمه عاملین و آمرین این سوءقصد می باشد و از همه کارگران و تشکلهای کارگری میخواهد تا در حرکتی گسترده و متحدانه نسبت به این سوءقصد اعتراض کرده و دوشادوش هم مصرانه خواهان شناسایی و محاکمه عاملین و آمرین سوء قصد به جان این فعال کارگری باشند.
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
27/7/1386
www.ettehade.com
روزنه
نگرانی محمود صالحی از ناحیه قلب به دلیل عدم مداوای کلیه
نگرانی محمود صالحی از ناحیه قلب به دلیل عدم مداوای کلیهبنا به گزارش کمیته دفاع از محمود صالحی : امروز دوشنبه مورخ 30 مهر ماه 1386 محمود صالحی طي تماس تلفني با همسرش نجيبه صالحزاده، در حالیکه به سختی میتوانست حرف بزند، از وضعیت وخیم جسمانی خود خبر داد.محمود صالحی در تماس تلفنی خود اعلام کرد که بر اثر نارسائی کلیوی فشار خون وی بالا رفته و همین مهم روی قلب وی نیز تاثیر گذاشته است.روز دوشنبه 30 مهر ماه زندانبانان با دید وضعیت نابسامان محمود صالحی وی را به بیمارستان انتقال دادند. محمود صالحی توسط پزشک متخصص قلب معاینه شده است. معاینه پزشک متخصص قلب حاکیست که بیماری کلیوی محمود صالحی، به دلیل عدم درمان باعث بروز عارضه قلبی نیز شده که برای پیشگیری باید هرچه سریعتر سونوگرافی شده و به پزشک متخصص کلیه مراجعه شود. لازم به ذکر است که پزشک معالج کلیه، در تاریخ 25/2/86 ( پنج ماه پیش) تاکید کرده بود که سونوگرافی باید انجام گیرد، اما این عمل علیرغم اسرار پزشکان تا به حال صورت نگرفته بود. محمود صالحی که به خاطر دفاع از ابتدائی‌ترین حقوق خود بیشتر از شش ماه است در زندان شهر سنندج به سر میبرد از وضعیت جسمانی نامناسبی برخوردار است، بطوریکه بارها وضعیت وخیم جسمانی وی زندانبانان را مجبور کرده است تا او را به بیمارستان منتقل کنند
ابراهیم مددی به زندان قزل الحصار منتقل شده است
تاریخ :1/8/86
شماره : 389 - 86
به نام آزادی
بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی آقای ابراهیم مددی نائب ریس سندیکای اتوبوس رانی شرکت واحد تهران به همراه افراد بازداشت شده در طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تاریخ 23/7/86 به واحد 3 زندان قزل الحصار که طبق طبقه بندی سازمان زندان های محل نگهداری زندانیانی با جرایم مواد مخدر می باشد ، منتقل گشته است.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران استفاده ابزاری از عدم رعایت اصل تفکیک جرایم برای ایجاد فشار بر فعالین کارگری را محکوم می کند.
Human Rights Activists in Iran
آموزش و پرورش جذب هر گونه نيروي حق‌التدريس آزاد را ممنوع کرد
بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، جذب هر گونه نيروي جديد حق‌التدريس آزاد موضوعيت ندارد و امكانپذير نيست. وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: براي نيروهاي حق‌التدريس آزاد شاغل از سنوات قبل نيز كه به هر دليلي از سيستم آموزش و پرورش خارج شده باشند، در سال تحصيلي 87ــ86 هيچ گونه مجوز و كد پرسنلي براي جذب نيروهاي جايگزين صادر نمي‌شود. بر اين اساس، تعداد نيروهاي حق‌التدريس آزاد هر استان در سال تحصيلي 86ــ85 مساوي خواهد بود با تعداد اين گونه نيروها در سال تحصيلي 86 ــ85 منهاي تعداد رديف‌هايي كه براي تبديل وضعيت استخدام نيروهاي حق‌التدريس واجد شرايط به استان تخصيص داده شده است.
خبرگزاری ایسنا
بروس آلن معاون دبیر لوكال ١٩٩ اتحادیه ماشین سازی كاناداخواهان آزادی بدون قید و شرط منصور اسانلو شد
بروس آلن با ارسال نامه ای به خامنه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت منصور اسانلو خواهان فراهم کردن امکان معالجه او شد. بروس آلن در این نامه تاکید کرد منصور اسانلو به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیز اتحادیه‌ای دستگیر شده است. او در این نامه نوشته است : « ایران به پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی بند (١)٢٢ و مقاوله نامه‌های ٨٧ و ٩٨ سازمان جهانی كار متعهد است؛ كه حقوق متشكل شدن و پیوستن به اتحادیه‌های كارگری را به رسمیت می‌شناسد».
بروس آلن همچنین از خامنه ای خواسته است که علت دستگیری دوباره منصور اسانلو در ١٠ ژوئیه را توضیح داده و امکان دسترسی ایشان به وكیل و خانواده‌اش را تضمین كند.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
1 آبان 86، 23 اکتبر 2007

ضمیمه : متن ترجمه کامل نامه بروس آلن
١٩ اكتبر ٢٠٠٧
برای منصور اسانلو سریعا امكان مدوا فراهم آورید
آقای سید علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی ایران
مطلع شدیم كه دكتر زندان اوین به منصور اسانلو گفته است اگر در عرض ٢ هفته آینده برای مداوای مشكل چشم‌اش اقدامی نكند٬ بینائی‌اش را از دست خواهد داد. از شما می‌خواهم كه سریعا امكان معالجه او را توسط یك چشم پزشك فراهم آورید.
محترمانه به شما یادآوری می‌كنم كه زندانی حق كامل به دسترسی به دوا و دكتر دارد و شما در برابر سلامتی آنها مسئول هستید.
بسیار نگرانم از اینكه شما منصور اسانلو را فقط و فقط به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیز اتحادیه‌ای دستگیر كرده‌اید؛ كه باید سریعا و بدون قید و شرط آزاد شود. یادآوری می‌كنم كه ایران به پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی بند (١)٢٢ و مقاوله نامه‌های ٨٧ و ٩٨ سازمان جهانی كار متعهد است؛ كه حقوق متشكل شدن و پیوستن به اتحادیه‌های كارگری را به رسمیت می‌شناسد.
بسیار سپاسگزار خواهم شد اگر دلیل دستگیری دوباره منصور اسانلو در ١٠ ژوئیه را برایمان توضیح دهید؛ و همچنین به ما بگوئید كه اتهامات وارده بر وی چه هستند.
بعنوان اولویت٬ از مسئولین می‌خواهم كه دسترسی ایشان به وكیل و خانواده‌اش را تضمین كنید.
احتراما
بروس آلن
معاون دبیر لوكال ١٩٩ اتحادیه ماشین سازی كانادا
روزنه
ابراهیم مددی به زندان قزل الحصار منتقل شده است
بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی آقای ابراهیم مددی نائب ریس سندیکای اتوبوس رانی شرکت واحد تهران به همراه افراد بازداشت شده در طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تاریخ 23/7/86 به واحد 3 زندان قزل الحصار که طبق طبقه بندی سازمان زندان های محل نگهداری زندانیانی با جرایم مواد مخدر می باشد ، منتقل گشته است.مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران استفاده ابزاری از عدم رعایت اصل تفکیک جرایم برای ایجاد فشار بر فعالین کارگری را محکوم می کند.
فعالان حقوق بشر در ایران
انتقال یکی از زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا به بهداری
بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج وضعیت جسمی زندانیان سیاسی رو به وخامت بیشتری گراییده ناراحتیهای جسمی آنها شدت یافته . از جمله عوارضی که با آن مواجه هستند عبارتند از : افت شدید فشار خون ،سردرد، سرگیجه و پایین آمدن قدرت تحرک آنها است.
آقای امیر حسین حشمت ساران شرایط جسمی بسیار وخیمی دارد ایشان دچار افت شدید فشار خون شده اند و قدرت تحرکش به حداقل رسیده.
آقای بهروز جاوید طهرانی تا به حال 2 بار به اغما فرو رفته اند و دچار سردرد و سرگیجۀ شدید هستند
آقای افشین بایمانی بد دلیل وخیم شدن وضعیت جسمی اش روز گذشته به بهداری زندان منتقل گردید.
روز چهارشنبه 25 مهر 1386 کارگزاران زندان خواستار مذاکره با یکی از زندانیان سیاسی شدند که در مورد خواسته های آنها صحبت کنند ولی زندانیان سیاسی خواستۀ انها را نپذیرفتن و اعلام نمودند که فقط با حضور تمامی زندانیان سیاسی حاضر به مذاکره هستند. که روز پنجشنبه به آنها اطلاع داده شد که با خواسته های آنها که حضور تمامی زندانیان سیاسی در مذاکره است موافقت شده
لازم به یاد آوری است که که زندانیان سیاسی در اعتراض به حملات خونین در هفته های گذشته ، رعایت نکردن حقوق اولیۀ زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده اند
فعلین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،از سازمانهای حقوق بشری خواهان ارسال هیاتی برای بازدید از زندانهای ایران و اقدامات عاجل برای یایان دادن به جنایتهای ضد بشری علیه زنانیان سیاسی در ایران و بخصوص در زندان گوهرداشت کرج است.
فعلین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
26 مهر 1386 برابر با 18 اکتبر 2007
اعتراض هزاران مسافر مترو در تهران
بنا به خبری که به حزب رسیده است دیشب (شنبه 28 مهر 1386) حدود 6 هزار نفر از مسافران متر در ایستگاه آریاشهر، که عازم کرج و گلشهر بودند، به مدت یکساعت با هو کردن مسئولین ایستگاه و کوبیدن به در و پیکر قطار به وضع نامناسب حمل و نقل شهری اعتراض کردند. پلیس و مسئولین ایستگاه از ترس دستپاچه شده و از مردم تقاضای آرامش و خونسردی میکردند اما با هو و اعتراض مردم پاسخ میگرفت. در اثر این اعتراض بعد از 45 چند قطار سریع السیر را پست سرهم آوردند و مسافران جابجا شدند.
این گزارش در باره زمینه این حرکت اعتراضی و وضع بسیار بد حمل و نقل شهری در تهران می افزاید:
بعد از افزایش قیمت بنزین، قیمت تمام اجنا س افزایش یافته و روی آوری اکثر مردم محروم به استفاده از وسا ئط نقلیه عمو می، از قبیل اتوبوس، مترو و مینی بوس و ماشینهای مسیری به شدت افزایش یافته که موجب صفهای طولانی در سطح استگا های مربوطه شده است. که به شکل غیر قابل تصوری از ساعت پنج صبح تا یازده شب به چشم می خورد. این در شرایطی است که به قول مسئولین شهر داری ، سازمان اتو بوس رانی ، سازمان قطار شهری (مترو) به نا وگان حمل و نقل شهری به تر تیب به هر کدام صدها و هزاران دستگاه افزوده است.
مد تهاست که وضعیت تردد با مترو در داخل شهر تهران و همچنین از تهران به سمت کرج و گلشهر و بلعکس بسیار اسفبار است. به حدی که هر روز عده از کودکان و سالمندان دچار آسیب جسمی و تنفسی می گردند. فر سوده شدن سیستم حمل ونقل بخصوص قطار شهری موجب میشود که در یک سفر بارها در وسط راه برق آنها قطع گردد. بطوری که مردم ، هم در استگاههای آن و یا در بین راه، ساعتها از کار و زندگی خود می مانند. اعتراض دیشب در آریاشهر تنها یک نمونه از اعتراض هر روزه مردم به این اوضاع است.
نیازی به تاکید نیست که مسبب بلافصل گرانی و وضعیت اسفبار زندگی و از جمله حمل و نقل شهری حاکمیت رژیم اوباش اسلامی سرمایه داران است که تنها با توسل به اعدام و ترور و زندان خود را در راس جامعه حفظ کرده و امروز را به فردا میکنند. حزب کمونیست کارگری همه مردم را فرا میخواند تا علیه گرانی، علیه اوضاع نابسامان حمل و نقل شهری که بعد از افزایش قیمت بنزین به مراتب وخیم تر شده است به مبارزه ای متحد و سراسری برخیزند. باید این جمهوری اسلامی را سرنگون کرد و جمهوری سوسیالیستی را برقرار کرد و اختیار جامعه را بدست گرفت.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
29 مهر 1386، 21 اکتبر 2007

روزنه
ماکوان مولود زاده را خطراعدام تهد يد ميکند!
به اين جنايت آشکار و بيشرمانه جمهوري اسلامي اعتراض کنيد!
اگر از وکيل ماکوان، از اطرافيان و يا از خودش بپرسيد، چرا دستگير شده است، پاسخ دقيقي نمي شنويد. چرا که ماکوان ابدا جرمي مرتکب نشده است. اگر از همين ها سوال کنيد شاکي کيست، باز پاسخ منفي است چرا که شکايت پس گرفته شده و در اين پرونده کسي شاکي نيست، اما حکومت اسلامي و باندهاي جنايتکار ميخواهند بهر قيمتي شده اين جوان ٢۰ ساله را اعدام کنند.
ماکوان، ١٣ ساله بود که با يک پسر همکلاسي خود ارتباط جنسي داشته و يا متهم به داشتن رابطه جنسي شده است. بعد از اينکه ماکوان ٢۰ ساله شده، او را به اين " جرم" دستگير کرده وبراي تحقير او و خانواده اش ، ماکوان را سوار بر خر کرده و در شهر پاوه مي گردانند. سپس او را روانه زندان ديزل آباد کرمانشاه کرده و به اعدام محکوم ميکنند.
اکنون حتي پارکي را که بايد او را اعدام کنند، معين کرده و روبروي خانه ماکوان و خانواده اش ، در يک پارک،در ملا عام ميخواهند او را به دار بکشند.
کميته بين المللي عليه اعدام از يک هفته قبل در جريان اين پرونده قرار گرفته و مجموعه اقداماتي را براي نجات جان اين جوان انجام داده است. تماس با اتحاديه اروپا و نمايندگان پارلمان در چندين کشور و همچنين تماس با نهادهاي مدافع حقوق انساني و سازمان عفو بين الملل از جمله اين اقدامات فوري است.
ما به اين اقدامات و اعتراض خود ادامه خواهيم داد. و اميدواريم بتوانيم ماکوان را از مرگ حتمي نجات دهيم. طبق آخرين اخباري که به دست ما رسيده است، حکم اعدام او امضا شده و احتمال اجراي حکم در اين روزها بسيار زياد است.
کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند، کمک کنند جان اين جوان را نجات دهيم.
کميته بين المللي عليه اعدام
‏٢٣ اکتبر ٢۰۰۷
www.adpi.net
manochermasori@yahoo.com
004670491749
روزنه
مينا احدى به عنوان سکولار سال برگزيده شد
روز شنبه ٣٠ اکتبر2007 در شهر لندن, طى مراسم با شکوهى مينا احدى بعنوان سکولار سال برگزيده شد.
جامعه سکولار انگليس هر ساله از ميان شخصيتهاي جهاني يک نفر را به عنوان سکولار سال انتخاب ميکند. امسال هم طبق روال هر ساله از ميان شخصيتهاي جهاني و سکولار ابتدا 10 نفر را کانديد سکولار سال کرده و از ميان آنها 5 نفر انتخاب شدند. از ميان اين 5 نفر روز شنبه 20 اکتبر مينا احدي به عنوان سکولار سال برگزيده شد. دو سال قبل مريم نمازى از طرف اين نهاد به عنوان سکولار سال برگزيده شد بود.
در مراسم امسال روز شنبه 20 اکتبرابتدا "کيت پارت شيوزوود" مسول جامعه سکولارهاي انگليس به حاضرين خوشامد گفت و بعد از اجراى چند آهنگ از طرف يکى از هنرمندان و اجراى چند برنامه تفريحى، جايزه سکولار سال از طرف نويسنده سر شناس انگليس جان اسميت john smithبه مينا احدى تقديم شد.
در اطلاعيه رسمى جامعه سکولار در اين مورد آمده است: منيا احدى سالهاى سال است در دفاع از حقوق انسانى مبارزه ميکند. تشکيل کميته عليه سنگسار در سال ٢٠٠١ و همچين فعاليت بعنوان سخنگوى کميته بين المللى عليه اعدام و فعاليت در " عليه تبعيض سازمان دفاع از حقوق زنان" و تشکيل سازمان اکس مسلم در آلمان از جمله فعاليتهاي درخشان مينا احدى در دفاع ازسکولاريزم و حقوق انسان است. در پايان اين بيانيه آمده است: براى جامعه سکولارانگليس جاى بسى خوشحالى است که مينا احدى اين فعال پيگير و خستگى نا پذير را به عنوان سکولار سال انتخاب مى کند.
ريچارد داو کينز نويسنده و منتقد سر شناس عليه مذهب که قرار بود اين جايزه را به مينا احدي بدهد، متاسفانه به دليل بيماري در اين مراسم نتوانست حضورداشته باشد. اما او طى پيامى از فعاليتهاى مينا احدى قدر دانايي کرد و او را ليدر مبارزه عليه اسلام سياسي دانست.
ريچارد داوکينزدر بخشي از پيام خود چنين نوشته است: "براى اينکه رفتارهاى تروريسم اسلامى را متوقف کنيم کليد ش اين است که زنان آگاه شوند. و مينا احدى به عنوان يک ليدر پر شور در اين راه فعاليت مي کند و مي خواهد آن را خاتمه بدهد. اکس مسلم هاي که در مقابل اينها ايستاده اند شايسته اين هستند که به خاطرفعاليتشان از طرف ما بيشترين قدرداني را دريافت کنند و در جلوى اين صف پرافتخار مينا احدي قرار دارد". داو کينز مينا احدي را رهبر يک جنبش مترقى و انسانى و مدافع حقوق زنان ناميده و بر گزيده شدن او را بعنوان سکولار سال تبريک گفته است. او همچينين دفاع کامل خود از فعاليتهاى سازمان اکس مسلم را در اين پيام اعلام کرده است.
مينا احدى در مراسم دريافت اين جايزه طى سخنان کوتاهى از جامعه سکولار انگليس تشکر کرد و اعلام کرد که سکولاريسم در اروپا در خطر است. او گفت در کشورهاى اروپايي کليسا و مذهب کماکان در دولت و آموزش و پرورش دخالت مى کنند. جنبش سياه اسلام سياسى هم وارد ميدان شده و در مقدرات و زندگى مردم فرارى از کشورهاى اسلام زده دخالت مى کنند.
مينااحدى گفت مذهب بايد از دولت و آموزش و پرورش جدا شود. همه مذاهب و بطريق اولى اسلام سياسى بعنوان يک جنبش تروريستي و ضد انسانى نبايد در زندگي مردم دخالتي داشته باشند. مينا احدى در پايان از ضرورت همکارى و فعاليت هاى گسترده سکولارها در دنيا در دفاع از سکولاريسم صحبت کرد. اين سخنان با تشويق پرشورحاضرين روبرو شد و بعد از پايان مراسم بسياري از حاضرين مينا احدى را در آغوش گرفته و براى او و فعاليت هايش آرزوى موفقيت کردند.
انتخاب مينااحدى بعنوان سکولار سال يک موفقيت مهم براى فعالين ضد مذهب و سازمانهاي اکس مسلم محسوب ميشود.
سازمان اکس مسلم – آلمان
21 اکتبر 2007
http://www.ex-muslime.de/
00491775692413
روزنه
تبریک به مینا احدی سکولاریست سال 2007
مینا عزیز
انتخاب تو بعنوان سکولاریست سال از جانب جامعه سکولار انگلیس را صمیمانه تبریک میگویم. این انتخابی کاملا بجا و شایسته و نشاندهنده اهمیت و جایگاهی است که فعالیتهای خستگی ناپذیر تو علیه اسلام سیاسی، در مقام مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام، کمیته علیه سنگسار و کمپین اکس مسلم، در میان آزادیخواهان و سکولاریستهای دنیا یافته است. این انتخاب برای تو، برای رفیق مریم نمازی که دو سال قبل بعنوان سکولار سال انتخاب شد و برای کلیه رفقائی که در این کمپینها و نهادها علیه اسلام سیاسی و علیه دخالت مذهب در دولت و در زندگی اجتماعی انسانها فعالیت میکنند یک دستاورد ارزشمند و یک گام دیگر بجلو است. این موفقیت را به همه شما عزیزان تبریک میگویم و دستتان را به گرمی میفشارم.
با امید پیشرویها و موفقیتهای بیشتر در مبارزه علیه مذهب در ایران و در سراسر جهان.
حمید تقوائی، دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
22 اکتبر 2007

ابراز نگرانی اتحاديه اروپا از «نقض حقوق بشر» در ایران

اتحاديه اروپا روز سه شنبه ۲۳ ماه اکتبر در بيانيه ای نسبت به آنچه «سرکوبی فزاينده آزادی بيان و تشديد محدويت ها بر مطبوعات ايران» خوانده، «عمیقا» ابراز نگرانی کرده و خواهان آزادی فوری عمادالدين باقی، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در ايران و سه دانشجوی بازداشت دانشگاه امير کبير شده است.رياست دوره ای اتحاديه اروپا، که هم اکنون در اختيار پرتغال است، در بيانيه خود با اشاره «تضييع فزاينده حقوق و آزادی های گروه های مختلف در جمهوری اسلامی» نوشته است:«اتحاديه اروپا تعطيلی روزنامه ها، مجلات، به ويژه خبرگزاری کار ايران، ايلنا، و همچنين سرکوب فزاينده روزنامه نگاران، وبلاگ نويسان و فعالان حقوق بشر که برای دستيابی به حقوق خود تلاش می کنند، را محکوم می کند.»رياست دوره ای اتحاديه اروپا در بخش ديگری از اين بيانيه خود خواهان آزادی فوری عمادالدین باقی، احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توکلی ، سه دانشجوی زندانی دانشگاه اميرکبير شده است.عمادالدين باقی از روزنامه نگاران اصلاح طلبی است که بعد از سپری کردن مدتی در زندان به دليل نوشته هايش، به فعاليت برای دفاع از حقوق زندانيان و همچنين تلاش برای لغو مجازات اعدام در ايران روی آورد.آقای باقی بنيانگذار« انجمن های دفاع از حقوق زندانيان و پاسدار حق حيات» است که يکشنبه بيست دوم مهرماه (دوازدهم اکتبر) به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» بازداشت شده است.اين بيانيه درباره حکم صادره عليه دانشجويان دانشگاه امير کبير تاکيد کرده است:«اين احکام نقض آشکار تعهدات بين المللی ايران در زمينه حقوق بشر است.» شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران مجيد توکلی را به سه سال و احمد قصايابان را به دو سال و نيم و احسان منصوری را به دو سال زندان محکوم کرده و با قيد «تعزيری» بودن اجرای حکم زندان را اجباری کرده استدر اين بيانيه همچنين از ايران خواسته شده تا با رعايت تعهدات بين المللی خود درزمينه حقوق بشرو رفع محدويت فعاليت های سياسی، زمينه برگزاری انتخاباتی آزاد و دمکراتيک را فراهم کند. اين بيانيه که از سوی رييس دوره ای اتحاديه اروپا به نمايندگی از بيست و هفت کشورعضو اين اتحاديه صادر شده است مورد حمايت کشورهای غير عضو نيز، مانند نروژ، ايسلند، اوکراين، مولداوی و جمهوری های يوگسلاوی سابق ، قرار گرفته است.
«نامه سر گشاده باقی به رييس قوه قضاييه ايران»
در حالی که رياست دوره ای اتحاديه اروپا خواهان آزادی عمادالدين باقی شده است که وی پيش از بازداشت در نامه ای سرگشاده به رييس قوه قضاييه، که آن را «تظلم نامه»خود خوانده، از وی خواسته بود که پشتيبان حقوق فردی و اجتماعی شهروندان باشد.نامه آقای باقی به رييس قوه قضاييه ايران پس از بازداشت وی به صورت عمومی منتشر شده است .آقای باقی در اين نامه چند صفحه ای به طور مشروح به فشارها و محدوديت هايی که بر وی و خانواده اش وارد شده اشاره کرده، از جمله، ممنوعيت تدريس در دانشگاه، لغو مجوز فعاليت های مطبوعاتی و ممنوعيت مصاحبه خبری با رسانه های خارجی.آقای باقی می نويسد که « در طول ۲۵ سال گذشته شغل اصلی من پژوهش و تاليف بوده و تاکنون ۲۱ کار پژوهشی ، مجموعه مقالات و ترجمه منتشر کردم. اما هفت کتاب من يا پس از انتشار توقيف شده يا پيش از انتشار ممنوع گرديده است.»وی از شنود تلفن هايش شکايت کرده است و می گويد: خانه ام تحت مراقبت امنيتی است و از ساختمان های مشرف بر خانه ما با دوربين و وسيله استراق سمع همه چيز تحت کنترل است.در بخشی از اين نامه، آقای باقی به چند و چون ماجرای ممنوع الخروج شدن خود و خانواده اش اشاره کرده و می نويسد«در حالی که می توان از پيش به افراد و به ويژه افراد شناخته شده اطلاع دهند که اجازه خروج از کشور را ندارند، از اين کار ساده امتناع می ورزند و پس از اينکه آنها وقت و هزينه زيادی را برای تدارک سفر صرف می کنند، در لحظه خروج دست به چنين عملی می زنند و شهروندان را بدينوسيله مورد آزارو اذيت قرار می دهند.»وی همچنين به فشارهای سازمان بازرسی کل کشور و وزارت کشور برای تعطيلی انجمن دفاع از حقوق زندانيان که آقای باقی رييس آن است اشاره کرده است.این فعال حقوق بشر در پايان اين نامه خود نوشته است:«اگرچه نوشتاری که آمد ذکر احوال شخصيه بود اما مهمترين نکته و مقصود من از تظلم نامه اين است که آنچه گزارش شد در رفتاری که با هزاران شهروند ديگر در اين مرز و بوم رخ داده و می دهد، ناچيز و بی رنگ است.»
رادیوفردا
«اروپا بار دیگر به ایران بسته تشویقی ارائه می کند»

سخنگوی خاوير سولانا، سرپرست سياست خارجی اتحاديه اروپا، در آستانه ديدار اين مقام اروپايی با سرپرست جديد تيم مذاکرات هسته ای ايران گفت که به رغم هر تغيير احتمالی در مواضع ايران، اروپا بار دیگر بسته پيشنهادی خود را برای بازگرداندن ايران به مذاکرات هسته ای، به این کشور ارائه می کند.پيش از استعفای علی لاريجانی از سمت دبيری شورای عالی امنيت ملی، قرار بود که وی در ديدار روز سه شنبه با خاوير سولانا، نمايندگی ايران را به عهده داشته باشد، اما استعفای وی و منصوب شدن سعيد جليلی به اين سمت موجب شد تا آقای جليلی به عنوان سرپرست تيم مذاکرات هسته ای، هدايت اين مذاکرات را از سوی ايران به عهده بگيرد.با اين حال علی لاريجانی کماکان به عنوان نماينده آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، در شورای عالی امنيت ملی، در مذاکرات روز سه شنبه حضور خواهد داشت.علی لاريجانی و سعيد جليلی، در شهر رم، پايتخت ايتاليا با خاوير سولانا ديدار خواهند کرد.برخی ناظران می گويند که آقای جليلی که از نزديکان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران است، مواضع تندتری در پرونده هسته ای ايران اتخاذ خواهد کرد.کريستينا گالاک، سخنگوی آقای سولانا به خبرگزاری رويترز گفت: «ما می رويم که ببينيم آنها با چه موضعی به رم می آيند.»ايران از سوی جامعه جهانی تحت فشار است که برنامه غنی سازی اورانيوم خود را متوقف کند، چرا که کارشناسان اتمی می گويند که غنی سازی اورانيوم برای پروژه توليد برق از انرژی هسته ای، « ضروری» نيست، اما برای ساخت بمب هسته ای در يکی از روش های توليد اين تسليحات، «يکی از مراحل ضروری» محسوب می شود.تا کنون دو قطعنامه در شورای امنيت صادر شده که در هر دو قطعنامه از ايران خواسته شده غنی سازی اورانيوم را متوقف کند، اما ايران از اجرای اين قطعنامه های خودداری کرده است و اين احتمال وجود دارد که شورای امنيت با صدور سومين قطعنامه، اقدامات تنبيهی سخت گيرانه تری را عليه ايران در پيش بگيرد.
رادیوفردا
بحران هسته ای، سولانا با جلیلی و لاریجانی گفتگو کرد
به گزارش خبرگزاری رويتر، خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر سه شنبه در رم با سعید جلیلی، دبیر جدید شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی در مورد بحران هسته ای رژیم تهران گفتگو کرد.بنا بر این گزارش، دو طرف پس از مذاکرات امروز برای برگزاری دور جديدی از گفتگوها تا آخر ماه نوامبر و بعد از آنچه که هر دوی آنها آن را نشستی "سازنده" در رم توصيف کردند، ابراز اميدواری نمودند. لاريجانی، دبیر برکنارشده شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی نیز در گفتگوهای امروز حضور داشت.سولانا باید تا آخر ماه نوامبر در گزارشی به گروه پنج بعلاوه یک (5 کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان) اعلام کند که آیا رژیم تهران با توقف برنامه غنی سازی اورانیوم طبق درخواست شورای امنیت سازمان ملل موافقت کرده است یا خیر. خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از رم نوشت اين نخستين دور ملاقات سولانا با جليلی است که به اعتقاد تحليلگران انتصاب وی به سمت دبیری شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی احتمالا به معنای اتخاذ موضع شديدتر در مناقشه مربوط به برنامه هسته ای رژیم تهران است. جليلی از مقامات تندرو و نزديک به احمدی نژاد است که روز يکشنبه پس از استعفای ناگهانی لاريجانی جايگزين وی شد. خبرگزاری فرانسه نوشت هرچند انتظار اندکی از پيشرفت در مذاکرات رم وجود دارد اما اين مذاکرات از اين حيث که جليلی گفته است قصد دارد موضع جدی تری اتخاذ کند، به دقت زير نظر قرار دارد.



برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613

در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk.news@gmail.com

Monday 22 October 2007

دوشنبه 30/07/1386







دانشجویان پلی تکنیک با شعار
زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر دیکتاتور و سوسیالیسم یا بربریت
به مقابله با تعرض حکومت اسلامی برخاستند

امروز ۳۰ مهر دانشگاه پلی تکنیک صحنه اعتراض پرشور دانشجویان علیه سیاست زندان و شکنجه و سرکوب حکومت اسلامی بود. دانشچویان دانشگاه پلی تکنیک به همراه تعدادی از دانشجویان سایر دانشگاه ها که تعدادشان به بیش از ۵۰۰ نفر می رسید امروز در دانشگاه پلی تکنیک و اطراف آن دست به تجمع اعتراضی زدند و بار دیگر علیه سیاست های سرکوبگرانه حکومت شعار دادند و با پلاکاردهائی مطالبات آزادیخواهانه مردم ایران را برافراشتند.
تجمع که از ساعات اولیه امروز شروع شده بود حوالی ظهر با ازدیاد جمعیت دانشجویان با بالا بردن عکس دانشجویان زندانی بعلاوه پلاکاردهایی با شعار های "دانشجویان زندانی را آزاد کنید"، "احمدی نژاد! یاران دبستانی ما را آزاد کن" ادامه یافت. در ادامه تظاهرات دانشجویان از دانشگاه های محتلف به خواندن بیانیه هایی از دانشگاه های تهران، شریف، خواجه نصیر و "فعالان و دانشجویان چپ دانشگاه های تهران" پرداختند. در ادامه یکی از دانشجویان پلی تکنیک "بیانیه دانشجویان سوسیالیست" را قرائت کرد که با استقبال دانشجویان مواجه گردید. در ادامه این تظاهرات دانشجویان خواهان برچیده شدن بسیج دانشجویی از محیط دانشگاه شدند. در تظاهرات امروز پلاکاردهای سرخ "سوسیالیسم یا بربریت"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "اتحاد مبارزه پیروزی"، "جنبش دانشجویی متحد جنبش کارگری و جنبش زنان"، و همچنین شعار "پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی" برافراشته شد و در ادامه تجمع شعار "مرگ بر دیکتاتور" سرداده شد.
دانشجویان از دانشگاه های دیگر به قصد پیوستن به جمع معترضین در بیرون پلی تکنیک حضور داشتند که با مانع نیروهای انتظامی برای ورود به دانشگاه مواجه بودند. دانشجویان داخل پلی تکنیک و دانشجویان بیرون برای شکستن درب دانشگاه توانستند صفوف نیروهای حراست و انتظامات و نیروهای انتظامی بیرون دانشگاه را بشکنند و به در ورودی دانشگاه حمله کنند که با حمله گارد ضد شورش مواجه شدند و موفق به شکستن درب نشدند.
بنا به گزارش وبلاگ آوای دانشگاه، در تجمع امروز دانشجویان پلاکاردهایی با شعارهای:
"اتحاد، مبارزه، پیروزی"، "جنگ نه"، "دانشجو، کارگر معلم اتحاد اتحاد"، "محمود صالحی و منصور اسالو آزاد باید گردند"، " هر گونه دخالت خارجی محکوم است"، " پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی"، " نان صلح آزادی" و در کنار آن ها چندین پلاکارد سرخ دیگر با شعارهای: "مرگ بر دیکتاتور" و "سوسیالیسم یا بربریت" حمل میکردند.
سازملن جوانان کمونیست از دانشجویان سراسر کشور می خواهد با پیوستن به این اعتراضات صفوف مبارزه و تعرض به سیاست های سرکوب جمهوری اسلامی را قدرتمند تر کنند و به دفاع از مطالبات بحق دانشجویان پلی تکنیک و سایر مطالبات دانشجوئی و نیز مطالبات آزادیخواهانه مردم ایران برخیزند.
زنده باد مبارزات دانشجویان
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
٣٠ مهر ۸۶ ، ۲٢ اکتبر ۲۰۰۷
گزارش از پلی تکنیک
حکومت نظامی در پلی تکنیک شروع شد! به دنبال اعلام برنامه برگزاری تجمع در صحن اصلی دانشگاه پلی تکنیک، از ساعات اول کاری امروز تمام دربهای دانشگاه پلی تکنیک از جمله درب خیابان رشت و همچنین ولی عصر بسته شده اند و تنها دانشجویان این دانشگاه از طریق درب خیابان حافظ ، آن هم با نام نویسی در دفتر بزرگ حراست می توانند وارد دانشگاه شوند. همچنین حراست دانشگاه با موتور در محوطه دانشگاه مشغول گشت زنی هستند و هرگونه تحرکی را کنترل می کنند. قابل توجه است که دانشگاه پلی تکنیک بیشترین تعداد نیروهای حراستی را درخدمت دارد و همگی آنها یا از بازنشستگان ناجا هستند و یا مورد تائید این دستگاه پلیسی.درگیری و تجمع در خارج از دانشگاه بنا بر آخرین اخبار رسیده حدود 500 نفر اکنون با برافراشتن پلاکاردهایشان رو به روی سالن تجمعات پلی تکنیک تجمع کرده اند. همچنین طی یک درگیری کوتاه شیشه های دانشکده شیمی دانشگاه پلی تکنیک توسط دانشجویان شکسته شد. از خارج از دانشگاه نیز خبر رسیده است که عده ای از دانشجویان پلی تکنیکی و غیر پلی تکنیکی که موفق به ورود به دانشگاه نشده اند خارج از درب های دانشگاه در محاصره ی نیروهای امنیتی پلیس قرار دارند. خیابان های اطراف دانشگاه از جمله خیابان رشت کاملا توسط پلیس مسدود شده و اجازه ی ورود و خروج به هیچ دانشجویی داده نمی شود.بیانیه دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب خوانده شد بیانیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب دانشگاه های ایران توسط بیتا صمیمی زاد دانشجوی پلی تکنیکی خوانده شد و با تشویق دانشجویان و سر دادن شعار توسط دانشجویان معترض حمایت شد.دستگیری تعدادی از دانشجویان معترضپس از پایان یافتن تجمع دانشجویان در پلی تکنیک و خروج آنان از دانشگاه، نیروی انتظامی اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان نموده است.تعدادی از دانشجویان پس از خروج از خیابان رشت و وارد شدن به خیابان ولیعصر مورد تعقیب پلیس قرار گرفتند و نکته ی جالب در این دستگیری این است که درجه داران نیروی انتظامی با فریاد "دزد، دزد" اقدام به تعقیب و بازداشت این دانشجویان کردند. همچنین یکی از دانشجویان چپ که در حال تهیه ی عکس از تجمع و اعتراضات بود، توسط حراست دانشگاه بازداشت شده و دوربین وی ضبط شده است.هم اکنون دانشجویان به علت احتمال دستگیری توسط نیروهای امنیتی از خروج از دانشگاه خودداری می کنند.

گزارش لحظه به لحظه از تجمع دوشنبه در پلی تکنیک
از ساعات ابتدای صبح تا ساعت ۱۱
از ساعات ابتدای روز دوشنبه ۳۰ آبان بنا به فراخوانی که از روز های گذشته به صورت گسترده در میان دانشجویان پلی تکنیکی پخش شده بود و مورد حمایت دیگر دانشجویان دانشگاه های تهران قرارگرفته بود . امروز ساعت ۱۲قراراست برگزاری تجمع و تریبون آزادی در اعتراض به صدور احکام ۳ دانشجوی زندانی و ادامه بازداشت دیگر دانشجویان زندانی برگزار شود.
بنا به اخبار رسیده به آوای دانشگاه از ساعات ابتدایی صبح امروز حضور نیرو های امنیتی و اطلاعاتی به صورت محسوسی در درون دانشگاه پلی تکنیک و اطراف آن چشم گیر بود به صورتی که درب خیابان ولی عصر به طور کامل بسته شده است و درب خیابان حافظ کاملا کنترل می شود به صورتی که تنها جا برای حرکت یک نفر وجود دارد و نیروی های حراست کاملا چهره افراد را با عکس کارت دانشجویی پلی تکنیک چک می کننند. در درون دانشگاه در هر چند متر ۲ تن از نیروی های حراست ایستاده اند. در خیایبان حافظ و رشت نیرو های لباس شخصی اطلاعاتی و امنیتی در کنار ماشین ها پلیس حضور چشم گیری دارند.
بنابه همین گزارشات رسیده به آوای دانشگاه اجازه ایستادن هیچ فردی را در خیابان های اطراف دانشگاه نمی دهند. گروهی از دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران سعی دارند که به هر نحو ممکن خود را به دورن دانشگاه برسانند که البته با ممانعت نیروهای امنیتی و حراست مواجه هستند. با تمام این وجود دانشجویان پلی تکنیک مصرانه بر برگزاری تجمع تاکید دارند و بنا به اخبار رسیده دانشجویان مشغول سازمان دادن آغاز تجمع هستند و تا دقایق دیگر تجمع آنان آغاز می شود. فضای کلی دانشگاه ملتهب است و تعداد کثیری از دانشجویان منتظر آغاز تجمع هستند.
از ساعت ۱۱ تا ۱۱.۳۰
دانشجویان پلی تکنیکی با هماهنگی های انجام گرفته، فراخوان تجمع امروز را به صورت گسترده پخش کردند. در این میان برخوردهایی نیز از طرف حراست با دانشجویان صورت گرفته است. با این وجود اکثریت زیادی از دانشجویان از تجمع امروز مطلع شده اند و به هر نحو ممکن به دوستان خود نیز خبر دادند. در این میان نشریه راه رهایی و خبرنامه امیرکبیر و فراخوان "تریبون آزاد ستاره های دربند" و فراخوان دانشجویان سوسیالیست پلی تکنیک در سطح گسترده ای پخش شده است.
دانشجویان در دسته های چند نفره در جلوی سلف سرویس مرکزی دانشگاه تجمع خود را آغاز کرده اند، دانشجویان دیگر دانشگاه ها همچنان با تلاش بسیار به هر نحو ممکن خود را به درون دانشگاه می رسانند، تا لحظات دیگر تجمع به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
از ساعت ۱۱.۳۰تا۱۲.۳۰
تجمع با سردادن سرود یاردبستانی آغاز شد. بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان با سردادن سرود یاردبستانی تجمع را آغاز کردند. شعار" دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "دانشجو دانشجو اتحاد اتحاد" سرداده شد. هر لحظه به جمعیت تجمع کننده افزوده می شود در این میان عکس های ۳ تن از دانشجویان زندانی پلی تکنیک به همراه شعار آزادی آنان در میان جمعیت به چشم می خورد. همچنین پلاکارد هایی از طرف دانشجویان بالا برده شده است که روی برخی از آن ها شعار های با مضامین ذیل دیده می شود: " دانشجویان زندانی را آزاد کنید " احمدی نژاد! یاران دبستانی ما را آزاد کن" و...
در این میان جمعی از دانشجویان علامه نیز شعار هایی در محکومیت ادامه بازداشت دانشجویان زندانی همراه آورده اند. و همچنین شعار هایی در مورد احکام تعلیق گسترده ای که در دانشگاه علامه صورت گرفته است. و یکی از دانشجویان تعلیقی به سخنرانی پرداخت. همچینی مجید شیخ پور از طرف انجمن منتخب پلی تکنیک در صحبت هایی اننجمن بسصیجی را محکوم کرد و در ادامه نیز دانشجویان شعار انجمن بسیجی منحل باید گردد را سر دادند.
در این میان تعداد زیادی پلاکارد سرخ نیز دیده می شود که بر روی آن ها شعار هایی از قبیل: اتحاد مبارزه پیروزی" " جنبش دانشجویی متحد جنبش کارگری و جنبش زنان" " زندانی سیاسی آزاد باید گردد" " دانشجوی زندانی آزاد باید گردد " و همچنین شعار " پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی" . در ادامه تجمعی شعار مرگ بر دیکتاتور بارهای سرداده شد. همچنین بیانیه انجمن منتخب پلی تکنیک، دانشجویان آزادی خواه و برابی طلب، دفتر تحکیم وحدت نیز پخش شد. در کنار آن نیز بیانیه جمعی از دانشجویان و فعالان چپ نیز به صورت گسترده ای در میان دانشجویان پخش شد.
از ساعت ۱۲.۳۰ تا ۱۳
در ادامه تریبون آزاد بیانیه های دانشجویان دانشگاه های مختلف تهران از جمله، علامه، شریف، خواجه نصیر ، دفتر تحکیم و همچنین بیانیه "فعالان و دانشجویان چپ دانشگاه های تهران" خوانده شد. در ادامه یکی از دانشجویان پلی تکنیک نیز " بیانیه دانشجویان سوسیالیست" خواند که با استقبال دانشجویان نیز مواجه گردید.
اما در بیرون دانشگاه هم خبر هایی است... فضای خیابان های حافظ و ولی عصر شدیدا متشنج و امنیتی شده است. جمعی از دانشجویان دیگر دانشگاه ها که موفق نشدند خود را به داخل دانشگاه برسانند در مقابل درب ولی عصر تجمع کرده اند که بین آنان و نیرو های امنیتی درگیری های پراکنده ی صورت گرفت که منجر به بازداشت تنی چند از آنان شد. اسامی دقیق بازداشتی ها را متعاقبا اعلام می کنیم.
در پایان تریبون آزاد یکی از دانشجویان پلی تکنیکی ضمن ایراد سخنرانی خبر تجمع و بازداشت دیگر رفقای دانشجو در مقابل درب ولی عصر را داد و دانشجویان قصد دارند بعد از اتمام تریبون به سمت درب ولی عصر تظاهرات کنند.
از ساعت ۱۳ تا ۱۴
بعد از اتمام تریبون آزاد و اعلام خبر تجمع و بازداشت چند تن از دانشجویان در مقابل درب ولی عصر جمعیت تظاهرات کننده در صفوی فشرده و دست در دست هم ضمن سردادن شعار و سرود خواند با بالا بردن ده ها پلاکارد سرخ که روی آن شعار هایی از قبیل:
" اتحاد ، مبارزه، پیروزی"
" جنگ نه"
" دانشجو ، کارگر معلم اتحاد اتحاد"
" محمود صالحی و منصور اسالو آزاد باید گردند"
" هر گونه دخالت خارجی محکوم است"
" دانشجو زندانی بازی جنگ جناحی"
" پیش به سوی تشکل مستقل دانشجویی"
" نان صلح آزادی" و در کنار آن ها چندین پلاکارد سرخ دیگر که بر روی آن این دو شعار نوشته شده بود:
" مرگ بر دیکتاتور" " سوسیالیسم یا بربریت"

به سمت درب اصلی ولی عصر حرکت کردند. در مقابل درب ولی عصر از داخل نیرو های حراست و از خارج نیروی های امنیتی و انتظامی تلاش داشتند که دانشجویان به درب نزدیک نشوند اما دانشجویان صف آنان را شکسته و با حرکتی منسجم قصد شکاندن درب دانشگاه را داشتند که با دخالت نیروی های یگان ویژه از بیرون موفق نشدند.
از ساعت حدود ۱۳.۳۰ دقیقه به بعد دانشجویان تظاهرات خود را با سردادن شعار هایشان به سمت صحن اصلی دانشگاه بردند و تظاهرات دانشجویان همچنان ادامه دارد.
ساعت۱۴ به بعد
دانشجویان با سرودخوانی و سردادن شعار ها به سمت محل آغاز تجمع رفته اند و بعد از چند دقیقه با تشکیل حلقه ای سرود یاردبستانی را خوانند. آخرین اخبار رسیده به آوای دانشگاه حاکی از آن است که تجمع به آرامی پایان یافته و دانشجویان بدون درگیری و با تصمیم جمعی خود تجمع را پایان دادند.
خبر آخر رسیده حاکی از آن است که تمامی دستگیر شدگان آزاد شده اند.

new channel تلویزیون کانال جدید

new channel             تلویزیون کانال جدید

counter